عملکرد وب سایت چگونه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8640

5/5 - (1 امتیاز)

اگر صاحب وب سایتی هستید، خیلی مهم است که بدانید چگونه عملکرد وب سایت و سرعت بارگذاری سایت شما بر سئو سایتتان تأثیر می گذارد! طی سال های اخیر گوگل به عملکرد وب سایت ها و سرعت بارگذاری آنها اهمیت زیادی داده است. در واقع عملکرد سایت یکی از عوامل سئو می باشد.

عملکرد وب سایت بر سئو و رتبه ی سایت تأثیر می گذارد. سرعت وب سایت یکی از فاکتور های رتبه بندی برای موتور های جستجو می باشد. اگر می خواهید رتبه ی خوبی در SERP داشته باشید، بایستی به سئو و عملکرد سایت خود اهمیت دهید. سئو همیشه در حال تغییر و بهبود است. موتور های جستجو با بهبود سئو سعی در ارائه ی بهترین تجربه ی کاربری دارند. موتور های جستجو برای اینکه بتوانند محتوای با کیفیت و مرتبط را شناسایی کنند، از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کنند. این الگوریتم ها، فاکتور های زیادی را در نظر می گیرند تا بتوانند بهترین محتوا را به کاربر برگردانند. اما تمام آنچه که کاربران از یک طراحی سایت خوب انتظار دارند، نیست. امروزه کاربران انتظار دارند که خیلی سریع به محتوایی که می خواهند دست یابند. سرعت خوب وب سایت هم یکی از فاکتور های رتبه بندی می باشد و هم اینکه باعث ارائه ی تجربه کاربری خوب می شود. ممکن است وب سایت شما دارای محتوای با کیفیت و مرتبطی باشد، اما بر اساس مطالعات، اگر این محتوای خوب برای کاربران در کمتر از 3 ثانیه قابل دسترس نباشد، وب سایت شما بسیاری از حجم ترافیک خود را از دست می دهد. بر اساس گزارشات، هر چقدر سرعت بارگذاری یک صفحه بیشتر باشد، نرخ تبدیل یک تجارت از طریق سایت کاهش می یابد. صاحبین صنایع اگر به سرعت بارگذاری وب سایت خود اهمیت ندهند، بدین معناست که کاربران خود را به دست رقبای خود سپرده اند. کاربران امروزه خیلی کم حوصله تر از قبل شده اند. آنها نمی خواهند زمان خود را صرف بارگذاری طولانی یک سایت کنند. بلکه می خواهند سریع به آنچه که می خواهند، برسند.

منظور از سرعت سایت چیست؟

منظور از سرعت صفحه مدت زمانی است که طول می کشد تا محتوای صفحه برای کاربر ظاهر شود. در یک تعریف دیگر سرعت صفحه را می توان اینگونه تعریف کرد: مدت زمانی که طول می کشد تا مرورگر شما اولین بایت از اطلاعات را از وب سرور دریافت نماید. سرعت صفحه را با ابزار های مناسبی که گوگل ارائه می دهد، می توان اندازه گیری کرد. یک وب سایت سریع نه تنها می تواند رتبه های بهتری در موتور های جستجو به دست آورد، بلکه می تواند نرخ تبدیلات را نیز افزایش دهد.

سرعت صفحه آنقدر مهم است که گوگل آن را به یکی از فاکتور های رتبه بندی تبدیل کرده است. گوگل برای بهبود سرعت صفحات ابزار های زیادی ارائه داده است. یکی از این ابزار ها goole lighthouse می باشد. سرعت سایت یک فاکتور نسبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این فاکتور ها عبارتند از: عملکرد وب سایت، صفحه ی خاصی که کاربر در آن قرار دارد، نوع ارتباط، پشتیبان سرویس اینترنت کاربر، پکیج اینترنت، قدرت پردازش دستگاه، مرورگر، کاری که کاربر در حال پرداختن به آن است، تعداد برنامه هایی که در حال اجرا هستند و ….

بهینه سازی سایت و عملکرد سایت

عملکرد وب سایت چگونه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟

عملکرد وب سایت در مرورگر های مختلف

خیلی مهم است که عملکرد وب سایت شما در تمام دستگاه ها خوب باشد. عملکرد خوب فقط مختص به کامپیوتر های رومیزی نیست. بعلاوه، بسیاری از کاربران و ترافیک وب سایت ها از گوشی های همراه به دست می آید. پس باید به عملکرد خوب طراحی وب سایت خود در گوشی های همراه اهمیت دهید. عملکرد خوب وب سایت ها در گوشی های همراه باعث ارائه ی تجربه کاربری خوب می شود. همچنین موتور های جستجو به وب سایت هایی که عملکرد خوبی در دستگاه های تلفن همراه دارند، علاقه بیشتری دارند.

بهترین سرعت بارگذاری صفحه چیست؟

عدد مشخصی برای سرعت بارگذاری صفحه وجود ندارد. اما بر اساس گزارشات، بارگذاری وب سایت هایی که بیش از 3 ثانیه طول می کشد، منجر به ارائه ی تجربه کاربری بد می شوند. سرعت بارگذاری خوب  طراحی وب سایت ها یک مزیت رقابتی محسوب می شود. وقتی کاربران از یک وب سایت و عملکرد آن راضی باشند، به احتمال زیاد باز هم به آن وب سایت مراجعه می کنند. اما اگر کاربران تجربه بدی از مرور یک وب سایت به دست آورند، احتمال بازگشت آنها کم است و احتمال اینکه به رقبا جذب شوند، بیشتر است.

آیا سرعت صفحه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟

پاسخ این سؤال “بله” است. سرعت صفحه بر سئو سایت تأثیر می گذارد. سرعت سایت می تواند بر نرخ تبدیل و مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه و بر رتبه بندی صفحه تأثیر بگذارد. طبق مطالعات، کاربران زیادی از صفحه ای که مدت زمان بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول می کشد، خارج می شوند. سرعت صفحه یکی از سیگنال هایی است که الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی صفحات از آن استفاده می کنند. طبق مطالعات، وقتی سرعت بارگذاری یک صفحه کم است، خزنده های گوگل به صفحات کمتری می خزند و در نتیجه این موضوع می تواند بر رتبه بندی سایت شما تأثیر منفی بگذارد. سرعت پایین صفحه بر تجربه کاربر نیز تأثیر منفی دارد.

بهینه سازی سئو چیست؟

بهینه سازی سئو به موتور های جستجو کمک می کند تا تعیین کنند چه نوع اطلاعاتی در وب سایت ها ارائه می شود. دارندگان وب سایت ها با بهینه سازی وب سایت خود و پیاده سازی اصول سئو به کاربران کمک می کنند تا راحتتر و سریعتر محتوای وب سایت آنها را بیابند. سئو استراتژی های مختلفی دارد. مانند تولید و انتشار محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در متن محتوا و در عناوین صفحه، استفاده از برچسب های متا، بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی سایت و ….

موتور های جستجو به کاربران و تجربه کاربری اهمیت زیادی می دهند. اینکه کاربران بتوانند براحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند، از دیدگاه موتور های جستجو بسیار مهم است. عملکرد سایت بخش بزرگی از تجربه کاربری را تشکیل می دهد. برای کاربران خیلی ناامید کننده است که برای لود یک صفحه مدت زمان زیادی را منتظر بمانند.

دارندگان وب سایت ها با بهینه سازی سئو سایت خود می توانند رتبه های بهتری در SERP به دست آورند. استخدام یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر می تواند تضمینی بر کیفیت پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید باشد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل مختلف می باشد.

برای بهبود سرعت صفحه چه کار هایی می توانم انجام دهم؟

برای اینکه سرعت صفحه خود را بهبود دهید، راه حل هایی وجود دارد. از جمله:

فشرده سازی

بهتر است فایل های HTML، CSS و جاوااسکریپت که بالاتر از 150 بایت هستند را با ابزار های مناسب فشرده سازی نمایید. با بهینه سازی کد ها مانند حذف کردن فاصله ها، ویرگول ها و سایر نوشته و کد های غیر ضروری می توانید به طور چشمگیری سرعت صفحه را بهبود ببخشید. همچنین برای فشرده سازی تصاویر می توانید از ابزار های مناسب دیگری نیز استفاده نمایید.

کاهش تغییر مسیر ها

هر بار که یک کاربر از یک صفحه به صفحه ی دیگری در یک وب سایت حرکت می کند بایستی مدت زمانی منتظر بماند تا چرخه ی درخواست او در HTTP تکمیل شود و به او پاسخ داده شود. بنابراین کاهش تغییر مسیر ها به بهبود سرعت بارگذاری سایت کمک زیادی می کند.

بهینه سازی تصاویر

اطمینان حاصل کنید که تصاویر وب سایت شما بیش از اندازه بزرگ نیستند و فرمت مناسبی دارند. فرمت  jpeg برای تصاویر معمولاً فرمت بهتری است و برای وب سایت ها فشرده هستند. وقتی کاربران برای بارگذاری چندین تصویر منتظر نشوند، این بدان معناست که در زمان بارگیری صرفه جویی شده است.

از شبکه توزیع محتوا استفاده نمایید

شبکه توزیع محتوا، شبکه ای از سرور هاست که برای توزیع بار محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. در شبکه توزیع محتوا، کپی هایی از وب سایت شما در مراکز داده مختلف و در مناطق جغرافیایی مختلف توزیع و ذخیره می شود تا کاربران دسترسی سریعتر و مطمئن تری به سایت شما داشته باشند.

بهبود زمان پاسخ گویی سرور

زمان پاسخگویی سرور تحت تأثیر عوامل مختلفی می باشد. به طور مثال: میزان ترافیکی که سرور کسب می کند، منابعی که هر صفحه از آن استفاده می کند، نرم افزاری که سرور شما از آن استفاده می کند و استراتژی میزبانی مورد استفاده و … برای بهبود زمان پاسخ سرور بایستی به دنبال موضوعاتی مانند جستجوی کند پایگاه داده، مسیریابی کند، کمبود حافظه و …. باشید و مشکلات را رفع نمایید. بهترین زمان پاسخگویی سرور زیر 200 میلی ثانیه است.

حافظه کش مرورگر

در حافظه کش مرورگر ها، اطلاعات زیادی ذخیره می شود. برخی از این اطلاعات عبارتند از: پرونده های جاوااسکریپت، تصاویر و …. با ذخیره ی اطلاعات در حافظه کش با بازگشت کاربر، مرورگر مجبور نیست کل اطلاعات صفحه را بارگذاری کند. با استفاده از ابزار های مناسب می توانید برای حافظه کش مرورگر خود تاریخ انقضاء مشخص کنید. یک سال مدت زمان ایده آلی است، مگر اینکه طراحی سایت شما به طور مکرر در حال تغییر باشد.

سرعت سایت و سئو

عملکرد وب سایت چگونه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟

رتبه بندی موتور های جستجو چیست؟

وقتی کاربری در مرورگر کامپیوتر خود اصطلاحی را جستجو می کند، موتور های جستجو سعی می کنند تا مرتبط ترین وب سایت ها به او برگردانند. لیستی از وب سایت ها در SERP رتبه بندی می شوند. کاربر شاید بتواند در برخی از آنها پاسخی برای سؤال خود بیابد. اغلب کاربران می توانند از وب سایت های قرار گرفته در صفحه ی اول SERP اطلاعات لازم را پیدا کنند. وب سایت ها بر اساس فاکتور های مختلفی رتبه بندی می شوند. وقتی دارندگان وب سایت ها بر سئو سایت خود کار کنند، احتمال اینکه وب سایتشان رتبه بندی شود و کلیک بیشتری دریافت کند، بیشتر می شود.

عملکرد وب سایت و سرعت صفحه بر سئو سایت چقدر تأثیر دارد؟

در سال 2010 گوگل رسماً اعلام کرد که سرعت صفحه بر نتایج رتبه بندی تأثیر دارد. از آن زمان عملکرد سایت مهم شد و بخش بسیار زیادی از سئو و بهینه سازی سایت مربوط به بهینه سازی عملکرد سایت می شود. گوگل اعلام کرده است که عملکرد سایت از این جهت که بر تجربه کاربر تأثیر دارد، بسیار مهم است. گوگل گفته است احتمال اینکه کاربران در یک وب سایت کند باقی بمانند بسیار کم است. گوگل جزئیات مربوط به الگوریتم های جستجوی خود را فاش نمی کند. به همین دلیل مشخص کردن دقیق سرعت ایده آل از دیدگاه گوگل سخت است. اما موضوعی که واضح است این است که تجربه کاربر و قابلیت استفاده از صفحه و عملکرد صفحه برای گوگل مهم است. این موضوع برای کاربران تلفن های همراه مهم تر هم می شود.

عملکرد سایت چگونه بر سئو و نرخ تبدیل تأثیر می گذارد؟

وب سایت شما از هر نوعی باشد، چه یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشید که تراکنش های مالی انجام می دهد و چه یک وب سایت شرکتی داشته باشید که به معرفی محصولات و خدمات و انتشار اطلاعات می پردازد، سرعت بارگذاری کند صفحه برای کاربرانتان مطمئناً آزار دهنده است. عملکرد یک وب سایت در تمامی دستگاه ها بایستی خوب باشد. اگر طراحی سایت شما از سرعت بارگذاری خوب برخوردار نیست، بایستی هر چه سریعتر به فکر اقدامات لازم برای بهبود عملکرد سایت و سرعت سایت خود باشید. عملکرد بد وب سایت می تواند باعث کاهش ترافیک و نرخ تبدیل شود. بر اساس مطالعات، تأخیر یک ثانیه ای در پاسخگویی، منجر به کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل می شود. یک طراحی سایت خوب فراتر از یک ظاهر زیبا می باشد. عملکرد ضعیف سایت به سئو سایت آسیب می زند و رتبه بندی سایت را تحت تأثیر قرار می دهد.

بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) چگونه به دارندگان وب سایت ها کمک می کند؟

اگرچه بهینه سازی سایت (سئو) بهترین راهکار برای کسب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه ی سایت می باشد، اما دارندگان وب سایت ها با استراتژی های بازاریابی اینترنتی می توانند به کاربران کمک کنند تا راحتتر و سریعتر وب سایت آنها را بیابند. دیجیتال مارکتینگ باعث می شود تا دارندگان وب سایت ها بتوانند ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند. ترافیک بیشتر نیز به معنای موقعیت فروش و کسب درآمد بیشتر است. بازاریابی اینترنتی (بازاریابی دیجیتال) استراتژی های مختلفی مانند بازاریابی محتوا، تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ….. دارد.

نتیجه

عملکرد وب سایت و سرعت سایت بر سئو سایت و رتبه بندی آن در موتور های جستجو تأثیر می گذارد. برای اینکه بتوانید رتبه های بهتری را در موتور های جستجو کسب کنید بایستی به عملکرد سایت خود اهمیت دهید و سعی کنید عملکرد سایت خود را بهبود دهید. عملکرد خوب سایت باعث ارائه ی تجربه کاربری بهتر می شود. بعلاوه سرعت سایت یکی از فاکتور های رتبه بندی در موتور های جستجو می باشد. برای بهبود سرعت سایت و عملکرد سایت خود می توانید از ابزار های گوناگونی که گوگل ارائه داده است، استفاده نمایید. اگر به هر دلیل نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید بهتر است یک شرکت معتبر سئو استخدام نمایید. یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر با داشتن منابع مختلف و پیاده سازی آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بهترین کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز