تفاوت بک لینک سازی و لینک سازی داخلی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8311

5/5 - (3 امتیاز)

هم بک لینک سازی و هم لینک سازی داخلی هدف مشترکی دارند و آن هم به دست آوردن ترافیک بیشتر برای سایت است. اما این دو با هم تفاوت اساسی دارند. نکته مهم این است که اگر می خواهید از بک لینک سازی و لینک سازی داخلی رتبه و ترافیک خوبی به دست آورید، بایستی به سئو سایت خود اهمیت زیادی دهید.

گوگل و هر موتور جستجوی دیگری به کیفیت مطالب سایت بیش از کمیت و یا هر استراتژی دیگری اهمیت می دهند. در واقع کیفیت بالای مطالب سایت هستند که می توانند از وب سایت های معتبر بک لینک به دست آورند. گرفتن بک لینک از هر سایتی به طور تصادفی و رندم چندان ارزشی ندارد. صاحبین وب سایت ها با کار کردن بر روی سئو سایت خود بایستی سعی کنند از وب سایت های معتبر و ارزشمند بک لینک به دست آوررند. از دیدگاه گوگل فقط پیوند های طبیعی ارزشمند هستند. این بدان معناست که به دست آوردن بک لینک از راه های غیر طبیعی ارزشی ندارد و نه تنها باعث بهبود رتبه ی سایت نمی شود، بلکه حتی می تواند جریمه ی سایت را به دنبال داشته باشد. به طور خلاصه، ایجاد محتوای ارزشمند، مرتبط و با کیفیت است که می تواند رتبه ی سایت را ارتقاء دهد و بک لینک سازی معتبری داشته باشد.

متخصصین سئو و کسانی که بر روی سئو سایتی کار می کنند، بایستی اطلاعات خود بر اساس تغییرات و بروزرسانی های الگوریتم های گوگل تغییر دهند. اکنون الگوریتم پنگوئن گوگل تأکید زیادی بر کیفیت مطالب، ارائه ی تجربه خوب کاربر و بهینه سازی سایت ها دارد. یکی از راهکار های بهینه سازی سایت و جلب رضایت کاربر، ایجاد پیوند های داخلی است. در حقیقت کیفیت مهم است و نه کمیت. اگرچه بک لینک سازی از وب سایت های معتبر ارزش زیادی دارند، اما از اهمیت لینک سازی داخلی نیز نباید غافل شد. لینک سازی داخلی نیز یک راهکار بسیار مؤثر و خوب برای به دست آوردن ترافیک و بهبود رتبه ی سایت می باشد. لینک سازی داخلی باعث می شود تا موتور های جستجو محتوای با کیفیت و ارزشمند وبسایت شما را راحتتر بیابند. لینک سازی داخلی مانند بک لینک سازی سخت نیست. شما با لینک سازی داخلی می توانید بازدهی زیادی برای سایت خود ایجاد کنید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی، پیوند هایی داخل وب سایت شما هستند. لینک سازی داخلی محتوای یک صفحه را به صفحه ی دیگر در دامنه ی وب سایت خودتان متصل می کند. پیوند های داخلی از چند جهت سودمند هستند:

  • لینک سازی داخلی به کاربران این امکان را می دهند تا براحتی داخل یک سایت پیمایش کنند.
  • با لینک سازی داخلی می توان مطالب و اطلاعات سایت را به صورت سلسله مراتبی مرتب کرد.
  • لینک سازی داخلی باعث قدرت وب سایت و بک لینک سازی نیز می شود.

لینک سازی داخلی برای معماری سایت و ساختار وب سایت و ایجاد ارزش برای پیوند ها بسیار ارزشمند و مفید هستند. موتور های جستجو برای اینکه بتوانند مطالب مفید و ارزشمند وب سایت ها را بیابند بایستی از طریق پیوند های داخلی به صفحات و بخش های مختلف یک سایت بخزند. اگر لینک سازی داخلی به درستی انجام نشود، موتور های جستجو امکان خزیدن به صفحات مختلف یک سایت را نخواهند داشت. این موضوع می تواند مطالب ارزشمند وب سایت شما را از دید موتور های جستجو پنهان کند و صفحات رتبه ی خود را از دست بدهند. اگر موتور های جستجو نتوانند به صفحات و محتوای سایت شما بخزند، تولید محتوای ارزشمند و استفاده از کلمات کلیدی، بازاریابی و هر استراتژی دیگری عملاً هیچ ارزشی برای سایت شما ایجاد نمی کند.

تفاوت لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی هر دو به شیوه های متفاوت باعث بهینه سازی سایت و ارتقاء رتبه ی سایت می شود. لینک سازی داخلی کاربران را به صفحات مختلف در همان سایت هدایت می کنند. در حالیکه لینک سازی خارجی کاربران را به وب سایت های دیگر راهنمایی و هدایت می کنند. استفاده از لینک های خارجی دقیقاً مانند لینک های داخلی باعث افزایش اعتبار سایت شما می شوند.

برای اینکه لینک سازی داخلی را به درستی انجام دهم چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

لینک سازی داخلی در صورتی باعث بهبود رتبه ی سایت و افزایش اعتبار سایت شما می شود که به درستی انجام شده باشد. رعایت نکات ذیل می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل که لینک سازی داخلی بیشترین تأثیر در سئو سایتتان را دارد:

اولویت بندی محتوا

همه ی لینک های داخلی ارزش یکسانی ندارند. برای اینکه از لینک سازی داخلی بیشترین بهره را ببرید، تلاش خود را بر روی ساخت لینک برای صفحاتی بگذارید که از قبل رتبه ی خوبی دارند. اینگونه می توانید برای محتوای جذاب و ارزشمند سایتتان بازدید بیشتری به دست آورید.

به صورت هدفمند لینک سازی داخلی انجام دهید

ساخت لینک های داخلی بیش از اندازه زیاد ازرشمند نیست. لینک سازی داخلی بایستی هدفمند باشد. از پر کردن صفحه با لینک های نامناسب پرهیز کنید.

برای افزایش رتبه ی سایت از لینک سازی داخلی استفاده کنید

با لینک سازی داخلی به صورت استراتژیک برخورد کنید. لینک سازی داخلی بایستی به صورتی باشد که علاوه بر افزایش اعتبار صفحه، رتبه ی یک پست خاص را نیز افزایش دهید. به طور مثال اگر یک پست در صفحه 2 صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل قرار دارد، با لینک سازی درست داخلی می توانید رتبه ی آن را به صفحه ی یک ارتقاء دهید.

با لینک سازی داخلی نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید

با پیوند صفحات و پست های وب سایتتان به صفحاتی که نرخ تبدیل بیشتری دارند، می توانید نرخ تبدیل سایتتان را سرعت ببخشید و افزایش دهید.

چه تعداد پیوند داخلی مناسب است؟

اگرچه برای این سؤال جواب قطعی وجود ندارد، اما بر اساس مطالعات، گوگل می تواند به 100 پیوند در هر صفحه بخزد. بایستی در نظر داشته باشید که همه ی پیوند ها برای کاربران مناسب نیستند و محدود کردن پیوند ها به 100 یا کمتر، از نظر سئو ارزشمند تر است.

بک لینک سازی و لینک سازی داخلی برای جذب ترافیک

تفاوت بک لینک سازی و لینک سازی داخلی چیست؟

برای بک لینک سازی چه نکاتی را رعایت کنم؟

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیت از وب سایت های معتبر به دست آورید، رعایت نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد.

محتوای با کیفیت تولید کنید

ایجاد محتوای با کیفیت و ارزشمند و مرتبط اولین گام برای به دست آوردن بک لینک می باشد. زیرا وب سایت های دیگر در صورتی به شما پیوند می زنند که وب سایت شما ارزشی بیشتر از وب  سایت خودشان داشته باشد. ایجاد محتوای با کیفیت می تواند این ارزشمندی را ایجاد کند.

استفاده از پست های مهمان

پست های مهمان یکی از روش های خوب سئو برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت است. برای اینکه بتوانید از پست های مهمان بیشترین بهره را ببرید، خیلی مهم است که پست های مهمان خود را در وب سایت های با رتبه ی بالا و معتبر منتشر کنید. استفاده از پست های مهمان شاید یکم دیر بازده باشد، اما یکی از روش های بسیار خوب سئو است. برای پست های مهمان، محتوای خیلی با کیفیت ایجاد کنید. زیرا سایت های معتبر هر پست مهمانی را نمی پذیرند. مگر اینکه کیفیت محتوای پست مهمان به اندازه ی کافی خوب باشد. اگر کیفیت پست های مهمان خوب باشند، مطمئناً استفاده از این راه حل نتیجه بخش است.

انجمن های گفتگوی آنلاین

در بستر اینترنت می توانید برای هر موضوع و زمینه ای انجمنی بیابید. می توانید در این انجمن ها عضو شوید و مقالات با کیفیت خود را ارسال کنید. طبق گزارشات، ارسال مقاله های با کیفیت در این انجمن ها می تواند لینک های خوبی برای سایت ها به دست آورد. کیفیت و مرتبط بودن مطالب ارسالی خیلی مهم است. در این صورت مطالب برای خوانندگان جذاب خواهد بود و شانس به دست آوردن بک لینک را افزایش می دهد.

از قرار دادن پیوند ها بر روی هر بحث غیر مرتبطی پرهیز کنید. گوگل چنین لینک هایی را اسپم تلقی می کند. در مورد انجمن های گفتگو نیز این مسئله وجود دارد. انجمن های گفتگو فرصت های خوبی برای دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر را فراهم می کنند. اما توجه داشته باشید که محتوای با کیفیت و متناسب با بحث بایستی تولید و منتشر کنید.

از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید

به اشتراک گذاشتن پست ها و یا پیوند پست ها در رسانه های اجتماعی می تواند ترافیک خوبی را برای سایتتان به دست آورد. همچنین می توانید به بخش نظرات پست های رسانه های اجتماعی لینک سازی کنید. اما خیلی مهم است که به مطالب مرتبط لینک بزنید. در غیر این صورت ممکن است از دیدگاه گوگل اسپم تلقی شود.

آیا خرید بک لینک راهکار خوبی برای افرایش رتبه ی سایت است؟

خرید بک لینک هیچگاه راهکار خوبی برای افزایش رتبه ی سایت نبوده است. بهتر است بجای خرید بک لینک بر روی روابط با مشاغل معتبر سرمایه گذاری کنید. خرید بک لینک می تواند جریمه ی گوگل را در پی داشته باشد.

اگرچه لینک سازی داخلی و بک لینک سازی می تواند ترافیک خوبی برای سایت ها به ارمغان بیاورد و رتبه ی سایت ها جابجا کند. اما در طراحی وب سایت علاوه بر این دو راهکار استراتژی های زیادی برای بهبود رتبه ی سایت و جذب ترافیک وجود دارد. یکی دیگر از اقداماتی که صاحبین وب سایت ها برای بازدید بیشتر سایتشان می توانند انجام دهند، بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است.

بک لینک سازی و لینک سازی داخلی برای ارتقاء رتبه وب سایت

تفاوت بک لینک سازی و لینک سازی داخلی

بازاریابی اینترنتی چیست؟

منظور از بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات است. در بازاریابی اینترنتی از هر روش و بستری مانند بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی از طریق طراحی وب سایت، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و …. برای تعامل با مشتری استفاده می شود. کسب و کار های مختلف با بازاریابی اینترنتی می توانند درآمد و سود بیشتری به دست آورند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی مفهومی گسترده تر از بازاریابی اینترنتی دارد. در واقع دیجیتال مارکتینگ فقط محدود به بستر اینترنت نیست. بلکه تلویزیون، رادیو و … را نیز دربر دارد. بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است. اما دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در بسیاری از زمینه ها و کانال ها با هم همپوشانی دارند. برخی از زمینه های مشترک این دو روش بازاریابی آنلاین عبارتند از:

سئو یا بهینه سازی وب سایت

سئو یا همان بهینه سازی وب سایت موضوعی است که هم در دسته ی بازاریابی دیجیتالی و هم در دسته ی بازاریابی اینترنتی قرار می گیرد. سئو استراتژی است که می تواند به بهبود رتبه ی سایت و جذب ترافیک بیشتر برای طراحی وب سایت شما کمک کند. سئو استراتژی های زیادی دارد. اما برخی از مهمترین استراتژی های سئو عبارتند از:

کلمات کلیدی مرتبط

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در متن محتوا و در صفحات سایت باعث می شود تا وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود. اگر می خواهید به کاربرانی که به کسب و کار شما علاقه مند هستند، دسترسی پیدا کنید بایستی از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به حرفه ی خود در سایتتان استفاده نمایید.

زمان بارگذاری سایتتان را بهبود دهید

کاربران انتظار دارند که خیلی سریع به اطلاعاتی که می خواهند دست بیابند. موتور های جستجو هم می خواهند که این انتظار کاربران را برآورده کنند. برای اینکه ببینید سرعت بارگذاری سایت شما چقدر است می توانید از ابزار های مناسب در این زمینه استفاده کنید. اگر سرعت بارگذاری سایتتان بیشتر از 3 ثانیه است بایستی اقدامات لازم در جهت بهبود سرعت سایتتان را انجام دهید.

ریسپانسیو سازی

در سال 2016 گوگل رسماً اعلام کرد که وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند. ریسپانسیو سازی یکی از جنبه های مهم در طراحی وب سایت است. برای اینکه ببینید آیا سایتتان ریسپانسیو هست یا نه می توانید از ابزار های متناسب در این زمینه استفاده کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نیز در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی مشترک است. با بازاریابی محتوا صاحبین وب سایت ها این فرصت را پیدا می کنند تا دانش و اطلاعات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند و آنها را به سمت کسب و کار خود متمایل کنند. بازاریابی محتوا وجوه مختلفی دارد. مانند: اینفوگرافیک ها، پادکست ها، مقالات، وبلاگ ها، فیلم ها و تصاویر و …. با بازاریابی محتوا می توانید بهتر به معرفی برند خود بپردازید. اما برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق تر باشید، لازم است تا به برخی نکات بیشتر توجه کنید:

  • در بازه های مشخص و به طور مرتب اقدام به تولید و انتشار محتوا کنید.
  • در محتوای خود از تصاویر استفاده کنید. استفاده از تصاویر بر جذابیت محتوا می افزاید.
  • محتوا را در قالب های مختلف مانند اینفوگرافیک ها و یا پست های وبلاگ و …. می توانید منتشر کنید.
  • محتوایی که منتشر می کنید بایستی مرتبط به صنعت شما باشد. با انتشار محتوای مرتبط می توانید ترافیک مرتبط به دست آورید.

PPC

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC یک استراتژی مشترک بین بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی است. تبلیغات PPC می تواند نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد. اما برای اینکه در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک موفق تر باشید، رعایت نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی دم بلند و مرتبط بهتر است. زیرا رقابت کمتری دارند و هزینه ی تبلیغاتی شما را نیز کاهش می دهند.

صفحه ی فرود طراحی وب سایت خود را سفارشی سازی کنید

یک صفحه ی فرود سفارشی سازی شده می تواند نتیجه ی بهتری دهد. صفحات سفارشی سازی شده کاربران را بیشتر به خود جذب می کنند.

ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از استراتژی های مشترک بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ است. اگر از ایمیل مارکتینگ به درستی استفاده نمایید می توانید کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید. در ایمیل مارکتینگ بایستی توجه داشته باشید که زیادی از حد به کاربران خود ایمیل ارسال نکنید. در ایمیل مارکتینگ می توانید محتوای آگاهی دهنده و یا تبلیغاتی داشته باشید.

با بکارگیری استراتژی های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ فرصت بک لینک سازی بیشتری برای سایت خود به دست خواهید آورید.

نتیجه

بک لینک سازی و لینک سازی داخلی اگرچه هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن هم افزایش ترافیک و رتبه ی سایت است، اما اساساً با هم متفاوت هستند. بک لینک سازی دریافت لینک از وب سایت های دیگر است. در حالیکه لینک سازی داخلی ایجاد پیوند بین صفحات و پست های یک وب سایت است. بک لینک سازی و لینک سازی داخلی اگر به درستی انجام شود، سودمندی های زیادی برای وبسایت ها دارند. با پیاده سازی درست این دو استراتژی می توانید دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورید و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید. همچنین می توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و بر اعتبار صفحه خود بیافزایید.

بهتر است بک لینک سازی و لینک سازی داخلی صفحه ی خود را به یک شرکت معتبر سئو و طراحی وب سایت بسپارید تا بیشترین نتیجه را بگیرید. شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز