نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13159

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه یکی از کارهایی که می تواند کسب و کارها را بهبود ببخشد راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی آنلاین است، همه ی افراد می توانند با راه اندازی آنلاین شاپ حتی بدون سرمایه به سود برسند.

اکثر افراد دارای کسب و کار تمایل دارند که کسب و کار خود را وارد فضای اینترنت کنند بنابراین به ساخت وب سایت و یا فعالیت در شبکه های اجتماعی روی می آورند. علاوه بر این ها نرم افزارهایی ساخته شده اند که با استفاده از آنها افراد می توانند فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود به صورت رایگان بسازند. یکی از مهم ترین دغدغه ی افراد نداشتن زمان کافی برای طراحی سایت و زیاد بودن هزینه ی طراحی سایت و همچنین نداشتن مهارت و تخصص در زمینه ی این حرفه می باشد.

نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

بهترین راه برای ورود به فضای اینترنت استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و قالب های آماده ی فروشگاه می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی پرتال فروشگاهی

یکی از اولین کارها برای ورود به دنیای فروش اینترنتی طراحی پرتال فروشگاهی می باشد. اکثر افراد به دنبال این هستند که با کمترین هزینه طراحی سایت فروشگاهی را بپردازند، و با ساختن پرتال فروشگاهی تمامی نیازهای لازم و امکانات حرفه ای را برای فروش محصولات خود داشته باشند و با خیال راحت کار فروش اینترنتی خود را شروع نمایند. معمولا افراد می خواهند پس از طراحی فروشگاه آنلاین یک پرتال فروشگاهی را راه اندازی نمایند. برای راه اندازی پرتال فروشگاه اینترنتی لازم است دقیقا بدانید چه نوع وب سایتی برای کار شما مناسب است. فروشگاه های اینترنتی دارای انواع گوناگونی هستند که امکانات و ویژگی های هر کدام با هم متفاوت است. از جمله مزیت های طراحی پرتال فروشگاهی این است که:

  • اطلاعات در آن به صورت سامان یافته ذخیره می شوند.
  • این پرتال ها می توانند در انواع خدمات مورد استفاده قرار بگیرند.
  • امکان ارائه ی محصولات و خدمات در سراسر جهان.
  • از طریق طراحی سایت پرتال فروشگاهی می توانید مشتریان زیادی را از طریق گوگل به دست آورید.

نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی چگونه است؟

نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی نوعی نرم افزار برای تجارت الکترونیک هستند که با استفاده از آنها می توان تمام اعمال خرید را به صورت آنلاین انجام داد. با استفاده از اینگونه نرم افزارها می توان تمام کارها مانند مدیریت موجودی، اضافه نمودن محصولات جدید در فروشگاه، حذف نمودن محصولات تمام شده از فروشگاه، مدیریت پرداختی ها و … را در زمان کوتاهی انجام دهد. همچنین نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی قابلیت تعامل با درگاه های پرداخت، ارتباط با کاربران از طریق ایمیل، انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه های اجتماعی را دارد. نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی در دو نوع رایگان و پولی موجود هستند. یکی از بهترین نرم افزار فروشگاه اینترنتی رایگان اندروید ووکامرس می باشد. در ادامه برخی از فروشگاه سازهای اینترنتی رایگان را معرفی می کنیم.

فروشگاه اینترنتی رایگان ووکامرس

وردپرس یکی از محبوب ترین فروشگاه سازهای رایگان اندروید در دنیا می باشد. سایت ساز وردپرس دارای رابط کاربری ساده ای می باشد به همین علت سایت های زیادی را سرویس دهی می کند و طراحی سایت با وردپرس راحت می باشد. وردپرس در ابتدا یک سیستم رایگان برای وبلاگ دهی بود اما بعدها پس از استقبال کاربران به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا معرفی شد. با وجود فروشگاه ساز ووکامرس، وردپرس می تواند به عنوان یک فروشگاه ساز موبایل مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس می توان سایت وردپرس را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل نمود. بنابراین می توانید طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را انجام دهید. و با داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای به فروش و مدیریت محصولات بپردازید. با این کار مشتریان پس از پرداخت آنلاین می توانند محصول و یا فایلی را که برای فروش در فروشگاه قرار داده شده است خریداری نمایند. فروشگاه ساز ووکامرس برای وردپرس رایگان می باشد و با نصب آن بر روی سایت وردپرس خود می توانید یک فروشگاه رایگان در کنار وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. در ووکامرس فرآیند خرید برای کاربران راحت تر می باشد زیرا ووکامرس یک فروشگاه ساز رایگان است که دارای درگاه پرداخت آنلاین است.

فروشگاه ساز حرفه ای پرستاشاپ

یکی دیگر از نرم افزارهای فروشگاه ساز برای ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان پرستاشاپ می باشد. این فروشگاه ساز نیز دارای طراحی و عملکرد ساده ای می باشد و امکانات مناسبی را برای مدیران فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند. طراحی سایت با پرستاشاپ بسیار محبوب است و مدیران فروشگاه ها از آنها استفاده می کنند. پرستاشاپ یکی از قوی ترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان فروشگاهی ست که از آن فقط برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می شود. مزایای ساخت سایت با پرستاشاپ:

  • دسترسی به کدهای فروشگاه برای شخصی سازی اپن سورس می باشد.
  • راه اندازی اولیه ی پرستاشاپ نسبت به فروشگاه های دیگر ساده می باشد.
  • دارای امکانات کافی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد.
  • در هاست و سرور پرستاشاپ از منابع کمتری استفاده شده است.

فروشگاه ساز رایگان اندروید مجنتو

از دیگر نرم افزارهای فروشگاه ساز رایگان طراحی سایت با مجنتو می باشد این سایت ساز برای تجارت و کسب و کار الکترونیک و آنلاین و برای ساخت وب سایت های فروشگاهی است، که بر پایه ی زبان برنامه نویسی php نوشته شده است. مجنتو نیز مانند ووکامرس یک فروشگاه ساز رایگان با درگاه پرداخت آنلاین است با استفاده از این فروشگاه ساز می توان علاوه بر ایجاد فروشگاه آنلاین خرید پستی نیز انجام داد. این پلتفرم فروشگاهی برای فروشگاه های بزرگ اینترنتی بسیار مفید می باشد. در ادامه ویژگی های طراحی سایت وب فروشگاهی با مجنتو را بیان می کنیم:

  • مجنتو دارای دو نسخه از سورس کدها می باشد. یکی از آنها نسخه کامیونیتی است که استفاده از آن رایگان می باشد. نسخه ی دیگر آن انترپرایز است که که به نسخه ی شرکتی معروف است و رایگان نیست.
  • مجنتو امکان پشتیبانی چند وب سایت به صورت همزمان را دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید یک ادمین را ایجاد نمایید و با آن چند سایت را مدیریت کنید.
  • مجنتو دارای کتابخانه ی بزرگی ست که افزونه های زیادی دارد و امکانات زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.
  • مجنتو کارکردهای خوبی در زمینه ی سئو دارد و همچنین با سئو سازگار است. این فروشگاه ساز می تواند آدرس صفحات سئو شده را برای هر صفحه و مقاله بر اساس کلمات کلیدی ایجاد نماید.
  • مجنتو از بیشتر زبان ها پشتیبانی می کند در صورتی که تمایل دارید فعالیت های بین المللی داشته باشید می توانید از سیستم فروشگاه ساز مجنتو استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید با استفاده از مجنتو یک سایت فروشگاهی چند زبانه طراحی نمایید.
  • مجنتو مانند ووکامرس دارای دارای قالب های زیادی ست که بسیاری از آنها غیر رایگان هستند و باید خریداری شوند. بیشتر قالب های مجنتو قابلیت سازگاری با دیوایس های مختلف مانند انواع موبایل های هوشمند و انواع تبلت را دارد. بنابراین قالب های مجنتو ریسپانسیو یا واکنشگرا می باشند. قابلیت ریسپانسیو بودن تاثیرز زیادی بر روی سئوی سایت دارد. در صورتی که سئوی سایت خوب باشد به سرعت سایت در صفحه ی اول نتایج گوگل نمایش داده می شود. که این باعث جذب مشتریان بیشتری می شود.

روش طراحی سایت با دروپال

طراحی سایت با php کار راحتی نیست زیرا در صورتی که یک برنامه نویس php به شئ گرایی مسلط نباشد ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای وب سایت داشته باشد. بنابراین لازم است طراحان سایت برای پیاده سازی اجزای وب سایت خود از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنند. در میان سیستم های مدیریت محتوای دروپال، وردپرس و جوملا که محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز و رایگان هستند، سطح تخصص یادگیری، استفاده و همچنین پیاده سازی امکانات دروپال از وردپرس و جوملا بالاتر است. سیستم مدیریت محتوای دروپال با زبان برنامه نویسی php طراحی و پیاده سازی شده است که با استفاده از آن بدون داشتن دانش فنی زیاد می شود یک وب سایت را برای کسب و کار خود راه اندازی نمود. از سیستم مدیریت محتوای دروپال برای طراحی سایت های بزرگ و پیچیده استفاده می شود. در طراحی سایت با دروپال لازم است برنامه نویس بر روی برنامه نویسی شئ گرایی تسلط داشته باشد و دروپال را به طور کامل بشناسد. مزایای طراحی سایت با دروپال:

  • با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دروپال هر نوع سایتی را می توان طراحی نمود.
  • استفاده از دروپال به صورت متن باز و رایگان می باشد.
  • این سیستم مدیریت محتوا از زبان فارسی پشتیبانی می کند.
  • دروپال دارای سرعت و امنیت بالایی می باشد.
  • طراحی سایت با دروپال هزینه ی زیادی ندارد.
  • دروپال دارای قالب های متنوعی ست و مدیریت منوها و محتوای سایتی که با سیستم مدیریت محتوای دروپال ساخته شده راحت است و بروزرسانی آن راحت می باشد.

روش طراحی سایت با جوملا

با استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا می توان یک سایت را طراحی نمود. برای طراحی یک سایت در اینترنت بعد از خرید هاست و دامنه باید یک سیستم مدیریت محتوا را بر روی هاست نصب نمایید و برای قرار دادن داده در آن سایت را به یک پایگاه داده متصل نمایید. به سه طریق سیستم سایت ساز اختصاصی، سیستم سایت ساز رایگان مانند جوملا، وردپرس، دروپال و … و سیستم سایت ساز آماده مانند پورتال می توانید با استفاده از سیستم سایت ساز جوملا سایت خود را طراحی نمایید. جوملا هم یک سیستم مدیریت محتواست وهم یک فریم ورک برای زبان php می باشد. این سیستم مدیریت محتوا با انواع پایگاه داده سازگاری دارد به همین دلیل یک پاتفرم محسوب می شود. جوملا قابلیت انعطاف پذیری و گسترش بالایی دارد به همین دلیل تمامی سامانه های تحت وب را می توان با استفاده از آن ایجاد نمود.

مزایای سیستم مدیریت محتوای جوملا

طراحی سایت با جوملا دارای مزایایی ست که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • استفاده از جوملا رایگان است و به راحتی قابل نصب است. سیستم عامل جوملا به صورت منبع باز است، و کاربران بدون پرداخت هزینه می توانند از آن استفاده نمایند. جوملا قالب های الحاقی زیادی را به صورت رایگان ارائه می دهد. جوملا در زمان کوتاهی نصب می شود.
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا به طور کامل از زبان فارسی و راست چین شده پشتیبانی می کند. بنابراین کاربران فارسی زبان به راحتی می توانند با استفاده از این سایت ساز سایت خود را به زبان فارسی طراحی نمایند.

روش طراحی سایت با اپن کارت

یکی از مراحل مهم در دیجیتال مارکتینگ طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. برای طراحی سایت فروشگاهی می توانیم از نرم افزارهای فروشگاه ساز مختلفی چون مجنتو، ووکامرس و اپن کارت استفاده نماییم. اپن کارت یک فروشگاه ساز رایگان و متن باز است که طرفداران زیادی دارد. اپن کارت بر اساس ویژگی های کاربردی، ظاهری و کاربر پسند طراحی شده است که با استفاده از آن به راحتی می شود یک فروشگاه اینترنتی را طراحی نمود. اپن کارت دارای قابلیت هایی چون: سئوی قدرتمند و بهینه شده، امکان بروزرسانی منظم و دائم، امکان مشاهده ی جزئیات کامل خرید، پرداخت و ثبت سفارش در قالب مهمان، وجود راه های مختلف حمل و نقل، امکان دسته بندی تعداد زیادی از مشتریان، پشتیبانی از چند درگاه پرداخت مختلف محلی و جهانی، امکان استفاده از کدهای تخفیف و… می باشد.

مزایای طراحی سایت با اپن کارت

طراحی سایت با اپن کارت دارای مزیت هایی ست که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • با استفاده از اپن کارت کاربران می توانند چند فروشگاه را بسازند و همزمان آن ها را مدیریت کنند.
  • این نرم افزار چند زبانه است و کاربران می توانند با زبان های مختلفی فروشگاه های اینترنتی خود را طراحی کنند.
  • مدیران کسب و کارها به راحتی می توانند درباره ی کارهایی مانند امور مشتریان، امور مالی و سیستم لجستیک فروشگاه گزارش های دقیقی را دریافت نمایند.
  • یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با اپن کارت مقرون به صرفه بودن طراحی فروشگاه اینترنتی با آن می باشد.
  • دیتابیس فروشگاه ساخته شده با اپن کارت قابلیت درج تعداد زیادی محصول را دارد.

روش طراحی سایت با مارکت پلیس

روش طراحی سایت با مارکت پلیس یک مدل کسب و کار اینترنتی جدید است که دارای طرفداران زیادی ست. فروشگاه ساز مارکت پلیس یک فروشگاه اینترنتی ست که برای صاحبان کسب و کارها ساخته شده است تا محصولاتشان را در آن قرار داده و به فروش برسانند. در این سیستم مدیر فروشگاه بر فروش، پیگیری سفارشات و بخش مالی فروشندگان نظارت دارد و در ازای فروش محصولات در فروشگاه خود درصدی را از تامین کننده دریافت می کند. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با راه اندازی مارکت پلیس به یک پاساژ اینترنتی بزرگ تبدیل شده است، و از طریق چند فروشندگی درآمد بالایی را به دست آورده است. نحوه ی کار مارکت پلیس به این شکل است که یک پنل یا فروشگاه اینترنتی را با کمترین هزینه در اختیار فروشنده قرار می دهد. فروشنده نیز کالای خود را در گروه های کالایی تعریف شده قرار می دهد پس از تایید نهایی توسط مدیر مارکت پلیس، کالا در سایت مارکت پلیس نمایش داده ی شود بلکه خریداری شود. محصول فروخته شده توسط فروشنده ارسال می شود. بنابراین سایت مارکت پلیس یک واسط نرم افزاری بین فروشندگان و خریداران می باشد.

روش طراحی سایت با فروشگاه ساز دیجی کالا

معمولا افراد به دنبال کالا یا محصولی هستند که از طریق فروشگاه سازهای موجود در اینترنت آنها را تهیه کنند. بنابراین می خواهند با خیال راحت و اطمینان خرید را انجام دهند، که در کمترین زمان هم محصول به دستشان برسد. فروشگاه ساز دیجی کالا یکی از سایت هایی ست در حیطه ی کاری فروشگاه سازی توانسته رتبه ی بالایی را به خود اختصاص دهد، و توجه و اعتماد مشتری ها و بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید و به پر فروش ترین فروشگاه ساز ایران تبدیل شود. ساخت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به کمک زبان برنامه نویسی asp.net انجام شده است. سایت ساز دیجی کالا برای افرادی که مایلند به حیطه ی تجارت الکترونیک، سایت فروشگاهی و فروش اینترنتی کالاها و سرویس های خدمات دهی اینترنتی وارد شوند مناسب است. قالب دیجی کالا یکی از پر طرفدار ترین قالب ها می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های سایت دیجی کالا را بیان می کنیم:

  • سایت دیجی کالا موتورهای جست و جو را پشتیبانی می کند.
  • دارای درگاه های پرداخت زیادی می باشد.
  • دارای سیستم تبلیغات بنری و کلیکی است.
  • مجهز به سیستم جست و جوی پیشرفته است.
  • در سایت دیجی کالا امکان مقایسه ی چندین محصول با هم وجود دارد.
  • سایت دیجی کالا دارای بخش کاربری جذاب و کاربر پسندی می باشد.
  • دارای مدیریت داینامیک روش های حمل و نقل می باشد.

سخن پایانی

در صورتی که تمایل دارید برای خود سایتی را طراحی نمایید می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت که توسط شرکت دارکوب برگزار می شوند شرکت کنید و یا این که پکیج های آموزش طراحی سایت را از سایت آموزشگاه دارکوب با هزینه های مقرون به صرفه خریداری نمایید. و یا در صورتی که مایلید طراحی سایت مورد نظر خود را به یک شرکت بسپارید می تواند سفارشات طراحی سایت خود را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید. شرکت طراحی سایت دارکوب آماده ی دریافت سفارشات شما در زمینه ی طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، خبری، شخصی، ورزشی و … می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز