گوگل چگونه نتایج جستجو ها را رتبه بندی می کند و از رتبه بندی هرزنامه ها جلوگیری می کند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8812

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال شود که گوگل چگونه نتایج جستجو ها را رتبه بندی می کند و از رتبه بندی هرزنامه ها جلوگیری می کند؟ در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم گوگل برای رتبه بندی محتوای وب سایت ها از الگوریتم های جستجوی پیشرفته و پیچیده ای پیروی می کند. الگوریتم گوگل برای عدم رتبه بندی هرزنامه ها و رتبه بندی مطالب و محتوای با کیفیت وب سایت ها فاکتور های زیادی را در نظر می گیرند. گوگل می گوید برای بهبود رتبه ی سایت خود به جای تمرکز بر روی دو یا چند فاکتور خاص بهتر است بر بهینه سازی سایت خود از هر جنبه تأکید کنید.

برخی از فاکتور هایی که در الگوریتم های جستجوی گوگل مؤثرند عبارتند از: قدرت سئو وب سایت ها، سن دامنه، تولید و انتشار محتوای با کیفیت و …. بعلاوه بایستی بدانید که تمام این فاکتور ها ممکن است از یک صفحه ی وب تا صفحه ی دیگر تغییر کنند. بدین معنا که این فاکتور ها برای تمام صفحات ثابت و یکسان نیست. همین موضوع درک الگوریتم های جستجوی گوگل را بسیار سخت کرده است.

الگوریتم رتبه بندی گوگل دائماً در حال تغییر است. گوگل و دیگر موتور های جستجو دائماً الگوریتم های جستجوی خود را اصلاح می کنند و تغییر می دهند. خیلی از این تغییرات به دلیل جلوگیری از رتبه بندی هرزنامه ها و سوء استفاده ی برخی از کاربران می باشد. به همین دلیل خیلی مهم است دارندگان وب سایت ها از آخرین تغییرات الگوریتم های جستجوی موتور های جستجو مطلع باشند و سایت خود را مطابق این تغییرات بهینه سازی کنند و بهبود دهند.

سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. پیاده سازی اصول سئو در طراحی سایت ها باعث می شود تا وب سایت ها رتبه های بهتری در SERP به دست آورند. سئو به معنای بهینه سازی سایت مطابق الگوریتم گوگل می باشد. سئو به ارائه ی تجربه کاربری بهتری کمک می کند. سئو تکنیک های زیادی دارد. برخی از مهمترین تکنیک های سئو عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی، بهینه سازی سرعت سایت، فشرده سازی تصاویر و ویدئو ها در طراحی وب سایت، ریسپانسیو سازی، لینک سازی و ….

پیاده سازی اصول سئو نیاز به تجربه و دانش دارد. اگر خودتان در پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت به اندازه ی کافی مهارت ندارید، استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر بهترین راهکار است. یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر با اطلاع از آخرین استاندارد های سئو و داشتن منابع متعدد می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

الگوریتم رتبه بندی گوگل

گوگل چگونه نتایج جستجو ها را رتبه بندی می کند و چگونه از رتبه بندی هرزنامه ها جلوگیری می کند؟

الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها و سنجش کیفیت محتوای وب سایت ها، خزنده های خود را در وب سایت ها مستقر می کند. خزنده های موتور جستجوی گوگل پس از ارزیابی و تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت ها، نتایج خود را به کاربران بازمی گردانند. خزنده های موتور جستجوی ارزیابی وب سایت ها را بر اساس فاکتور ها و معیار های الگوریتم های جستجوی گوگل انجام می دهند. این خزنده ها سپس وب سایت ها را بر اساس امتیازی که کسب کرده اند، رتبه بندی می کنند. برخی از فاکتور هایی که در این ارزیابی ها و رتبه بندی ها دخیل هستند، عبارتند از:

  • کیفیت محتوای وب سایت ها
  • تعداد و کیفیت لینک ها
  • ریسپانسیو بودن وب سایت ها
  • سرعت بارگذاری صفحات وب سایت ها
  • پیمایش ساده سایت ها
  • و ….

هر چه وب سایت ها بتوانند رتبه های بالاتری به دست آورند، فرصت بیشتری برای کسب ترافیک و افزایش نرخ تبدیل و کسب درآمد دارند. وب سایت شما از هر نوعی که باشد و در مورد هر موضوعی که باشد تحت تأثیر فاکتور های رتبه بندی موتور های جستجو می باشد. برای اینکه بتوانید رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورید بایستی طراحی وب سایت خود را بر اساس معیار های الگوریتم های جستجو بهینه سازی نمایید.

هسته ی اصلی سئو چیست؟

کلمات کلیدی در کیفیت محتوا و کسب رتبه های بالاتر نقش مهمی بازی می کنند. بخش مهمی از سئو وب سایت ها تطبیق کلمات کلیدی محتوای وب سایت ها با گزارش های جستجوی کاربران می باشد. در واقع هسته ی اصلی سئو، کلمات کلیدی هستند. وقتی از کلمات کلیدی مناسب در سایت خود استفاده کنید، می توانید ترافیک و با کیفیتی به وب سایت خود هدایت کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب و مرتبط آغاز کار سئو می باشد. درک اینکه کاربران هدف شما از چه اصطلاحات و کلماتی برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند، اهمیت زیادی دارد. بعلاوه بایستی سعی کنید که قصد و هدف کاربر از جستجو را درک کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید. از سوی دیگر، برای پیدا کردن کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند، می توانید از ابزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده است. الگوریتم جستجوی گوگل سعی می کند تا مرتبط ترین نتایج را به کاربر باز گرداند. الگوریتم گوگل برای اینکه بتواند این کار را انجام دهد فاکتور های زیادی را در نظر می گیرد و وب سایت ها را بر اساس این فاکتور ها رتبه بندی می کند. سیستم رتبه بندی گوگل شامل الگوریتم های متعددی می باشد که هر کدام بر یک سری از فاکتور ها نظارت و مدیریت می کند.

برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل

مطلع بودن از الگوریتم های گوگل و بهینه سازی سایت مطابق الگوریتم های گوگل مهم است. برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا دائماً در حال مرور و بررسی وب سایت ها می باشد. الگوریتم پاندا کیفیت مطالب و محتوای وب سایت ها را بررسی می کند. الگوریتم پاندا به منحصر به فرد بودن مطالب یک سایت اهمیت زیادی می دهد. اگر در طراحی سایتی از مطالب تکراری استفاده شده باشد، مورد جریمه ی الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن بر نحوه ی لینک سازی وب سایت ها نظارت دارد. اگر لینک سازی های وب سایت ها مطابق اصول سئو و موتور های جستجو نباشد، مورد جریمه ی الگوریتم پنگوئن قرار می گیرند.

الگوریتم کبوتر

تمرکز الگوریتم کبوتر بر سئو محلی می باشد. وب سایت هایی که به پیاده سازی اصول سئو محلی می پردازند توسط الگوریتم کبوتر امیتاز می گیرند. شناخت الگوریتم گوگل از این جهت که وب سایت ها مطابق این الگوریتم ها بهینه سازی شوند، مهم است.

تولید محتوای با کیفیت

محتوا پادشاه است. کاربران برای کسب اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند که مطابق نیاز های کاربران و بهینه شده برای موتور های جستجو باشد براحتی می تواند رتبه ی وب سایت ها را تغییر دهد. تولید محتوای با کیفیت منجر به ارائه ی کاربری خوب می شود. ارائه ی کاربری خوب علاوه بر اینکه رضایت موتور های جستجو را به دست می آورد، می تواند ترافیک خوبی برای سایت ها ایجاد کند. با تولید محتوای با کیفیت و به طور منظم می توانید رتبه های بهتری به دست آورید.

رتبه بندی وب سایت ها بر اساس الگوریتم گوگل چگونه است؟

گوگل چگونه نتایج جسنجو ها را رتبه بندی می کند و از رتبه بندی هرزنامه ها جلوگیری می کند؟

استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت ها

برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب چند راهکار وجود دارد. از جمله:

موضوعات را مشخص کنید

از موضوعاتی برای تولید محتوا استفاده کنید که برای کاربران جذابیت بیشتری دارند. در ابتدا موضوعاتی که می خواهید برای آن تولید محتوا کنید را مشخص کنید و سپس بر اساس آن موضوعات کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را بیابید. برخی موضوعات جستجوی آنلاین بیشتری دارند.

شناسایی کلمات کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید در محتوا و قالب سایت خود استفاده کنید، تهیه کنید. این کلمات کلیدی را در متن مقالات بولد کنید و از آنها به سایر مقالات و وب سایت ها پیوند برقرار کنید.

از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند و بهتر می توانند رتبه ی وب سایت شما را ارتقاء دهند. استفاده از کلمات کلیدی فرصت های تبدیل بیشتری دارند. بر اساس گزارشات بیش از 70% از جستجو ها بر اساس کلمات کلیدی دم بلند انجام می شود. رعایت این نکات در متن مقالات و محتوای وب سایت ها باعث می شود تا الگوریتم گوگل وب سایت شما را معتبرتر بشناسد و رتبه ی وب سایت شما را ارتقاء دهند.

لینک سازی ها

لینک ها نیز می توانند به اندازه ی کلمات کلیدی مهم باشند. ایجاد لینک بخشی از سئو است. اما لینک سازی بایستی بر اساس قوانین موتور های جستجو باشد. گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها به لینک های ورودی توجه می کند. از دیدگاه گوگل اگر وب سایتی تعداد زیادی لینک ورودی از وب سایت های معتبر داشته باشد، آن وب سایت ارزشمند و معتبر است. شما بایستی از وب سایت های با کیفیت و معتبر لینک به دست آورید. برای اینکه در این زمینه موفق باشید بایستی بر روی کیفیت محتوای وب سایت خود تمرکز کنید.

برای اینکه لینک های معتبر از وب سایت های معتبر به دست آورید بایستی محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید. از وب سایت ها کم کیفیت و یا وب سایت هایی که به صنعت شما مرتبط نیستند، لینک دریافت نکنید. پیوند های ورودی باعث قدرت وب سایت شما می شوند. از سوی دیگر بایستی لینک های خراب و شکسته را در سایت خود بیابید و آنها را حذف کنید. خودتان نیز باید به وب سایت های معتبر لینک بزنید. لینک سازی های معتبر و بک لینک سازی از وب سایت های معتبر می تواند رتبه ی سایت شما را جابجا کند.

برخی دیگر از فاکتور های رتبه بندی الگوریتم گوگل

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، فاکتور های الگوریتم گوگل به مرور زمان دستخوش تغییراتی می شوند. به طور مثال شاید تا چند سال پیش ریسپانسیو سازی سایت ها مهم نبود. اما به مرور زمان که کاربران تلفن های همراه افزایش پیدا کردند، گوگل به ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت داد.

ریسپانسیو سازی

منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی از هر دستگاهی با هر اندازه صفحه ای قابل مشاهده و مرور باشد. گوگل در سال 2016 اعلام کرد که ریسپانسیو سازی یکی از فاکتور های رتبه بندی می باشد و وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند.

فشرده سازی پرونده های چند رسانه ای

فشرده سازی پرونده های چند رسانه ای یک اقدام بسیار کوچک اما بسیار مهم در بهینه سازی ها می باشد. فشرده سازی پرونده های چند رسانه به خصوص در بهینه سازی سایت برای گوشی های همراه اهمیت زیادی دارد. وجود پرونده های چند رسانه ای مانند تصاویر و فیلم ها در جذاب سازی بسیاری از طراحی سایت ها مهم است. اما دارندگان وب سایت ها بایستی توجه داشته باشند که اندازه ی تصاویر مناسب باشد و کیفیت خوبی نیز داشته باشند. فیلم ها و انیمیشن ها بایستی فشرده سازی شوند.

بسیاری از پرونده های چند رسانه ای حجم زیادی دارند. حجم زیاد این پرونده ها سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهد. سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتور های رتبه بندی می باشد. به همین دلیل خیلی مهم است که مراقب حجم پرونده های چند رسانه ای در سایت خود باشید. هر چه سایز و حجم پرونده های چند رسانه ای بیشتر باشد، نمایش آن در مرورگر ها و تلفن های همراه سخت تر می شود. زیرا پهنای باند گوشی های همراه محدود است. هر چه پرونده های چند رسانه ای حجم کمتری داشته باشند، سرعت بارگذاری بالاتری دارند. اما بایستی دقت داشته باشید که در فشرده سازی باعث از بین رفتن کیفیت تصاویر و فیلم ها نشود. برای این منظور بهتر است از ابزار های مناسب استفاده نمایید.

گوگل چگونه هرزنامه ها را شناسایی می کند؟

گوگل برای شناسایی هرزنامه ها و وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل برای شناسایی هرزنامه ها و سئو کلاه سیاه وب سایت ها، الگوریتم پنگوئن می باشد. یکی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه، استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه زیاد در وب سایت ها می باشد. گوگل برای شناسایی وب سایت هایی که از هرزنامه ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، الگوریتم های خود را چند بار در سال بروزرسانی می کند. گوگل می خواهد که کاربران بهترین تجربه کاربری را به دست آورند. گوگل نمی خواهد که وب سایت های کم کیفیت رتبه بالایی به دست آورند. تمام این بروزرسانی ها نیز برای رسیدن به این هدف می باشد.

بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) چیست؟

در کنار پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت، بکارگیری استراتژی های بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ می تواند منجر به جذب ترافیک به وب سایت های شود. منظور از بازاریابی اینترنتی، استفاده از بستر اینترنت برای جذب مشتری به وب سایت ها می باشد. دیجیتال مارکتینگ راهکار های مختلفی دارد. مانند بازاریابی محتوا، استفاده از رسانه های اجتماعی برای آگاهی سازی از برند های تجاری و جذب مشتری و تعامل با کاربر، بازاریابی از طریق ایمیل، استفاده از تبلیغات آنلاین و …..

نتیجه

گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها و جلوگیری از رتبه بندی هرزنامه ها از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده است که برای رتبه بندی سایت ها فاکتور های زیادی را در نظر می گیرد. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند رتبه های بالاتری به دست آورند بایستی سایت خود را مطابق معیار ها و فاکتور های الگوریتم گوگل بهینه سازی کنند. برخی از اصول بهینه سازی سایت ها عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به طور طبیعی، ریسپانسیو سازی سایت ها، فشرده سازی پرونده های چند رسانه ای، لینک سازی های با کیفیت و …..

بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو در وب سایت ها نیاز به دانش فنی دارد. استخدام یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت به معنای دریافت بالاترین میزان کیفیت می باشد. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای تمامی مشاغل می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز