سئو بین المللی Global و گلوکال Glocal چیست؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20633

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی وب سایت های چند زبانه، باعث می شود که شما مشتریانی در سر تا سر جهان داشته باشید و به آن ها دسترسی پیدا کنید، برای این که بتوانید خدمات خود را به صورت اصولی و درست در خدمت مشتریانی جهانی خود قرار دهید لازم است که وب سایت خود را برای مشتریان بین المللی خود بهینه سازی کنید.

سئو جهانی و یا همان بهینه سازی جهانی برای موتور های جستجوی گوگل این امکان را می دهد که محتوای شما را برای دستیابی به مخاطبین بین الملل ایجاد کند و بهینه سازی شود، به این طریق مشتریان بین المللی شما می توانند وب سایت شما را هنگام جستجو در کشور خودشان پیدا کنند و به این وسیله محتوای شما را در صفحات نتایج جستجوی آن ها رتبه بندی می شود و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث افزایش تبادل وب سایت شما می شود.

در این مقاله قصد داریم توضیح جامعی از سئو بین الملل و سئو گلوکال در اختیار شما قرار دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه دارکوب باشید تا بتوانید با بهینه سازی وب سایت بین المللی و روش های آن آشنا شوید.

سئو گلوکال چیست؟

سئو گلوکال موضوع مهمی است که در مورد سئو بین الملل باید به آن پرداخت، اصطلاح گلوکال از لحاظ لغوی می توان این گونه تعریف کرد که ترکیبی از دو واژه جهانی و محلی است، سئو گلوکال به فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجوی جهانی و محلی است.

در واقع سئو بین المللی زیر مجموعه سئو گلوکال می باشد چرا که هر دو سئوی جهانی و محلی را در خود جا می دهد، سئو گلوکال یک مفهوم ساده با اجرای پیچیده است، برخلاف سئو سنتی که به رتبه بندی در یک مکان تنها تسلط دارد، سئو جهانی چالش ها و فرصت های منحصر به فردی را در مکان های مختلف در نظر می گیرد و هر مکان در هنگام سئو جهانی نیاز به رویکرد سئو جهانی و سئو محلی متفاوتی دارد.

سئو گلوبال چیست؟

سئو جهانی و یا همان Global در واقع به شما این امکان را می دهد که محتوای نوشته شده در وب سایت شما را برای دستیابی به مخاطبان برای ارائه در بازارهای بین المللی و جهانی ایجاد کنیم و برای همان شروع به بهینه سازی کنیم. به همین ترتیب تمام کاربران و مخاطبین شما در سر تا سر جهان بدون محدودیت جغرافیایی قادر به مشاهده و دستیابی به وب سایت و محتوای شما خواهند داشت که این موضوع تاثیر مستقیمی بر افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما خواهد گذاشت.

برای سایت هایی که به صورت بین المللی فعالیت  می کنند ضروری است که از سئوی گلوبال پیروی کنند، اصلی ترین قدمی که برای ارائه سئو گلوبال استفاده از وب سایت هایی است که با دامنه بین المللی راه اندازی شده اند و در قدم دوم راه اندازی و در اختیار داشتن وب سایت هایی است که به صورت چند زبانه طراحی شده اند و قابلیت ارائه محتوا به زبان های مختلف را دارند.

تفاوت بین سئو گلوکال، سئو گلوبال و سئو محلی چیست؟

Global سئو مستلزم بهینه سازی محتوای شما برای مناطق و کشورهای مختلف در سراسر جهان است، هر کسب و کار و مشاغلی لازم است که حتما بازار مخصوص و منحصر به فرد خود را درک کنند و بدانند و بشناسند که موانع کاری آن ها چه مواردی هستند، خواه این به معنای موانع زبانی باشد و یا تفاوت فرهنگی و جمعیت شناسی مربوط به سن و سال مخاطبین و کاربران شما باشد.

کمپین های جهانی سئو از چندین کمپین محلی کوچک تشکیل شده اند که مربوط به سئو داخلی این وب سایت نیز می شود و وظیفه آن ها این است که مناطق مختلف جغرافیایی خاص را مورد هدف قرار می دهند و در فهرست نتایج موتورهای جستجوی گوگل در مناطق خاصی به نمایش گذاشته می شوند و این همان سئو جهانی و یا گلوکال است که راهی برای بازاریابی محلی کسب و کار و یا شغل شماست که در بازارهای مختلف جهانی است.

سئو گلوکال به این صورت است که تاکید بیشتری بر کلمات کلیدی جهانی و هم چنین کلمات کلیدی محلی دارد، به طور مثال می توان این گونه گفت که اگر یک شرکت جهانی طراحی سایت هستید که کشور هدف شما عراق و یا امارات متحده عربی هستید ممکن است بخواهید کلمات کلیدی گسترده تری مانند “سئو به زبان عربی ” و یا هم چنین کلمات کلیدی تر مانند “سئو دبی” و یا “طراحی سایت دبی” را هدف قرار دهید.

مزایای سئو گلوکال

یکی از بزرگ ترین مزایایی که استفاده از سئو گلوکال در اختیار شما قرار می دهد این است که واقعیت این امر این است که سئو گلوکال یک زمینه نسبتا جدید است این موضوع باعث می شود که به شما این پیام را می دهد که این هنوز فضای زیادی برای نوآوری و آزمایش وجود دارد. اگر انگیزه و خلاقیت این را داشته باشید که استراتژی های جدید و موثر جهانی را بیابید می توانید به کسب و کار خود یک مزیتی بدهید که با رقیبان خود به رقابت بپردازند و حتی در این موارد می توان سئو تکنیکال وب سایت را نیز بهبود بخشید.

دومین مزیتی که با استفاده از سئو گلوکال می توانید داشته باشید این است که می توانید برای کسب و کارهایی با موقعیت های مختلف بسیار موثر باشد و برای هرنوع حرفه و شغلی که دارید برای پیشرفت آن از سئو گلوکال استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در چندین مکان در رتبه بندی و فهرست موتور های جستجوی گوگل قرار بگیرید و این می تواند یکی از مهم ترین مزیت های قابل توجهی  نسبت به سایر مشاغل باشد که فقط بر روی یک مکان خاص تمرکز دارند.

سومین مزیتی که با استفاده از سئوی گلوکال شامل کسب و کار شما می شود این است که کسب و کار شما در هر اندازه ای که باشد خواه یک کسب و کار تازه تاسیس و کوچک و یا خواه یک موسسه و شرکت بزرگ باشید می تواند یک فرصت عالی برای شغل شما باشد، اگر مایل به انجام کار هستید سئوی جهانی می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبین و مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و این زمینه مناسبی برای رقابت با سایرین است.

چالش های سئو گلوکال

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که سئو گلوکال، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است، تحقیق در مورد کلمات کلیدی موضوعی است که در آموزش سئو نیز بسیار مورد اهمیت است و برای بازاریابی سئو امری ضروری و واجب است اما نکته قابل توجه این است که زمانی بخواهید در مکان های مختلف به رتبه بندی وب سایت خود بپردازید این امر کمی سخت می شود، چرا که در این مورد لازم است که تمام کلمات کلیدی حوزه خود را بیابید و باید مطمعن شوید که از کلمات کلیدی یکسانی در همه مکان ها استفاده نکنید.

به طور مثال برای کلمات کلیدی که برای کشور بنگلادش پیدا می کنید باید برای سئو به زبان انگلیسی طراحی شود و با کلمات کلیدی کشور امارات کاملا متفاوت خواهد بود و مربوط به سئو به زبان عربی خواهد بود، به همین دلیل به دست آوردن این تعادل کار دشواری است و برای هر نوع بازاریابی اینترنتی و شرکت سئو جهانی ضروری است.

دومین چالش بزرگ سئو گلوکال این است که از آخرین اخبار و روند ها مطلع شوید و سئو گلوکال یک زمینه نسبتا جدید است و دائما به علت تازگی که دارد در حال تغییر است، این موضوع می تواند همراهی با آخرین اخبار و روندها را دشوار کند اما بسیار مهم است که به روز بمانید تا مطمئن شوید که از موثرترین استراتژی های سئوی جهانی استفاده می کنید.

طریقه بهینه سازی سایت برای سئو گلوکال

برای بهینه سازی سایت چند کار کلیدی لازم است که انجام دهیم و وب سایت خود را برای سئو گلوکال بهینه کنید، پیروی از این نکات به شما کمک می کند تا با سئوی گلوکال شانس موفقیت خود را بیشتر کنید

تحقیق کلمات کلیدی

زمانی که شما بازارهای محلی و جهانی را هدف قرار می دهید، انتخاب و تحقیق درست کلمات کلیدی نکته مهمی است که باید به درستی آن را انجام دهید، اطمینان پیدا کنید که کلمات کلیدی جهانی و محلی خود را به درستی تحقیق کرده اید و در مکان مناسب خود گنجانده اید، موضوع مهمی که لازم است در این مورد رعایت کنید این است که به درک مخاطب، زبان و فرهنگ برای تحقیق کلمات کلیدی خود بپردازید.

فهرستی از اصطلاحات مرتبط تهیه کنید و شروع کنید به ترجمه آن ها، پس از آن به بررسی رقبای خود بپردازید و زمانی که برای تحقیق کلمات کلیدی می پردازید فهرست مد نظر خود را سازماندهی کنید، این نکته را لازم است بدانید که تحقیق کلمات کلیدی در سئو خارجی وب سایت شما نیز تاثیر گذار است چرا که می توانید بک لینک های اصولی را برای سایت خود انجام دهید.

بهینه سازی جهانی وب سایت

هر مکان و موقعیت جغرافیایی که برای انجام سئو Glocal خود هدف قرار داده اید، به رویکرد سئو گلوکال متفاوتی نیاز دارد در واقع سئو گلوکال از شما می خواهد که وب سایت خود را برای مکان ها و موقعیت های جغرافیایی مختلفی بهینه سازی کنید و این کار را می توانید با اضافه کردن صفحات به خصوص و قرار دادن هدف مشخص جغرافیایی و استفاده از دامنه های سطح بالای خاص کشور انجام داد.

بسیاری از اوقات، کسب و کارها و مشاغلی که برای چندین مکان و موقعیت جغرافیایی  بهینه شده اند تمام اطلاعات و محتوای خود را در یک صفحه اصلی قرار می دهند و جمع آوری می کنند که این موضوع به سئو وب سایت شما بسیار آسیب زننده است، بهتر است که صفحات خود را برای مکان های مختلف بهینه و سازمان دهی کنید.

هم چنین که لازم است مطمعن شوید استراتژی سئوی گلوکال خود را برای هر مکان جغرافیایی خاصی تنظیم کنید، ایجاد چندین صفحه که هدف خود را بر روی موقعیت جغرافیایی قرار داده است، به بهینه سازی سئو گلوکال کمک می کند و هم چنین اضافه کردن کلمات کلیدی محلی به این صفحات و هم چنین اضافه کردن نمایه های کسب و کار گوگل می تواند به شما در بهینه سازی وب سایت کمک کند.

ایجاد محتوای جهانی

بخش بزرگی از سئو جهانی یا همان گلوکال ایجاد و تولید محتوایی است که برای مخاطبین محلی و جغرافیایی شما جذاب باشد بنابراین محتوای تولید شده شما باید جهانی باشد تا برای مخاطبین محلی و جغرافیایی شما جذاب باشد.

لینک سازی برای وب سایت جهانی

برای این که بتوانید در فهرست نتایج جستجوی گوگل محلی و جهانی رتبه خوبی را به دست آورید، لازم است که لینک سازی از هر دو وب سایت خود چه محلی و چه جهانی را انجام دهید. با ایجاد لینک از وب سایت های محلی شروع کنید، که این کار را می توانید با ارسال وب سایت خود با فهرست های محلی شروع کنیدف در درجه دوم می توانید از وب سایت های جهانی لینک ایجاد کنید.

برای ایجاد لینک از وب سایت های جهانی می توانید این کار با ایجاد پروفایل کسب و کار در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی مهمان انجام دهید، لازم است که وب سایت هایی که انتخاب می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

با روند سئو جهانی پیش بروید

همانطور که اشاره کردیم سئو گلوکال یک سئو جدید است بنابراین لازم است که در این مسیر حتما از اخبارها و روند های به روز سئو جهانی مطلع باشید و مانند آن ها به روز باشید، این به شما کمک می کند که جلوتر از رقیبان و منحنی پیش بروید و مطمعن شوید که از موثرترین استراتژی سئو گلوکال استفاده می کنید.

عوامل موثر بر سئو گلوکال

عوامل متعددی بر سئو گلوکال اثر می گذارند که در این قسمت به چند مورد ان اشاره می کنیم.

کیفیت محتوا

مهم ترین عاملی که هم بر سئو گلوکال و هم بر سئو سنتی تاثیر گذار است این است که محتوایی که نشر می دهید برای کاربران و مخاطبین شما جذاب باشد و منطبق با فرهنگ و زبان کشور مورد نظر شما باشد، لازم است که وب سایت خود را برای کشور هدف تطبیق دهید، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

محتوای سایت

هرچه محتوای وب سایت شما بیشتر باشد در واقع به معنای رتبه بندی بهتر توسط موتورهای جستجوی گوگل است، علاوه بر این موفقیت در سئو گلوکال باید محتوای وب سایت خود را ترجمه کنید، اگر مخاطبین زیادی را در یک کشور خارجی هدف قرار داده اید باید روی چندین عامل اساسی تمرکز کنید تا مطمعن شوید وب سایت شما برای آن بازار بهینه شده است.

اهمیت استراتژی سئو گلوبال

استفاده از اینترنت به معنای دسترسی داشتن به مخاطبان جهانی است که در همه نقاط جهان می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید و به یک بازار بین المللی دسترسی داشته باشید و از آن ها بهره ببرید، اگر قصد این را داشته باشید که کسب و کار شما در راس فهرست موتورهای جستجوی گوگل قرار بگیرد لازم است که حتما اقداماتی که انجام می دهید از راه اندازی وب سایت تا ارائه محتوا براساس اصول سئو باشد.

مطمعن باشید اگر این مسیر را به درستی انجام دهید می توانید مشتریان خود را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید جذب کنید، بنابراین مهم است که دیدگاه شما به کسب و کارتان یک دیدگاه بین المللی باشد. مطمئنا ظاهر شدن در راس فهرست نتایج جستجوی گوگل خارجی و کسب رتبه بندی عالی برای کلمات کلیدی مورد نظر، فقط با ترجمه وب سایت به زبان های دیگر قابل دسترس نیست و لازم است که حتما محتوای وب سایت شما برای مخاطبین در دسترس باشد.

سخن آخر

سرمایه گذاری بر روی سئو گلوبال و هم چنین سئو گلوکال به کسب و کار شما کمک می کند که در سطح جهانی و بین الملل کسب و کار خود را گسترش دهید، و با حضور در بازارهای آنلاین جهانی کسب و کار خود را مطرح تر کنید و به مخاطبین جدیدی دسترسی پیدا کنید و با پیدا کردن کلمات کلیدی سهم ورودی وب سایت خود و ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال انجام سئو گلوبال و سئو گلوکال وب سایت خود هستید می توانید در این زمینه به کارشناسان مجرب سئو شرکت دارکوب تماس گرفته و از مشاوره های رایگان آن ها در این زمینه استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز