تاثیر chatGPT بر روی سئو وب سایت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14435

5/5 - (9 امتیاز)

یکی از ابزارهایی که برای کسب و کارها در زمینه ی بازاریابی محتوایی می تواند بسیار مفید باشد chatGPT می باشد.

پس از این که chatGPT راه اندازی شد پس از مدت کوتاهی توانست توجه کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. در واقع جت جی پی تی به بسیاری از سوالات کاربران پاسخ می دهد بر این اساس دارای محبوبیت بالایی می باشد.

تاثیر chatGPT بر روی سئو وب سایت

شما می توانید بر روی موضوعات در ارتباط با کار خود تمرکز نماید و اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد chatGPT و تاثیر آن بر روی سئوی وب سایت صحبت کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

chatGPT چیست و چگونه عمل می کند؟

chatGPT یک پلتفرم است که امکان ارتباط با کاربران با هم را فراهم می کند. یکی از مزایای این پلتفرم این است که اجازه می دهد کاربران با زبان های مختلف از سراسر جهان با هم ارتباط برقرار نمایند. از دیگر مزایای این پلتفرم قابلیت ترجمه ی پیام ها به زبان های مختلف می باشد. علاوه بر این استفاده نمودن از این ابزار بسیار آسان می باشد. در واقع chatGPT یک چت باک مطابق با هوش مصنوعی می باشد که مرحله ی تازه ای از ارتباط انسان با ربات می باشد. کارهایی مانند تولید محتوای مقاله های وب سایت و محصولات، تولید آهنگ، تصحیح ویدئو و … را می توان توسط پلتفرم چت جی پی تی انجام داد. امروزه جدیدترین هوش مصنوعی چت جی پی تی می باشد.

chatGPT و سئو

یکی از ابزارهای تاثیرگذار در حمایت از کسب و کارها با استفاده از بهینه سازی موتورهای جست و جو chatGPT می باشد. این پلتفرم به کسب و کارها کمک کرده و محتوای با کیفیت را تولید می کند که برای کاربران و موتورهای جست و جو بهینه سازی شده است. chatGPT فقط می تواند با رویکرد محتوایی بهینه سازی موتور جست و جو مقابله نماید در صورتی که برای تولید محتوا و تحقیق در موضوع تاثیرگذار است اما عناصر دیگر سئو مانند ساخت لینک های داخلی و خارجی را در نظر نمی گیرد. بنابراین چت جی پی تی یک ابزار با ارزش برای کسب و کارها می باشد زیرا می تواند محتوای جدیدی را تولید نماید. این کار فقط بخش کوچکی از فرآیند بازاریابی دیجیتال است بنابراین برای مشاهده ی نتایج بهینه در کنار استفاده از ابزار هوش مصنوعی لازم است نکات فنی مربوط به سئو را در نظر بگیرید.

مزایای chatGPT

ابزارهای چت جی پی تی دارای امکانات زیادی می باشند. این ربات ها می توانند به گونه ای ساخته شوند که به صورت شخص به شخص با مشتری ها ارتباط برقرار نمایند و یا این که در مقیاس بزرگتر و با مشتریان بیشتر تعامل داشته باشند. یکی از اصلی ترین مزایای چت جی پی تی ها انجام یک سری وظایف خاص به صورت خودکار می باشد. شما می توانید با استفاده از ایجاد نمودن یک ربات چت به مشتریان برای پیدا نمودن محصول مناسب کمک کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزار چت جی پی تی امکان تعامل با مشتری به صورت انسان می باشد در این صورت مشتری ها به آن ها اعتماد می کنند و وفادار می شوند و خرید انجام می دهند.

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جستجو نوعی از بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از تبلیغات پولی برای ارتقاء وب سایت ها انجام می شود. هنگامی که در موتور جست و جو چیزی را جست و جو می کنید وب سایت هایی را که در قسمت میانی صفحه مشاهده می کنید، یک سئوی خوب را نشان می دهد که در دسته ی استراتژی های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند. همینطور وب سایت هایی را که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می کنید حاصل استراتژی سئو می باشند. در واقع بازاریابی موتورهای جست و جو یک روش تاثیر گذار برای بازاریابی کسب و کارها می باشد. روش اجرای بازاریابی بازاریابی موتور جست و جو بر حسب سیستم مزایده می باشد. در این مزایده برای برنده شدن دو معیار اصلی را باید در نظر گرفت یکی حداکثر قیمت و دیگری مرتبط بودن تبلیغات با جست و جوی انجام شده توسط کاربر که جزء مهم ترین پارامترهای موثر بر عملکرد شما در مزایده است. در سیستم مزایده تبلیغ کنندگان برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در صفحات جست و جو با یکدیگر رقابت می کنند و تبلیغی در مزایده برنده می شود که دارای فاکتورهای بهتری باشد.

روش های بهبود بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ به دست آوردن رتبه اول گوگل برای سایت ها می باشد. بنابراین برای رسیدن به این جایگاه لازم است نحوه ی استفاده از تکنیک هایی مانند سئو و بازاریابی موتورهای جست و جو را درک نمایید. از آن جایی که در روش بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ باید هزینه ای را پرداخت نمایید برای این که ارزش پولی را که خرج می کنید داشته باشد با اندازه گیری میانگین ارزش هر کلیک می توانید به خوب بودن روش بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو پی ببرید. بنابراین لازم است به بهینه سازی روش بازاریابی موتور جست و جو بپردازید. در ادامه روش هایی را برای بهینه سازی تکنیک بازاریابی از طریق موتور جست و جو بیان می کنیم.

  • ارزیابی کلمات کلیدی: در صورتی که تمایل دارید وب سایت خود را ارتقاء دهید، کیفیت کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید بسیار با اهمیت است. برای کمک به ارزیابی کلید واژه ها ابزارهای زیادی وجود دارد اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد بازدید کنندگان خود و نیاز های آن ها و نحوه ی پاسخگویی وب سایتتان به نیازها فکر کنید. بازدید کنندگان از وب سایت خود را بشناسید و همچنین کلمات و عباراتی که برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیازشان در موتورهای جست و جو تایپ می کنند را مد نظر قرار دهید. عوامل مهمی وجود دارد که در زمان انتخاب کلمات کلیدی باید به آن ها توجه نمایید. این عوامل عبارتند از: ارتباط بین کلید واژه های انتخابی، میزان ترافیک هر کلمه ی کلیدی و بررسی و شناسایی رقابت بین کلمات کلیدی مناسب.
  • یکتا بودن تبلیغات گوگل: پس از جست و جو در اینترنت صفحات مشابهی به شما نمایش داده می شود. در این میان احتمال این که تبلیغات شما میان آن ها گم شود بسیار زیاد است بنابراین بهتر است تبلیغات شما منحصربفرد باشد. برای این منظور لازم است از تیتر چشمگیر در تبلیغات گوگل، تیترهای قانع کننده و عبارات واضح برای فراخوانی استفاده نمایید.
  • ساختار سلسله مراتبی کلید واژه ها: سرویس های مربوط به بازاریابی موتورهای جست و جو مانند گوگل ادز امکان دسته بندی و گروه بندی سلسله مراتبی کلید واژه ها را به شما می دهند در صورتی که از این سرویس به درستی استفاده نمایید به ازای قیمت کلیک کمتر، نرخ کلیک بیشتری را به دست می آورید.
  • صفحات فرود: صفحات فرود، صفحاتی مستقل از صفحه اصلی هستند که کاربران بر روی آن فرود می آیند. این صفحات به وسیله ی بازاریابان طراحی شده اند تا مشتری ها بعد از کلیک بر روی لینک های تبلیغات در آن صفحه اقدام به خرید محصول نمایند. کاربران اقداماتی مانند: ثبت نام برای دریافت مقاله یا کتاب، ثبت نام در وب سایت، ورود به مسابقات برای دریافت کد و … در صفحه ی فرود انجام می دهند.

سئو چیست؟

سئو وب سایت به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو است و به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای بهبود رتبه ی وب سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود. در صورتی که وب سایت مربوط به یک کسب و کار در نتایج جست و جوی گوگل دارای رتبه ی بالایی باشد ترافیک آن وب سایت افزایش می یابد. رعایت اصول سئو به کسب و کارها کمک می کند که میزان بازدید و اعتبار خود را افزایش دهند. در ادامه با انواع سئو آشنا می شویم.

انواع سئو

برای این که بتوانید مفهوم بهینه سازی در موتورهای جست و جو را بهتر درک نمایید لازم است با اطلاعات مربوط به سئو بیشتر آشنا شوید در این قسمت انواع سئو را بیان می کنیم:

  • سئو داخلی: سئوی درون صفحه یا سئو داخلی شامل همه ی فعالیت هایی ست که در وب سایت خودتان انجام می دهید. این فعالیت ها شامل: تولید محتوای مفید، افزایش سرعت وب سایت، ایجاد لینک های داخلی، ساخت بک لینک، بهبود تجربه ی کاربری سایت و … می باشند.
  • سئو خارجی: به مجموعه ی تمام فعالیت هایی که باعث می شوند تعداد و کیفیت لینک های بازگشتی به وب سایت شما افزایش یایند سئو خارجی می گویند. در صورتی که لینک وب سایت شما در وب سایت های دیگر قرار بگیرد، سایت شما نزد موتور جست و جوی گوگل اعتبار بیشتری را به دست می آورد.
  • سئو فنی: قسمتی از سئوی داخلی مربوط به سئو فنی می باشد در واقع سئو فنی زیر شاخه ای از سئو داخلی است. سئو فنس یا تکنیکال به مجموعه اقداماتی گفته می شود که فرآیند خزش و ایندکس شدن صفحه های وب سایت توسط گوگل را ساده می کند. مواردی چون: افزایش سرعت وب سایت، ایجاد نقشه سایت، بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایت و … به سئو فنی یا تکنیکال مربوط می شوند. در واقع در بحث سئو تکنیکال محتوای سایت در نظر گرفته نمی شود و تنها به بهینه سازی و بهبود زیر ساخت سایت پرداخته می شود.
  • سئو کلاه سفید: سئو کلاه سفید به روش هایی مربوط می شود که مطابق با شرایط و قوانین موتورهای جست و جو می باشند. در واقع سئو کلاه سفید به هر روشی که باعث بهبود رتبه بندی جست و جوی شما در یک صفحه ی جست و جو می شود، گفته می شود. اقداماتی چون: ارائه محتوا و خدمات با کیفیت، بارگزاری سریع وب سایت و استفاده از کلمات کلیدی به سئوی کلاه سفید مربوط می شوند.
  • سئو کلاه سیاه: به استفاده نمودن از روش های غیر اخلاقی و مخالف با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جست و جو برای به دست آوردن رتبه ی بالاتر در نتایج جست و جو سئو کلاه سیاه گفته می شود. برخی از روش های سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی نامناسب، تولید محتوا با کیفیت پایین، مخفی سازی و … . استفاده نمودن از تکنیک های سئو کلاه سیاه منجر به جریمه شدن وب سایت از طرف موتور جست و جو می شود.
  • سئو کلاه خاکستری: در روش سئو کلاه خاکستری از تکنیک هایی استفاده می شود که توسط موتور جست و جوی گوگل ممنوع نشده اند اما ممکن است بعدا به سئو کلاه سیاه تبدیل شوند. در صورتی که بتوانید به درستی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کنید می توانید رتبه ی وب سایت خود را در زمان کوتاهی افزایش دهید.

هوش مصنوعی و کاربرد آن در سئو سایت

هوش مصنوعی یک تکنولوژی می باشد که می تواند با دریافت نمودن اطلاعات تصمیم های هوشمندانه ای بگیرد. امروزه هوش مصنوعی با بسیاری از محصولات و سرویس ها به کاربران خدمات ارائه می دهد. بسیاری از وب سایت ها از تکنولوژی های مربوط به هوش مصنوعی برای افزایش تعامل با کاربران استفاده می کنند. در واقع هوش مصنوعی بدون این که سر و صدایی داشته باشد باعث بهبود استراتژی وب سایت ها می شود. نرم افزارهای هوش مصنوعی و سئو دارای ویژگی های بیان شده در زیر می باشند:

  • درج کلمات کلیدی جست و جو شده: موتور جست و جوی گوگل می تواند از الگوریتم های یادگیری ماشین برای فهمیدن هدف اصلی کاربران از کلمات جست و جو شده استفاده نماید. در واقع این کار را با استفاده از رفتار قبلی کاربر و مکان او انجام می دهد.
  • شخصی سازی: یادگیری ماشین دارای این ویژگی است که به موتورهای جست و جو کمک می کند نتایج را برای هر کاربر به صورت شخصی سازی ارائه دهد. در واقع زمانی که کاربران به دنبال عبارتی در موتورهای جست و جو می گردند، موتورها بر اساس رفتار کاربر و دیگر افرادی که عبارتی مشابه را جست و جو نموده اند به کاربر نتایجی را نمایش می دهد که احتمالا به دنبال آن هستند.
  • جست و جوی صوتی: موتورهای جست و جوی دیجیتال بر اساس هوش مصنوعی و درک هوشمند درخواست مخاطبان پیاده سازی شده اند. زمانی که می خواهید اقدام به تولید محتوا نمایید لازم است این تکنولوژی ها را در نظر داشته باشید که یکی از روش های بهینه سازی وب سایت برای جست و جوی صوتی استفاده از structured data می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست، چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟

به تمامی روش هایی که با استفاده از آن ها می توانید محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت یا دستگاه های الکترونیکی تبلیغ نمایید، دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. روش های بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ تفاوت هایی با هم دارند از جمله این که در روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ تنها از طریق کانال های دیجیتال قابل اجرا هستند این باعث می شود ابزارها و اطلاعات برای آنالیز بهتر در دسترس بازاریاب قرار بگیرد، اما در روش های مربوط به بازاریابی سنتی این گونه نیست. در ادامه برخی از روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ را بیان می کنیم:

روش های دیجیتال مارکتینگ

  • سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو: سئو یا بهینه سازی سایت به معنای به دست آوردن جایگاه یا rank بهتر در صفحات نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو و افزایش ترافیک وب سایت به صورت طبیعی می باشد. بنابراین لازم است بر روی سئو ی وب سایت خود بیشتر کار کنید.
  • بازاریابی محتوایی: بازاریابی محتوا به تولید محتوا برای ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، افزایش مشتری و … گفته می شود.
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی: با استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانید برند خود را تبلیغ نمایید. و در نتیجه باعث افزایش ترافیک وب سایتتان شوید.
  • تبلیغات کلیکی: یکی از روش های پولی برای افزایش ترافیک وب سایت تبلیغات کلیکی می باشد. در این روش باید با هر بار کلیک بر روی تبلیغ به تبلیغ کننده هزینه ای را پرداخت نمایید.
  • بازاریابی ایمیلی: یکی از به صرفه ترین روش ها در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ می باشد. با استفاده از این روش به راحتی می توانید با مخاطبان کسب و کار خود ارتباط برقرار نمایید. معمولا از ایمیل برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها، رویدادهای مختلف و هدایت مردم به سمت وب سایت استفاده می شود.
  • روابط عمومی آنلاین: یکی از روش ها برای به دست آوردن جایگاه مناسب کسب و کار و افزایش پوشش خبری آن در نشریات دیجیتال و وبلاگ ها روابط عمومی آنلاین می باشد. روابط عمومی آنلاین بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی می باشد با این تفاوت که در فضای دیجیتال است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تاثیر chatGPT بر روی سئو وب سایت و همچنین سئو و انواع آن و دیجیتال مارکتینگ صحبت نمودیم. با توجه به موارد بیان شده نتیجه می گیریم که لازم است یک وب سایت بهینه سازی شده را برای کسب و کار خود طراحی نمایید تا بتوانید نظر مشتری ها و کاربران زیادی را جلب نموده و به درآمد خوبی برسید. شرکت دارکوب از جمله شرکت های طراحی سایت واقع در تهران می باشد که آماده ی دریافت سفارشات شما در زمینه ی طراحی انواع سایت ها است. همچنین شما می توانید تمامی آموزش های مربوط به طراحی وب سایت از جمله آموزش سئو سایت را در آموزشگاه دارکوب بیاموزید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز