درخواست های کاربران از طراحان وب

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4464

3/5 - (5 امتیاز)

طراحی یک سایت عالی و کارآمد، به یک تلاش و همکاری تیمی و دو طرفه بین طراحان سایت و کاربران نیازمند است. فرقی نمی کند که شما چگونه فعالیت می کنید، چه برای خودتان کار کنید و یا اینکه بخشی از یک آژانس بزرگتر باشید، این موضوع صحت دارد و همکاری دو طرفه بین کاربر و طراح را می طلبد. در واقع کاربران راهنمایی های لازم را در اختیار طراحان می گذارند و عناصر اصلی موفقیت هستند.

خیلی وقت ها، طراحانی که در این صنعت هستند، درباره ی اینکه از مشتریان چه می خواهند، صحبت می کنند. اما برای اینکه به کاربران به معنای واقعی خدمت شود، نیاز هایشان بایستی مرتفع شود.

برخی از مواردی که ممکن است کاربران به آن نیاز داشته باشند، عبارتند از:

  1. یک ذهن باز

داشتن یک ذهن باز مانند یک خیابان دو طرفه است. گاهی اوقات، ممکن است مشتریان در مورد وب سایت خود ایده هایی داشته باشند که با آنچه که شما به عنوان طراح سایت در ذهن خود دارید، مغایرت داشته باشد.

طراحان سایت ممکن است به دلیل تجربه ی کاری بیشتر در این زمینه ایده های بهتری برای وب سایت ها داشته باشند. این می تواند توسعه در ابزار ها و یا استفاده از هر تکنیک دیگری باشد.

اگرچه شاید پیشنهادات کاربران خیلی کاربردی و مناسب نباشد، اما می تواند به طراحان به درک بهتر از خواسته های کاربران کمک کند.

طراحان بایستی با ذهنی باز وارد هر پروژه ای شوند. ممکن است ایده ی یک کاربر خیلی خوب باشد و به ذهن شما خطور نکرده باشد.

حتی اگر اینگونه هم نباشد، گوش دادن به حرف های مشتریان می تواند سبب استحکام یک رابطه شود.

  1. پیشنهادات صادقانه

گوش دادن به سخنان مشتریان بخشی از این پروسه است و صادق بودن یک فاکتور اصلی در این داستان می باشد.

این موضوع فراتر از پذیرفتن و انجام تقاضاهای کاربران می رود. به عنوان مثال، راهنمایی کاربران در مورد منافع و معایب یک ویژگی یا عملکرد و یا ارزش و قیمت یک محصول یا سرویس می تواند بخش مهمی از این پشتیبانی باشد.

صداقت باعث ایجاد اعتماد می شود و به کاربران در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

بدون صداقت، خروجی پروژه آنچنان که باید موفقیت آمیز نخواهد بود. اینگونه، تلاش ها و هزینه کردن ها در یک راه اشتباه به هدر خواهد رفت.

گاهی، گوش دادن به آنچه که مشتری می خواهد، ساده ترین راه است و همچنین پروژه سریعتر به پایان خواهد رسید.

در واقعیت، صادق بودن منجر به یک خروجی سریعتر و بهتر و تصمیم گیری های آگاهانه تر می شود.

  1. یک رویکرد فعال

مشتریان اغلب در زمینه ی کاری خودشان خبره هستند و احتمالاً غرق در شغل خود می باشند و وقت زیادی برای اختصاص دادن به وب سایت خود ندارند.

بررسی نکردن مداوم وب سایت می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. از قالب ها و پلاگین های از تاریخ گذشته گرفته تا بروز خطاهایی در عملکرد و قابلیت استفاده ی وب سایت.

در چنین شرایطی حضور طراحان سایت می تواند مفید و مؤثر باشد. طراحان سایت با در دست گرفتن تمام موارد امنیتی و نرم افزاری و تمایلات این صنعت می توانند سایت کاربران را فعال و در صدر نگه دارند.

طراحان سایت بایستی با کاربران خود در ارتباط باشند تا در صورت بروز مشکل و یا احتمال بروز خطا، آنها را در جریان قرار دهند. مطمئناً کاربران قدردان این تلاش های طراحان سایت برای حفظ موقعیتشان هستند. زیرا این موضوع حتی می تواند باعث خوشحالی مشتریان مشتریان طراحان شود.

  1. یک دست کمک رسان

اگر کسی وب سایتی دارد، به این معنا نیست که از نظر فنی نیز در این زمینه متخصص است. برای چنین افرادی، شاید حتی اضافه کردن یک مطلب به وب سایتشان سخت باشد. اما یک دست کمک رسان از سمت طراحان وب سایتشان می تواند تفاوت های زیادی را ایجاد کند.

استفاده از دانش خود برای آموزش کاربران به منظور بهره بردن از وب سایتی که برایشان طراحی کرده اید، می تواند آنها را قدرتمند سازد. این می تواند از محتوای به روزتر گرفته تا کمک هایی برای پشتیبانی سایت باشد.

اگر مشکلی بروز کند، پیشنهادات سریع و دوستانه از سمت شما بسیار حیاتی هستند. زیرا در این صورت کاربران شما اینچنین می پندارند که شما حامی آنها هستید و به شما متکی خواهند شد.

در کل، هر زمان که کاربران مشکلی دارند، حضور شما برای کمک بسیار مهم است.

  1. بخاطر سپاری نیاز های مشتریان در ذهن

پروژه های طراحی وب می توانند با چالش های زیادی روبرو شوند. در اغلب اوقات، طراحان سایت فقط بر روی وظایف خود تمرکز می کنند و این می تواند حکم یک تله را داشته باشد.

یک کاربر به دلایل زیادی نیاز دارد تا به مشکلش رسیدگی شود. این می تواند دلیل اصلی ایجاد یک رابطه باشد. ما به یکدیگر نیاز داریم تا بتوانیم خروجی موفقیت آمیزی داشته باشیم.

حتی بعد از راه اندازی یک سایت و ختم یک پروژه، حضور برای راهنمایی (نه به عنوان یک پشتیبان) می تواند منجر به روابط بهتر و تکرار تجارت و بازگشت کاربران شود.

پیدا کردن مشتریان مرتبط تر

کاربران ستون فقرات هر شرکت موفقی هستند. زیرا شما برای کاربران سرویسی و یا محصولی ارائه می دهید و اگر مشتری و یا کاربری وجود نداشته باشد، دیگر تجارت معنایی ندارد.

اینکه انتظار داشته باشید دیگران شما را بدون معرفی خود، بشناسند کمی اشتباه است. شما بایستی یک پروفایل اجتماعی داشته باشید و از فعالیت هایی که تا کنون انجام داده اید، دیگران را مطلع کنید. اینگونه دیگران شما را خواهند شناخت و مطابق با نیاز های خود و حرفه و تخصص شما به شما مراجعه خواهند کرد. برای اینکه این موضوع بهتر حاصل شود، در این قسمت به بررسی چند پیشنهاد کاربردی می پردازیم.

  1. جایی بروید که کاربران ایده آل شما در آنجا وجود دارند

شاید شما یک طراح وب حرفه ای و دارای کارت ویزیت باشید، اما مشتریان زیادی به سراغتان نمی آیند. بخاطر داشته باشید تا زمانی که کسی شما را نشناسد، انتظار یک صف طولانی از مشتریان یک خیال است. مشتریان به دنبال حل مشکلات خود هستند و شما بایستی متناسب با تخصص خود به دنبال مشتریان هدف خود بروید. یعنی شما باید جایی بروید که تخصص شما مورد نیاز است. برای حاصل شدن این موضوع بایستی بازار کار را بشناسید و به دنبال کنفراس ها و شرکت ها و صنایع یا گروه هایی باشید که تخصص شما را نیاز دارند. اگر بتوانید اینگونه مجمع ها را شناسایی کنید، مطمئناً بازار هدف خود را یافته اید. از چنین شرایطی هم شما و هم کاربرانتان می توانید بهره ببرید.

  1. مهارت های خود را اصلاح کنید

یادگیری مهارت های جدید و بروزرسانی مهارت های قدیمی می تواند کاربران بیشتری را مطابق با مهارت های شما به سمت شما بکشاند. در این صورت کاربران شما متوجه پیشرفت روز افزون شما می شوند و بیشتر به شما اعتماد می کنند. همچنین شما می توانید مشکلات بیشتری از افراد بیشتری حل کنید.

خلاصه

به عنوان یک طراح وب حرفه ای بایستی کاربران خود و نیاز ها و ایده آل هایشان را به منظور موفقیت هر چه بیشتر بشناسید. برای حاصل شدن این موضوع بایستی رابطه ای خوب و بر پایه ی صداقت و اعتماد با کاربران ایجاد کنید. با اعلام فعالیت های حرفه ای خود، خود را به کاربرانتان معرفی و سعی در جلب اعتماد ایشان کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز