تأثیر سرعت وب سایت بر موفقیت آن

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4158

5/5 - (1 امتیاز)

هر چه دنیا رو به دیجیتالی شدن می رود، کاربران تمایل بیشتری پیدا می کنند تا هر چه زودتر به آنچه که از دنیای دیجیتالی می خواهند، برسند. در این میان، گاهی مشاغل مجبور می شوند تا خود را با خواسته های کاربران منطبق کنند.

در گذشته که اینترنت سرعت چندانی نداشت انتظار برای بارگذاری یک وب سایت چندان سخت نبود. اما هر چه سرعت اینترنت و بارگذاری وب سایت ها بیشتر شد، تحمل کاربران هم کمتر شد. اکنون کمتر کسانی هستند که حاضرند برای بارگذاری یک صفحه ی وب زمان صرف کنند.

سرعت بارگذاری یک صفحه می تواند بر میزان موفقیت آن و پیروزی یا شکست در یک تجارت و موارد دیگری تأثیرگذار باشد. اگر سرعت بارگذاری یک صفحه کند باشد، بسیاری از افراد آن صفحه را ترک خواهند کرد و به جای دیگری خواهند رفت. این می تواند به معنای از دست دادن ترافیک سایت شما و همچنین درآمد حاصل از آن ترافیک باشد. نرخ تبدیل در صفحه ای که با سرعت کم لود می شود، ممکن است کاهش یابد. همچنین سرعت پایین بارگذاری یک صفحه می تواند آثار مخربی در بهینه سازی موتور های جستجوگر داشته باشد. زیرا گوگل از سرعت صفحه به عنوان عاملی برای تعیین رتبه ی صفحه استفاده می کند.

چگونه مدت زمان بارگذاری صفحه ی شما بر تجارت و موفقیت آن تأثیر می گذارد؟

سایت های سریعتر درآمد بیشتری کسب می کنند. زیرا اگر سرعت یک سایت کم باشد 14% از مخاطبان آن وب سایت شروع به خرید از سایت های دیگر و 24% از کاربران خرید از یک وب سایت کند را متوقف می کنند.

سرعت بارگذاری فیلم ها و تصاویر در یک وب سایت برای موفقیت در تجارت یک الزام است. بسیاری از صفحات تجارت الکترونیک تقریباً 7 ثانیه مدت زمان لازم دارند تا بارگذاری گردند. این در حالیست که سرعت ایده آل 3 ثانیه می باشد.

اگر خود را به جای کاربرانتان بگذارید، متوجه خواهید شد که آنها از انتظار کشیدن متنفر هستند.

سرعت پایین یک صفحه می تواند هم از نظر مالی و هم از نظر تجربه ی کاربر تأثیر منفی داشته باشد.

واقعیت اینست که تأخیر اول و دوم منجر به افت 4.9% در تعداد مقالاتی که یک بازدیدکننده می خواند، می شود.

یک تأخیر 3 ثانیه ای منجر به افت 7.9% کمتر خوانده شدن یک مقاله می شود. به طور کلی سرعت کم یک صفحه باعث می شود که کاربران با محتوای یک وب سایت کمتر درگیر باشند و کمتر جذب شوند که این خود منجر به خرید کمتر و نرخ تبدیل کمتر می شود.

طبق گزارشات:

  • در صورت کند بودن یک صفحه، از هر 5 خریدار 1 نفر، خرید خود را متوقف می کند. همچنین 79% از خریدارانی که از تجربه ی خرید خود از یک وب سایت اعلام نارضایتی کرده اند، کمتر احتمال دارد که دوباره به همان وب سایت بازگردند.
  • 1 ثانیه تأخیر به معنای کاهش 7% در نرخ تبدیل است.
  • سرعت در درآمد شما تأثیر می گذارد و اگر وب سایت شما 1000000 دلار در ماه درآمد داشته باشد، یک ثانیه بهبود سرعت صفحه 7000 دلار در ماه برای شما به ارمغان می آورد.

سرعت صفحه بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد

اگر نشانی از تجربه ی کاربر ضعیف مانند سرعت بارگذاری کم صفحه در وب سایت شما مشاهده شود، گوگل صفحه ی شما را رتبه بندی نمی کند و حتی ممکن است آن را جریمه هم بکند. این در حالیست که طبق وبلاگ گوگل وبمستر صفحات با سرعت بالاتر در ارتقاء رتبه شانس بیشتری دارند.

سایت های سریعتر فقط تجربه ی کاربر را بهبود نمی بخشند، داده های اخیر نشان می دهد که بهبود سرعت سایت باعث کاهش هزینه های عملیاتی نیز می شود.

بنابراین داشتن یک وب سایت سریعتر باعث بهبود رتبه ی سئوی شما و بالاتر رفتن صفحه ی وب شما در صفحه ی نتیجه ی جستجوی گوگل می شود که اینها همه بر موفقیت و درآمد یک سایت تأثیر می گذارند.

سرعت بارگذاری صفحه بر اعتبار شما تأثیر می گذارد

شرکت ها به دلیل سرعت بارگذاری پایین صفحه ی وب خود، فقط درآمد خود را از دست نمی دهند. سرعت پایین اعتبار آنها را خدشه دار نیز می کند.

طبق مطالعات، 66% از مشتریان گفته اند که عملکرد وب سایت بر احساسات آنها تأثیر می گذارد و 33% از آنها بیان کرده اند که آنها نسبت به وب سایتی که عملکرد ضعیفی دارد، احساس منفی و بدی دارند.

رشد استفاده از موبایل

امروزه اغلب کاربران برای گشت و گذار در فضای اینترنت و یا خرید و استفاده از وب سایت ها از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. زمان بارگذاری صفحه می تواند باعث جذب و یا دفع کاربران شود.

طبق آمار و گزارشات، کاربران انتظار دارند تا یک صفحه ی وب بین دو تا سه ثانیه بارگذاری شود و اگر بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد ترجیح به ترک آن صفحه می دهند.

با بهبود سرعت یک صفحه ی سازگار با موبایل از 8 ثانیه به 2 ثانیه، نرخ تبدیل 74% افزایش می یابد.

58% از کاربران تلفن همراه انتظار دارند تا سایت ها با همان سرعت رایانه های خانگی در موبایلشان لود شوند.

64% از کاربران تلفن های هوشمند انتظار دارند که وب سایت ها در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری شوند.

74% از مردمی که از موبایل خود برای بازدید از وب سایت ها استفاده می کنند در صورتی که زمان بارگذاری بیش از 5 ثانیه طول بکشد آن صفحه را ترک خواهند کرد.

61% از مشتریان اگر آنچه را که می خواهند بلافاصله نیابند، آن سایت را ترک خواهند کرد.

اهمیت سرعت بارگذاری صفحه

حتی چند میلی ثانیه بهبود در سرعت صفحه می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد.

شرکت های بزرگی مانند آمازون و والمارت اعلام کرده اند که هر 100 میلی ثانیه بهبود در سرعت صفحه می تواند یک در صد افزایش درآمد را برای آنها به همراه داشته باشد.

یاهو در هر 400 میلی ثانیه افزایش سرعت صفحه 9% افزایش ترافیک را اعلام کرده است.

گوگل گفته است هر 100 میلی ثانیه ای که بارگذاری یک صفحه بیشتر طول می کشد، 20% از ترافیک خود را از دست می دهد.

خلاصه

بهبود سرعت بارگذاری صفحه، روشی مرسوم برای افزایش تجربه ی کاربر برای مشاغل بزرگ و کوچک است. بررسی صفحات و ایجاد ترفند های کوچک در زمینه ی کد گذاری، پیکربندی سرور و یا ویژگی های بهینه سازی می تواند به تغییرات چشمگیر در زمان بارگذاری یک صفحه منجر شود.

در دنیای دیجیتالی امروز، سرعت صفحه اهمیت خاصی دارد و شما به عنوان کسی که صاحب تجارتی می باشد و کسب و کار آنلاینی دارد بایستی اطمینان حاصل کنید که صفحه ی وب سایتتان از سرعت لازم برخوردار می باشد تا بتوانید هر چه بیشتر در حرفه و کسب خود موفق باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز