ویروس کرونا رقابت در سئو را شدیدتر می نماید

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3707

5/5 - (1 امتیاز)

رقابت سئو به معنای بالاتر نگه داشتن سایت خود در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر نسبت به رقبا و سایر سایت ها می باشد. فاکتور های زیادی وجود دارد که بر نتایج جستجو تأثیر می گذارند. به عنوان مثال میزان محبوبیت سایت شما (بک لینک)، میزان اعتماد به نام دامنه ی شما و محتوای شما می تواند باعث افزایش رتبه ی سایت شما شود.

رقابت بخش سالم هر صنعتی می باشد. رقابت از نارضایتی جلوگیری می کند. نوآوری را تشویق می کند و شما را وادار می کند تا در هر جنبه ای از تجارت خود -از توسعه گرفته تا فروش و رضایت مشتری- بهتر عمل کنید

فاکتور های زیادی بر رقابت در سئو اثر می گذارند و هدف از تمام این رقابت ها سبقت گرفتن از رقبا و درآمدزایی بیشتر در شرایطی سالم می باشد.

این روز ها که ویروس کرونا خیلی از کشور ها درگیر خود کرده است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در خانه بمانند و در اماکن عمومی حضور نداشته باشند و با کامپیوتر و یا گوشی موبایل خود به بازدید از وب سایت برای تأمین مایحتاج خود( از خرید گرفته تا جستجوی منابع علمی و یا سرگرمی ) بپردازند. این موضوع تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجوگر را به طور فزاینده ای تحت تأثیر قرار داده است. معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرده است که در ایام شیوع ویروس کرونا به دلیل خانه نشینی افراد میزان مصرف اینترنت 50% بیشتر شده است و حتی پبش بینی شده است که این میزان در آینده ی نزدیک تا 2 برابر نیز بیشتر شود.

ویروس کرونا بر همه ی ابعاد زندگی بشر تأثیر گذاشته، چه ابعاد سلامتی و چه ابعاد تجاری و اقتصادی. اما به نظر می آید که بر اینترنت و سرعت و کیفیت آن بیشتر از هر چیز دیگری تأثیر گذاشته است. کاهش سرعت و اختلال در کیفیت خدمات آنلاین باعث گله مندی برخی از افراد شده است. همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا خیلی از شرکت ها به دورکاری پرداخته و گرفتار مشکلات کیفیت پایین اینترنت شده اند. دلیل این موضوع افزایش 40% ای افراد از اینترنت شده است. در اصل دلیل کاهش سرعت اینترنت اشباع شدن پهنای باند و ظرفیت انتقال داده است.

در چنین شرایطی سئو بیش از هر زمان دیگری اهمیت می یابد. زیرا افراد به دنبال کیفیت و یافتن اطلاعات مورد نظر خود در کسری از ثانیه می باشند. در نتیجه رقابت در سئو برای جلب رضایت کاربران بیشتر از پیش اهمیت پیدا کرده است. رقابت در سئو می تواند به صورت ارگانیک و یا پرداخت شده باشد.

سئو چیست و چگونه عمل می کند؟

در واقع سئو به دو بخش رقابت ارگانیک و پرداخت شده برای سئو تقسیم می شود.

رقابت ارگانیک  و پرداخت شده

رقابت ارگانیک دقیقاً برعکس رقابت پرداخت شده می باشد. جستجوی پرداخت شده ( تبلیغات ) نتایجی است که شما در بالای صفحه ی نتایج جستجو می بینید. آنها معمولاً به عنوان تبلیغ شناخته می شوند. شرکت ها به گوگل مبلغی پرداخت می کنند و به رقابت با سایر شرکت ها برای دیده شدن وب سایت خود در مرتبه های بالاتر نتایج جستجو می پردازند.

از طرف دیگر، جستجوی ارگانیک نتیجه ایست که گوگل فکر می کند فرد جستجوگر را راضی می کند. در جستجوی ارگانیک گوگل اینطور فکر می کند که وب سایت مورد نظر شایستگی قرار گرفتن در چند وب سایت برتر را دارد.

نحوه ی عملکرد سئو به این صورت است که گوگل و یا هر موتور جستجوگر دیگری خزنده ای دارد که هنگامی که کاربری کلمه ای را تایپ می کند، تمام اینترنت را جستجو می کند تا مطالب مربوط به کلمه ی به کار رفته را بیابد. سپس خزنده ها این مطالب را به موتور های جستجوگر باز می گردانند تا یک فهرست ایجاد کند. سپس این فهرست از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با پرس و جوی شما مطابقت دهد.

عوامل مؤثر در رقابت سئو

تحلیل رقابت سئو در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا برای جذب مخاطب بیشتر حائز اهمیت است و برای اینکه بتوانید در شرایط سخت و رقابتی سئو از رقبای خود پیشی بگیرید، توجه به چند نکته فنی و تکنیکی می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • رقبای سئوی خود را مشخص کنید

رقبای سئو، لزوماً یکسان نیستند و ممکن است افرادی خارج از حیطه و فعالیت کاری شما رقیب شما محسوب شوند. اما خبر خوب اینست که شما با وارد کردن کلمه یا کلمات کلیدی خود در گوگل و نوشتن نام دامنه می توانید رقبای خود را شناسایی کنید و یا با وارد کردن کلمات خود در ابزار تحلیل رقیب می توانید این کار را انجام دهید.

  • دشواری کلمات کلیدی را ارزیابی کنید

قبل از شروع به تجزیه و تحلیل استراتژی های خاص برای ایجاد پیوند و یا سئوی در صفحه، بهتر است قدرت سئوی رقبای خود را ارزیابی کنید.

از ابزار تحلیل رقیب خود استفاده کنید تا قدرت دامنه ی رقبای خود را ببینید و سپس فاکتور های خاصی را تحلیل کنید. از جمله:

  • اعتبار دامنه
  • سن و کشور دامنه
  • نمایه سازی در موتور های جستجو
  • داده های بک لینک
  • حجم ترافیک
  • سیگنال های اجتماعی

اطلاعات را یادداشت کنید و به دنبال نقاط ضعفی باشید که بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

هر چه رقیب شما قوی تر باشد، سئوی قویتری نیز دارد و در نتیجه کنار زدن آنها بسیار دشوارتر خواهد بود.

  • به دنبال فرصت های کلیدی جدید باشید

تجزیه و تحلیل فرکانس اسناد می تواند یک روش مفید برای غنی سازی محتوای موجود با کلمات کلیدی مناسب باشد که می توان صفحات را به درستی برای موتور های جستجوگر بهینه کرد.

به عبارت ساده تر TF-IDF اندازه گیری اینست که چگونه یک کلمه در صفحه ظاهر می شود (فرکانس مدت).

 

TF=1+Log(Keyword cunt)/Log(word count)

 

IDF=Log(1+(total documents/documents with keyword)

 

وقتی TF-IDF را تجزیه و تحلیل می کنید، ممکن است متوجه شوید که بیشتر صفحات برتر برای کلمات کلیدی هدف شما اصطلاحات مشابه را انتشار می دهد.

اگر شما آن اصطلاحات مربوط به موضوع را هدف قرار نمی دهید، باید آنها را به صفحات قابل استفاده ی موجود اضافه کنید یا محتوای جدیدی را تولید کنید تا ارتباط شما در جستجوی معنایی افزایش یابد.

این مفهوم یک مقدار پیچیده تر از استراتژی های دیگر می باشد، اما می تواند به سرعت به یک بخش اساسی برای ایجاد یک استراتژی جامع محتوا تبدیل شود.

خلاصه

ما در این مقاله سعی کردیم به طور اجمالی به بررسی سئو و عوامل مؤثر بر آن در زمان کنونی که ویروس کرونا به یک زنگ خطر تبدیل شده است، بپردازیم و لازم به ذکر است که موارد بسیاری دیگری وجود دارند که بر سئو و پیروزی در این رقابت تأثیر می گذارند.

رقابت سئو با وجود بیماری جدید کرونا بسیار شدید است و شما با رعایت موارد فنی سئو می توانید در رقابت شدید سئو پیروز شوید و رتبه ی سایت خود را ارتقاء دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز