ساخت وب سایت در گوگل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2445

5/5 - (7 امتیاز)

گوگل تنها یک موتور جستجو قوی نیست بلکه کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد. با گوگل می توان سایت های مختلف ساخت و یا دارای سرویس هایی همچون ادوردز و آنالیزر است که البته بیشتر مدیران با آنها آشنایی دارند.

در سال 2006 شرکت گوگل با شرکت دیگری که قالب های شبکه های اجتماعی را طراحی کرده بود همکاری کردند و تغییرات زیادی در قالب ها پیاده سازی کردند. هدف از این همکاری ایجاد بستری برای ساخت سایت توسط کاربران بود. این سرویس اکنون به صورت رایگان به کاربران ارائه می شود.

ساخت سایت در گوگل

همانطور که گفته شد این سرویس رایگان و در اختیار عموم است و طراحان می توانند از افراد مختلفی برای تولید محتوا در این امر دعوت به عمل بیاورند و همچنین می توان برای هر کسی سطح دسترسی مشخص نمود. وب سایتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می دهد دارای 10 گیگابایت فضا می باشد. بنابراین کاربران هر چقدر بخواهند می توانند در سایت خود عکس و متن و ویدئو و یا فایل صوتی بارگذاری نمایند. در این سایت ها کاربران می توانند کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند. نکته جالب توجه اینست که هر چه تعداد کاربرانی که در گوگل سایت می سازند بیشتر باشد این به نفع گوگل نیز خواهد بود. زیرا برای گوگل ایجاد اعتبار می کند. برای افرادی که تجربه خاصی در زمینه طراحی سایت ندارند بهتر است ابتدا یک سایت رایگان در گوگل برای خود بسازند و با مدیریت سایت و فضای بزرگ اینترنت هر چه بیشتر آشنا شوند و سپس به سمت برند سازی بروند.

برای ساخت سایت در گوگل ابتدا بایستی یک اکانت در گوگل داشته باشید و سپس به آدرسhttp://sites.google.com  مراجعه کنید. در این صفحه داشبوردی را مشاهده خواهید کرد که شامل وب سایت هایی که تاکنون ساخته اید، می باشد. در سمت چپ صفحه آیکون های My Site و  Deleted Site و Create را مشاهده خواهید کرد. Deleted Site شامل سایت های پاک شده می باشد و آیکون Create برای ایجاد سایت می باشد. پس از انتخاب آیکون Create قالب های موجود را خواهید دید. از میان قالب های موجود می توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در فیلد Name Your Site بایستی نام انتخابی سایت خود را وارد کنید. در فیلد Site Location آدرس اینترنتی یا همان URL به صورت اتوماتیک قرار می گیرد. پس از انتخاب تم بایستی توضیحی در مورد سایت خود بنویسید. این توضیحات از نظر تولید محتوا اهمیت دارد زیرا در بهینه سازی موتور جستجو تاثیر گذار است. بعد از تایید این مراحل با انتخاب دکمه Create Site در بالای صفحه می توانید صفحه وب سایت خود را پیاده سازی و شروع به کار کنید.

مزایا و معایب ساخت سایت در گوگل

مزایا

  • ارزان بودن

از آنجا که گوگل قالب های رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد ساخت سایت در گوگل بسیار کم هزینه و یا رایگان می باشد و این گزینه برای افرادی که بودجه کافی در اختیار ندارند بسیار مناسب است.

  • زمان کوتاه ساخت سایت
  • ویرایش سریع و آسان
  • عدم نیاز به دانش برنامه نویسی و یا مهارتی خاص
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • عدم نیاز به نصب نرم افزاری خاص
  • تجمیع با نرم افزار های گوگل
  • امکان دسترسی به ابزار های سایت از هر جا
  • امکان دسترسی کامل به سایت برای طراح و سازنده سایت
  • آسانی کاربری
  • امکان همکاری با افراد دیگر
  • امکان متصل شدن به دیگر سرویس های گوگل

معایب

  • استفاده محدود و کم از CSS
  • تعداد محدود قالب ها

ممکن است ظاهر سایت شما با سایت های دیگر به دلیل محدود بودن قالب ها شباهت داشته باشد.

  • محدود بودن قابلیت های فروشگاهی
  • فضای ذخیره سازی محدود
  • آدرس اینترنتی سایت بایستی با “sites.google.com/site/” شروع شود که خیلی طولانیست.

طراح سایت گوگل چیست؟

ابزار طراحی سایت گوگل برنامه ای برای ایجاد وب سایت و بنر های تبلیغاتی است. یک برنامه مستقل برای ویندوز، مک و لینوکس می باشد. و یک ویرایشگر است که به شما اجازه طراحی سایت بر اساس کد های HTML می دهد.

طراح سایت گوگل را می توان به عنوان ابزاری ساده برای تولید محتوا سازگار با صفحه متقاطع در نظر گرفت. استفاده از این ابزار مبتنی بر رابط گرافیکی ساده است و حتی برای مبتدیان نیز قابل استفاده است تا آنها را به طراحان حرفه ای تبدیل کند.

ویژگی های اتوماسیون طراحی سایت گوگل این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی در مورد صفحه نمایش ها سایت خود را طراحی کنید. چرا که سایت های ساخته شده در گوگل روی هر دستگاهی اجرا می شوند. بیایید به ویژگی های طراح سایت گوگل که در ایجاد طرح های HTML و تبلیغات انیمیشن مناسب هستند نگاهی بیاندازیم.

ویژگی های طراح سایت گوگل

شرکت گوگل نرم افزار طراح سایت گوگل را برای اولین بار در سال 2013 تولید کرد و از آن موقع تا الان این نرم افزار در حال تحول بوده است. طبق آمار ها بیش از 7679 وب سایت از طراح سایت گوگل استفاده کرده اند. 2175 وب سایت هم اکنون در حال استفاده از طراح سایت گوگل هستند و 5504 وب سایت قبلا از آن استفاده کردند.

قابلیت های طراح سایت گوگل که آن را بین دیگر نرم افزار ها محبوب کرده است:

چیدمان سیال

طرح سیال به کاربران اجازه می دهد که از بیشترین فضای ممکن هنگام تنظیم از بالا یا پایین یا چپ و راست استفاده کنند. هنگامی که سایز و موقعیت اقلام تعیین شوند، ضمن ثابت و بدون تغییر نگه داشتن ساختار کلی،اقلام می توانند با قالب کوچک و بزرگ شوند. در مورد طرح های ثابت این یک موضوع مهم بود که برای یک تغییر حتی خیلی جزئی و کوچک حضور یک طراح را برای تغییر ایجاب می کرد تا به صورت دستی موقیت اقلام را تنظیم کند ولی با معرفی طرح سیال کاربران می توانند ضمن تغییرسایز قالب به راحتی طرح را حفظ کنند.

سیستم رویداد

این ویژگی شما را قادر می سازد تا پوشه ها، اقلام و تعاملات زمانی بسیار مرتبط با هر مقوله دیگری در پوشه های دیگر طراحی سایت گوگل ایجاد کنید. برای طراحی های خلاقانه بیشتر می توانید اقدامات سفارشی جدید را در جاوا اسکریپت تنظیم کرده و اقدامات از پیش تعریف شده را به اقدامات سفارشی تبدیل کنید.

محیط نویسندگی سه بعدی

اطراح سایت گوگل ابزاری به نام 3D stage rotate دارد که برای امتحان تاثیر یک آیتم روی هر سایتی می باشد. به راحتی با یک کلیک می توانید شی مورد نظر را بچرخانید. بنابراین طراح وب گوگل انتظار یک محیط کاملا چرخشی را دارد.

HTML با صفحات

نرم افزار طراح سایت گوگل یک ویژگی خارق العاده برای تبدیل یک صفحه به فایل HTML دارد. با بارگذاری هر صفحه گوگل در صفحه طراح وب گوگل می توانید به صورت اتوماتیک آن را به کد HTML تبدیل کنید.

به طور مستقیم در DoubleClick Studios منتشر کنید

DoubleClick Studios امکانات صفحه نمایش متقابل را ارائه می دهد. بنابراین شما به سرعت می توانید تبلیغاتی را برای صفحه نمایش موبایل یا کامپیوتر های رومیزی ایجاد کنید. یکپارچه و ادغام شدن طراح وب گوگل با DoubleClick Studios به شما امکان اضافه کردن گالری تصاویر، فیلم ها، نقشه ها و سایر ویژگی های تعاملی به طرح سازنده را می دهد. طراح وب گوگل تبلیغات را با اکانت، تبلیغ کننده و گروه مناسب ارتباط می دهد و پس از آماده شدن طرح می توان مستقیما در استادیو ها منتشر کرد.

ادغام با گوگل درایو

گوگل درایو بیشتر به عنوان پشتیبان یا قالبی برای اشتراک اسناد دیده می شود. اما طراح وب گوگل برای انتشار اسناد از شیوه ای بسیار ابتکاری استفاده می کند. این ویژگی پیش نمایش ایجاد شده را در هر مرورگری، روی کامپیوتر های رومیزی یا تلفن موبایل تسهیل می کند. این ویژگی طراح وب گوگل را میان سایر ویرایشگران منحصر به فرد می کند.

مولفه خود را بسازید

ابزار طراح وب گوگل مجموعه ای از مولفه های داخلی را در اختیار شما می گذارد. و ویژگی Build Your Own Component از اجزای جدید ساخته شده حمایت می کند و اجزای موجود را تقویت می کند. این مولفه های سفارشی در یک پرورنده فشرده جمع آوری می شوند و پس از وارد شدن به طراح وب گوگل به اجزای بومی تبدیل می شوند.

حالت های انیمیشن

نرم افزار طراح وب گوگل شامل بسیاری از گزینه های انیمیشن مانند کنسل کردن انیمیشن، وقایع پشت هم، قالب کلیدی اتوماتیک با حالت ها انیمیشن می باشد و دو حالت انیمیشن دارد: سریع و پیشرفته.

در حالت سریع انیمیشن، می توانید با اضافه کردن نمای جدید از کل صفحه یک انیمیشن را به صورت صحنه به صحنه ایجاد کنید. شما می توانید عناصر را تغییر دهید و یا جدول زمانی را اصلاح کنید و آسان سازی نمایید و کار های بسیار دیگری نیز می توانید انجام دهید.

اما در حالت پیشرفته شما کنترل بهتری دارید. حالت پیشرفته طرح ها را برای اصلاح هر آیتمی نشان می دهد.

سواچ های سفارشی

ابزار طراح وب یک پنل رنگ غنی برای انتخاب رنگ های پیش فرض به شما ارائه می دهد و شما را قادر می سازد  رنگ های جدید دلخواه و یا سفارشی بسازید. و می توانید اینها را به عنوان سواچ سفارشی ذخیره نمایید.

گروه ها

گروه های طراح وب گوگل به شما این اجازه را می دهد که اقلام قابل دوباره استفاده طراحی کنید. هر تغییری که در گروه ایجاد می شود در تمام موارد آن منعکس می شود و نیازی به کپی پیست  نیست. اگر نمونه ای از گروهی وجود نداشته باشد آن مورد به عنوان فایل همراه ذخیره می شود و اندازه کلی پرونده تحت تاثیر قرار نمی گیرد. گروه ها می توانند این موارد را جمع آوری کنند و برای تولید گالری های پویا استفاده کنند.

مولفه های وب اصلاح شده

طراح وب گوگل دارای بسیاری از مولفه های وب اصلاح شده مانند اشکال بوم، 360 گالری، گالری چرخ و فلک، گالری قابل جا به جایی، iframe ، نقشه، Tap Area ، ویدئو و یوتیوب و … برای ارائه می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز