راز های لو رفته گوگل

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=19683

5/5 - (2 امتیاز)

در عصر ارتباطات امروز و با بوجود آمدن انواع پلتفرم ها و استفاده میلیونی کاربران از آنها بحث لو رفتن اطلاعات بسیار داغ و حساس است و کمتر کسی را پیدا میکنید که با داشتن حتی یک حساب کاربری به این نوع اخبار واکنشی نشان ندهد و اما حالا  موضوعی که ما قصد مطرح کردن آن را داریم اطلاعات لو رفته مربوط به حساب کاربری شخص یا اشخاصی نیس بلکه مسعله سند های لو رفته گوگل مربوط به معیار های سئو است در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بفهمید داستان از چه قرار است؟

 5 نکته طلایی از رازهای لو رفته گوگل

پس از  انتشار خبر لو رفتن اسناد گوگل، امروز با تایید  آن توسط شرکت گوگل مهر تایید بر انتشار مجموعه ای از 2500 سند داخلی شرکت گوگل زده شد، اگر شما یک سئو کار حرفه ای  هستید یا حتی در حین آموزش سئو به سر میبرید  قطعا از اهمیت این خبر مطلع هستید و میدانید که چه شک عظیمی را به جامعه سئو کاران وارد کرده چرا که این اسناد نشان دهنده 14000 ویژگی حائز اهمیت برای الگوریتم گوگل است که بسیاری از آنها با چیزی که تاکنون فکر میکردیم مغایر است.

گوگل به طور تصادفی این سند را بصورت آنلاین منتشر کرده است و سپس این اطلاعات توسط رند فیشکین از یک شرکت نرم افزاری بنام SparkToro به اشتراک گذاشته شد. در این جا به چند نکته کلیدی لو رفته راز گوگل میپردازیم:

  1. گوگل 7 مورد از انواع رتبه بندی صفحه را ذکر کرده است که یکی از معروف ترین آنها رتبه بندی صفحات TOOL BARS است.
  2. گوگل از روش های خاصی برای شناسایی و تفکیک اخبار، وبلاگ های کوچک، تجارت الکترونیک و سایت های ویدویی استفاده میکند.
  3. گوگل از دیتای مرورگر کروم برای رتبه بندی استفاده میکنه
  4. گوگل به اعتبار سایت اهمیت میدهد هرچند که از سال 2011 به بعد این موضوع را تکذیب کرده بود اما در اسناد لو رفته این موضوع و اهمیتش به چشم میخورد.
  5. گوگل در روند رنک دهی وب سایت به این موضوع که یک سند موضوع اصلی سایت هست یا خیر اهمیت میدهد به اینصورت که صفحه ها را یک بردار و سایت را یک بردار دیگر در نظر  میگیرد و سپس جاسازی های سایت و جاسازی های صفحه را با یکدیگر مقایسه میکند.
  6. گوگل از کلیک ها  با استفاده از سیستم NAVBOOST در رتبه بندی سایت استفاده میکند در واقع طولانی ترین کلیک ها و نمایش سایت را اندازه گیری میکند.

حالا این سوالات که چرا گوگل وبلاگ های شخصی یا کوچک را فیلتر میکند یا چرا از اعتبار سایت استفاده میکند درصورتیکه آن را تکذیب کرده بود و صدها سوال دیگر که ذهن شما را درگیر کرده است بوجود میاید که تا الان هیچ پاسخی برای آن پیدا نکردیم!!

کشف های جالب از رازهای لو رفته گوگل

تولید محتوا با کیفیت: یکی از کشف های جالب این است که هرچه شما در تولید محتوا وقت بیشتری صرف کرده باشید امتیاز شما بالاتر خواهد بود، استفاده از عکس ها، فیلم ها، ابزارها کیفیت تولید محتوا شما را بالا برده و گوگل برای این تلاش شما ارزش و امتیاز قائل است.

موضوعات مرتبط: دومین کشف جالب و حائز اهمیت این است که برای کسب رتبه اول گوگل باید بدانید که موتورهای جستجوی آن به مرتبط بودن محتوای تولید شده و نوع سایت شما حساس هستند، به زبان ساده تر مثلا در همین سایت دارکوب اگر محتواهایی در مورد سئو داخل سایت، سئو خارج سایت و سئو تکنیکال و موضوعات مرتبط دیگر به طراحی سایت در صفحه قرار دهیم بدلیل مرتبط بودن سایت و محتوای نوشته شده گوگل به آن امتیاز مثبت خواهد داد.

گوگل در این مورد برای امتیاز دهی از ابزارهای زیر استفاده میکند که کارایی هریک را ذکر کرده ایم:

  • siteFocusScore: این ابزار نشان میدهد که یک سایت چقدر روی یک موضوع خاصی تمرکز دارد.
  • siteRadius: این ابزار یک موضوع را بعنوان هویت سایت درنظر میگیرد و هر صفحه را با همین هویت شناسایی میکند.
  • siteEmbeddings: این ابزارهم میزان بهینه سازی سایت را میسنجد اینکه آیا فایل ها و کدها به درستی فشرده سازی شده اند یا خیر؟

کیفیت تصاویر: بهینه بودن کیفیت تصاویر یعنی فشرده بودنش جذابیتش و مفید بودنش یکی دیگر از عوامل امتیاز دهی گوگل بشمار میاید.

انواع روش رتبه بندی

در پی نشر اسناد و رازهای گوگل چندین روش رتبه بندی مطرح شد که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد، با استفاده از این روش ها در کنار اهمیت به سئو خارجی سایت از قبیل ایجاد بک لینک میشود به رتبه اول گوگل شدن امیدوار بود. البته که شما میدانید همه این ها در کنار یکدیگر روش بازاریابی موتورهای جستجو نام دارند.

سیستم Navboost

در توضیح این سیستم باید گفت که یکی از اطلاعاتی که از اسناد لو رفته میشود به آن اشاره کرد اهمیت گوگل به کلیک کاربرهاست، این موضوع جزو مواردی بود که گوگل بارها آن را رد و تکذیب کرده بود که نهایتا اخیرا بدلیل وجود یک پرونده قضایی مجبور به فاش کردن این موضوع شدند که موتورهای جستجوی گوگل بشدت به کلیک های کاربران وابسته است.

به وضوح میشود فهمید که گوگل به کلیک ها، موضوعات و سایت هایی که به آن ها بک لینک میدهیم حساس است و مستقیما در رتبه دهی به آنها اهمیت میدهد.

قدمت یک وب سایت

واقعیت این است که تاکنون چیزی در مورد اینکه هرچی هاست شما قدیمی تر باشد امتیاز بیشتری در رتبه بندی گوگل خواهید گرفت وجود ندارد و اسناد فاش شده حاکی از این است که HostAge وب سایت فقط در مورد هرزنامه ها صادق است و ربطی به امتیاز دهی گوگل نخواهد داشت.

سابقه تغییرات

طبق اسناد فاش شده اینطور بنظر میرسد که گوگل یک  کپی از  تمام نسخه های یک صفحه را که تا آن لحظه کرال و ایندکس کرده است نگه میدارد این بدین معنی است که حتی شما با بروزرسانی محتوای سایت و یا حتی حذف  یک صفحه و تولید محتوا جدید باز هم در حافظه گوگل خواهید ماند.

نکته قابل ذکر این است که اگر بخواهید نسخه ای را از حافظه گوگل پاک کنید راهش این است که نسخه مد نظر را 20 بار به روز رسانی کنید، در واقع طبق شواهد گوگل تنها 20 نسخه آخر را در حافظه خود نگه میدارد و مابقی را بطور خودکار پاک میکند، نکته بعدی این است که ما دونوع بروزرسانی داریم یک نوع بروزرسانی جزیی و دیگری بروز رسانی کلی، اینکه این قاعده در بروزرسانی کلی هم صدق میکند یا خیر جزو مجهولات است.

وزن کلمات

جالب است بدانید که گوگل میزان وزن کلمات برایش اهمیت دارند به اینصورت که  اندازه وزن فونت کلمات در هر صفحه را نسبت به انکرتکست آن را مسنجد.

اعتبار برند

یکی از مهمترین نتایجی که به گفته خود رند فیکشن میشود گرفت این است که گوگل به برند های معتبر اعتبار بیشتری میدهد، پس توصیه او به همه کسانی که در دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند این است که برای بازاریابی با گوگل و تبدیل شدن به رتبه اول گوگل لازم است که در دنیایی خارج از گوگل نیز معتبر باشید و این رازی است که باید در ذهن خود همیشه نگه دارید.

تولید محتوا بروز

در قسمت های بالایی گفتیم که تولید محتوا با کیفیت اهمیت دارد اما مسعله دیگر در تولید محتوا این است که گوگل تاریخ ها نوشته شده محتواها را در حافظه خود دارد و هر URL در حافظه گوگل تاریخ بخصوصی را دارد و همزمان هم، زمان نوشته شدن یک محتوا و هم کیفیت و یونیک بودن آن در رتبه بندی سایت تاثیر دارد.

انتخاب Tittle مناسب

گوگل هنوز هم به عنوان های مناسب و بروز امتیاز میدهد و انتخاب عنوان مناسب در کنار تولید محتوا بروز میتواند شانس شما را در رتبه بندی گوگل بالا ببرد و صفحه شما را به رتبه اول گوگل تبدیل کند.

اهمیت لینک دهی

موضوع بعدی و قابل اهمیت در رتبه دهی گوگل این است که تنوع و مرتبط بودن لینک ها بسیار با اهمیت است، درواقع PageRanke موضوع قابل توجهی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو کاران باید باشد.

اعتبار مفهوم

شاید به ذهنتان برسد که این موضوع هم باید در دسته تولید محتوا قرار بگیرد اما باید بگویم که این طور نیس و قصدمان از مطرح کردن اعتبار مفهوم این است که گوگل برای هر نویسنده محتوایی را درنظر میگیرد و موتورهای جستجوی آن این اعتبار و عنوان محتوارا به نویسنده آن میدهند که طبعا این موضوع کاملا از تولید محتوا متمایز است.

آیا این اسناد لو رفته است؟

سوالی که ذهن بسیاری از سئو کاران را درگیر کرده است این است که آیا این اسناد واقعا لو رفته اند؟ یا میتوان گفت که این اسناد جزو اسناد کشف شده هستند. چیزی که تا اکنون، که ما در حال نوشتن این مقاله هستیم دریافته ایم این است که  به احتمال زیاد این اسناد داخلی کاملا بطور اتفاقی در یک بازنگری کد گنجونده شده اند و از پایگاه کد داخلی گوگل بصورت زنده نشر داده شده اند.

نکته مهم این است که انتشار عمومی این اسناد میتواند موج جدیدی را در صنعت بازاریابی موتورهای جستجو بوجود بیاورد چراکه سئوکاران بسیار به گفته های گوگل و موتورهای جستجو تکیه کرده اند و انتظار میرود که لو رفتن راز گوگل بر خیلی از مشاغل تاثیر گذار باشد و تغییراتی در روند آنها ایجاد کند.

سخن آخر

با طبقه بندی و خواندن اسناد لو رفته گوگل میتوان به مساعل مهمی پی برد که در کنار بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل که همه این ها زیر مجموعه بازاریابی موتورهای جستجو هستند میتوان گفت رتبه اول شدن در گوگل خیلی دور از انتظار نخواهد بود، به گفته مایکل کینگ

” اگر میخواهید جزو رتبه اول گوگل باشید همیشه باید با استفاده از مجموعه ای از ساخت بک لینک، مجموعه گسترده تری از سرچ ها، کلیک های موفق بیشتری را هدایت کنید و تنوع لینک ها را بالا ببرید”

از لحاظ مفهمی جملاتی که گفته شد کاملا منطقی بنظر میرسند چرا که شما با استفاده از سئو کلاه سفید و عدم جریمه گوگل ، تولید محتوا فوق العاده و با کیفیت و قرار دادن تمرکزتان بررروی هدایت ترافیک با کیفیت تر این پیام را به موتورهای جستجو میدهید که محتوای سایت شما ارزش کلیک بیشتر و رتبه اول شدن گوگل را دارد.

منبع مقاله: Unpacking Google’s massive search documentation leak

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز