تغییر گرافیک وب سایت ممکن است بر روی سئو سایت تأثیر منفی داشته باشد

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8828

5/5 - (7 امتیاز)

در خیلی موارد ایجاد تغییر در وب سایت ها ضروری است. اما آیا ایجاد تغییر گرافیک وب سایت ممکن است بر روی سئو سایت تأثیر منفی بگذارد؟ در پاسخ به این سؤال بایستی بدانید گوگل گفته است که تغییر در ظاهر و گرافیک وب سایت می تواند بر رتبه بندی سایت تأثیر داشته باشد، حتی اگر محتوای یک سایت و URL ها تغییر نکنند. در واقع ایجاد هر نوع تغییر می تواند بر سئو سایت اثر منفی بگذارد.

یکی از بزرگترین اشتباهات دارندگان وب سایت ها این است که فکر می کنند فقط یکبار بایستی بر روی سئو سایت خود کار کنند. یک وب سایت ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد. از تغییرات در کدنویسی طراحی وب سایت گرفته تا ظاهر آن! تغییرات در وب سایت ها ممکن است بر سئو سایت تأثیر بگذارند و از پیشرفت سایت در بلند مدت جلوگیری کنند. بنابراین هر زمان که تغییری در وب سایت خود ایجاد می کنید بایستی اصول سئو پیاده سازی شده در سایت خود را نیز چک کنید.

خیلی از کاربران دوست دارند بعد از مدتی گرافیک وب سایت خود را تغییر دهند. بروزرسانی های طراحی خوب هستند و به شما امکان می دهند تا مطابق پیشرفت تکنولوژی وب سایت خود را آپدیت کنید، اما همانطور که گرافیک سایت خود را تغییر می دهید، سئو سایتتان را نیز بروزرسانی کنید تا رتبه ی سایت شما در SERP کاهش پیدا نکند.

گرافیک وب سایت چیست؟

گرافیک وب سایت بر کاربران تأثیر زیادی دارد. گرافیک وب سایت یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی است. گرافیک وب سایت، ظاهر وب سایت و تصاویری است که در یک سایت استفاده شده است. گرافیک سایت استفاده از رنگ ها، قلم ها و فونت ها و عناصر بصری برای زیبا سازی طراحی وب سایت است. عناصر زیادی در گرافیک سایت وجود دارد که می تواند سئو سایت را تحت تأثیر قرار دهد. گرافیک وب سایت اگر خوب و زیبا باشد می تواند کاربران را درگیر سایت کند و مدت زمان ماندگاری آنها را در طراحی سایت افزایش دهد. برعکس یک گرافیک نامناسب براحتی می تواند کاربران را دفع کند. دارندگان وب سایت ها اگر می خواهند کاربران را تحت تأثیر قرار دهند، علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و کدنویسی تمیز وب سایت خود بایستی به تأثیر گرافیک سایت بر سئو سایت نیز توجه داشته باشند.

گرافیک سایت چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟

گرافیک سایت اگرچه برای کاربران اهمیت دارد، اما موتور های جستجو قادر به درک و امتیاز دهی به گرافیک سایت ها نیستند. اما جذب کاربران و ترغیب آنها به ماندن بیشتر در سایت برای موتور های جستجو مهم است. در واقع موتور های جستجو از طریق این معیار ها می توانند وب سایت ها را ارزیابی کنند. از دیدگاه موتور های جستجو، وقتی طراحی سایتی با گرافیک خوبی که دارد کاربران بیشتری را جذب می کند و رضایت کاربران را جلب می کند، معتبرتر است. این موضوع می تواند باعث بهبود سایت و کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو شود.

اگر به دنبال ایجاد تغییر در گرافیک سایت خود هستید بهتر است یک متخصص گرافیک و یا شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت و تغییرات گرافیک سایت می باشد.

تأثیر گرافیک سایت بر روی سئو سایت

تغییر گرافیک وب سایت ممکن است بر روی سئو سایت تأثیر منفی داشته باشد

چگونه تغییر گرافیک وب سایت بر سئو سایت اثر منفی می گذارد؟

گرافیک وب سایت اهمیت زیادی دارد. گرافیگ وب سایت می تواند باعث جذب کاربران و فروش بیشتر شود. بر اساس گزارشات، 94% از نظرات کاربران، در مورد یک سایت به ظاهر و گرافیک سایت مربوط می شود. در تغییر گرافیک وب سایت چند اشتباه رایج وجود دارد که بر سئو سایت تأثیر منفی می گذارد.

اطلاعات مهم در تصاویر از بین می روند

در تغییرات گرافیکی در طراحی سایت ممکن است اطلاعات مهمی که در تصاویر وجود دارند، از بین بروند. موتور های جستجو، متن را درک می کنند. اگرچه تصاویر و فیلم ها برای کاربران در طراحی وب سایت ها بسیار جذاب هستند، اما تصاویر و جلوه های بصری برای موتور های جستجو قابل درک نیستند. برای نشان دادن مطالب مهم سعی کنید به جای تصاویر از متن استفاده کنید. اگر حتماً بایستی از تصاویر استفاده کنید، استفاده از برچسب alt تصاویر را فراموش نکنید. در برچسب alt از چند کلمه مهم و کلیدی متن استفاده کنید.

اگر در هدر های مقالات و محتوای وب سایت خود از تصاویر بجای متن استفاده کنید، موتور های جستجو بخش مهمی از سایت شما را درک نخواهند کرد. بر اساس مطالعات، هدر ها تقریباً 15% از الگوریتم گوگل را تشکیل می دهند. استفاده از تصاویر در هدر ها بجای متن به معنای از دست دادن 15% از الگوریتم گوگل و رتبه بندی می باشد. عناوین سئو، توضیحات متا و حجم کلمات کلیدی بایستی از عناصر مهم در طراحی وب سایت برای شما محسوب شوند. استفاده از توضیحات متا خوب و عناوین سئو مناسب به شما برای دستیابی به CTR بهتر در نتایج جستجو نیز کمک می کند.

برخی نکات در رابطه با بهینه سازی تصاویر در تغییر گرافیک وب سایت

برای اینکه در هنگام تغییر گرافیک وب سایت بر سئو سایت خود اثر منفی نگذارید، پیروی از نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

استفاده از برچسب متا تصاویر

از تگ های متا تصاویر جایگزین برای توصیف دقیق عناصر بصری دقیق خود استفاده کنید. استفاده از برچسب های متا به موتور های جستجو کمک می کنند تا درک کنند که تصاویر مربوط به چه موضوعی هستند.

گوگل توصیه می کند که هر صفحه در سلسله مراتب سایت شما، از طریق یک پیوند متنی ثابت در دسترس باشد

بهتر است در آیتم های منو وب سایت خود از المان های بصری استفاده نکنید. زیرا هم موتور های جستجو نمی توانند المان های تصویری را درک کنند و هم اینکه این موضوع می تواند دسترسی کاربران تلفن های همراه را نیز محدود کند.

اطلاعات مهم شغلی مانند شماره تماس و … را در تصاویر در هدر یا فوتر ارائه ندهید

برای ارائه ی اطلاعات مهم شغلی مانند شماره تماس و یا آدرس پستی و … از تصاویر استفاده نکنید. در عوض آنها را به صورت متن ارائه دهید.

گوگل دوست دارد شما به جای استفاده از نام های عمومی برای تصاویر از نام های توصیفی استفاده کنید

بر اساس مطالعات، ربات های موتور جستجوی گوگل علاوه بر برچسب متا، نام پرونده را نیز بررسی می کنند. بنابراین بهتر است برای نام تصاویر خود از توصیفات متنی استفاده نمایید.

چگونه می توانم گرافیک سایت خود را بهتر کنم؟

اگر می خواهید گرافیک سایت خود را تغییر دهید، آگاهی از برخی از تکنیک ها می تواند کمک کننده باشد.

استفاده از کل صفحه

بهتر است برای جاگذاری مطالب و محتوای سایتتان از کل صفحه استفاده کنید. اما سایتتان را بیش از اندازه شلوغ نکنید. شلوغی صفحات سایت باعث زود خسته شدن کاربران می شود. از فضاهای سفید به خوبی استفاده کنید تا هم خوانایی مطالبتان را افزایش دهید و هم کاربر از مرور سایت شما لذت ببرد و زود خسته نشود. تصاویر تمام صفحه معمولاً جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. اما در نظر داشته باشید که بیش از اندازه از تصاویر بزرگ استفاده نکنید. زیرا سرعت سایتتان را تحت تأثیر قرار می دهد.

استفاده از انیمیشن ها

استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک باعث افزایش اثر گرافیک سایت بر سئو می شود. بهتر است سرعت انیمیشن ها و تصاویر متحرک آرام باشد تا باعث بهم ریختن تمرکز کاربر نشود. در استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک زیاده روی نکنید. زیرا این کار هم باعث کند شدن سرعت بارگذاری سایت می شود و هم اینکه حواس کاربر را از مطلب اصلی سایت پرت می کند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی تأثیر زیادی در گرافیک سایت و جذابیت آن دارد. بهتر است در سایت خود از فونت هایی خوانا استفاده کنید. فونت ها و سایز قلم های استفاده شده در متون سایت در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. وقتی قلمی که برای محتوا و متون سایت خود استفاده می کنید، خوانا نباشند خیلی زود کاربران، سایت شما را ترک می کنند. فاصله ی بین خطوط و حروف نیز مهم هستند. متن هایی که فاصله بین خطوط آنها خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد، خوانایی خوبی ندارند. همین نکات به ظاهر ساده، بسیار مهم هستند و باعث افزایش زیبایی گرافیک سایت شما و جذب بیشتر کاربر می شوند.

قالب وب سایت

قالب وب سایت ظاهر و گرافیک وب سایت شما را تشکیل می دهد. استفاده از یک قالب وب سایت مناسب علاوه بر اینکه جذابیت سایت شما را افزایش می دهد، می تواند تجربه کاربری خوبی نیز خلق کند. قالب وب سایت یک طراحی از پیش انجام شده است. قالب های گوناگون ویژگی های مختلفی دارند. برای اینکه بتوانید رتبه های بهتری را در SERP به دست آورید بایستی قالب وب سایت خوبی انتخاب و خریداری کنید. یک قالب وب سایت زیبا، کارآمد، ریسپانسیو و سئو فرندلی در جذب کاربر و موتور های جستجو عملکرد خوبی دارد.

اگر برای انتخاب و خرید قالب نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب وب سایت با ویژگی ها متفاوت می باشد. تمامی قالب وب سایت های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند، به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند و از خدمات پشتیبانی نیز برخوردارند.

انتخاب پالت رنگی مناسب

در تغییر گرافیکی که در سایت خود ایجاد می کنید به پالت رنگی توجه ویژه داشته باشید. از پالت رنگی محدود و زیبا استفاده کنید. پالت رنگی که انتخاب می کنید بهتر است با لوگو سایت و برند تجاری شما همخوانی داشته باشد. همخوانی رنگی بخش های مختلف وب سایت و لوگو باعث انسجام بیشتر طراحی سایت شما می شود. چنین طراحی هایی جذابیت بیشتری دارند.

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از مهمترین استراتژی های سئو عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند، ریسپانسیو سازی سایت، بهبود سرعت سایت، بک لینک گیری از وب سایت های معتبر و ….

سئو یک علم بسیار گسترده است. گوگل در سال چندین بار الگوریتم های جستجو خود برای ارائه ی تجربه کاربری بهتر بروزرسانی می کند. به همین دلیل سئو دائماً در حال تغییر است. اگر وب سایتی دارید خیلی مهم است که سئو سایت خود را مطابق الگوریتم های گوگل بروزرسانی کنید. اگر خودتان به اندازه کافی برای بهینه سازی سایت مهارت و دانش ندارید، استخدام یک متخصص سئو و یا شرکت طراحی سایت معتبر بهترین راهکار است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت می باشد.

تأثیر گرافیک وب سایت بر سئو سایت چیست؟

تغییر گرافیک وب سایت ممکن است بر روی سئو سایت تأثیر منفی داشته باشد

ریسپانسیو سازی

از زمانی که کاربران تلفن همراه افزایش یافتند، ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت زیادی پیدا کرد. امروزه بسیاری از افراد برای مرور وب سایت ها از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. از سال 2016 گوگل اعلام کرد وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند. صاحبین وب سایت ها برای اینکه در ارائه ی تجربه کاربری خوب موفق باشند بایستی به ریسپانسیو سازی سایت خود توجه کنند. منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی وب سایت شما از هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری بدون مشکل قابل مشاهده باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

منظور از بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتنیگ استفاده از بستر اینترنت برای جذب مشتری و فروش می باشد. دیجیتال مارکتینگ در کنار پیاده سازی اصول سئو می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت و کسب رتبه های بالاتر در موتور های جستجو شود. بازاریابی اینترنتی راهکار های زیادی دارد. مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، استفاده از تبلیغات PPC و ….

نتیجه

بسیاری از کاربران بعد از مدتی نیاز پیدا می کنند تا گرافیک وب سایت خود را تغییر دهند. تغییر گرافیک وب سایت می تواند سئو سایت را تحت تأثیر قرار دهد. تغییر گرافیک وب سایت اگر به درستی انجام نشود می تواند باعث کاهش جذب کاربر و در نتیجه کاهش رتبه ی سایت در موتور های جستجو می شود. اگر نیاز دارید گرافیک وب سایتتان را تغییر دهید بهتر است یک متخصص سئو و یا شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت، بازطراحی سایت و تغییر گرافیک سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز