طراحی سایت به صورت رایگان چه زمانی اشتباه است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3427

5/5 - (3 امتیاز)

فکر طراحی یک وب سایت رایگان وسوسه برانگیز است. اینترنت مملوء از شرکت هایی است که میزبان وب سایت رایگان هستند. اما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه زمانی طراحی یک وب سایت رایگان اشتباه است.

منظور از وب سایت رایگان چیست؟

اکثر مبتدیانی که می خواهند وب سایتی داشته باشند، می خواهند کمترین هزینه را بپردازند. آنها برای این کار در گوگل به دنبال شرکت هایی هستند که وب سایت و میزبانی آن را به طور رایگان انجام می دهند. اگرچه این ایده بسیار وسوسه کننده است اما یک اشتباه می باشد، زیرا شما به مرور زمان متوجه محدودیت ها و کمبود ها خواهید شد. همچنین بسیاری از قابلیت ها رایگان نیستند.

در این قسمت به بررسی اینکه چه هنگام طراحی سایت به صورت رایگان اشتباه می باشد، می پردازیم.

وب سایت های بسیار کند

بیشتر ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان، صد ها وب سایت را به اشتراک می گذارند. این موضوع باعث می شود تمام وب سایت های آنان با سرعت بسیار کمی بارگیری شوند. طراحی وب سایت کند حتی به صورت رایگان یک اشتباه است زیرا وب سایت های آهسته تجربه ی کاربر بد را ایجاد می کنند و برای سئو نیز بد هستند.

آدرس وب غیر حرفه ای

جدی گرفتن وب سایت شما برای کاربران و بازدیدکنندگان هنگامی که حتی نام دامنه ی مناسبی ندارید، بسیار مشکل است و هنگامی که درخواست نام دامنه ی سفارشی می کنید این شرکت ها معمولاً حق بیمه ای بین 19 تا 25 دلار از شما دریافت می کنند، در حالیکه این قیمت در حدود 10 دلار در ماه است. طراحی وب با نام دامنه ی غیر حرفه ای یک کار اشتباه است.

سرویس آزمایشی واقعاً رایگان نیست

اغلب سرویس آزمایشی سرویس های وب رایگان محدودیت زیادی دارند و پس از مدتی از شما خواسته می شود که هزینه ای برای آن پرداخت کنید. در اکثر موارد، این قیمت معمولاً بالاتر از خدمات وردپرس معمولی است. اگر شما هنگام ثبت نام کارت اعتباری داده باشید، آنها می توانند بدون هشدار دادن شما را شارژ کنند.

هزینه های پنهان برای وب سایت های رایگان

مانند هر شغل دیگری، شرکت هایی که وب سایت رایگان طراحی می کنند، به دنبال کسب درآمد هستند. برخی از این شرکت ها کاربران خود را برای خدمات اضافی مانند میزبانی تصویر، حساب های ایمیل، دسترسی به FTP ، انتقال وب سایت و … شارژ می کنند. در اغلب اوقات این هزینه ها بسیار زیاد است.

آنها می توانند داده های شما را قفل کنند

بسیاری از کاربرانی که با یک وب سایت رایگان شروع می کنند و بعد می خواهند به یک سرویس پولی نقل مکان کنند، نمی توانند داده های وب سایت خود را انتقال دهند. در واقع ارائه دهندگان خدمات هیچ ابزاری برای مهاجرت آسان سایت شما ارائه نمی دهند. در نهایت کاربران بایستی برای انتقال داده های خود مبلغی را بپردازند. این موضوع می تواند صورت حساب شما را به سرعت افزایش دهد.

تبلیغات بی ربط در وب سایت شما

بسیاری از این خدمات رایگان وب سایت توسط تبلیغات پشتیبانی می شود. شما محتوا می سازید و وب سایت خود را ایجاد می کنید، اما آنها از آن برای تبلیغات استفاده می کنند و غالباً این تبلیغات وب سایت شما را زشت می کند.

بدترین قسمت اینست که گاهی رقبای زرنگ و باهوش شما برای اینکه کسب و کار شما را خراب کنند به شرکت های طراحی وب رایگان برای تبلیغ در وب سایت شما پول پرداخت می کنند. این کاملاً به ضرر شما می باشد.

آنها می توانند وب سایت شما را خاموش کنند

شرایط و ضوابط این خدمات صریحاً اعلام می کند که آنها بدون ارائه ی دلیل در هر زمانی که بخواهند، می توانند وب سایت شما را خاموش کنند.

این شرکت ها می توانند در هر زمان ناپدید شوند

این شرکت ها می توانند به راحتی کار خود را کنار بگذارند و سرور های خود را خاموش کنند و وب سایت شما را با تمام محتوایش خراب کنند.

آدرس سایت خود را گم می کنید

اگر آنها تصمیم به بستن سرویس و یا خاموش کردن وب سایت شما بگیرند، شما آدرس وب سایت خود را از دست خواهید داد. بیشتر اوقات یک زیر دامنه با سرویس در ارتباط است. شما نمی توانید آن آدرس را تکرار کنید و یا کاربران را به مکان دیگری تغییر دهید.

آنها می توانند اطلاعات شما را بفروشند

به یاد داشته باشید که این سرویس ها برای ماندن در تجارت نیاز به کسب درآمد دارند. قاعده ی کار به طور کلی اینگونه است که اگر هزینه ی خدمات دریافتی را نمی پردازید پس شما خود یک محصول هستید.

این شرکت ها راه های دیگری برای کسب درآمد از جمله فروش آدرس ایمیل، اطلاعات شخصی و آدرس وب سایت شما به شرکت های دیگر پیدا می کنند. شرایط و ضوابط آنها که هیچ کس آنها را نمی خواند، مصونیت قانونی کامل را برای آنها به همراه دارد.

ابزار ساخت سایت وجود ندارد

برخلاف یک سرویس میزبان وب واقعی، این شرکت ها ابزار ها و خدمات بسیار محدودی را به کاربران خود ارائه می دهند. با استفاده از این ابزار ها وب سایتی را که ایجاد می کنید بسیار غیر حرفه ای به نظر خواهد آمد.

بدون وردپرس

بسیاری از این خدمات رایگان به شما اجازه ی نصب وردپرس در سایتتان را نمی دهد.

وردپرس محدود

حتی اگر به شما اجازه ی نصب وردپرس داده شود، سرور های آنها به راحتی قادر به اجرای آن نیستند. به احتمال زیاد شما با خطاهای زیادی روبرو خواهید شد و تجربه تان از وردپرس خراب خواهد شد.

توزیع بدافزار

خدمات وب سایت رایگان برای توزیع بدافزار بدنام هستند.  این می تواند به دلیل ضعف امنیت آنها باشد، یا اینکه آنها می توانند این کار را به دلیل منافع پولی انجام دهند. ولی در هر صورت به اعتبار و سئوی وب سایت شما آسیب خواهد رسید.

پهنای باند محدود

پهنای باند مقدار داده ی منتقل شده از سرور به مرورگر کاربر می باشد. هزینه ی پهنای باند بسیار زیاد است و بسیاری از وب سایت های رایگان دارای کپسول های پهنای باند بسیار محدود هستند.

فضای کم دیسک

شرکت های وب سایت رایگان میزبان صد ها وب سایت هستند که دارای سرور و دیسک سخت هستند. آنها معمولاً برای ذخیره ی داده های شما به شما حافظه ی کمی اختصاص می دهند و هنگامی که این فضای کم و محدود پر شد برای ذخیره سازی بیشتر از شما تقاضای پرداخت مبلغی می کنند.

اعتبار کم در بین کاربران شما

هنگامی که سایت شما در یک سرویس رایگان میزبانی می شود، کاربران شما تمایل کمتری برای اعتماد به آن نشان می دهند. اعتبار پایین بین کاربران می تواند به کسب شما آسیب بزند.

خلاصه

طراحی وب سایت حتی به صورت رایگان، در صورت مواجهه با موارد فوق یک اشتباه می باشد. چرا که طراحی سایت با موارد فوق بیش از آنکه به نفع شما باشد به ضرر شما خواهد بود. در این صورت بهتر است برای ایجاد وب سایت خود هزینه ای بپردازید. شرکت های زیادی وجود دارند که با دریافت حداقل هزینه این کار را برای شما انجام می دهند.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز