چرا گوگل کلمات کلیدی مفرد و جمع را به طور متفاوت رتبه بندی می کند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4351

5/5 - (1 امتیاز)

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، دائماً در حال توسعه و تغییر می باشد تا اطمینان حاصل کند که کاربران وب نتایج مناسب و مرتبط با موارد جستجوی خود را می یابند. در حال حاضر گوگل در حال انجام و به کارگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در الگوریتم اصلی خود است تا بتواند به صورت لحظه ای و در آن واحد پرس جو ها و گزارش های جستجو را مورد پردازش و یادگیری قرار دهد.

به طور کلی، گوگل در تلاش است تا قصد و نیت کاربر را در ارتباط با کلمات کلیدی که استفاده می کند، درک کند. به همین دلیل کلمات کلیدی مفرد و جمع اغلب به طور متفاوت رتبه بندی می شوند. اگرچه در نظر گرفتن هر دو مورد کلمات کلیدی مفرد و جمع در محتوا، می تواند برای سئو کار ها کمی آزار دهنده و سخت است.

از جان مولر (یکی از اعضای تیم گوگل) سؤال شده بود که چرا گوگل برای نسخه های کلمات کلیدی مفرد و جمع، صفحات را به طور متفاوت رتبه بندی می کند؟

جان مولر در پاسخ به این سؤال گفت: اگرچه در اغلب موارد، کلمات کلیدی مفرد و جمع کمابیش با هم مترادف و هم معنی هستند، اما در برخی موارد تفاوت های کوچکی وجود دارد که یکی را از دیگری برتر و متمایز می کند. گاهی برای یکی از آنها، مورد منحصر به فردی وجود دارد که در دیگری این موضوع صدق نمی کند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک کلمه کلیدی جمع هستید، شاید بیشتر به دنبال یک لیست و یا یک صفحه ی مقایسه و یا یک صفحه ی دسته بندی از یک مورد خاص در انواع گوناگونش باشید.

اینها مواردی است که سیستم های گوگل سعی می کند در نظر بگیرد و به همین علت شاید کمی تفاوت میان کلمات کلیدی مفرد و جمع ایجاد شود.

برای برخی گزارشات به نظر می رسد که کاربران انتظار دارند که لیستی از محصولات و یا خدمات را ببینند.

هنگامی که کاربری یک کلمه ی جمع را مورد جستجو قرار می دهد، برای برخی از جستجو ها این بدان معناست که کاربر به دنبال یک مقایسه بین سایت ها و یا یک مقایسه بین محصولات می باشد.

صفحه ی طبقه بندی، تمایل جستجو برای لیست کردن محصولات چندگانه را راضی می کند. این موضوع به طور ذاتی در نسخه ی جمع کلمات و عبارات وجود دارد.

مولر سپس اشاره به این موضوع کرد که بروزرسانی صفحات به منظور رتبه بندی صفحه ی مورد نظر برای کلمات کلیدی مفرد و یا جمع کار سختی می باشد.

او گفت قرار گرفتن در شرایطی که شما می خواهید صفحه ی دیگری به جای صفحه ی فعلی رتبه بندی شود و از طرفی نیز نمی خواهید صفحه ی فعلی که رتبه بندی شده حذف شود، سخت است.

در چنین شرایطی تنها کاری که می توانید انجام دهید، اینست که اطمینان حاصل کنید کلمات و عبارات صحیحی را استفاده کرده اید و آنها را به درستی پیوند داده اید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که فقط در چنین شرایطی که کلمات و عبارات خیلی به هم نزدیک و شبیه هستند، ارزش دارد یک قدم به عقب برگردید و بین آنها تفاوت قائل شوید تا بتوانید انتظار نتایج متفاوت را داشته باشید.

قبل از در نظر گرفتن رتبه ی یکسان برای هر دو دسته از کلمات کلیدی (مفرد و جمع) بهتر است با بقیه ی مردم این موضوع را چک کنید و ببینید آیا واقعاً ارزش اینها یکسان هست یا خیر؟

کار دیگری که می توانید انجام دهید، اینست که در صفحه ی فعلی که  آن را رتبه بندی کرده اید، فراخوان تماس برای اقدام قرار دهید و توجه کاربران خود را به صفحه ی دیگر با گفتن “این صفحه را نیز بررسی کنید” به عنوان یک پیشنهاد جلب کنید.

او در ادامه می گوید بهتر است اجازه دهید تا صفحه ی نتایج موتور جستجوگر به شما بگوید که تمایل شما از جستجو چیست و سپس مناسب ترین صفحه را برای تمایل جستجو رتبه بندی کنید.

سئو تصور می کند در اینکه یک صفحه ی دسته بندی برای نسخه ی جمع عبارات جستجو و یک مقاله ی وبلاگ برای عبارت مفرد رتبه بندی شده است، مشکلی وجود دارد.

اما در واقع این یک مشکل نیست. این یک انعکاس تفاوت تمایل جستجو بین کلمات کلیدی مفرد و جمع می باشد.

تلاش برای تعمیر کردن صفحه ای که شکسته نشده است می تواند منجر به از دست دادن رتبه شود، زیرا ممکن است برای کلمه ای که مناسب و برای بهینه سازی درست نیست، بهینه شود.

ارتباط بین نسخه های جمع و مفرد یک عبارت کلیدی برای انواع صفحات وب (عمومی در مقابل خصوصی) موضوعی است که خیلی ها در موردش آگاهی دارند، اما شاید آنطور که باید مورد بحث قرار نگرفته است.

جان مولر از اعضای تیم گوگل بیان کرد که نسخه های جمع کلمات کلیدی نشانگر تمایل جستجو برای اقلام و کالا های چندگانه و مقایسه ی پشتیبان های سرویس گوناگون می باشد.

تأکید مولر بر مشاهده شدن برخی در صنعت بازاریابی جستجو در نتایج جستجو، خوب است.

جان مولر حقیقت مبهمی را بیان کرد و گفت: احتمالاً الگوریتم جستجوی گوگل کلمات کلیدی مفرد و جمع را متفاوت از انسان می بیند. برای بیشتر مردم بین کلمات کلیدی مفرد و جمع تفاوتی وجود ندارد و همه، آنها را به عنوان کلمات کلیدی می بینند، اما گوگل بین آنها تمایز قائل است و اینگونه می پندارد که مردم از استفاده از کلمات کلیدی مفرد و یا جمع به دنبال موارد متفاوتی می باشند.

بگذارید موضوع را کمی شفاف تر کنیم. به عنوان مثال اگر شما کلمه ی “عروسک چوبی” را مورد جستجو قرار دهید، اولین نتیجه ی جستجوی شما احتمالاً صفحه ی ویکی پدیا می باشد. اما اگر کلمه ی “عروسک های چوبی” را مورد جستجو قرار دهید، احتمالاً صد ها صفحه ی تجارت الکترونیک برای شما باز می شود. در جستجوی دوم احتمال باز شدن صفحه ی ویکی پدیا در رتبه های بالاتر، کمتر خواهد بود.

همانطور که مولر گفت، اینها می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر و حتی متفاوت از قصد کاربر رتبه بندی شوند.

گوگل می تواند فرم مفرد را به صورت یک مطلب اطلاعاتی قلمداد کند، در حالیکه فرم جمع آن بیانگر قصد خرید کاربر می باشد.

خلاصه

این مهم است که به استفاده از یک فرم گرامری مرتبط با وب سایت خود بپردازید اما اسپم کردن وب سایت خود با کلمات کلیدی فقط مفرد و یا فقط جمع تجربه ی ناخوشایندی است و برای به دست آوردن رتبه های بالاتر کار بی حاصلی است. این تلاش عبس و فقط اتلاف وقت می باشد. بهتر است شما تلاش خود را بر روی کلمه ی کلیدی مفرد و یا جمعی که مرتبط با وب سایتتان می باشد، بگذارید. تمایز قائل شدن بین این دو کار گوگل است و نه کار شما!

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز