نسخه موبایلی وب سایت تا چه حد در موفقیت سایت تأثیر دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7219

5/5 - (7 امتیاز)

شاید برای خیلی از کاربران سؤال ایجاد شود نسخه موبایلی وب سایت تا چه حد در موفقیت سایت تأثیر دارد؟ در پاسخ بایستی بگوییم طی سال های اخیر استفاده از موبایل ها برای جستجو در اینترنت رواج زیادی پیدا کرده است. روزانه تعداد افراد زیادی به استفاده از موبایل ها برای مشاهده و مرور وب سایت ها رو می آورند و این آمار سیر صعودی نیز دارد. طبق گزارشات تقریباً 60% از ترافیک ارگانیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. این بدان معناست که اگر صاحب وب سایتی هستید بایستی آن را برای موبایل بهینه کنید. سایتی که نسخه ی موبایلی نداشته باشد در بازاریابی آنلاین با شکست مواجه خواهد شد. می توان گفت داشتن نسخه موبایلی وب سایت ها تا حد زیادی در موفقیت آن تأثیر دارد.

منظور از سایت بهینه شده برای موبایل چیست؟

نسخه موبایلی وب سایت، امکان مشاهده وب سایت در دستگاه های کوچکتر مانند گوشی های همراه را برای کاربران فراهم می کند.

یک وب سایت موبایل فرندلی نسخه ای از وب سایت می باشد که در دستگاه های تلفن همراه و یا تبلت ها قابل نمایش است. در حالیکه یک وب سایت بهینه شده برای موبایل علاوه بر اینکه در دستگاه های تلفن همراه قابل نمایش است، پیمایش راحتی نیز دارد. وب سایت های بهینه شده برای موبایل محتوا را اصلاح می کنند و دکمه های پیمایش بزرگتری دارند و تصاویر را با توجه به سایز گوشی بهینه می کنند.

آیا نسخه موبایلی سایت در موفقیت آن تأثیری دارد؟

نسخه موبایلی وب سایت در موفقیت آن تأثیر زیادی دارد. وب سایت های موبایل فرندلی اگرچه شاید هزینه ی بیشتری نسبت به طراحی های وب ساده داشته باشند اما سودمندی های چشمگیری را در طولانی مدت به همراه دارند. طراحی ریسپانسیو به شما کمک می کند تا از بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های گوشی همراه اطمینان حاصل کنید. برخی از ویژگی های ممتاز نسخه موبایلی سایت که باعث موفقیت آن می شود، عبارتند از:

بهبود تجربه ی کاربری

نسخه ی موبایلی یک سایت باعث ایجاد تجربه ی کاربری بهتر می شود. تجربه ی کاربری خوب یکی از مهمترین ویژگی های هر سایت برای موفقیت آن محسوب می شود. در واقع اگر وب سایتی در ارائه ی تجربه ی کاربری بد و یا ضعیف باشد، کاربران خیلی زود از آن خارج می شوند و شاید دیگر اصلاً به آن وبسایت مراجعه نکنند. کاربران بایستی بتوانند وب سایت شما را در صفحه نمایش های کوچک گوشی های خود براحتی پیمایش کنند. بدون نسخه موبایلی سایت، کاربران برای مرور سایت در تلفن های همراه خود دچار مشکل می شوند و تجربه ی کاربری بدی را کسب می کنند.

بهبود سرعت سایت

وب سایت های موبایل فرندلی که با استاندارد های تلفن همراه مطابقت دارند و بهینه شده اند سرعت بارگذاری خوبی دارند. در مقابل وب سایت هایی که به درستی برای نسخه موبایلی بهینه نشده اند، سرعت بارگذاری خوبی ندارند. کاربران امروزی بسیار کم حوصله تر از قبل شده اند و اگر زمان بارگذاری وب سایتی طولانی باشد، کاربران خیلی زود از آن خارج می شوند. دارندگان وب سایت ها با بهینه سازی نسخه موبایلی وب سایت خود این شانس را دارند تا کاربران را برای مدت زمان بیشتری در وب سایت خود نگه دارند.

اگر به دنبال بهبود سرعت و بهینه سازی سایت خود هستید، در صورت تمایل می توانید سفارش بهینه سازی سایتتان را به شرکت دارکوب بدهید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه کار، طراحی نسخه موبایلی و ریسپانسیو انواع وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

افزایش تعامل کاربر

وب سایتی که برای موبایل بهینه شده باشد و طراحی ریسپانسیو داشته باشد بیشتر می تواند کاربران را درگیر و به خود جذب کند. زیرا در چنین وب سایت هایی کاربران زمان بیشتری را صرف مرور مطالب وبسایت می کنند. طبق گزارشات، تعامل کاربر در وب سایت های ریسپانسیو نسبت به طراحی های غیر ریسپانسیو بیشتر است.

افزایش احتمال بازگشت کاربر

با طراحی ریسپانسیو و نسخه موبایلی وب سایت موفقیت آن دو چندان می شود. زیرا وقتی شما بتوانید تجربه ی کاربری خوبی ارائه دهید و رضایت کاربران را جلب کنید، احتمال اینکه آنها دوباره به وبسایت شما بازگردند بیشتر خواهد شد. همچنین با جلب رضایت کاربران می توانید نرخ تبدیل و درآمد وب سایتتان را افزایش دهید.

بهبود سئو

از چند سال پیش گوگل به ریسپانسیو بودن وب سایت ها اهمیت می داده است و طراحی ریسپانسیو یکی از فاکتور های رتبه بندی محسوب شده است. این بدان معناست که اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد به سئو سایت آسیب می رساند و اگر می خواهید رتبه ی خوبی در موتور جستجوی گوگل به دست آورید بایستی به طراحی ریسپانسیو و نسخه ی موبایلی وب سایت خود اهمیت دهید تا وب سایت موفقی داشته باشید.

پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش و مهارت فنی دارد. اگر خودتان می خواهید قواعد سئو را در وب سایتتان پیاده سازی کنید بایستی از اصول سئو کلاه سفید که سازگار با قواعد گوگل می باشد، استفاده نمایید. اگر به اندازه کافی در این زمینه دانش ندارید بهتر است از متخصصین سئو برای بهینه سازی سایتتان کمک بگیرید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت دارکوب بهره مند شوید. شرکت دارکوب همچنین بهینه سازی انواع سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

جذب مشتریان محلی بیشتر

سئو موبایل برای سئو محلی بسیار مهم است. بسیاری از افراد از جستجو هایی که از طریق گوشی های خود انجام می دهند به دنبال کسب و کارهای خاص و محلی هستند. بیشتر این افراد قصد خرید دارند. اگر آنها از نظر منطقه ای به شما نزدیک باشند احتمال اینکه از شما خرید کنند، افزایش می یابد. سئو موبایل ضعیف به سئو محلی شما آسیب می زند و در نتیجه به جذب مشتریان محلی شما نیز آسیب می زند. بنابراین مهم است که با طراحی نسخه موبایل وب سایت خود در جذب این افراد بهتر عمل کنید و موفقیت بیشتری برای وب سایت خود به دست آورید.

نسخه موبایلی وب سایت و تأثییر آن در موفقیت یک وب سایت

نسخه موبایلی وب سایت تا چه حد در موفقیت آن تأثیر دارد؟

چرا نسخه موبایلی وب سایت و طراحی ریسپانسیو مهم است و چگونه باعث موفقیت وب سایت می شود؟

امروزه خیلی از کاربران برای جستجوی وب سایت ها و گشت و گذار در فضای مجازی از تلفن های همراه استفاده می کنند. طبق گزارشات در سال 2016، بیش از 51% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آمده است و ترافیک به دست آمده از تلفن های همراه از ترافیک دسکتاپ ها پیشی گرفت.

دلایل زیادی وجود دارد که نسخه موبایلی و طراحی ریسپانسیو وبسایت ها را مهم می کند. برخی از این دلایل عبارتند از:

گوگل وب سایت های موبایل فرندلی را در اولویت قرار می دهد

در سال 2015 گوگل در الگوریتم های جستجوی خود تغییراتی ایجاد کرد و رتبه بندی وب سایت های موبایل فرندلی را در اولویت قرار داد.

مردم در هر جایی از موبایل استفاده می کنند

بسیاری از کاربران برای انجام کار های روزمره ی خود مانند خرید و یا آموزش و … از گوشی های همراه خود برای اتصال به دنیای مجازی استفاده می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما طراحی ریسپانسیو نداشته باشد، بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست می دهید.

نسخه موبایلی وب سایت باعث ایجاد اعتبار می شود

راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت باعث می شود تا بتوانید اعتبار خوبی میان کاربران و همکاران خود به دست آورید و در جذب مشتری موفق تر باشید و تأثیرگذاری خوبی بر کاربران داشته باشید.

وقتی افراد برای دستیابی به وب سایت شما از گوشی های همراه خود با مشکلی مواجه نشوند، وب سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اطمینان برای کسب اطلاعات و یا خرید محصولات و خدمات می یابند. همین موضوع می تواند آنها را ترغیب کند تا دوباره به وبسایت شما مراجعه کنند.

طراحی ریسپانسیو به یک استاندارد تبدیل شده است

امروزه طراحی ریسپانسیو به یک استاندارد تبدیل شده است و کاربران نیز انتظار دارند که بتوانند وب سایت ها از طریق گوشی های همراه خود مشاهده کنند.

با طراحی نسخه موبایلی وب سایت می توانید سریعتر به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید

طراحی وب سایت های موبایل فرندلی این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا بتوانند خیلی راحتتر و سریعتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. این موضوع می تواند شما را در ارتباط با کاربران بسیار بیشتری قرار دهد.

طراحی ریسپانسیو یکی از خواسته های گوگل می باشد

گوگل می خواهد بهترین تجربه کاربری را برای کاربرانش ایجاد کند و از آنجا که خیلی از افراد از موبایل ها برای جستجوی وبسایت ها استفاده می کنند، گوگل به دارندگان وب سایت ها توصیه می کند که نسخه موبایلی وب سایت خود را راه اندازی کنند. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند رتبه های بهتر را به دست آورند نیز بهتر است توصیه های گوگل را انجام دهند.

طراحی ریسپانسیو طراحی وب شما را حرفه ای می کند

کاربران هنگام مشاهده ی یک وب سایت بلافاصله شروع به قضاوت آن می کنند. وقتی وب سایت شما از هر دستگاهی قابل دسترسی باشد و به خوبی کار کند و عالی به نظر برسد، باعث می شود آن را به عنوان یک وب سایت حرفه ای قلمداد کنند و اعتمادشان جلب شود. همین امر باعث موفقیت بیشتر وب سایت شما خواهد شد. چنین وب سایت هایی اعتبار بیشتری نزد کاربران دارند و موقعیت های بیشتری برای کسب درآمد خواهند داشت.

اگر به دنبال طراحی سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی هستید و یا طراحی نسخه موبایلی وب سایت خود هستید، در صورت تمایل می توانید طراحی سایت خود را به شرکت معتبر دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا بالاترین کیفیت را در طراحی و سئو سایت ارائه می دهد و همچنین طراحی و سئو سایت انواع مشاغل و طراحی نسخه موبایلی وب سایت های گوناگون را می پذیرد.

نسخه موبایلی وبسایت و میزان موفقیت سایت

نسخه موبایلی وب سایت تا چه حد در موفقیت سایت تأثیر دارد؟

طراحی نسخه موبایلی وب سایت باعث شهرت و اعتبار شما می شود

به مرور زمان وقتی کاربران از وب سایت شما تجربه ی خوبی به دست می آورند، مطالب آن و URL وب سایت شما را با دیگران به اشتراک می گذارند. این امر باعث افزایش اعتبار و شهرت شما می شود. برعکس اگر کاربران نتوانند تجربه خوبی به دست آورند، به وب سایت شما باز نخواهند گشت و به مرور وب سایت شما به فراموشی سپرده خواهد شد.

مدرن بودن

طراحی نسخه موبایلی وب سایت باعث می شود تا وب سایت شما مدرن و بروز به نظر آید. شما اگر حتی بهترین محصولات و خدمات را هم که ارائه دهید، اما نسخه موبایلی نداشته باشید، باعث می شود تا وب ساتتان آنچنان که باید و شاید کارایی نداشته باشد. بنابراین با راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت خود علاوه بر ارائه تجربه کاربری خوب، مدرن و منطبق با استاندارد های روز دنیا خواهید بود که تأثیر زیادی در جذب کاربر و موفقیت وب سایت شما خواهد داشت.

نتیجه

با افزایش بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت از طریق تلفن همراه خیلی مهم است برای موفقیت بیشتر، نسخه موبایلی وب سایت خود را نیز ایجاد کنید. اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد و یا نسخه موبایلی نداشته باشد احتمال اینکه کاربران خود را از دست بدهد افزایش خواهد یافت. راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت مزایای زیادی دارد و تأثیر زیادی در موفقیت آن دارد. اگر حتی تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق گوشی های همراه خود وب سایت شما را مشاهده می کنند، کم است باز هم بایستی به راه اندازی نسخه موبایلی وبسایتتان اهمیت دهید. هر چقدر بتوانید تجربه ی کاربری بهتری برای کاربران خود ایجاد کنید، می توانید اعتبار بیشتری به دست آورید. شما نمی دانید که کاربران شما با چه دستگاهی اقدام به مرور وب سایت شما می کنند. بنابراین سایتتان بایستی بر روی هر دستگاهی قابل بارگذاری و مشاهده باشد تا بتوانید مشتریان احتمالی را کسب کنید و موفقیت وب سایت خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال طراحی ریسپانسیو و یا نسخه موبایلی برای وب سایت خود هستید، در صورت تمایل می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا بالاترین کیفیت طراحی و سئو سایت را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز