مهمترین فاکتور های رتبه بندی گوگل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4854

4.4/5 - (5 امتیاز)
مهمترین فاکتور های رتبه بندی گوگل

مهمترین فاکتور های رتبه بندی گوگل

یکی از موفقیت های هر تجارت آنلاینی کسب رتبه های برتر گوگل می باشد.

طبق مطالعات، صفحه ی اول گوگل 95% از ترافیک وب سایت ها را به خود اختصاص می دهد. این در حالیست که صفحات بعدی چیزی حدود 5% یا کمتر از بازدید ها را دارند.

اما چگونه می توان رتبه های برتر صفحه ی اول گوگل  را به دست آورد در حالیکه گوگل از بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

جالب است بدانید برخی از این فاکتور ها مهمتر از بقیه هستند و می توانند تفاوت های زیادی در رتبه بندی یک وب سایت ایجاد کنند.

در ادامه ی مقاله می خواهیم به مهمترین فاکتور های رتبه بندی گوگل بپردازیم.

مهمترین فاکتور های رتبه بندی گوگل

نحوه ی بهینه سازی صفحه ی شما بیشترین تأثیر را در رتبه بندی صفحه ی شما دارد. برخی از بهینه سازی های صفحه عبارتند از:

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب عنوان

برچسب متای عنوان یکی از قویترین سیگنال های مرتبط با یک موتور جستجو می باشد. در واقع این برچسب، محتوای دقیق صفحه را توصیف می کند. موتور های جستجو از این برچسب برای نمایش عنوان اصلی در نتایج جستجو استفاده می کنند. درج کلمات کلیدی در برچسب متای عنوان به موتور های جستجو کمک می کند تا بدانند که صفحه را برای چه موضوعی رتبه بندی کنند.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی بایستی در ابتدای برچسب عنوان قرار بگیرند. صفحاتی که کلمات کلیدی در برچسب عنوان آنها در ابتدای عنوان می باشد، بهتر از صفحاتی که کلمات کلیدی در انتهای برچسب عنوان هستند، رتبه بندی می شوند.

کلمات کلیدی در برچسب توضیحات متا

برچسب توضیحات متا یکی از فاکتور های خوب رتبه بندی وب سایت است و برای به دست آوردن کلیک کاربر از صفحات نتایج جستجو بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی در برچسب توضیحات متا باعث ارتباط بیشتر و بهتر صفحه با کاربر و همچنین موتور جستجوگر گوگل می شود.

برچسب ها به گوگل می گویند که کدام قسمت های وب سایت شما مهمتر از بقیه هستند. برچسب های توضیحات متا و عنوان، برچسب هایی هستند که کاربر در صفحه ی نتایج می بیند. بنابراین آنها را باید همانند کلید واژه ها بنویسید و به آنها باید به دیده ی یک فرصت برای تبلیغات صفحه ی خود نگاه کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1

برچسب های عنوان(H1  تا H6) محتوای شما را به بخش هایی تقسیم می کنند. در برچسب های عنوان H1 تا H6 نیز باید از کلمات کلیدی استفاده شود و همچنین فرمت آنها باید اطلاع رسان باشد.

در نهایت از متن alt برای توضیح تصاویر برای موتور های جستجوگر استفاده می شود و اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجوی عکس به چشم کاربران بیاید باید حتماً آنها را پر کنید.

بک لینک ها

استفاده از بک لینک ها یکی دیگر از عواملی است که می تواند رتبه ی صفحه ی شما را به شدت ارتقاء دهد. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از استراتژی های جستجوی کلاه سیاه می تواند وب سایت شما را به خطر بیاندازد. همچنین باید بدانید که گوگل برای بک لینک ها وزن قائل است. بدین معنی که لینک هایی که از صفحات معتبر به وب سایت شما برقرار می شوند، برای گوگل با ارزش تر از پیوند هایی از صفحات با ارزش و اعتبار کمتر، هستند.

لینک های خارجی

از سوی دیگر پیوند زدن به وب سایت های معتبر، یک سیگنال اعتبار و اعتماد را به موتور جستجوگر گوگل ارسال می کند.

به این فکر کنید، لینک زدن به یک وب سایت دیگر می تواند فقط به این دلیل باشد که اگر کاربر شما می خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند، از طریق لینکی که شما در صفحه ی خود گذاشته اید، بتواند این کار را انجام دهد. این می تواند برای گوگل یک عامل اعتماد خوب باشد. اما توجه داشته باشید که بیش از اندازه از لینک زدن به صفحات دیگر استفاده نکنید. زیرا می تواند باعث افت رتبه ی صفحه ی شما شود و به سایت آسیب بزند.

رفتار کاربر

در مورد اینکه آیا رفتار کاربر یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشد، هنوز بحث و گفتگو می باشد. گوگل می گوید که اینطور نیست و رفتار کاربر معیاری برای رتبه بندی نیست، اما دلایل و شواهد قانع کننده ای وجود دارند که عکس این موضوع را اثبات می کنند.

معیار هایی که معرف رفتار کاربر می باشند، عبارتند از: نرخ کلیک (CTR)، نرخ ترک صفحه، عمق و طول جلسه (مدت زمان کل ماندگاری کاربر در صفحه).

برای بررسی عملکرد خود بر معیار های رفتار کاربر می توانید اکانت های کنسول جستجوی گوگل و Google Analytics را بررسی کنید.

داده های ساختاری

هزارن برچسب وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. برچسب ها در مورد جزئیات صفحه ی شما و محتوای آن به گوگل اطلاع رسانی می کنند.

از داده های ساختاری می توانید برای برچسب های نویسندگان، رتبه بندی ها، ویژگی های محصولات، مکان ها و … استفاده کنید. استفاده از داده های ساختاری می تواند به بهبود سئوی شما کمک کند. برای این منظور بین عناصر پیوند برقرار کنید. موقعیت مکانی خود را در صفحه قرار دهید.

اگر در این زمینه یک فرد فنی نیستید، بهترین راه استفاده از structured data markup helper گوگل می باشد. نوع markupی که می خواهید (مقاله، مشاغل محلی، یا محصولاتی که به شدت پیشنهاد می شود) را انتخاب کنید و به صفحه ای که  می خواهید رتبه ی آن را ارتقاء دهید، پیوند بزنید. سپس بیت هایی از متن را پررنگ کنید و برچسب های مربوطه را انتخاب کنید. پس از اتمام این مراحل، فایل HTML را ذخیره کنید و آن را در وب سایت خود آپلود کنید. نهایتاً بررسی کنید که آیا داده ی ساختاری شما با Rich Result Test گوگل واقعاً کار می کند یا نه!

بهینه سازی برای موبایل

فهرست بندی اول-موبایل واقعاً راه اندازی شده است. گوگل اعلام کرده است که از سپتامبر 2020 وب سایت ها بر اساس نسخه ی موبایلی شان قضاوت می شوند و نه بر اساس نسخه ی دسکتاپی آنها. بنابراین اگر می خواهید که وب سایت شما برای رتبه بندی شانسی داشته باشد، حتماً اطمینان حاصل کنید که برای کاربران موبایل به خوبی کار می کند.

برای اینکه ببنید آیا واقعاً صفحه ی شما ریسپانسیو هست یا خیر می توانید تست موبایل دوستانه ی گوگل را بررسی کنید و یک URL به این صفحه ارسال کنید. اگر صفحه ی ارسال شده ریسپانسیو باشد، شما چراغ سبز دریافت می کنید و اگر صفحه ی ارسالی اشکالی داشته باشد، به شما پیشنهادات لازم در خصوص اصلاح صفحه داده خواهد شد.

نتیجه

فاکتور های رتبه بندی گوگل بسیار زیاد است و گاهی رسیدگی به همه ی آنها کار مشکلی است. بنابراین با پرداختن به فاکتور های مهمتر می توانید رتبه ی وب سایت خود را تا حد زیادی ارتقاء دهید. تکیه بر استراتژی های اصلی می تواند تا حد زیادی عملکرد وب سایت شما را بهبود ببخشد. برای بودن در صدر نتایج صفحه ی جستجوی گوگل لازم است مرتباً الگوریتم گوگل را مورد بررسی قرار دهید و وب سایت خود را مطابق با آخرین تغییرات و ترفند ها بروزرسانی کنید. از فاکتور های اصلی برای ایجاد تغییرات در صفحه ی خود و کسب رتبه های بالاتر شروع کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز