تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به وب سایت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12292

4.6/5 - (11 امتیاز)

با توجه به اینکه پلتفرم اینستاگرام فیلتر شده، بسیاری از کسب و کار ها آسیب دیدند و فروششان بسیار پایین آمد، بنابراین صاحبان کسب و کارها در صددند که راهی برای بازگشت به فضای اینترنت پیدا کنند.

با توجه به این موضوع این سوال برای آنها پیش می آید که چگونه می توان حساب کاربری اینستاگرام را به وب سایت تبدیل نمود؟

تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به وب سایت

داشتن وب سایت برای کارها ضروری می باشد. با داشتن یک سایت می توانید با مشتری ها تعامل داشته و محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. و با فروش آنلاین محصولات، به درآمد برسید. همچنین می توانید در سایت ها تبلیغات انجام دهید. برای اطلاع از نحوه ی طراحی سایت و روش های دیجیتال مارکتینگ در این شرایط که پلتفرم اینستاگرام فیلتر شده تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت چه ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟

دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی می باشد. دیجیتال مارکتینگ شامل بخش های مختلفی، از جمله: محتوا، تحلیل داده، تبلیغات و شناسایی محیط و مخاطبان می باشد. ابزار هایی مانند: گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس و … در این حوزه بسیار پر کاربرد هستند. پس از آشنایی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ لازم است بدانیم که چگونه می توانیم برای کسب و کارمان یک وب سایت را طراحی نماییم. برای طراحی یک سایت روش های زیادی وجود دارد. به طور کلی روش های طراحی سایت به دو بخش تقسیم می شوند. یکی از روش ها طراحی سایت با استفاده از ابزارهای تولید محتوای تحت وب مانند وردپرس، جوملا، دروپال و … این روش طراحی سایت ارزان می باشد. و روش دیگر طراحی سایت با استفاده از کد نویسی و نرم افزار های برنامه نویسی می باشد. در صورتی که در روش برنامه نویسی حرفه ای باشید به راحتی می توانید سایتتان را سفارشی سازی نمایید. اگر از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایتتان استفاده می کنید، خوب است بدانید که بهترین سیستم مدیریت محتوا، ورد پرس می باشد. در واقع روش طراحی سایت بدون کد نویسی، طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می باشد. در ادامه مقداری به بحث آموزش طراحی سایت با استفاده از وردپرس می پردازیم. سیتم مدیریت محتوای ورد پرس به راحتی قابل نصب بر روی سیستم ها می باشد. وردپرس افزونه های کاربری زیادی را دارد که کاربران با استفاده از آنها می توانند سایت خود را از نظر گرافیکی و کاربردی سفارشی سازی نمایند. برای طراحی سایت با وردپرس لازم است 4 مرحله را که در ادامه بیان می شوند انجام دهید:

  • ابتدا باید آدرس سایت یا دامنه را به نشانی com. یا ir. و یک پنل میزبانی سایت یا هاست خریداری نمایید. دو نوع هاست وجود دارد که یکی از آنها به شکل دایرکت ادمین و یکی دیگر به صورت سی پنل است. هاست سی پنل نسبت به هاست دایرکت ادمین پنل کاربری راحت تری دارد.
  • آخرین ورژن وردپرس را از سایت اصلی وردپرس دانلود نمایید سپس هاست را در آن آپلود کرده و نصب کنید.
  • در این مرحله با توجه به سلیقه خود و کاری که قرار است انجام دهید می توانید یک قالب را طراحی کرده و بر روی سایتتان نصب نمایید در این صورت می توانید از نظر گرافیکی و تولید محتوا آن را تغییر دهید.
  • در مرحله ی آخر می توانید افزونه هایی که برای سایتتان نیاز است نصب کرده و فعال نمایید.

دیجیتال مارکتینگ در کنار طراحی سایت برای فروش بالا بسیار ضروری می باشد. در ادامه بیان می کنیم که دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش فروش سایت می شود.

دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در فروش بیشتر کسب و کارهای اینترنتی

در صورتی که می خواهید از سایتتان درآمد خوبی به دست آورید، باید دیجیتال مارکتینگ را در طراحی سایت به کار ببرید. لازم است برای انجام این کار برنامه هایی را اجرا نمایید. در ادامه برنامه های لازم را بیان خواهیم کرد:

  • آشنایی با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی: معمولا افراد به دلایل مختلفی همچون: مطالعه ی مقاله، خرید محصول یا آموزش به یک سایت وارد می شوند. به مجموعه دلایلی که باعث شده کاربری وارد سایت شود، سر نخ می گویند. در صورتی که بازدید کننده به سایت وارد شود و بلا فاصله از آن خارج شود، می گوییم نرخ پرش رخ داده است. به میزان هزینه ای که تبلیغ دهنده به ازای هر اقدام کاربران، مانند بازدید، کلیک و … پرداخت می کند Bid می گویند.
  • تولید محتوا برای کسب و کار: شما حتما باید برای سایت خود با توجه به موضوع آن، تولید محتوا انجام دهید. تولید محتوا می تواند به صورت نوشته، ویدیو، پادکست و … باشد. بهتر است برای جذب کاربران محتوا به روز و جدید و متناسب باشد.بهتر است که با توجه به نیاز مشتری محتوا را تولید نمایید و در سایت خود قرار دهید.
  • سئو و بهینه سازی نمودن سایت: پس از انتشار محتوا برای رقابت با سایت های دیگر باید سایت خود را بهینه نمایید و آن را در صفحه ی اول گوگل قرار دهید. لازم است برای این کار در دوره ی سئو شرکت نمایید.
  • استفاده از موبایل مارکتینگ و نصب اپلیکیشن: پس از طراحی سایت می توانید یک نسخه ی اپلیکیشن از کسب و کارتان را بسازید با این کار کاربران می توانند اپلیکیشن را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب نمایند و راحت تر به شما دسترسی پیدا می کنند و سایت را با توجه به الگوریتم های موتور های جست و جو بهینه سازی نمایید.
  • استفاده از ابزارهای تحلیل داده های سایت: یکی از اصلی ترین کارهای دیجیتال مارکتینگ این می باشد که با ورود کاربر به سایت با استفاده از ابزاهایی مانند: سرچ کنسول، گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس و … رفتار کاربران و داده ها را بررسی می کنند. با این کار به نتایجی چون مشخصات کاربر و زمان باقی مانند او در صفحه و علایق او می رسند. علاوه بر این ها مشخص می شود که کاربران به کدام محتوا و با چگونه ساختاری بیشتر توجه می کنند، و یا کدام نوع محتوا را نمی پسندند. بررسی این موارد باعث می شود هدفمند تر پیش بروند و به درآمدی که می خواهند برسند.
  • ایجاد نمودن کمپین های تبلیغاتی: پس از شناسایی مخاطبان و سلیقه و علایق آنها باید برای کسب و کارتان تبلیغات انجام دهید. برای این کار به دنبال سایت های پر بازدیدی بروید که تبلیغات را قبول می کنند. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سرویس گوگل ادور دز کمپین های تبلیغاتی خود را هدفمند تر نمایید.
  • برندینگ: در آخر لازم است که با حضور در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را معرفی نمایید. که البته این مبحث برای زمانی ست که دسترسی به شبکه های اجتماعی راحت باشد نه زمانی که از دسترس خارج شده اند.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

همانطور که پیشتر بیان شد، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی مجموعه ای از ابزارها و فعالیت ها برای بازاریابی خدمات و محصولات می باشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ فعالیت هایی ست که در بستر اینترنت و با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند موبایل و کامپیوتر انجام می شود. در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نیز خدمات مربوط به بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مانند طراحی سایت، سئو سایت، طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی محتوا و هر روش و تکنیکی که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ است، ارائه می شود. بسیاری از کسب و کار ها تمایل دارند که وارد فضای دیجیتال شوند، ولی برای ورود درست و اصولی به کمک نیاز دارند بنابراین لازم است به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایند. در ادامه ویژگی ها و خدمات بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ بیان می شود:

  • مشاوره: از مهم ترین ویژگی های یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مشاوره دادن و شرح خدمات و کارهایی که قرار است انجام دهد، به کسب و کارهایی ست که قصد راه اندازی کمپین های بازاریابی اینترنتی را دارند.
  • کیفیت: از دیگر بخش های مهم برای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ این است که مشاوره آن با کیفیت باشد. برای اطمینان از کیفیت کار یک شرکت بهتر است که کارها و تجربیات قبلی شرکت را مشاهده و بررسی نمایید. بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی ست که همه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ را بشناسد و به خوبی اجرا نماید.
  • صداقت: لازم است به شرکتی اعتماد کنید که صادقانه عمل می کند. بنابراین لازم است در مورد شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید، و ببینید که مشتریان قبلی چه تجربه ای از کار با آن شرکت داشته اند.
  • هزینه: متناسب بودن کیفیت خدمات و هزینه ی اعلام شده برای مشتریان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ بسیار با اهمیت می باشد. بهتر است قبل از شروع انجام پروژه ها هزینه را با توجه به خدمات بررسی نمایید. بهترین کار این است که قبل از شروع به کار شرکت، یک قرار داد متناسب با خدماتی که قرار است ارائه دهد منعقد نمایید.
  • استفاده از فناوری پیشرفته: اولین قدم برای تبدیل شدن به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب استفاده از فنآوری مورد نیاز و جذب افراد مناسب برای استفاده از آن فنآوری می باشد. در واقع تکنولوژی به شرکت ها دیجیتال مارکتینگ کمک می کند تا بهترین خدمات را در زمینه ی کاری خودشان ارائه دهند. منظور از فنآوری استفاده از نرم افزارها، اینترنت، شبکه های اجتماعی و همه ی تجهیزات الکترونیکی لازم برای ارائه ی خدمت می باشد.
  • استفاده از نیروی جوان و خلاق: علاوه بر استفاده از فنآوری پیشرفته به افرادی نیاز است که بتوانند از بهترین تکنیک ها و ایده ها استفاده نمایند. کارمندان و افراد در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب، باید به اندازه ی کافی خلاق باشند، ایده های جدید ارائه دهند و نحوه ی استفاده از امکانات را بدانند. و بتوانند اوضاع بازار و مخاطبین را درک کرده و پیش بینی نمایند.
  • قدرت تصمیم گیری: در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ تصمیم گیری سریع و به موقع اهمیت زیادی دارد. در صورتی که افراد در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشند به شرکت کمک می کنند که بهترین تصمیم را در زمان مناسب و به نفع کسب و کار بگیرند. فعال بودن در دنیای تجارت دیجیتال به تصمیم گیری های سریع نیاز دارد تا کسب و کار مشتریان را به اوج برساند.
  • سئو و بهینه سازی موتورهای جست و جو: یکی از مهم ترین خدمات یک شرکت دیجیتال مارکتینگ سئو و بهینه سازی سایت می باشد. برای این که یک سایت در اول نتایج جست و جو نمایش داده شود باید بهینه سازی شود. زیرا زمانی که کاربران موضوع یا کالایی را نیاز دارند، آن را جست و جو می کنند و معمولا روی نتایج اولیه گوگل کلیک می کنند. بنابراین برای فروش بیشتر بهتر است که به بهینه سازی سایت اهمیت داده شود.
  • پیش بینی آینده ی مشتریان: از دیگر وظایف مهم یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برای آینده ی کسب وکار مشتری خود ایده هایی داشته باشد و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی نماید. کارمندان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ باید بتوانند اوضاع مشتریان را در آینده حدس بزنند. بنابراین می بایست کارمندان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ افرادی با هوش، خلاق با قابلیت دید و توانایی پیش بیینی باشند.

خدمات اینستاگرام در مقابل خدمات وب سایت

تا قبل فیلتر شدن اینستاگرام، این پلتفرم بهترین ابزار در تولید محتوا و تعامل با کاربران بود. در طول روز افراد زیادی محتوای اینستاگرام را مشاهده می کردند. در واقع برند هایی موفق بودند که محتوای ارزشمند و جذابی را در اختیار مشتری قرار می دادند. در ادامه خدمات سایت و خدمات اینستاگرام را شرح می دهیم:

خدمات تولید محتوای اینستاگرام

  • تولید محتوای خدمات محور: لازم است مخاطبان را از تمام خدمات کسب و کارتان آگاه نمایید. کاربران باید بدانند که شما چه نیازی از آنها را می توانید برآورده سازید. در صورتی که شناخت از شما و خدماتتان بیشتر باشد مشتریان بهتر به شما اعتماد می کنند.
  • تولید محتوای محصول محور: افراد برای خرید آنلاین محصولات می خواهند اطلاعات بیشتری را در مورد محصول مورد نظرشان بدانند. بنابراین بهتر است که اطلاعات کاملی را راجع به محصولاتتان قرار دهید.
  • تولید محتوای آموزش محور: محتوای آموزشی طرفداران زیادی دارد برای جذب کاربران لازم است از محتوای جدید و به روز استفاده نمایید.

خدمات بازاریابی اینستاگرام:

  • تبلیغات و جرا: برای موفق شدن در هر کسب و کاری تبلیغات بسیار مهم می باشد. بنابراین لازم است به طور درست برای بهتر شناخته شدن کسب و کار خود تبلیغ نمایید.
  • مشاوره ی اینستاگرام: برای ارائه ی خدمات و پاسخ گویی به سوالات کاربران در هر کسب و کاری لازم است مشاوره بدهید. در واقع مشاور می توانید مسیر بهتر و کوتاه تری را پیش روی شما قرار دهد.
  • آموزش بازاریابی در اینستاگرام: بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ برای بازاریابی و رقابت با سایر برند های هم موضوع با کسب و کارتان می باشد.برای موفق شدن در هر کسب و کاری لازم است یک سری اصول را رعایت نمایید. در واقع باید اطلاعات کافی از الگوریتم ها و قوانین این پلتفرم داشته باشید.

با توجه به این که پلتفرم اینستاگرام فیلتر شده بهتر است به فکر فضایی دیگر برای ادامه ی کارهایی چون تبلیغات، فروش محصول به صورت آنلاین، ارتباط با مشتری و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ باشیم. در این شرایط بهترین ابزار برای معرفی کسب و کارها وب سایت ها می باشد. خدمات طراحی سایت فرآیند های مختلفی را شامل می شود. پس از طراحی یک سایت برای کسب وکارتان لازم است اطلاعات آن را بروز نمایید. بهتر است برای بهره مندی از یک سایت خوب و کامل، طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید. . با توجه به نوع کسب وکار و نوع محصولات، خدمات ارائه شده توسط هر سایتی متفاوت می باشد. با توجه به این موضوع استفاده از مشاوره طراحی سایت و مشاوره سئو برای جذب مخاطبان از طریق موتورهای جست وجو راه حل خوبی می باشد. در ادامه برخی از خدمات سایت را شرح می دهیم:

  • فهرست خدمات و محصولات: مهم ترین بخش از هر سایت فهرست خدمات و محصولات ارائه دهنده توسط سایت می باشد. این بخش از سایت باید مورد توجه قرار گیرد، مابقی بخش ها در حاشیه ی این قسمت طراحی می شوند.
  • اطلاع رسانی: قرار دادن اطلاعات رایگان در اختیار مشتریان باعث می شوند آنها به سایت شما مراجعه نمایند. شما باید بتوانید اطلاعاتی  را که شامل خدمات و محصولاتتان می باشد به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار دهید تا باعث شود به سایت شما مراجعه کند. در غیر این صورت هیچ گاه مشتری خود بخود وارد سایت شما نمی شود.
  • منابع چند رسانه ای: از جمله ابزار هایی که می توانند توجه مشتری را به خود جلب نمایند، فیلم ها و فایل های صوتی می باشند.
  • ارتباط با شبکه های اجتماعی: استفاده از این خدمات برای زمانی ست که دسترسی به شبکه های اجتماعی راحت است، و فیلتر نشده اند. در صورت فیلتر نبودن شبکه های اجتماعی سایت ها می توانند با آنها ارتباطاتی چون: امکان ارسال خودکار مطالب منتشر شده در سایت به شبکه های اجتماعی، قرار دادن دکمه ی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، نمایش آخرین مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی و نمایش پیوند های شبکه های اجتماعی در سایت، برقرار نمایند.
  • خدمات تعاملی ساده: علاوه بر این که سایت ها می توانند اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه نمایند، آنها می توانند نظرات و پیشنهادات مشتریان را نیز دریافت کنند. ارتباط با مشتری می تواند به صورت قرار دادن فرم های تماس با ما، دریافت نظرات زیر مقاله، فرم های استخدام و …  باشد. با این کار اطلاعات دریافتی از مشتریان ذخیره می شوند. و یا به ایمیل مشتری ارسال می شوند و ارتباط دو طرفه برقرار می شود.
  • خدمات تعاملی پیشرفته: خدمات تعاملی می توانند بسیار پیشرفته تر باشند و به شکل های تالار های گفت و گو، سایت های پرسش و پاسخ، سیستم های ثبت سفارش و … باشند.

با توجه به مطالب گفته شده متوجه خواهیم شد که با فیلتر شدن شبکه ی اجتماعی اینستاگرام شما باز هم می توانید به فعالیت خود در اینترنت ادامه دهید. با ایجاد نمودن یک سایت برای کسب و کار خود می توانید همانگونه که در پلتفرم اینستناگرام فعالیت داشتید، به تبلیغات، ارتباط با مشتری و کسب درآمد بپردازید.

سخن پایانی

احتمالا فیلتر شدن پلتفرم اینستاگرام باعث نگرانی بسیاری از صاحبان کسب و کار ها شده است. اما لازم نیست نگران فراموش شدن کسب و کارتان در فضای اینترنت باشید، زیرا شما می توانید با طراحی یک سایت تمام محتوایی را که قبلا در اینستاگرام منتشر می کردید به وب سایتتان منتقل نمایید. همچنین می توانید تمامی سفارشات خود، در زمینه ی طراحی انواع سایت ها از جمله سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی، خبری و … را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز