ویژگی های یک طراحی وب سایت خوب

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4813

4.3/5 - (9 امتیاز)
ویژگی های یک طراحی وب سایت خوب

ویژگی های یک طراحی وب سایت خوب

وب سایت ها برای هر شرکت ها به منزله ی یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات، ارتباط با مشتریان و اطلاع رسانی از محصولات و خدمات شرکت به مشتریان می باشد. حتی اگر وب سایت شما برای اهداف تجاری طراحی نشده است، بازدید از آن برای کاربران جذاب است. بنابراین بایستی به کیفیت و خوب بودن وب سایت خود اهمیت زیادی بدهید.

اما ویژگی های یک وب سایت خوب چیست؟

عملکرد

وب سایت ها معمولاً برای حل یک مشکل و یا دستیابی به یک هدف طراحی می شوند. به عنوان مثال، یک شرکت با هدف ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان وب سایتی راه اندازی می کند. اگر وب سایت مربوطه صرفاً حالت اطلاع رسانی داشته باشد و نتواند کارفرما و کارجو را به یکدیگر متصل کند، عملاً بی فایده است و عملکرد خوبی ندارد.

محتوای خوب

یک وب سایت خوب محتوای غنی و ارزشمندی دارد و از متون خوبی در صفحه برخوردار است. گوگل فقط می تواند کلمات را بخواند و توانایی خواندن تصاویر را ندارد. اگر وب سایتی فقط شامل تصاویر باشد، عملکرد خوبی در موتور های جستجوگر نخواهد داشت. گوگل با استفاده از کلمات بکار رفته در صفحه، صفحه ای را پیمایش و ارزیابی می کند. اگر هم می خواهید از تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید برای آنها توضیح و متن در نظر بگیرید.

همچنین محتوای وب سایت شما بایستی مرتبط باشد. به این معنا که قرار دادن محتوایی در مورد خودرو در وب سایتی که مربوط به کاریابی می باشد، اشتباه است و باعث از بین رفتن ارزشمندی آن می شود و تجربه ی کاربری ضعیفی ارائه می دهد.

لینک به وب سایت های معتبر

برای گوگل ارزشمند است که از وب سایت شما به وب سایت های معتبر لینک برقرار شود. این موضوع برای رسانه های اجتماعی نیز ارزش آفرینی دارد. پیوند های خوب نه تنها از دیدگاه گوگل خوب است، بلکه برای کاربران هم تجربه ی کاربری خوبی را خلق می کند.

سئوی داخلی خوب

سئوی داخلی یکی از جنبه های فنی و ویژگی های یک وب سایت خوب است. یک وب سایت خوب از کلمات کلیدی مناسب و در جایگاه های مناسب استفاده می کند. کلمات کلیدی نقش مهمی در پیدا شدن آن توسط کاربران بازی می کنند.

سهولت استفاده

یکی دیگر از ویژگی های یک وب سایت خوب پیمایش آسان است. استفاده و پیمایش یک وب سایت باید ساده و قابل فهم باشد و برای کاربر مبهم و گیج کننده نباشد. کاربران بایستی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بدون دردسر بیابند. یک وب سایت خوب امکان جستجو و رفتن از یک صفحه به صفحه ای دیگر و بازگشت به صفحه ی قبلی را به طور آسان و راحت برای کاربر مهیا می کند.

بهینه سازی

وب سایت ها بایستی برای محتوا، کاربران، موتور های جستجوگر و انواع دستگاه ها بهینه سازی شوند. به طور مثال، اگر وب سایتی برای کاربران تلفن های همراه بهینه سازی نشده باشد، کاربران خیلی زود آن وب سایت را ترک خواهند کرد.

همچنین اگر وب سایتی از مرورگر های مدرن امروزی را پشتیبانی نکند و یا برای اندازه های مختلف مانیتور های دستگاه های گوناگون بهینه سازی نشده باشد کاربران خود را از دست خواهد داد. بنابراین بهینه سازی می تواند از ویژگی های یک وب سایت خوب باشد.

وب سایت شما باید شفاف و سازگار باشد

عناصر و عملکرد وب سایت باید برای کاربر قابل درک باشد. قلم ها و کلمات استفاده شده در وب سایت باید خوانا باشند. محتوای وب سایت بایستی خوانا و دور از اشتباهات گرامری باشد. دکمه های داخل صفحه باید فعال باشند. اینها همه فاکتور هایی از یک وب سایت خوب هستند.

وب سایت ریسپانسیو طراحی کنید

ریسپانسیو بودن یکی از نیاز های طراحی سایت های مدرن امروزی است. یک وب سایت ریسپانسیو طرح و گزینه های خود را متناسب با اندازه ی دستگاه و اندازه ی مرورگر تغییر می دهد. با توجه به اینکه کاربران تلفن همراه رو به افزایش است، ریسپانسیو بودن تبدیل به یک الزام برای وب سایت ها شده است. مهم است که کابران قادر به بازدید از وب سایت مورد نظر خودشان از هر دستگاهی باشند.

سرعت و قابلیت های صفحه

صفحات وب بایستی به سرعت بارگذاری شوند تا کاربران بتوانند خیلی سریع آنچه را که می خواهند، بیابند. بارگیری سریع وب سایت یکی از فاکتور هایی است که بر جذب کار تأثیر زیادی دارد. بارگذاری صفحات وب نباید بیشتر از 3 ثانیه به طول بیانجامد. امروزه کاربران انتظار دارند آنچه را که می خواهند به سرعت به دست آورند و اگر وب سایتی کند باشد، خیلی زود آن را ترک می کنند.

قابلیت های وب سایت بایستی به خوبی به کاربران ارائه شود تا کاربران بتوانند هر چه آسانتر به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و بتوانند به مقاصد خود در وب سایت برسند. به طور مثال، هنگامی که کاربر بر گزینه ی “تماس با ما” کلیک می کند باید به همین صفحه هدایت شود و نه صفحه ی دیگری.

قابل اعتماد بودن

منظور از قابل اعتماد بودن این است که وب سایت در هر ساعتی از شبانه روز و از هر جایی قابل دستیابی باشد. یک وب سایت  خوب باید بروزرسانی های مرتب داشته باشد و اعلان ها و پیام ها را به موقع به کاربر ارسال کند.

وب سایت های خوب کاربر پسند هستند

یک وب سایت خوب کاربر را در نظر می گیرد. در یک وب سایت خوب فقط اجزای اصلی و مهم به کاربر نمایش داده می شود تا از سردرگمی کاربر جلوگیری شود.

اگر طراحی گرافیک یک وب سایت بد باشد، نه تنها زیبایی وب سایت از بین می رود، بلکه آن وب سایت در ارائه ی تجربه ی کاربری نیز ضعیف عمل خواهد کرد.

حتی اگر عملکرد داخلی وب سایت خیلی خوب باشد، اما وب سایت گرافیک ضعیفی داشته باشد، کاربر را با مشکل مواجه می کند. در این حالت کاربر قادر به استفاده از صفحه ی وب و قابلیت های آن نخواهد بود.

امنیت

می توان گفت یکی از مهمترین موضوعات در هر وب سایتی امنیت آن می باشد. اگر وب سایتی ایمن نباشد و اطلاعات شخصی کاربران به خطر بیفتد، کاربران خیلی زود آن صفحه را ترک خواهند کرد.

اطمینان حاصل کنید که پروتکل های امنیتی در وب سایت شما به خوبی رعایت و اجرا می شوند. به طور مثال، اگر وب سایتی دارید که اطلاعات کاربر را ثبت می کند، اطمینان حاصل کنید که رمز عبور کاربر کدگذاری شده است. از کدگذاری ssl در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه

اگر فاکتور هایی که یک وب سایت خوب باید داشته باشد، در وب سایت ها رعایت و پیاده سازی شود، نه تنها رضایت کاربران جلب خواهد شد، بلکه از دیدگاه گوگل این ارزشمندی ها پنهان نخواهد ماند. همه ی اینها در نهایت منجر به افزایش رتبه و افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتر برای وب سایت های با کیفیت خوب می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز