طراحی سایت حرفه ای با php

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12991

5/5 - (2 امتیاز)

برای طراحی یک سایت دو روش وجود دارد، یکی طراحی وب سایت با استفاده از کد نویسی و دیگری طراحی وب سایت بدون کد نویسی.

در روش طراحی سایت بدون کد نویسی سایت ها به راحتی و با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ساخته می شوند. اما در روش طراحی سایت با استفاده از کد نویسی از یک سری زبان های برنامه نویسی مانند html, css, javascript, php,… استفاده می شود. روش طراحی سایت با استفاده از کد نویسی به دانش برنامه نویسی و صرف زمان بیشتری نیاز دارد.

طراحی سایت حرفه ای با php

بنابراین هزینه ی طراحی سایت با استفاده از کد نویسی بیشتر است. در ادامه ی این مقاله در مورد طراحی سایت حرفه ای با زبان php بیشتر صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

روش طراحی سایت با زبان php

php  یک زبان برنامه نویسی است که به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دارد. یکی از مزیت های زبان php این است که با بسیاری از انواع پایگاه داده ها سازگار است. در طراحی سایت از زبان php می توان استفاده نمود. در واقع از زبان php برای طراحی ظاهر سایت استفاده نمی شود. استفاده از این زبان در بخش ارائه ی اطلاعات مختلف به پایگاه داده های سایت می باشد. زبان php تحولی نوین در طراحی وب سایت ها ایجاد کرده است، این زبان یک زبان اسکریپتی می باشد و با هر دو سیستم عامل یونیکس و ویندوز همخواهی دارد. بنابراین اکثر کاربران ترجیح می دهند از این زبان برای برنامه نویسی وب سایت های خود استفاده نمایند. بعلاوه این زبان به کاربر اجازه می دهد که بدون هیچ گونه مشکلی وب سایت خود را مدیریت نماید. اکثر وب سایت ها با استفاده از زبان برنامه نویسی php  ساخته شده اند. زبان برنامه سازی php یک زبان ساده، با سرعت خوب و انعطاف پذیر می باشد. در گذشته برای اولین بار سایت ها توسط زبان html ساخته شدند سپس از زبان css برای ساختن سایت ها استفاده شد و در نهایت این دو زبان با هم ترکیب شدند. در واقع زبان  html پایه و اساس طراحی سایت می باشد و زبان css برای زیبایی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و ساخته شدن وب سایت های پویا لازم شد طراحان سایت از یک زبان برنامه نویسی استفاده نمایند بنابراین آنها مجبور به انتخاب یکی از زبان های php یا Asp.net شدند. در میان این دو زبان، زبان برنامه نویسی php بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفت و طراحی سایت با php انجام شد.

مزایای طراحی سایت با زبان برنامه سازی php

زبان برنامه سازی php  یکی از پر کاربرد ترین زبان های برنامه نویسی در توسعه ی وب سایت ها می باشد. زبان برنامه نویسی php به دلیل مزیت های فراوانی که دارد در سراسر جهان به ویژه در میان طراحان سایت به یک زبان محبوب و به بهترین زبان طراحی سایت تبدیل شده است. در ادامه برخی از مزایای زبان برنامه سازی php  را بیان می کنیم:

  • یادگیری راحت و ساده: زبان برنامه سازی php یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی سایت می باشد. در این زبان تابع های فرمان بسیار راحت و قابل درک می باشند. استفاده از این زبان به نحوی ست که برای برنامه نویسان کار ساخت و بهینه سازی سایت را راحت نموده است.
  • انعطاف پذیری بالا: زبان برنامه نویسی php بسیار انعطاف پذیر می باشد. با توجه به این که عملکرد در هر زمانی در طول پروژه می تواند تغییر کند، بهتر است زبان برنامه نویسی مورد استفاده انعطاف پذیر باشد. در زبان برنامه نویسی php برنامه نویس به راحتی می تواند در حین انجام پروژه و در صورت نیاز کدها را تغییر دهد و نیازی به نوشتن کدهای جدید یا توابع دستوری جدید و به طور کلی نیازی به کدنویسی سایت از اول ندارد. به همین دلیل گفته می شود این زبان انعطاف پذیر است.
  • با صرفه بودن: استفاده از زبان php کاملا رایگان می باشد. برای خرید مجوزها یا نرم افزارهای گران قیمت برای استفاده از این زبان لازم نیست هیچ گونه هزینه ای توسط کاربر پرداخت شود. زبان برنامه سازی php با پایگاه داده های مختلف نیز کار می کند.
  • سازگاری و یکپارچه سازی: زبان برنامه سازی php با بیشتر سیستم عامل ها سازگار می باشد. و به آسانی بر روی پلتفرم های مختلف اجرا می شود. این زبان را به راحتی می توان با زبان برنامه نویسی جاوا ادغام نمود بنابراین به توسعه ی مجدد نیازی ندارد. و این نوعی صرفه جویی در زمان و پول می باشد.
  • دارای عملکرد کارآمد: زبان php قابلیت تبدیل شدن به یک زبان کارآمد را دارد. از این زبان می شود برای تعداد زیادی از برنامه ها استفاده نمود. زمانی که یک وب سایت دارای چندین صفحه وب باشد از زبان برنامه سازی php استفاده می شود.
  • کنترل کدهای این زبان در اختیار برنامه نویس می باشد: زبان برنامه نویسیphp به برنامه نویس اجازه می دهد که کنترل بیشتری بر روی وب سایت داشته باشد. در زبان php کدها در میان تگ نوشته می شوند بنابراین لازم نیست که حتما برنامه نویس نگران قرار دادن کدها در جای مناسب باشد.

نحوه آموزش طراحی سایت به روش کدنویسی

آموزش طراحی سایت به روش کدنویسی دارای مراحلی می باشد. برای طراحی یک سایت لازم است از یک سری زبان های طراحی سایت استفاده نمود. در ادامه این زبان ها را شرح می دهیم:

  • کاربرد Html: اولین گام برای طراحی سایت دانستن زبان نشانه گذاری html است. در واقع html شامل مجموعه ای از کدهاست که مرورگر آنها را به رسمیت می شناسد. در نهایت همه ی کدهای سرور باید به این کدها (کدهای html) برگردند. بخش های مختلف یک سایت مانند تصاویر، متن ها، جدول ها و سایر بخش های سایت توسط تگ های html از یکدیگر جدا می شوند. بر خلاف تصور اکثر افراد html یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه برای نشانه گذاری متن از آن استفاده می شود و با استفاده از این کدها اطلاعات ساختاری منظم می شود.
  • کاربرد Css: پس از یادگیری html برای صفحه آرایی سایت خود لازم است از css استفاده نمایید. css نیز همانند html از مهم ترین ابزارها برای طراحی سایت می باشد. در واقع محتوایی که با html نوشته می شود از طریق کدهای css جدا می شوند و رنگ ، سایز، صفحه بندی و نوع فونت برای با سرعت شدن ویرایش می شود. دو زبان html و css کامل کننده ی یکدیگر هستند و وجود هر دوی آنها برای برای داشتن یک سایت استاندارد بسیار مهم است. سرعت سایت و کیفت کدها از جمله مواردی ست که در طراحی سایت برای رتبه بندی سایت در گوگل دارای اهمیت است. در صورتی که سرعت بارگذاری یک سایت پایین باشد و بالا آمدن سایت به صرف زمان زیادی نیاز داشته باشد گوگل این گونه سایت ها را کمتر به جست و جو کنند گان نمایش می دهد. در واقع گوگل این گونه سایت ها را در صفحات ابتدایی نتایج جست و جو به کاربران نمایش نمی دهد. این کار باعث می شود تعداد بازدید کنندگان سایت کاهش یابد و در نتیجه درآمد سایت نیز کم می شود. در نتیجه می توانیم بگوییم که از زبان css برای سئو و گرفتن رتبه ی مناسب از گوگل استفاده می شود که باعث پیشرفت سایت نیز می باشد.
  • کاربرد جاوا اسکریپت: پس از این که ساختار و محتوای سایت توسط html و css ساخته شد. برای بررسی و کنترل صفحه های سایت از زبان جاوا اسکریپت استفاده می شود. از زبان جاوا اسکریپت برای برنامه های مبتنی بر وب و مرورگرها استفاده می شود. با استفاده از جاوا اسکریپت به آسانی می توان فایل های صوتی و، تصویری و انیمیشن را بر روی سایت بارگذاری نمود. با استفاده از این زبان می توانید برای محصولات موجود در سایتتان تایمر تخفیفی قرار دهید و یا رنگ سایت را به صورت لحظه ای تغییر دهید. با استفاده از جاوا اسکریپت می توان فرم های ارسالی اعتبار سنجی را بررسی نمود و در صورت تایید آنها را به سرور ارسال نمود. یادگیری زبان جاوا اسکریپت نسیت به زبان های دیگر بسیار آسان تر می باشد.
  • کاربرد زبان jquery: با استفاده از jquery طراحی سایت با جاوا اسکریپت به راحتی انجام می شود. قبل از شروع به یادگیری jquery ابتدا باید html, css و جاوا اسکریپت را آموزش دیده باشد. زبان برنامه نویسی جی کوئری دستورهای جاوا اسکریپت را ساده می کند. لازم به ذکر است که جی کوئری در واقع یکی از کتابخانه های زبان جاوا اسکریپت می باشد.
  • کاربرد bootstrap: این ابزار شرایطی را برای طراحان ایجاد می کند که بتوانند از طرح و نماهای پیش فرض استفاده کنند.
  • آموزش زبان php: یکی از زبان هایی که برنامه نویسان از آن استفاده می کنند php می باشد. استفاده از این زبان کاملا رایگان می باشد. خوب است بدانید که برای اجرای کدهای این زبان به سرور مجزی نیاز دارید. طراحان وب سایت از زبان php برای طراحی و ساخت صفحات داینامیک استفاده می کنند. در واقع زبان php بک اند یا پشت صحنه ی طراحی یک سایت را انجام می دهد. بنابراین برای طراحی بک اند یک سایت باید دوره ی آموزش php را گذرانده باشید.

زبان طراحی سایت های بزرگ

در این قسمت بیان می کنیم که سایت های بزرگی چون دیجی کالا، شیپور و دیوار با چه زبانی ساخته شده اند. یکی از موفق ترین وب سایت های فروشگاهی در ایران سایت دیجی کالا می باشد. طراحی سایت دیجی کالا بر پایه ی زبان php نوشته شده است. این سایت قبلا با استفاده از ربان Asp.net نوشته شده بود که بعدا ویرایش شد. قابلیت جست و جوی پیشرفته ی محصولات با فیلترهای خاص، طراحی واکنشگرا و کاربر پسند، سرعت بارگذاری بالا، امکان بزرگنمایی تصاویر محصولات، قابلیت اتصال به سامانه ی پیام کوتاه، امکان اتصال به انواع درگاه های بانکی، قابلیت گزارش گیری، قابلیت اتصال به نرم افزار حسابداری و … مجموعه ای از امکانات ساخت سایت دیجی کالا می باشند. امروزه یکی از رایج ترین وب سایت ها که دارای طرفداران زیادی هستند سایت های تبلیغاتی و آگهی می باشند. سایت های دیوار و شیپور نمونه هایی از طراحی سایت درج آگهی هستند. در این سایت ها امکان درج آگهی به دو صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد. برای طراحی سایت دیوار از فناوری ها و زبان های برنامه نویسی مختلفی چون: Express.js برای توسعه ی نرم افزار و تغییر و رفع مشکلات، Python_Django برای پیاده سازی سایت دیوار، Nginx از این ابزار برای ارزیابی درخواست های رسیده از نظر امنیتی و از React برای ایجاد یک رابط کاربری کاربر پسند برای مشتریان استفاده می شود. استفاده شده است. سایت دیوار کار ثبت و نمایش آگهی های اینترنتی را انجام می دهد. طراحی سایت شیپور نیز با استفاده از زبان php  انجام می شود. در واقع از زبان php  هم برای طراحی وب و هم به عنوان یک زبان عمومی می توان استفاده نمود.

روش طراحی سایت با لاراول

لاراول یک فریم ورک برای زبان برنامه نویسی php می باشد. که در میان سایر زبان های برنامه نویسی بسیار محبوب است. این فریم ورک به دلایل مختلفی چون پیروی از کتابخانه ها، استانداردها، دیزاین پترن ها و قوانین کدنویسی محبوب شده اند. امنیت و امکانات توسعه از دیگر دلایل محبوبیت طراحی وب سایت با لاراول می باشند. یکی دیگر از ویژگی های لاراول امکان طراحی اصولی تر و بهتر سرویس های مختلف مانند تایید هویت و یا پرداخت صورت حساب ها توسط برنامه نویس می باشد. با استفاده از لاراول به راحتی می توان وب سایت های مختلف را طراحی و پیاده سازی نمود. برنامه نویسان حرفه ای و قدرتمند برای طراحی و ساخت سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکت های بزرگ، طراحی سایت آموزشی، طراحی سایت سازمان ها، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت استارتاپ ها، طراحی سایت آموزش آنلاین، طراحی سایت درج آگهی و … می توانند از فریم ورک لاراول استفاده نمایند. وب سایت هایی که با استفاده از لاراول طراحی می شوند بسیار سبک و ایمن هستند

روش طراحی سایت با استفاده از پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا می باشد. زبان برنامه نویسی پایتون بر اساس داده ها می باشد و انسان به راحتی می تواند این زبان را درک کند. بر خلاف سایر زبان های برنامه نویسی از زبان پایتون فقط برای حل مسائل خاص استفاده می شود. از این زبام در حوزه های مختلفی چون توسعه ی وب سایت ها، توسعه ی اپلیکیشن ها و هوش مصنوعی استفاده می شود. در این قسمت توضیح می دهیم که چرا زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین زبان های توسعه ی وب سایت است:

  • زبان پایتون به صورت پیش فرض دارای تعداد زیادی کتابخانه می باشد. و این ویژگی این امکان را به شما می دهد که برای هر کاری از کتابخانه ی مخصوص به خود استفاده نمایید. برای مثال شامل کتابخانه هایی چون: پردازش تصویر، پردازش داده ها، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و … می باشد.
  • کدهای ربان برنامه نویسی پایتون بسیار ساده و واضح هستند به همین دلیل نوشتن آنها به زمان کمتری احتیاج دارد.
  • زبان پایتون دارای یک فریم ورک داخلی برای آزمایش می باشد. این ویژگی به شما کمک می کند تا بتوانید کدهای بدون مشکل را ارسال نمایید.

تفاوت زبان پایتون با زبان php

  • از زبان پایتون برای برای توسعه ی سریع اپلیکیشن ها استفاده می شود. اما از زبان php برای توسعه ی وب سایت های داینامیک یا وب اپلیکیشن ها استفاده می شود.
  • از زبان php  برای توسعه ی وب سایت ها استفاده می شود. اما زبان پایتون در حوزه های هوش مصنوعی، علوم داده و جامعه ی علمی کاربرد زیادی دارد.
  • تعداد فریم ورک های موجود در زبان php بسیار بیشتر از تعداد فریم ورک ها در زبان پایتون است.

تفاوت زبان پایتون با زبان php

  • از زبان پایتون برای برای توسعه ی سریع اپلیکیشن ها استفاده می شود. اما از زبان php برای توسعه ی وب سایت های داینامیک یا وب اپلیکیشن ها استفاده می شود.
  • از زبان php  برای توسعه ی وب سایت ها استفاده می شود. اما زبان پایتون در حوزه های هوش مصنوعی، علوم داده و جامعه ی علمی کاربرد زیادی دارد.
  • تعداد فریم ورک های موجود در زبان php بسیار بیشتر از تعداد فریم ورک ها در زبان پایتون است.
  • در مقایسه ی زبان پایتون با زبان php در زمینه ی توسعه ی وب سایت، پایتون ساختار کدی کاملا واضحی دارد در حالی که زبان php وسیع می باشد از روش های نام گذاری مختلف و ساختارهای گوناگون استفاده می کند.
  • هر کدام از زبان های پایتون و php دارای قابلیت هایی می باشند. توسعه ی سریع، کدهای زیبا و نوع بندی دینامیک از جمله قابلیت های زبان پایتون می باشند. از قابلیت های زبان php نیز متن باز بودن توسعه ی آسان و بهبود مداوم می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد زبان برنامه سازی  php و ویژگی های این زبان صحبت کردیم. بنابراین با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله برای طراحی یک سایت با روش کدنویسی و به صورت داینامیک لازم است بر زبان php تسلط کافی داشته باشید. و یا اینکه سفارشات طراحی سایت خود را به یک شخص برنامه نویس وب و یا به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید. شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ی طراحی سایت با هر دو روش کد نویسی و بدون کدنویسی و ارائه ی خدمات مربوط به وب سایت می باشد. همچنین در آموزشگاه شرکت دارکوب تمامی مراحل طراحی سایت به صورت حضوری و شرکت در کلاس ها و یا در فیلم های آموزشی آموزش داده می شود. شما می توانید با بهره گیری از یکی از این دو روش (ثبت نام در کلاس های حضوری و یا خرید فیلم های آموزشی با قیمت مناسب) به یک طراح سایت تبدیل شوید. سایت شرکت طراحی سایت دارکوب با پشتیبانی سایت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده ی ارائه ی خدمات از جمله دریافت سفارشات شما در زمینه ی طراحی سایت حرفه ای با php و ساخت انواع سایت ها مانند: سایت آموزشی، سایت شخصی، سایت خبری، سایت فروشگاهی و … می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز