روش های بهبود CX وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9636

5/5 - (1 امتیاز)

بر اساس گزارشات، 49% از خریداران پس از کسب تجربه خوب از یک طراحی وب سایت اقدام به خرید آنلاین می کنند. بعلاوه بر اساس گزارش ها، 57% از کاربران خرید های آنلاین را به خرید های حضوری ترجیح می دهند. به همین دلیل تجربه مشتری یا همان CX (customer experience) بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. CX باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می شود.

ارائه ی CX ضعیف، مشتریان را از خرید منصرف می کند. بنابراین خیلی مهم است که دارندگان وبسایت ها بر روی بهبود CX طراحی سایت خود کار کنند. بازار های تجارتی بسیار رقابتی است. مشاغل مختلف برای اینکه بتوانند در این بازار رقابتی موفق باشند بایستی به تجربه مشتری اهمیت زیادی دهند و سعی کنند بهترین CX را ارائه دهند.

CX چیست؟

CX همان تجربه مشتری است. منظور از CX برداشت کلی مشتری از برند تجاری شماست. هر گونه رابطه ای که یک مشتری با برند تجاری شما داشته باشد CX محسوب می شود. از حرکت در وبسایت شما گرفته تا تماس با خدمات فروش، دریافت محصول و …. هر اقدام مدیران و صاحبین مشاغل بر تصمیم گیری های مشتری تأثیر می گذارد. مشتریان بر اساس تجربه ای که از یک کسب و کار به دست می آورند تصمیم می گیرند که دوباره به آن برند تجاری مراجعه کنند و آن را به دیگران پیشنهاد دهند و یا برای همیشه آن را کنار بگذارند.

CX خوب چیست؟

هیچ چک لیست جهانی برای CX وجود ندارد. هر کسب و کاری منحصر به فرد است. برای اینکه بتوانید در ارائه ی CX موفق باشید به مشتریان خود گوش دهید، از بازخورد مشتریان برای درک بهتر آنها استفاده نمایید. برای جمع آوری بازخورد ها و داده های مربوط به مشتریان و تجزیه و تحلیل آنها از ابزار های مناسب استفاده نمایید.

چرا ارائه ی CX خوب برای هر تجارتی مهم است؟

ارائه ی CX خوب برای هر تجارتی مهم است. هر چه مشتریان تجربه ی بهتری از یک برند تجاری به دست آورند، رضایتشان بیشتر جلب می شود. رضایتمندی مشتریان، باعث وفاداری آنها می شود. تمام تجارت ها از بهبود CX خوب می توانند سود ببرند. طراحی سایت در ارائه ی CX خوب بسیار مؤثر است. برای اینکه بتوانید از طریق طراحی وب سایت، رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنید بایستی مرتباً وب سایت خود را بروزرسانی کنید. وقتی مشتریان از یک طراحی سایت راضی باشند برای خرید دوباره به آن مراجعه می کنند. جلب رضایت مشتریان قدیمی باعث افزایش ترافیک وب سایت و جذب مشتریان جدید می شود. در بازاریابی دیجیتالی سال 2021، بازاریابی دهان به دهان هنوز هم مطرح است.

چگونه CX طراحی وبسایت خود را بهبود دهم؟

روش های بهبود CX و ب سایت

برای ایجاد یک طراحی وب سایت خوب چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرم؟

هدف هر کسب و کاری آنلاینی از طراحی وب سایت، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. مدیران مشاغل بایستی ایجاد یک طراحی وب سایت خوب را از اهداف اصلی تجارت خود قرار دهند. طراحی وب سایت یک راه حل عالی برای حضور آنلاین و رقابت با رقبا می باشد. از سوی دیگر، کاربران نیز از یک کسب و کار معتبر انتظار یک طراحی وب سایت که UX خوبی ارائه می دهند را دارند. منظور از طراحی سایت کاربر پسند، ارائه ی یک UI خوب، ریسپانسیو، پیمایش ساده و قابل استفاده برای کاربران می باشد. وقتی یک طراحی سایت این ویژگی ها را داشته باشد می تواند ادعا کند که UX خوبی ارائه می دهد.  برای اینکه بتوانید یک طراحی وبسایت عالی و کاربردی داشته باشید، رعایت ویژگی های ذیل می تواند سودمند باشد:

ایجاد یک نوار جستجوی کاربر پسند در صفحه

یکی از نیاز های کاربران این است که براحتی بتوانند به اطلاعات مختلف در یک صفحه دست پیدا کنند. این انتظار کاربران با ایجاد یک نوار جستجوی قابل درک که استفاده از آن آسان است، برآورده می شود. یک نوار جستجوی کاربر پسند در صفحه قابلیت استفاده از آن را بالا می برد. در اکثر طراحی وب سایت ها نوار جستجو در بالای صفحه و در سمت راست قرار دارد. استفاده از یک نماد ذره بین و قرار دادن گزینه ی تکمیل خودکار و پیشنهاد خودکار می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی سایت های تجارت الکترونیک باشد.

استفاده از تصاویر محصول با کیفیت

تصاویر در برخی وب سایت ها مانند طراحی سایت های تجارت الکترونیک که محصولاتی می فروشند، نقش مهمی بازی می کنند. کیفیت تصاویر محصولات می تواند بر میزان فروش تأثیر بگذارد. هر چه بر روی ارائه ی تصاویر با کیفیت بیشتر تمرکز کنید، می توانید در افزایش میزان فروش موفق تر باشید. برای اینکه بتوانید کاربران را بیشتر درگیر کنید از فیلم های کوتاه که محصول را توضیح می دهد، استفاده نمایید. نمای نزدیک، نمای 360 درجه و یا استفاده از چند تصویر از چند زاویه نیز خوب است.

محتوای جذاب و منحصر به فرد

در دنیای بازاریابی اینترنتی، محتوا پادشاه است. محتوای جذاب و با کیفیت کاربران زیادی را به خود جذب می کند. محتوا باید جامع، مفید و جذاب باشد و برای موتور های جستجو بهینه شده باشد. در محتوایی که تولید می کنید به سؤالات کاربران پاسخ دهید. محتوای با کیفیت به سئو سایت شما کمک می کند. کاربران با طراحی سایت هایی که محتوای خوبی دارند، بیشتر تعامل می کنند. منظور از محتوا هر چیزی مانند متن، تصویر، ویدئو و …. است.

پیمایش سایت

پیمایش سایت باید ساده باشد. کاربران باید بتوانند براحتی به هر آنچه که می خواهند دسترسی داشته باشد. بسیاری از کاربران از نوار جستجو استفاده نمی کنند. بنابراین حرکت بین صفحات بایستی قابل درک و راحت باشد. قرار دادن منو در بالای صفحه باعث ایجاد UX خوب می شود.

بهبود سرعت و قابلیت استفاده از طراحی وب سایت

کاربران از یک طراحی سایت خوب انتظار دارند که سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد و قابل اعتماد باشد. یک طراحی وب سایت مدرن که جذاب و سریع باشد در ارائه ی UX خوب موفق تر است. طبق استاندارد های موتور جستجوی گوگل، مدت زمان بارگذاری یک طراحی وب سایت بایستی بین 3 تا 5 ثانیه باشد. اگر مدت زمان بارگذاری سایت بیش از 5 ثانیه طول بکشد، بر رتبه سایت اثر منفی می گذارد. بر اساس گزارشات، 79% از کاربران اگر از سرعت بارگذاری و قابلیت استفاده از یک طراحی سایت ناراضی باشند، تمایلی برای خرید محصول از آن سایت ندارند. اگر طراحی وب سایت شما مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، افزونه هایی برای بهبود سرعت سایت در این CMS وجود دارد که براحتی می توانید نصب کنید و استفاده نمایید. برخی دیگر از راهکار های افزایش سرعت سایت بهینه سازی تصاویر، ویدئو ها، کدنویسی تمیز و …. است.

بهبود گرافیک سایت

گرافیک سایت کاربرپسند در بهبود CX تأثیر زیادی دارد. برای اینکه گرافیک سایت بهتری داشته باشید بهتر است از فونت هایی استفاده کنید که خوانایی بهتری داشته باشد. اگرچه فونت 12 بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما ممکن است برای طراحی سایت شما یا برای گوشی های همراه زیادی کوچک باشد. فونت های 14 و 16 معمولاً کابرپسندتر هستند و چشم کاربر را خسته نمی کنند. بهتر است عناوین را با فونت های بزرگتر درج کنید تا بیشتر به چشم کاربر بیاید. یکی دیگر از راهکار های بهبود گرافیک سایت استفاده از پالت رنگی مناسب است. رنگ ها بر احساسات کاربران تأثیر می گذارند. بهتر است از پالت رنگی استفاده کنید که با آرم تجاری شما همخوانی داشته باشد. رنگ های جذاب باعث بهبود گرافیک سایت شما می شوند.

قالب سایت

قالب سایت های مختلف با ترکیب تصاویر، دکمه ها و المان های مختلف، طراحی وبسایت های مختلفی ایجاد می کنند. سیستم های مدیریت محتوای مختلف قالب سایت های مختلفی ارائه می دهند. اما تنوع در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار زیاد است. بسیاری از قالب سایت های CMS وردپرس رایگان هستند. کاربران برای انتخاب یک قالب سایت بایستی کیفیت و همخوانی با نیاز های تجاری را در اولویت قرار دهند. قالب سایت های رایگان در وردپرس توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل ممکن است مزیت منحصر به فرد بودن طراحی سایت شما از بین برود. قالب سایت ها مختلف ویژگی های متعددی دارند. بهتر است از قالب سایتی استفاده نمایید که حاوی افزونه های بیش از اندازه زیاد و غیر ضروری نباشد. زیرا افزونه ها باعث سنگینی سایت و کاهش سرعت آن می شوند. قالب سایت هایی که خدمات پشتیبانی دارند، بهتر هستند. زیرا حتی بهترین قالب سایت ها ممکن است با مشکل مواجه شوند. رفع برخی از مشکلات زمانبر و نیازمند دانش است. در این صورت می توانید به شرکت مربوطه برای رفع مشکل مراجعه کنید.

برای انتخاب قالب سایت در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند، به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند و از خدمات پشتیبانی نیز برخوردارند.

استفاده از ربات های چت

بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در طراحی سایت خود از ربات های چت استفاده می کنند و از این طریق از کاربران خود حمایت می کنند. کاربران از طریق ربات های چت براحتی می توانند مشکلات و سؤالات خود را مطرح کنند و برای آن پاسخی دریافت کنند. ربات های چت در یک صفحه می توانند باعث افزایش نرخ تبدیل و بهبود UX و CX شوند.

اشتراک گذاری را برای کاربران خود ساده کنید

در طراحی وب سایت خود از ویژگی های اشتراک گذاری استفاده نمایید. بدین صورت کاربران بجای کپی کردن لینک، می توانند از این گزینه ها برای اشتراک گذاری مطالب استفاده نمایند. اشتراک گذاری ها در دیجیتال مارکتینگ بسیار مؤثرند و باعث جذب ترافیک ارگانیک می شوند. سهولت اشتراک گذاری در طراحی سایت ها یک مزیت محسوب می شود.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی استراتژی های معرفی و تبلیغات برند های تجاری و محصولات و خدمات آنها در اینترنت و فضاهای مجازی است. بازاریابی اینترنتی باعث جذب مشتریان بیشتر و توسعه ی کسب و کار ها می شود. برخی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

سئو

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو دید وبسایت ها را در موتور های جستجو افزایش می دهد و باعث افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت ها می شود.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی دیگر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. منظور از بازاریابی محتوایی ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت به نحوی است که به جذب کاربر و فروش بیشتر کمک می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای استفاده از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری و فروش می باشد. استفاده از رسانه های اجتماعی و بازاریابی در آنها امروزه برای هر کسب و کاری مفید است. زیرا بسیاری از مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در رسانه های اجتماعی می کنند. محبوب ترین رسانه های اجتماعی عبارتند  از: توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و ….

بازاریابی از طریق ایمیل

یکی دیگر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیل است. در بازاریابی ایمیل به گروهی از کاربران که می خواهید بیشتر با محصولات و خدمات شما آشنا شوند، ایمیل ارسال می کنید. ایمیل مارکتینگ قدرت جذب کاربران و افزایش فروش را دارد.

نتیجه

منظور از بهبود CX افزایش رضایت کاربران از یک کسب و کار است. بهبود CX می تواند باعث فروش بیشتر شود. ایجاد یک طراحی سایت خوب به بهبود CX کمک زیادی می کند. برخی راه حل های بهبود تجربه مشتری از یک وبسایت عبارتند از: بهبود سرعت سایت، بهبود گرافیک سایت، ریسپانسیو سازی، استفاده از تصاویر با کیفیت و ….

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد CX وبسایت در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی وب سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

چگونه متوجه شوم که وبسایتم CX خوبی ارائه می دهد؟

برای سنجش اینکه آیا CX وبسایتان خوب هست یا نه بایستی از روش های مختلفی استفاده نمایید. برخی از ابزار های انجام اینکار تعامل بیشتر با کاربران و جویا شدن نظر آنها، استفاده از نظرسنجی ها، مرور صفحه ی کامنت ها و نظرات، ارائه ی فرم های بازخورد به کاربران، مصاحبه و …. است.

چرا CX مهم است؟

CX همان تجربه مشتری است که برای هر کسب و کاری مهم است. اگر کاربران از مرور یک وبسایت و خریدشان از یک برند تجاری تجربه خوبی کسب کنند، احتمال بازگشت آنها به آن برند تجاری افزایش می یابد. ارائه ی CX خوب می تواند اعتماد کاربران را جلب کند، اعتبار یک کسب و کار را افزایش دهد و باعث فروش بیشتر شود.

برخی از راهکار های ایجاد CX خوب در وبسایت چیست؟

بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، بهبود گرافیک سایت، ارائه ی محتوای ارزشمند و با کیفیت و ….

تفاوت UX و CX چیست؟

مفهوم گسترده تری نسبت UX است. CX به هرگونه تجربه مشتری از خرید تا تحویل محصول گفته می شود. UX به تجربه کاربر از یک محصول نرم افزاری خاص اشاره دارد.

ابزار های بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی آنلاین ابزار های زیادی دارد. مانند سئو، ایمیل مارکتینگ، طراحی سایت و ….

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز