چه مواردی باعث مجازات شدن سایت توسط گوگل می گردد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4103

5/5 - (2 امتیاز)

گوگل دائماً در حال تغییر است و از این تغییرات به دنبال اطلاعات دقیق و محتوای منحصر به فرد و بهتر نوشته شده برای در اختیار گذاشتن برای کاربران خود می باشد. گوگل ترجیح می دهد تا الگوریتم های خود را به طور مدام بروزرسانی کند تا بهترین نتیجه ی جستجو را در معرض دید کاربران خود قرار دهد.

در نظر گرفتن پنالتی یا همان مجازات گوگل نیز در همین راستا از طرف گوگل در نظر گرفته شد تا محتوای بی کیفیت از سایت ها حذف شود.

مجازات گوگل چیست؟

از سال 2000 گوگل الگوریتم های رتبه بندی خود را تغییر داد و در این زمان همچنین برنامه های افزودنی نوار ابزار خود را انتشار داد. در آن زمان، بروزرسانی نوار ابزار نوعی تغییرات را ایجاد کرد که توانست صنعت سئو را تغییر دهد. در واقع این اولین باری بود که صنعت سئو و رتبه بندی صفحه به روشی معنا دار یا قابل استفاده منتشر شده بود.

بعد از آن گوگل به بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود ادامه داد. با گذر زمان به از بین بردن محتوای بی کیفیت پرداخت. در این هنگام بود که بحث مجازات های گوگل مطرح شد.

بروزرسانی پنگوئن در سال 2012 رونمایی شد. این بروزرسانی یک شبه برخی سایت ها را برای پاک کردن محتوای بی کیفیت پیمایش کرد و سئو کار ها را مجبور کرد تا با دقت بیشتری درباره ی استراتژی محتوای خود فکر کنند. از آن پس بسیاری از متخصصان سئو برای اینکه شامل جریمه های گوگل نشوند به برنامه های گوگل پیوستند.

شناسایی یک مجازات

مجازات ها می توانند دستی و یا اتوماتیک باشند. این مجازات ها حتی می توانند با تجربه ترین متخصصین سئو را از بین ببرند. مجازات های دستی به شما گفته می شود، اما مجازت های الگوریتمی ممکن است اینطور نباشد.

برای مجازات های الگوریتمی ممکن است سرنخ هایی وجود داشته باشد:

  • وب سایت شما برای نام تجاریتان و یا برندتان به خوبی رتبه بندی نمی شود. حتی اگر سایت شما برای همه ی موارد به خوبی رتبه بندی نمی شود، حداقل برای یک کلمه ی کلیدی خاص باید رتبه بندی خوبی داشته باشد.
  • برگشت یک صفحه به صفحات دو و یا سه بدون هیچ اقدامی از طرف شما.
  • حذف کل وب سایت شما از نتایج جستجوی ذخیره شده گوگل.
  • اجرای جستجوی سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی شما هیچ نتیجه ای در بر ندارد.
  • در صورت پیدا کردن سایت خود در نتایج جستجوی گوگل، صفحه ی اصلی وب سایتتان قابل رؤیت نیست.

اگر یک یا چند مورد از این عوامل را مشاهده کردید، می توانید مطمئن باشید که یک مجازات در سایت شما تأثیر گذاشته است.

چرا گوگل یک سایت را مورد مجازات قرار می دهد؟

گوگل دائماً در حال بازبینی و اصلاح نحوه ی ایندکس کردن محتوا می باشد.

اگرچه گوگل در مورد بروزرسانی های خود سر نخ هایی منتشر می کند ولی دلایل این تغییرات را به ندرت بیان می کند. به همین دلیل رفع کردن مشکلات می تواند سخت باشد.

اگرچه دلایل مجازات گوگل به طور قطعی مشخص نیست اما برخی عوامل می توانند در پنالتی گوگل مؤثر باشند. در این بخش به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم:

  1. خرید لینک ها

خرید لینک ها را می توان به عنوان عملی برای دستکاری در رتبه بندی صفحات تلقی نمود. وجود تعداد زیادی پیوند و حضور پیوند های بد در وب سایت شما می تواند مجازات گوگل را برای شما در پی داشته باشد.

  1. پیوند های متقابل بیش از حد

تا زمانی که از تعویض پیوند ها سوء استفاده نشود، می تواند به عنوان یک تاکتیک بازاریابی یاد شود. اما اگر در حال تبادل پیوند های زیادی با کاربران خود هستید، این عمل را می توان به عنوان یک تلاش برای دستکاری قلمداد نمود.

  1. محتوای تکراری

حضور هر گونه محتوای تکراری در سایت از نظر گوگل کمتر مفید است و می تواند منجر به مجازات شود. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بی نظیر است و به خوبی نوشته شده است. برای این کار می توانید از ابزار Copyscape استفاده کنید.

  1. استفاده از برچسب های H1

ساختار درست محتوا به سئو کمک می کند. برچسب H1 به گوگل کمک می کند تا متوجه شود که صفحه در مورد چه چیزیست. استفاده ی بیش از اندازه از برچسب های H1 می تواند به عنوان یک تلاش برای پر کردن لیست های گوگل با کلمات کلیدی در نظر گرفته شود که از نظر گوکل این کار رد است.

  1. خطاهای 404 داخلی

گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که آیا شما تمایل دارید که صفحه ی وبتان از هر گونه خطا و مشکل عاری باشد یا خیر؟ اگر شما خطای 404 را در صفحه ی وب خود دریافت می کنید، می توانید نشانی باشد که کاربران شما آنچه را که تقاضا می کنند، دریافت نمی کنند.

  1. پیوند از سایت هایی به زبانی دیگر

شما یک پیوند قانونی از یک مشتری در یک کشور دیگر دریافت کرده اید، اما از نظر فنی علیه شما محسوب می شود. این می تواند کمی ناعادلانه و غیر منصفانه به نظر برسد. اما از طرفی تحلیل گوگل نیز درست است: کاربران معمولاً تمایل دارند که محتوایی به زبانی که با آن کار می کنند، دریافت کنند و پیوند از سایت هایی با زبان های دیگر است شاید عملاً برای کاربران کاربری نداشته باشد و غیر مفید واقع شود.

  1. محتوای پر شده از کلید واژه ها

در مورد حضور و چگالی کلید واژه ها در محتوای وب سایت قوانین جالب و شگفت انگیزی وجود دارد. حقیقت این است که این قوانین هیچکدام اثبات نشده اند. اما حضور بیش از اندازه ی کلمات کلیدی در یک محتوای خاص می تواند نشانی از ضعف آن محتوا باشد. اگر گوگل تشخیص دهد که در محتوای شما از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده شده است، چه این استفاده غلط باشد و چه درست، شما را مورد مجازات قرار می دهد.

  1. پیوند های پاورقی

برخی از طراحان وب سایت ها از پیوند های پاورقی به عنوان کمک ناوبری استفاده می کنند، برخی دیگر سعی می کنند با استفاده از پیوند های پاورقی رتبه ی صفحه را دستکاری کنند.

  1. حذف داده های نقشه ی سایت

گوگل از نقشه ی سایت XML برای تجزیه ی ساختار سایت استفاده می کند. اطمینان حاصل کنید که نقشه ی سایت XML شما در دسترس و بروز است و سپس آن را در اکانت ابزار وبمستر خود ارسال کنید.

  1. پیوند های خارجی شکسته شده

اگر پیوند ها را بروز نکنید، گوگل تصور می کند که شما به تجربه ی کاربری اهمیت نمی دهید و از اینکه کاربران خطاهای 404 را مشاهده کنند، ناراحت نیستید. حتماً پیوند های وب سایت خود را به طور منظم کنترل کنید و پیوند های شکسته شده را بیرون بکشید.

  1. سرعت کم بارگذاری صفحه

اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما کم باشد و زمان زیادی طول بکشد تا وب سایتتان بارگذاری گردد، ممکن است مورد مجازات گوگل قرار بگیرید.

خلاصه

دلایل زیادی برای مجازات گوگل وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم به برخی از مهمترین های آنها بپردازیم. صاحبین وب سایت ها با دانستن دلایل پنالتی گوگل می توانند از وجود مشکلات و خطاها برای قرار نگرفتن تحت مجازات گوگل، جلوگیری کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز