چه زمانی برای شروع سئو مناسب است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2588

5/5 - (7 امتیاز)

یکی از سوالات متداول که هنگام کار بازاریابی پرسیده می شود اینست که چه زمانی باید سئو را شروع کنیم. جواب این سوال اینست: هرچه زودتر بهتر. بهتر است بهینه سازی محتوا در اسرع وقت انجام شود زیرا هر چه زودتر سئو را شروع کنید زودتر شاهد بهبود رتبه های خود خواهید بود.

قبل از اینکه شما شروع به رتبه بندی بالایی برای کلمات رقابتی کنید، گوگل نیاز به گسترش اعتماد برای دامنه شما دارد. ایجاد اعتماد برای یک دامنه یک شبه اتفاق نمی افتد. این در واقع یک موضوع خوب است زیرا از حضور وب سایت هایی که از تاکتیک های اسپمی استفاده می کنند در نتایج جستجوس گوگل جلوگیری می شود. پروسه خزیدن گوگل در وب و کشف سیگنال های جدید اعتماد برای بهینه سازی دامنه زمان می برد و به همین دلیل است که روند SEO به طور معمول 4 تا 12 ماه طول می کشد تا تاثیراتش را نشان دهد. کلمات کلیدی در یک منطقه جغرافیایی به شدت رقابتی که بسیاری از موسسات حقوقی در حال رقابت برای یک اصطلاح واحد هستند، می تواند حتی بیشتر طول بکشد. هر چه زودتر بتوانید بهبود محتوا سایت خود و ساخت سیگنال های اعتماد با گوگل را شروع کنید سریعتر می توانید رتبه های خود را بهبود ببخشید. برای مثال پیوند های ورودی را در نظر بگیرید، زیرا این یکی از معروفترین عواملی است که می تواند در رتبه بندی موتور های جستجو تاثیر بگذارد. آنچه که معمولا مشخص نیست، اینست که یک لینک ورودی که امروز ساخته می شود معمولا 10 تا 12 هفته طول می کشد تا بتواند در رتبه بندی تاثیر بگذارد. وقتی رقبای شما از شما رتبه می گیرند انتظار برای شروع فرایند ساخت پیوند معنا ندارد.

آیا در حال گرفتن نام دامنه خود هستید؟ اگر بله، سئو را شروع کنید.

اگر در حال استفاده از نام همان دامنه هستید، در 95% موارد جواب بله است، سئو را هر چه سریعتر شروع کنید. اگر چه طراحی یک سایت نقش به سزایی در چگونگی تبدیل بازدید کنندگان سایت به موارد اصلی دارد، این طراحی اغلب بر روی تلاش های SEO در خارج از صفحه تاثیر نمی گذارد. این بدان معناست که می توانید بهینه سازی سایت خود را شروع کنید. اما هنگامی که بحث سئو مطرح می شود دو گونه سئو وجود دارد: درون صفحه و خارج از صفحه. سئو درون صفحه به بهینه سازی کد HTML و محتوای سایت شما بر میگردد. سئو خارج از صفحه به کلیه اقداماتی که خارج از صفحه وب کاربر برای بهینه سازی می تواند انجام شود، برمیگردد. بیشترین زمانی که در هر ماه برای بهینه سازی سایت صرف می شود مربوط به بهینه سازی خارج از صفحه سایت است که این موضوع هیچ ارتباطی به کد های HTML سایت ندارد. در حالی که بیشتر مردم به فکر ساخت لینک برای بهینه سازی موتور های جستجو خارج از صفحه هستند، کفه ترازو بیشتر به سمت گروه های سئو هوشمندانه تر است. فرایند بهینه سازی خارج از صفحه شامل موارد بسیاری است، از جمله:

  • ساخت اسناد
  • پاکسازی اسناد
  • تجزیه و تحلیل نمایه گوگل
  • تجزیه و تحلیل پروفایل پیوند
  • تجزیه و تحلیل Google Analytics
  • تجزیه و تحلیل کنسول جستجو
  • تحقیق در مورد کلید واژه
  • ساختمان پیوند
  • دسترسی به تاثیر گذار
  • نظارت بر پیوند
  • رد کردن ارسال پرونده
  • تجزیه و تحلیل پیوند رقبا
  • تجزیه و تحلیل محتوای رقبا
  • جستجوی تبلیغات پرداختی رقیب
  • تجزیه و تحلیل شکاف محتوا

کلیه موارد ذکر شده در بالا می تواند بدون ویرایش هیچ کدی در سایت شما انجام شود. از آنجا که اکثر پروژه های طراحی و توسعه سایت به طور متوسط 90 تا 120 روز طول می کشد، زمان بندی بارگذاری سایت با سیگنال های جدید اعتماد که گوگل در حال جمع آوری برای دامنه شما از فرایند سئو است، به خوبی کار خواهد کرد.

اگر در حال تغییر دامنه یا شروع یک دامنه جدید هستید، صبر کنید تا سئو را شروع کنید

 کاربرانی که دامنه آنها به دلیل شیوه های بد سئو آسیب دیده است بهتر است با یک دامنه جدید شروع کنند. اگر شما هم اکنون در چنین وضعیتی هستید بایستی در سئو تا زمانی که سایت شما زنده است، مشارکت کنید. اما موقعیت های موقتی وجود دارد که بایستی پروسه سئو را از نو شروع کرد، به خصوص اگر این امر شامل پاکسازی پیوند های بد، از بین بردن لینک ها و مسائل مربوط به سازگاری NAP باشد. اما در بیشتر موارد ترجیح داده می شود که کاربران تا شروع بارگذاری دامنه جدید برای شروع سئو صبر کنند.

بهینه سازی موتور جستجو به خودی خود موضوعی گسترده است. اگر قرار است امروز در مورد آن یاد بگیرید مطمئن باشید که زمان زیادی از شما می گیرد. ولی اگر تصمیم به یادگیری آن گرفته اید مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. دنیای سئو بسیار غنی است و هر چه بیشتر در مورد آن یاد بگیرید بیشتر متوجه می شوید که آینده تجارت به شدت به سئو وابسته است. درک این پتانسیل هنوز برای خیلی ها دشوار است اما صاحبان کسب و کار و تجارت آنقدر باهوش هستند که متوجه تاثیر همه جانبه آن شوند. همچنین سئو می تواند آینده کسب و تجارت شما و پیشرفت شغلی شما را تضمین کند. اما سوالی که در ذهن هر کاربری ممکن است جرقه بزند اینست که بهترین زمان برای شروع سئو چه زمانی است؟

چه عواملی بهترین زمان برای شروع سئو را مشخص می کنند؟

عوامل بی شماری وجود دارند که می توانند بر توسعه سئو تاثیر بگذارند و همه این عوامل به تصمیمات و تمایلات کاربر بستگی دارد. اساسا شما می توانید و باید کار روی بهینه سازی شرکت خود را در اسرع وقت شروع کنید. با این حال، دقیقا مانند هر چیز دیگری، فاکتور هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و لحظات خوب و بهتر برای ورود به این پروژه را در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است برخی از سوالات زیر را مد نظر داشته باشید  تا مشخص شود بهترین زمان برای سئو واقعا چه زمانی است.

  • چقدر بودجه در اختیار دارید؟

بیشتر افرادی که در مورد سئو مطالعه می کنند در ابتدا فکر می کنند که ساده و ارزان است. اما وقتی وارد آن می شوید متوجه می شوید چقدر گران و پیچیده است. بنابراین اگر پول نقد اضافه ای برای سرمایه گذاری دارید، سئو بهترین راه است. در ابتدا ممکن است این کار غیر سودمند به نظر برسد اما با گذر زمان متوجه سودمندی های آن خواهید شد.

  • مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند؟

بهترین زمان برای شروع سئو تا حد زیادی به نیازهای مشتریان شما بستگی دارد. اینکه چه کسانی خدمات یا محصولات شما را خریداری می کنند مهم است. مثلا اگر یک جمعیت سالخورده خدمات شما را خریداری می کنند بهینه سازی محتوا حداقل تاثیر را دارد. استدلال این موضوع ساده است. سالمندان علاقه چندانی به صرف گشت و گذار در فضای نت ندارند و بنابراین شانس جستجوی آنها به صورت آنلاین حداقل است. اگر چه در گذر زمان این مسائل پیش و پا افتاده تلقی نمی شوند.

اما اگر به دنبال بهبود تجارت در حال پیشرفت خود هستید، وضعیت کاملا متفاوت خواهد بود. بسیاری از مردم به اینترنت به دیده ی یک کمک رسان برای پیشرفت نگاه می کنند. این دقیقا همان جایی است که سئو می تواند جاگاه شما را بسیار تغییر دهد و شما را در صدر قرار دهد.

  • برای اجرای یک استرانژی جدید تجاری چقدر وقت دارید؟

مهم نیست به چه شغلی مشغول هستید، سئو چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. این کار به زمان و صبر نیاز دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که یک سئو خوب اجرا شده می تواد منجر به افزایش 100 در صدی درآمد شود.

تنها مسئله اینست که نتایج فورا قابل مشاهده نیستند و ممکن است ماه ها به طول بیانجامد، مگر اینکه به سمت تبلیغات پولی بروید. اگرچه تبلیغات پولی در یک مقیاس کوچک خوب هستند، در مقیاس های بزرگ شرایط کمی متفاوت است. تبلیغات پولی هزینه بردار است و به محض اینکه تبلیغات را متوقف کنید پیشرفت متوقف می شود. به همین دلیل بهترین زمان برای سئو زمانی است که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید.

  • چرا زمستان بهترین زمان برای شرکت های در حال پیشرفت است؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم همه چیز به شغل شما بر میگردد. وقتی صحبت از صنعت جا به جایی می شود تابستان اوج فصل هاست. این در حالی است که بیشتر مردم تصمیم به جا به جایی می گیرند و آن زمانست که شما بایستی بیشترین تجارت را داشته باشید. با این حال آنچه مورد نیاز است آمادگی برای اوج فصل هاست و در اینجاست که می گوییم بهترین زمان شروع سئو در زمستان است. استدلال آن نیز ساده است:

  • محاسبه زمان بندی

از آنجا که چند ماه طول می کشد تا سئو پیشرفت کند و اثراتش را مشاهده کنید، سرمایه گذاری بر روی آن در زمستان، نتایج بهار و تابستان را می دهد. از آنجا که بیشتر مردم بیشترین جا به جایی را در تابستان دارند، بیشتر در تابستان در حال جستجوی آنلاین خواهند بود و آن موقع آوج سئو شما خواهد بود.

  • اولویت ها

در طول ماه های گرم، شما نمی توانید به صورت کامل به چنین پروژه ای متعهد شوید. بهترین زمان برای سئو زمانی است که بیشترین وقت را داشته باشید. از آنجا که شما برنامه های جا به جایی زیادی در زمستان ندارید، می توانید بر روی سئو متمرکز شوید.

  • اهمیت کمک حرفه ای

برای کسانی که به تازگی پا به عرصه رقابت و تجارت گذاشته اند ممکن است سئو مسئله سخت و دشواری برایشان باشد. پس کمک گرفتن از یک شرکت حرفه ای می تواند بسیار موثر باشد.

این فقط نوک کوه یخی در آب است. حقیقت اینست که ما وارد عصر دیجیتالی شده ایم و هر کس بایستی به بهترین نحو خود را با این موضوع تطبیق دهد. در غیر این صورت در معرض از دست دادن شغل خود قرار خواهد گرفت. اگر فعالیت های رقیبان خود را بررسی کنید به عمق این موضوع پی خواهید برد. پس هر چه زودتر بهبود سایت خود را آغاز کنید تا در این رقابت سهمگین پیروز باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز