نکاتی برای کاهش نرخ ترک صفحه و افزایش نرخ تبدیل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4521

5/5 - (1 امتیاز)

اگر درگیر مسائلی مانند افزایش ترافیک وب سایت خود، جذب کاربران بیشتر و … هستید، شاید همه ی اینها نشانگر این باشد که نرخ ترک صفحه ی شما زیاد است.

به عبارت دیگر مشتریان و کاربران بدون گذر از صفحه ی اول به صفحات دیگر در وب سایت شما و شانسی برای تبدیل، آن را ترک می کنند.

یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل، داشتن صفحات فرود بیشتر است.

طبق تحقیقات، وقتی نرخ ترک صفحه در وب سایت شما زیاد است، این یک سیگنال است که استراتژی بازاریابی محتوا و سایت به یک طراحی مجدد جدی نیاز دارد.

کاهش نرخ ترک صفحه به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل را افزایش دهید.

زمانی که شما ساختار نرخ تبدیل را متوجه شوید، خواهید توانست یک استراتژی محتوای مشخص را به کار گیرید که در پیشرفت تجارت شما کمک کننده باشد.

همیشه جذب مشتری بهترین روش برای پربازدید شدن شرکت ها بوده است. ولی اگر بازدید وب سایت و تجارت شما خوب باشد، اما کاربران بدون هیچ دلیلی صفحه ی شما را ترک کنند چه باید کرد؟

بکارگیری یک استراتژی خوب می تواند نرخ ترک صفحه ی وب سایت شما را به حداقل و نرخ تبدیل را به حداکثر برساند.

منظور از نرخ ترک صفحه چیست؟

برای درک بهتر نرخ ترک صفحه با مثالی سعی می کنیم آن را توضیح دهیم. تصور کنید در یک خیابان شلوغ مغازه ای دارید. برخی افراد که از کنار مغازه ی شما عبور می کنند، با دیدن محصولات شما چند دقیقه ای به وجد می آیند و به تماشای محصولات می پردازند و عده ای آنقدر از کالا ها و اجناس شما خوششان می آید که برای دیدن دیگر محصولات وارد مغازه ی شما می شوند و پس از چند دقیقه تماشا بدون خرید از مغازه ی شما خارج می شوند. این تعداد از بازدیدکنندگان که صرفاً به تماشای محصولات شما می پردازند و پس ازمدت کوتاهی از مغازه شما گذر می کنند، دقیقاً همان حکم نرخ ترک صفحه در وب سایت ها را دارند.

منظور از نرخ ترک صفحه تعداد بازدیدکنندگانی می باشد که پس از ورود به وب سایت شما به سرعت و صرفاً بازدید از صفحه ی اول و بدون بازدید از صفحات دیگر وب سایت شما را ترک می کنند.

در برخی حالت های بهتر، برخی افراد ممکن است احساس نزدیکی به شما کنند، اما باز هم اقدام به تعامل و یا خرید و مصرف محصولات شما نمی کنند.

در بازاریابی دیجیتال، تسلط به این حالات بایستی از اهداف کلیدی کمپانی های وب سایت باشد.

با به کار گیری برخی نکات می توانید نرخ ترک صفحه ی خود را کاهش و نرخ تبدیل را افزایش دهید:

  1. سعی کنید بفهمید چرا کاربران خیلی زود صفحه ی شما را ترک می کنند

برای پی بردن به این موضوع از خودتان چند سؤال بپرسید:

آیا ترک کاربران از صفحه ی شما به دلیل طرح و لایه بندی صفحه می باشد؟ آیا بین انتظارات کاربران و آنچه که در صفحه ی شما می یابند، اختلافی وجود دارد؟ آیا افرادی که جذب می کنید به برند شما علاقه ای ندارند؟

پاسخ به هر سؤالی می تواند به شما در مورد کاری که انجام می دهید، بینشی دهد تا بتوانید نرخ ترک صفحه را بهبود ببخشید.

  1. خوانایی محتوای خود را تقویت کنید

ناخوانایی محتوای صفحه ممکن است یکی از دلایلی باشد که مشتریان هدف، صفحه ی شما را ترک می کنند. وقتی محتوای شما قابل خواندن باشد، کاربران تجربه ی کاربری مثبتی را به دست می آورند.

به طور کلی، کاربران از متن های طولانی فراری هستند. پس ازاستفاده از متون طولانی پرهیز کنید.

استفاده از عناوین پر رنگ و بزرگ و تقسیم بندی عناوین و همچنین استفاده از بالت برای نکات و بخش های مهمتر می تواند محتوای متنی وب سایت شما را جذاب تر کند.

استفاده از نکات ذیل متن شما را خوانا تر می کند:

  • استفاده از زیرنویس می تواند عنوان اصلی شما را به چشم خواننده بیاورد.
  • از بالت ها برای نکاتی که مهمتر هستند و یا توضیح فواید استفاده کنید.
  • در صورت لزوم از عکس ها، نمودار و یا نقل قول هایی از متخصصین زمینه ی کاری مورد نظر استفاده کنید.
  • گاهی کلمات کلیدی را پررنگ کنید. اما از استفاده ی بیش از اندازه از این مورد پرهیز کنید.
  • در محتوای متنی خود سؤال بپرسید. اینگونه می توانید خوانندگان را به خواندن ادامه ی مطلب دعوت کنید.
  • در پایان متون خود از کلمه ی “نتیجه” استفاده کنید. اینگونه خوانندگان متوجه می شوند که می توانند خلاصه ی محتوای متنی را خیلی سریع بخوانند.
  1. یک تجربه ی کاربر بهتر ارائه دهید

تمامی اقداماتی که پیشتر گفته شد برای رسیدن به یک تجربه ی بهتر کاربر است.

یک تجربه ی کاربر خوب با یک وب سایت ساختار یافته و سریع شروع می شود. اما شاید تجربه ی کاربری خوب فراتر از اینها باشد. در واقع مجموعه ای از عناصر بصری، اطلاعات و تعاملات می توانند انتظارات مشخصی از کاربران را برآورده کنند.

همچنین از پاپ آپ ها در وب سایت خود پرهیز کنید. طبق تحقیقات، 70% از کاربران حضور پاپ آپ های نامرتبط را آزار دهنده می دانند.

استفاده از پاپ آپ همیشه میان دارندگان وب سایت ها و بازاریابان مورد بحث بوده است.

اگرچه برخی از کاربران پاپ آپ ها را آزار دهنده می دانند و با دیدن آنها فوراً اقدام به خروج از صفحه می کنند، اما برخی معتقدند که آنها می توانند به رشد سریع لیست ایمیل شما کمک کنند.

اگر وب سایت شما موقتی است استفاده از پاپ آپ ها مانعی ندارد. اما اگر به وب سایت خود به دیده ی یک کار طولانی مدت نگاه می کنید، پیشنهاد می کنیم از محدودیت ها دوری کنید و از پاپ آپ ها استفاده نکنید و یا حداقل تا جایی که ممکن است آنها را محبوب تر و کمتر آزار دهنده بسازید. زیرا از دیدگاه بعضی از متخصصین برخی از پاپ آپ ها بسیار جذاب هستند و در طولانی مدت باعث افزایش نرخ تبدیل وب سایت ها می شوند.

  1. برای جذاب تر کردن وب سایت خود از عناصر بصری استفاده کنید

استفاده از عناصر بصری مانند عکس ها و تصاویر در وب سایت ها می تواند کاربران را نسبت به محتوای متنی، سریعتر جذب کند. زیرا تعبیر و تفسیر تصاویر آسانتر از متون است.

روی عناصر بصری بیشتر سرمایه گذاری کنید. با جذابتر کردن صفحات وب می توانید کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید و نرخ تبدیل را افزایش و نرخ ترک صفحه را کاهش دهید.

نتیجه

با بکار گیری موارد فوق می توانید نرخ ترک صفحه ی خود را کاهش و نرخ تبدیل را افزایش دهید. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت محتوا از هر موضوع دیگری برای موفقیت مهمتر است. بدون محتوای با کیفیت بالا موفقیت شما موقتی خواهد بود. برای رسیدن به یک موفقیت دائمی و افزایش نرخ تبدیل بایستی برای تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت خود یک استراتژی منطقی داشته باشید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز