فروش آنلاین بدون اینستاگرام

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12216

4.4/5 - (13 امتیاز)

افرادی که صاحب کسب و کاری هستند لازم است برای کار خود تبلیغ نمایند، بنابراین اکثرا در فضای مجازی به ویژه در محیط اینستاگرام صفحاتی را برای کار خود ایجاد نمودند و از این طریق توانستند مشتری های زیادی را به دست آورده و فروش خوبی داشته باشند.

حال با توجه به اینکه اینستاگرام فیلتر شده بسیاری از کسب و کارها آسیب دیدند و بسیاری حتی مشتری های خود را از دست دادند. حال به دنبال راهی هستند که از طریق فضای مجازی باز هم بتوانند فعالیت داشته و به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برسانند.

فروش آنلاین بدون اینستاگرام این سوال برای اکثر افراد پیش می آید که با توجه به اینکه اینستاگرام فیلتر شده از چه راه هایی می توانیم فروش آنلاین داشته باشیم؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزیت هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی به کمک ابزارهای دیجیتال می باشد. هر کاری که با هدف فروش، تبلیغات، نظر سنجی و … با ابزارهای آنلاین انجام شود، نوعی بازاریابی آنلاین است که به آن دیجیتال مارکتینگ می گویند. دیجیتال مارکتینگ ابزاری ست بدون محدودیت که در حال پیشرفت می باشد. تا کنون دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کار ها در اینستاگرام فعال تر بود. حال که پلتفرم اینستاگرام فیلتر شده لازم است لازم است از روش های دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده نمایید. با توجه به اینکه تمام کسب و کار ها وارد دنیای مجازی و اینترنت شده اند، و از آن حداقل برای تبلیغات استفاده می کنند، بنابراین در این قسمت مزایای دیجیتال مارکتینگ را بیان می کنیم:

  • در دیجیتال مارکتینگ از لحاظ جغرافیایی محدودیتی وجود ندارد: با فعالیت در فروشگاه فقط کسانی که در آن محل زندگی می کنند مشتری شما می شوند. و ممکن است فروشگاه شما را به دیگر افراد معرفی نمایند. اما دیجیتال مارکتینگ هیچ گونه محدودیتی ندارد، و تا جایی که امکان ارسال محصول و ارائه خدمات وجود داشته باشد فعال است.
  • قابلیت بررسی در دیجیتال مارکتینگ: در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی و فعالیت فیزیکی می توانید بفهمید که سایت یا شبکه ی اجتماعی شما چند نفر بازدید کننده داشته، و چه تعداد از بازدید ها منجر به خرید شده است. همچنین می توانید بفهمید که مشتریان شما چه ویژگی هایی دارند. و همچنین اطلاعات دیگری را می توان از طریق دیجیتال مارکتینگ به دست آورد و به نتایج خوبی رسید.
  • شناخت مخاطب با دیجیتال مارکتینگ: در بازاریابی سنتی هدف شما همه ی مردم می باشد در صورتی که همه ی آنها مشتری شما نمی باشند و درصدی از آنها برای شما مشتری می شود. و یا حتی در برخی موارد دسترسی به شما برای مخاطب ممکن است دشوار باشد. اما در دیجیتال مارکتینگ شما مخاطبان را شناسایی می کنید، همچنین مشتریان واقعی خودشان شما را پیدا می کنند.

طراحی سایت یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصلی ترین پایگاهی که می توانید برای جذب مشتری داشته باشید سایت می باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شرایط این روزها به احتمال زیاد اولین برخورد مشتری با کسب و کار شما در سایتتان خواهد بود. شما دیگر نمی توانید مانند قبلا با چرب زبانی محصولات خود را به فروش برسانید. شما به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید. بنابراین از جمله روش هایی که در این شرایط (فیلتر شدن شبکه های اجتماعی و غیر قابل دسترس بودن سایت ها با سرور غیر ایرانی) می تواند برای کسب و کار ها بسیار مناسب باشد، طراحی سایت می باشد. امروزه دیجیتال مارکتینگ رشد بسیار خوبی داشته است. مدیران کسب و کارها برای بازاریابی از وب سایت ها به عنوان ابزاری قوی با مزایای زیاد استفاده می کنند. در صورتی که کسب وکاری فاقد سایت باشد، در هر لحظه فرصت های خوبی را از دست می دهد. برای رسیدن به اهداف مختلف و رشد کسب و کار ها خوب است که از طراحی سایت کمک بگیرید. طراحی سایت به شما کمک می کند مردم کسب و کار شما را بهتر ببینند و بهتر با خدمات و محصولات شما آشنا شوند، همچنین سایت ابزار خوبی برای ارتباط با مشتری می باشد. داشتن سایت نشان می دهد نشان دهنده ی حرفه ای بودن کسب و کار می باشد. برای هر طرح بازاریابی دیجیتالی طراحی سایت مهم می باشد. طراحی سایت دارای بخش های مختلفی می باشد که شامل: طراحی و صفحه بندی وب سایت، انتخاب فونت، رنگ، گرافیک و بخش های مختلف در فرآیند تولید محتوا می باشد. استفاده از وب سایت در دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در رسیدن به اهداف برای شما دارد. به کار بردن استراتژی های مشخص باعث می شود کسب و کار شما رونق گرفته و در نتیجه باعث افزایش درآمد می شود. در واقع یک وب سایت به عنوان یک سیستم ارتباط با مشتری به صورت آنلاین شناخته می شود. مشتریان با استفاده از وب سایت به راحتی می توانند با شما ارتباط برقرار کرده و نظرات و پیشنهادات خود را در مورد خدمات، محصولات و کسب و کار شما در قالب تیکت بیان نمایند. همچنین مشتریان می توانند محصولات را به صورت آنلاین از سایت شما خریداری نمایند. استفاده به صورت استاندارد از بخش های مختلف وب سایت باعث افزایش تجربه ی کاربری مشتریان و مخاطبان سایت می شود.

بخش های مهم طراحی سایت در ارتباط با مشتری

سیستم سازی و مدیریت ارتباط با مشتری از بخش های با اهمیت طراحی سایت در دیجیتال مارکتینگ می باشد. در ادامه برخی از بخش های مهم در طراحی سایت که باعث بهتر شدن فرآیند ارتباط با مشتری می شوند را شرح می دهیم.

    • طراحی استاندارد سایت: برای اینکه کاربران بتوانند به سرعت با سایت شما ارتباط برقرار نمایند، باید سایت خود را به صورت استاندارد طراحی نمایید. با استفاده از قالب و سیستم مدیریت محتوای مناسب می توانید وب سایتتان را زودتر و بهتر آماده کنید. برای اینکه در کوتاهترین زمان بتوانید بهترین سایت را برای کسب و کار خود داشته باشید می توانید سفارش طراحی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای در زمینه ی طراحی سایت بسپارید.
    • طراحی رابط کاربری دوستانه: به صفحاتی که کاربران و مشتریان از آن برای خرید و بهره بردن از خدمات استفاده می کنند رابط کاربری می گویند. در واقع رابط کاربری دوستانه باعث می شود وب سایت شما در همه ی دستگاه ها از جمله: انواع موبایل هوشمند، تبلت ها، کامپیوتر ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های دیجیتالی به خوبی نمایش داده شود.
    • بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو: بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو یکی از بخش هایی ست که باعث بهبود مدیریت ارتباط با مشتری می شود. موتورهای جست و جو استانداردهای زیادی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرند، به این استانداردها سئو گفته می شود. هر چه سئوی یک سایت بهتر باشد، در نتایج جست و جو بیشتر به کاربران نمایش داده می شود. در واقع این کار اولین گام در زمینه ی ارتباط با مشتری در طراحی سایت می باشد.
    • بهبود نرخ تبدیل: بهبود نرخ تبدیل یکی از بخش های مهم طراحی سایت است. روش طراحی سایت به نحوی که مخاطبان و کاربران را به مشتری تبدیل نماید بهبود نرخ تبدیل می باشد. این فرآیند با استفاده از استانداردها و روش های خاصی انجام می شود.

بازاریابی محتوایی در بازاریابی آنلاین

در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوایی به معنای جذب مشتری از طریق تولید محتوای با کیفیت و سئو شده به سمت سایت و تشویق مشتری برای خرید می باشد. برای بازاریابی محتوایی اول از هر چیز به یک وبلاگ نیاز است. وبلاگ باید به گونه ای باشد که در آن کلید واژه ها به صورت صحیحی جست و جو شده باشند و شامل محتوای به روزی باشد. استفاده از روش های تولید محتوا می تواند در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند.

تبلیغات در گوگل

روش سئو به زمان زیادی نیاز دارد، اما سئوی پولی یا گوگل ادوردز در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. در روش گوگل ادوردز سایت شما در رتبه های بالاتری نسبت به سایر سایت ها قرار می گیرد. اما با قرار گرفتن یک علامت در کنار جایگاه نام شما مشخص می شود که کسب و کارتان برای به دست آوردن این جایگاه پولی را به گوگل پرداخت کرده است. تبلیغ در گوگل شامل دو بخش می باشد:

  1. تبلیغات نمایشی: تبلیغات نمایشی گونه ای از تبلیغات دیجیتالی می باشد، در این روش شما طبق هزینه ای که می پردازید می توانید نمایش مورد نظر خود را دریافت کنید. در واقع در روش تبلیغات نمایشی هزینه زمانی کسر می شود که تبلیغ به کاربر نمایش داده شود. به طور کلی این نوع از تبلیغات از رایج ترین روش ها در دنیا، برای قیمت گذاری تبلیات آنلاین می باشد. بر خلاف تصور برخی از جامعه ی مارکتینگ، تبلیغات نمایشی به نمایش بر های تبلیغاتی در وب سایت ها محدود نمی شود. بسیاری از پلتفرم های بزرگ مانند فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام از مدل تبلیغات بر اساس نمایش استفاده نموده اند. در بسیاری از مواقع روش تبلیغات نمایشی به سایر روش های تبلیغات آنلاین ترجیح داده می شود. البته در ایران به علت تحریم استفاده از برخی روش های تبلیغات وجود ندارد. البته وب سایت هایی که تبیلغات را منتشر می کنند، می تواند درآمد بهتری را از این روش که به کلیک کاربر نیازی ندارد به دست آورند. تبلیغات نمایشی نیز انواعی دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد:
    • تبلیغات بنری: یکی از قدیمی ترین ابزار تبلیغ کنندگان بنر می باشد. مهم ترین کانال های اجرای تبلیغات بنری شبکه ی نمایش گوگل، شبکه ی مخاطبان مایکرو سافت، شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، پلتفرم های تبلیغ دهندگان و یوتیوب می باشند. شما می تواید از بنرهای ثابت، متحرک یا پاپ آپ برای تبلیغ نمایش خود استفاده نمایید.
    • تبلیغات واکنش گرا: نمایش بنرهای بزرگ در موبایل ها نمی تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. شم باید بتوانید تبلیغ را به نحوی انجم دهید که باعث استقبال مخاطب از آن شود. یک روش برای ارائه ی تبلیغ بر اساس ویژگی های مخاطب، تبلیغات نمایشی واکنش گرا می باشد. در روش ابتدا عنوان ها، تصاویر و لوگو ها را در اختیار گوگل قرار می دهید سپس پلتفرم تبلیغاتی مانند گوگل ادوردز تصمیم می گیرد که چه ترکیبی از آنها را در چه زمانی به مخاطب نمایش دهد. در این نوع تبلیغ شما نمی توانید از تصاویر متحرک استفاده نمایید.
    • تبلیغات همسان: این نوع تبلیغ در ایجاد آگاهی از برند و تعامل بیشتر کمک می کند. در واقع تبلیغات همسان دسته ای از تبلیغات است که ظاهر و محتوای آنها با محتوای سایت میزبان تفاوتی ندارد. با توجه به این که امروزه میزان تبلیغات افزایش یافته، جلب کردن نظر افراد کار راحتی نیست بنابراین، شما می توانید با ارائه ی تبلیغ در قالب محتوایی مشابه با وب سایت میزبان شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.
    • تبلیغات ویدیویی: یکی از جذاب ترین و و محبوب ترین قالب ها برای تبلیغ دهندگان ویدیو می باشد. با تبلیغات ویدیویی می توانید مشتریان بیشتری را برای خرید تشویق نمایید. ویدیو باعث می شود رابطه ی نزدیک تری را با مخاطبان برقرار کنید. بهتر است که تبلیغات و توضیحات مهم در همان ثانیه های ابتدایی ویدیو بیان شود، با این کار از خسته شدم مخاطب نیز جلوگیری می شود.
  2. تبلیغات کلیکی: یکی از روش های تبلیغاتی رایج در بازاریابی اینترنتی تبلیغات کلیکی می باشد. این روش باعث افزایش ترافیک وب سایت و در نتیجه باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش کسب و کار می شود. در این روش کسب و کارها به ازای هر کلیک کاربران بر روی تبلیغات مبلغ ثابتی را به پلتفرم منتشر کننده تبلیغات می پردازند. در این روش هدف تشویق مخاطبان به انجام یک عمل خاص مانند بازدید از یک صفحه، ثبت نام در سایت و یا خرید محصول و خدمات می باشد. نرخ بازگشت سرمایه در این روش تبلیغاتی حدود 200 درصد می باشد. یعنی کسب و کارها به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در تبلیغات کلیکی، دو دولار درآمد کسب می کنند. تبلیغات کلیکی روشی بسیار مناسب برای هدایت مخاطبان به وب سایت کسب و کار شما محسوب می شود. در ادامه برخی از انواع تبلیغات کلیکی بیان می شود:
    • تبلیغات پولی در موتورهای جست و جو: از رایج ترین نوع تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جست و جو می باشد. معمولا این تبلیغات در قسمت بالا یا پایین صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو نمایش داده می شود. همچنین تبلیغات کلیکی در موتورهای جست و جو تنها از یک متن کوتاه تشکیل شده اند. و هیچ گونه عنصر تصویری در آنها وجود ندارد. این گونه تبلیغات توسط منتشر کننده ی تبلیغات کلیکی در موتورهای جست و جومانند گوگل ادوردز ساخته می شوند.
    • تبلیغات نمایشی: یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی که رایج است، تبلیغات نمایشی می باشد. این دسته از تبلیغات کلیکی شامل یک تصویر و متن کوتاه می باشند. که افراد با ویژگی های خاصی را مورد هدف قرار می دهند. و تبلیغات را فقط برای افراد علاقمند به حوزه ی تخصصی یا محصولات و خدمات کسب و کار نمایش می دهد. این تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند انجام می شود. در صورتی که تمایل دارید برند خود را مدام به مخاطبان نمایش داده و جلب توجه نمایید بهتر است که از تبلیغات نمایشی استفاده نمایید.
    • تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی: از جمله موثرترین کانال های مربوط به دیجیتال مارکتیگ بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد. تا پیش از فیلتر اینستاگرام تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی از محبوب ترین نوع تبلیغات کلیکی بود. این تبلیغات در صفحه ی اصلی شبکه های اجتماعی منتشر می شد و استفاده از آن روشی مناسب برای ارتباط با مشتری بود.
    • تبلیغات بازاریابی مجدد: بازاریابی مجدد نوعی از بازاریابی دیجیتال است، که در آن تبلیغات بر اساس فعالیت های گذشته ی مخاطبان هدف به آنها نمایش داده می شود. این روش برای جذب مخاطبان قبلی کسب و کار و پیدا کردن فرصتی دوباره برای تبدیل مخاطب به مشتری مناسب است.
    • تبلیغات فروشگاه گوگل: این روش بیشتر توسط کسب و کارهایی که فروشنده ی محصولات فیزیکی هستند استفاده می شود. این تبلیغات در بخش بالایی نتایج جست و جوها در صفحه ی نتایج نمایش داده می شود و امکان مشاهده ی محصولات و قیمت آنها قبل از کلیک روی لینک وب سایت توسط کاربران وجود دارد. در این نوع تبلیغ کلیکی، قبل از اینکه کاربر بر روی لینک های نتایج گوگل کلیک نماید، اطلاعات مهم برای خرید محصولات تبلیغ شده در اختیار او قرار داده می شود. و با دیدن قیمت در صورتی که کاربر مایل باشد محصول را سفارش دهد، بر روی لینک کلیک می کند.
    • تبلیغات خدمات محلی: این نوع از انواع تبلیغات کلیکی فقط در چند بازار کار استفاده می شود مانند قفل سازی، لوله کشی، خدمات الکتریکی، شرکت های ارائه دهنده ی خدمات تعمیر درهای پارکینگ و شرکت های سیستم های گرمایشی. تبلیغات خدمات محلی اطلاعاتی چون نام کسب و کار، امتیاز، شماره تماس و ساعات کاری را به کاربران نمایش می دهد.
    • تبلیغات حمایت شده در جیمیل: نمایش تبلیغات کسب و کار در صندوق ایمیل های کاربران از جمله روش های می باشد که باعث جذب مخاطب می شود.

سخن پایانی

    با توجه به مطالب گفته شده  در این مقاله و با توجه به این که پلتفرم اینستاگرام فیلتر شده و به طور مستقیم از دسترس خارج شده، بنابراین لازم است همه ی کسب و کارها برای ادامه ی فعالیت خود در اینترنت وب سایتی را طراحی نمایند. بهتر است طراحی وب سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید که از سرور داخلی برای طراحی سایتتان استفاده نماید. با داشتن یک سایت می توانید مشتریان را از خدمات مربوط به فروش آنلاین نیز بهره مند سازید. شرکت طراحی سایت دارکوب با داشتن مجرب ترین نیرو ها آماده دریافت سفارشات شما در خصوص طراحی انواع سایت ها با سرور ایرانی می باشد.

    اطلاعات تماس
    شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
    شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
    تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
    ایمیل: info@sitedar.com
    اینستاگرام: darkoobwebdesign
    افتخارات و مجوزها
    • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
    • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
    • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
    • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
    • دارای مجوز نشر دیجیتال
    • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
    • پروانه کسب و کارهای مجازی
    • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
    • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
    پشتیبانی 24 ساعته 7 روز