چه نکاتی لازم است در باز طراحی وب سایت رعایت گردد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6751

5/5 - (1 امتیاز)

وب سایت ها مهمترین ابزار حضور آنلاین و رقابت در تجارت های آنلاین در نظر گرفته می شوند. به خصوص طی سال های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی، استفاده از وب سایت ها شدت یافته است. از این رو صاحبین وب سایت ها اگر می خواهند در بازار رقابتی آنلاین پیروز باشند و تجربه ی کاربری خوبی را ارائه دهند، به بازطراحی وب سایت خود بایستی به اندازه ی کافی توجه داشته باشند و نکات لازم را در آن رعایت کنند.

لازم است هر چند وقت یکبار وب سایت ها بازطراحی شوند. نگهداری وب سایت های قدیمی برای مدتی طولانی سودی در بر ندارد. وب سایت های قدیمی از نظر تعامل با کاربر کارایی خود را از دست می دهند. این موضوع می تواند بر رتبه بندی آنها تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل بازطراحی وب سایت ها مهم است. وب سایت های منسوخ و از رده خارج بایستی جای خود به وب سایت های جدید و مطابق استاندارد های روز دنیا دهند. باز طراحی وب سایت های قدیمی باعث می شود تا UI و عملکرد وب سایت ها بهبود یابد.

طبق گزارشات، کاربران طی 0.05 ثانیه اول تصمیم می گیرند که در یک وب سایت بمانند و یا از آن خارج شوند. وب سایت ها بلافاصله توسط کاربران مورد قضاوت قرار می گیرند و به شدت بر درک کاربران از تجارت ها و صنایع مختلف تأثیر می گذارند. طراحی مجدد وب سایت ها در اصل یک مزیت محسوب می شود. زیرا از این طریق و با رعایت نکات لازم می توان در دنیای رقابتی تجارت پیروز شد. اما بازطراحی وب سایت ها کمی هم می تواند چالش برانگیز باشد. اینکه بدانید در باز طراحی سایت بایستی از کجا شروع کنید و زیبایی و عملکرد و سئو سایت را نیز حفظ کنید، برای صاحبین وب سایت ها می تواند کمی دلهره آور باشد.

دلایل مختلفی برای بازطراحی وب سایت ها وجود دارد. اما اغلب بازطراحی وب سایت ها به دلیل تغییر استاندارد ها و یا از بین رفتن کارایی وب سایت ها اتفاق می افتد. اگر به دنبال بازطراحی وب سایت خود هستید، در نظر داشتن یک سری نکات هنگام بازطراحی سایت می تواند سودمند باشد.

چطور متوجه شوم که چه زمانی باید سایت خود را بازطراحی کنم؟

اگر سایت شما کارایی خوبی دارد و در جذب کاربر به اندازه ی کافی قدرتمند عمل می کند، دلیلی برای بازطراحی وجود ندارد. برای اینکه متوجه شوید که سایتتان به بازطراحی نیاز دارد یا خیر از خودتان بپرسید:

آیا سایت من برای موبایل بهینه شده است؟

آیا از زمان راه اندازی وب سایت، اهداف تجاری ما تغییر کرده است؟

آیا نرخ تبدیل در وب سایت من کافی هست؟

آیا وب سایت من به درستی کار می کند؟

با پاسخ به این سؤالات می توانید متوجه شوید که آیا زمان بازطراحی سایتتان فرارسیده است یا خیر!

برای بازطراحی سایت چه نکاتی را باید در نظر داشته باشم؟

برای اینکه در بازطراحی مجدد سایت خود بهینه عمل کنید، لازم است نکات ذیل را در نظر داشته باشید:

مشخص کردن اهداف

قبل از هر چیز بایستی هدف خود از بازطراحی ساییتان را مشخص کنید. بدون مشخص کردن هدف بازطراحی، طراحی مجدد کار بیهود ایست. بایستی مشخص کنید که در بازطراحی سایت به دنبال به طور مثال، بهبود سئو سایتتان هستید یا اینکه می خواهید آن را با شبکه های اجتماعی ادغام کنید! با مشخص کردن اهداف خود از بازطراحی، این کار را خیلی سریعتر و راحتتر می توانید انجام دهید.

عوامل مؤثر در طراحی فعلی را مشخص کنید

قبل از بازطراحی وب سایت، بررسی کنید چه فاکتور هایی در وب سایت فعلیتان به خوبی کار می کنند. همیشه بخش هایی از سایت هستند که کاربردی هستند و تأثیر خوبی بر کاربران دارند. این بخش را بشناسید و در طراحی مجدد سایت از آنها استفاده کنید.

نکات بازطراحی وب سایت

چه نکاتی لازم است در بازطراحی وب سایت رعایت گردد؟

سازگاری با موبایل

یکی از مهمترین نکاتی که در بازطراحی وب سایت ها بایستی در نظر گرفته شود، سازگاری آنها با موبایل است. سازگاری وب سایت ها با موبایل بدین معنا می باشد که وب سایت شما از طریق گوشی های همراه نیز قابل دسترسی است. طبق گزارشات، 90% از وقت کاربران صرف گشت و گذار در اینترنت از طریق گوشی های همراه می شود. گوگل همچنین در سال 2015 رسماً اعلام کرد که ریسپانسیو بودن وب سایت ها یکی از فاکتور های رتبه بندی می باشد.

پیمایش راحت

دومین موضوعی که در بازطراحی وب سایت ها پس از موبایل فرندلی بودن باید در نظر بگیرید این است که وب سایت شما پیمایش راحتی داشته باشد. برای اینکه پیمایش در وب سایتتان برای کاربران ساده باشد، بایستی از منوی پیمایش در وب سایت خود بهره ببرید. پیمایش آسان همچنین باعث ایجاد تجربه ی کاربری خوب و جذب کاربران می شود.

بهینه سازی زمان بارگذاری و بهبود عملکرد وب سایت

طبق گزارشات، وقتی زمان بارگذاری یک وب سایت از 8 ثانیه به 2 ثانیه کاهش یابد، تا 74% نرخ تبدیل افزایش می یابد. برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید، لازم است تا تصاویر را فشرده سازی کنید. تصاویر در وب سایت ها می توانند باعث سنگینی آنها و افزایش مدت زمان بارگذاری آنها شوند. برای فشرده سازی تصاویر در وب سایت خود می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. استفاده از کدهای غیر ضروری همچنین می تواند کارایی وب سایت و زمان بارگذاری آن را تحت تأثیر قرار دهد. نوشتن کدهای طولانی و غیر ضروری زمان پاسخ دهی را افزایش می دهد. برای بهبود این وضعیت از وارد کردن کدهای غیر ضروری در طراحی وب خود بایستی پرهیز کنید.

مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه از سایت شما استفاده می کنند

قبل از بازطراحی سایت، از نحوه ی ارتباط کاربران با وب سایت خود مطلع شوید. برای پی بردن به این موضوع، تجزیه و تحلیل وب سایت و ترافیک وب سایت خود را مورد مطالعه قرار دهید. مشخص کنید که ترافیک وب سایت شما از کجا می آید و صفحات ورود و خروج وب سایت شما کدام هستند. کلمات کلیدی وب سایت چیست و ترافیک وب ساییتان مربوط به کدام منطقه است. اینها اطلاعاتی هستند که در درک کاربران و اینکه چگونه با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند، کمک می کند. با این داده ها می توانید مشخصات فنی وب سایتتان را هنگام بازطراحی مشخص کنید.

محتوای وب سایتتان را مرور کنید و استراتژی محتوای جدید اتخاذ کنید

برای اینکه بتوانید بیشترین تأثیر را بر مخاطبان آنلاین خود داشته باشید، طراحی و محتوا بایستی در همکاری با یکدیگر باشند. اتخاذ استراتژی محتوای جدید باعث می شود تا وب سایت شما دید بیشتری به دست آورد. محتوای جدید می تواند تعامل شما با کاربرانتان را افزایش دهد و رتبه های بهتری را در SERP به دست آورید. مطالب قدیمی را بازنویسی کنید. مطالبی که عملکرد و تأثیر خوبی دارند را مشخص کنید و مجدداً از آنها استفاده کنید. به طور کل، کاربران برای کسب اطلاعات و محتوا به وب سایت ها مراجعه می کنند. بنابراین ایجاد محتوای جدید که برای ارزشمندی ایجاد کند بسیار مهم است.

برای مخاطبان هدف خود پروفایل ایجاد کنید

هدف از بازطراحی سایت بایستی جذب مشتریان بیشتر و افزایش نرخ تبدیل و فروش باشد. بعلاوه، وب سایت شما بایستی برای مخاطبان شما جذاب باشد. برای اینکه بتوانید وب سایتی جذاب و مطابق سلیقه ی کاربران خود ایجاد کنید، بایستی کاربران خود را بشناسید. با داشتن یک پروفایل از کاربران خود می توانید نیاز ها و خواسته های آنان را درک کنید. در پروفایلی که می سازید بایستی یک سری اطلاعات کاربران مانند سن، جنس، محل زندگی و …. را مشخص کنید و تمایلات آنها را درک کنید. برای اینکه بهتر بتوانید به تمایلات و سلایق آنها پی ببرید، از خودتان بپرسید که اولویت آنها در خرید آنلاین چیست و آنها از برند شما چه توقعاتی دارند؟! اگر بتوانید کاربران خود را به خوبی بشناسید و درک کنید بهتر می توانید نیاز های آنان را برآورده کنید.

نکات طراحی مجدد وب سایت

چه نکاتی لازم است در بازطراحی وب سایت رعایت گردد؟

وب سایت و تجارت شما بایستی با یکدیگر سازگار باشند

وب سایت شما نمایانگر تجارت شماست. خیلی مهم است که این دو با یکدیگر سازگار باشند. سازگاری وب سایت با برند باعث افزایش اعتبار تجارت شما و ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر می شود. منظور از سازگاری وب سایت با تجارت این است که در بازطراحی سایت خود بایستی از رنگ هایی استفاده کنید که با تجارت و لوگوی تجاری شما هارمونی داشته باشد و همچنین مطالبی که در وب سایت خود استفاده می کنید بایستی بگونه ای باشد که پیام تجاری شما به مخاطبانتان برساند.

در بازطراحی سایت از گزینه های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

خیلی از کاربران از طریق رسانه های اجتماعی جذب یک وب سایت می شود. بنابراین اگر در وب سایت قدیمی خود از دکمه ی رسانه های اجتماعی استفاده نکرده اید، در طراحی مجدد وب سایتتان حتماً از آنها استفاده کنید. می توانید از دکمه های رسانه های اجتماعی در بالا و یا پایین صفحه ی خود استفاده کنید. استفاده از دکمه های رسانه های اجتماعی در پایین صفحه بهتر است. زیرا معمولاً اطلاعات تماس و لوگوی شرکت و منو ها در قسمت بالای صفحه لحاظ می شوند.

استفاده از اطلاعات تماس یک ضرورت است

جالب است بدانید که برخی سایت های تجاری، اطلاعات تماس شرکت را نمایش نمی دهند. اما اگر اطلاعات تماس را در صفحه خود درج نکنید، کاربران چگونه شما را بیابند و با شما تماس برقرار کنند؟! طبق گزارشات، 44% از کاربران اگر نتوانند اطلاعات تماس را بیابند، صفحه ی مورد را ترک می کنند. در طراحی مجدد سایت می توانید اطلاعات تماس را در بالای صفحه و یا با فونت درشت در پایین صفحه درج نمایید.

از چک لیست سئو استفاده کنید

طراحی مجدد سایت بایستی به گونه ای باشد که از تلاش های بازاریابی شما حمایت کند. سئو یکی از مهمترین فاکتور های بازاریابی دیجیتال است. در بازطراحی سایت خود لازم است به فاکتور های مختلف سئو توجه داشته باشید. برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

عنوان صفحه و توضیحات متا

عنوان صفحه و توضیحات متا بایستی با کلمات کلیدی بهینه شده باشند.

پیوند ها

پیوند ها در بازطراحی سایت بایستی حفظ شوند و با کلمات کلیدی بهینه شوند.

محتوا

محتوا بایستی غنی باشد و با هدف ارائه ی ارزشمندی به کاربر ایجاد شود. مطالب وب سایت بایستی قابل درک و به زبان ساده باشند. خوانایی خوبی داشته باشند و جذاب باشند.

زمان بارگذاری سایت

زمان بارگذاری سایت جدید شما نباید بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد.

چک لیستی از فاکتور های مختلف سئو تهیه کنید و در بازطراحی که انجام می دهید آنها را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهید.

آیا از یک قالب از پیش ساخته شده استفاده می کنید

قالبی که برای وب سایت خود استفاده می کنید خیلی مهم است. اگر قالبی که انتخاب می کنید، مناسب نباشد، ضررهای زیادی را متحمل خواهید شد. خیلی از دارندگان وب سایت ها از قالب های از پیش طراحی شده استفاده می کنند. استفاده از قالب های از پیش طراحی شده می تواند مزیت رقابتی منحصر به فرد بودن وب سایت شما را از بین ببرد. اما در مقابل، طراحی مجدد سایت از ابتدا می تواند باعث یکتا بودن وب سایت شما میان رقبایتان شود.

رقبای خود را زیر نظر داشته باشید

در دنیای تجارت، برخی مدیران کسب و کار ها برای اینکه بتوانند در میدان رقابت پیروز باشند، شبانه روز کار و فعالیت می کنند. گاهی دست آورد های این تلاش ها بسیار شگفت انگیز است. به همین دلیل شما باید رقبایتان را زیر نظر داشته باشید و اگر نکته ی مثبتی در فعالیت های ایشان پیدا کردید، شما نیز آن فعالیت ها را در وب سایت خود لحاظ کنید. سعی کنید بفهمید که وب سایت آنها چه چیزی دارد که باعث موفقیتشان شده و وب سایت شما کم دارد! وقتی به این نکات و مسائل پی بردید، کسی را استخدام کنید که بتواند این کمبود ها در وب سایت شما را جبران کند.

در صورت تمایل می توانید سفارش بازطراحی وب سایت خود را به شرکت های معتبر و فعال طراحی سایت واگذار نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و سئو سایت می باشد که سفارش بازطراحی صنایع مختلف را می پذیرد.

سفارشی سازی

در طراحی مجدد وب سایت خود حتماً از گزینه های سفارشی سازی استفاده کنید. طبق گزارشات، سفارشی سازی وب سایت ها می تواند تا 2 برابر میزان تعامل کاربران با وب سایت را افزایش دهد. برای سفارشی سازی وب سایت خود بهتر است سلایق و علایق کاربران خود را مورد بررسی قرار دهید و وب سایتی طراحی کنید که بتواند کاربرانتان را هر چه بیشتر جذب کند.

در صورت تمایل برای استفاده از گزینه های سفارشی سازی در سایتتان، می توانید سفارش بازطراحی وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید و بیشترین میزان کیفیت را دریافت کنید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت و پیشرو در ارائه ی خدمات سئو سایت می باشد.

نتیجه

قبل و هنگام بازطراحی سایت لازم است نکات زیادی رعایت شود. اما چیزی که خیلی مهم است این است که هدفتان از بازطراحی سایت را مشخص کنید. پیش از بازطراحی سایت بررسی کنید ببینید آیا وب سایتتان به اندازه ی کافی کارآمد هست و نرخ تبدیل خوبی دارد یا خیر؟! اگر وب سایتتان در جذب کاربر و نرخ تبدیل افت کرده است، بهتر است به فکر بازطراحی آن باشید. مخاطبانتان را بشناسید و مطابق تمایلات آنها از گزینه های سفارشی سازی و تولید محتوای جدید در وب سایتتان بهره ببرید. در بازطراحی که انجام می دهید بایستی سئو و خیلی نکات دیگر را رعایت کنید. نکات مثبتی وب سایت فعلیتان را بیابید و به آنها در بازطراحی دست نزنید. در عوض مسائلی که باعث افت وب سایتتان شده است را برطرف کنید.

در صورت تمایل می توانید سفارش بازطراحی وب سایت خود را به شرکت های معتبر طراحی سایت بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و سئو سایت می باشد. شرکت دارکوب سفارش بازطراحی وب سایت انواع صنایع را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز