سئو مخفف چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5660

5/5 - (2 امتیاز)

سئو مخفف search engine optimization و به معنای بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد. سئو یک استراتژی بازاریابی آنلاین است و به وب سایت شما کمک می کند تا بتواند رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ را کسب کند تا در نتیجه ی آن وب سایت شما بازدید و ترافیک بیشتری به دست آورد.

پیاده سازی اصول سئو یک امر ضروری است، زیرا طبق آمار و مطالعات 93% از جستجو ها از طریق موتور های جستجو شروع می شود.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای برخی از کلمات کلیدی می باشد تا وب سایت مورد نظر بتواند رتبه های بالاتر SERP را به دست آورد. سئو یعنی پیاده سازی یک سری اصول و قواعد بهینه سازی سایت به منظور تأثیرگذاری بر موتور های جستجو.  سئو معنا و مفهوم گسترده ای دارد. سئو شامل تکنیک های زیادی است که مجموعه ی آنها با هم مفهوم سئو را تشکیل می دهند.

سئو بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد که در مجموع می توان آنها را به دو بخش اصلی سئوی داخل صفحه و سئوی خارج از صفحه تقسیم کرد.

منظور از سئوی داخل صفحه اعمال تغییراتی در صفحه ی وب شما می باشد. کنترل این موضوع کاملاً دست شماست. به طور مثال، تعیین عنوان صفحه و محتوای آن چیز هایی هستند که کاملاً به شما بستگی دارد. اگر می خواهید سئوی داخل صفحه را در وب سایت خود پیاده سازی کنید، بهتر است با متخصصین سئو مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصصین سئو ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو می باشد. برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در مورد پیاده سازی سئو می توانید با مشاورین شرکت دارکوب تماس بگیرید.

سئوی خارج از صفحه در کنترل کامل شما نمی باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید وب سایتی به شما لینک بدهد باید با تولید محتوای با کیفیت، وب سایت مورد نظر را تحت تأثیر قرار دهید. بهینه سازی سایت یا همان سئوی داخل صفحه و خارج از صفحه، تکنیک های مختلفی دارد. دو تکنیک اصلی سئو عبارتند از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه.

سئو مخفف جیست؟

سئو مخفف چیست؟

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید از استراتژی هایی استفاده می کند که در راستای قواعد موتور های جستجو می باشد. استراتژی های سئو کلاه سفید بگونه ایست که سعی در فریب الگوریتم های موتور های جستجو ندارد.

برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

  • استفاده از متن alt برای تصاویر.
  • ایجاد عناوین بهینه شده.
  • رفع خطای 404.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه از استراتژی هایی استفاده می کند که سعی در فریب موتور های جستجو دارد. استفاده از این استراتژی ها جریمه ی موتور های جستجو را به همراه دارد. زیرا این تکنیک ها تجربه ی کاربری را خراب می کنند و سعی می کنند با دست کاری نتایج، برای یک وب سایت رتبه های بالاتر را به دست آورند. برخی از استراتژی های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

  • پر کردن صفحات با کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی و خیلی زیاد
  • خرید لینک

برای اینکه بتوانید صفحه ی وب خود را به نحو احسن برای موتور های جستجو بهینه کنید، بهتر است از استراتژی های تکنیک سئو کلاه سفید استفاده کنید.

پیاده سازی اصول سئو

اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو برای وب سایت خود هستید می توانید با برخی راهکار هایی که خواهیم گفت، این کار را انجام دهید.

ارائه ی بهترین تجربه ی کاربری

اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما کم باشد و یا صفحه ی شما حاوی لینک های شکسته باشد و … همگی می تواند باعث ایجاد یک تجربه ی کاربری ضعیف شود که نهایتاً نرخ ترک از صفحه ی شما را افزایش می دهد و کاربران را به سمت وب سایت های رقبای شما سوق می دهد.

از سوی دیگر، اگر وب سایت شما UX ضعیفی داشته باشد، مورد توجه موتور های جستجو نیز قرار نمی گیرد.

در چنین حالتی وب سایت شما رتبه ی خوبی کسب نخواهد کرد. سرعت صفحه، سازگاری با موبایل، نرخ کلیک و … از جمله مواردی هستند که موتور های جستجو به آنها اهمیت می دهند.

شرکت دارکوب با به کارگیری مدرن ترین استراتژی های سئو، بهترین تجربه ی کاربری را برای وب سایت شما ایجاد می کند.

سئو مخفف جیست؟

سئو مخفف چیست؟

حضور در رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند وب سایت شما را هم به چشم کاربران و هم به چشم موتور های جستجو بیاورد. این روزها خیلی از کاربران از طریق رسانه های اجتماعی اطلاعات لازم را کسب می کنند و یا نیاز های روزمره ی خود را مرتفع می کنند. موتور های جستجو همچنین به شبکه های رسانه های اجتماعی اهمیت می دهند. به همین دلیل مهم است که در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

برخی از شبکه های اجتماعی رایج عبارتند از : فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ….

به سئو خارج از صفحه اهمیت دهید

هدف تمام موتور های جستجو این است که اطلاعات مرتبط و با کیفیت، به کاربران ارائه دهند تا آنها بتوانند برای سؤالات خود پاسخی بیابند. اگر محتوای با کیفیت تولید کنید تا دیگر وب سایت ها به وب سایت شما لینک بزنند و همچنین خود شما به محتوای با کیفیت دیگر وب سایت ها پیوند بزنید، می توانید نزد موتور های جستجو، اعتبار بیشتری به دست آورید.

کلمات کلیدی دم بلند را پیش از کلمات کلیدی دم کوتاه قرار دهید

یکی از فاکتور های مهم سئو کلمات کلیدی هستند. اگر می خواهید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید و در نتیجه ی آن ترافیک با کیفیتی کسب کنید، باید به کلمات کلیدی اهمیت دهید و در مورد آنها به اندازه ی کافی تحقیق کنید.

منظور از کلمات کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی با 3 یا 4 کلمه می باشد. جستجو و رقابت برای کلمات کلیدی دم بلند کمتر است. بنابراین رتبه بندی برای آنها راحت تر است. همچنین با کلمات کلیدی دم بلند، تعیین هدف جستجو راحتتر است.

کلمات کلیدی دم کوتاه شامل یک یا دو کلمه هستند. رقابت و جستجو برای کلمات کلیدی دم کوتاه زیاد است به همین دلیل رتبه بندی برای این کلمات سخت است.

استفاده از کلمات کلیدی دم بلند موفقیت های بیشتری را می تواند برای شما به همراه داشته باشد. به خصوص اگر به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده اید، استفاده از کلمات کلیدی دم بلند استراتژی بهتری است.

با دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و همچنین کار بر روی کلمات کلیدی و ارائه ی UX خوب می توانید شانس قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر موتور های جستجو را برای وب سایت خود افزایش دهید.

نتیجه

با پیاده سازی اصول سئو می توانید وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و رتبه های بالای SERP  و ترافیک بیشتری برای وب سایت خود به دست آورید.

شرکت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه ی طراحی سایت و سئو، ارائه دهنده ی آخرین استاندارد های سئو و بهینه سازی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز