بررسی لینک های شکسته داخل وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2781

5/5 - (1 امتیاز)

لینک شکسته چیست؟

لینک های شکسته لینک هایی هستند که کار نمی کنند. برخی از دلایلی که پیوند ها کار نمی کنند عبارتند از:

  • وب سایت مورد نظر دیگر در دسترس نیست
  • صفحه وب بدون اضافه شدن تغییر مسیر به جایی دیگر منتقل شده است.
  • ساختار URL وب سایت تغییر کرده است.

اگر روی لینک شکسته کلیک کنید، خطای 404 را مشاهده می کنید یا پیام مشابهی که توضیح می دهد صفحه وب در دسترس نیست.

لینک های شکسته و سئو

سئو سایت چیست ؟ موتور های جستجو لینک ها را به عنوان رأی برای کیفیت وب سایت می بینند. پیوند ها به وب سایت شما و پیوند های موجود در وب سایت شما می توانند در جایی که وب سایت شما در نتایج جستجو قرار دارد تأثیر بگذارد.

به همین دلیل بهتر است لینک های شکسته یا حذف شوند و یا به روزرسانی شوند.

پاکسازی پیوند های شکسته می تواند زمینه را به وب سایت شما اضافه کند، تجربه کاربر را بهبود بخشد و بازیابی محتوا را برای بازدیدکنندگان و موتور های جستجو آسانتر کند. از طرف دیگر، وب سایت های دارای لینک های شکسته بسیار زیاد می توانند یک سیگنال کم کیفیت برای موتور های جستجو محسوب شوند.

وب سایت ها و لینک های فعال برای همیشه فعال نمی باشند. بنابراین لازم است لینک ها به طور مرتب چک شوند و لینک های خراب حذف و یا تعمیر شوند. به خصوص اینکه پیوند های موجود در وب سایت شما می توانند بر میزان رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

مسلما وجود لینک های شکسته در سایت به رتبه و سئو سایت شما آسیب میزند. بنابراین برای در امان ماندن از جریمه های گوگل و افت رتبه سایت ، همیشه حواستان به این موضوع باشد.

ساختار لینک مرده

وظیفه لینک ها هدایت کاربران به صفحه مورد نظر است. یک لینک مرده یا در ساختار HTML خود مشکل دارد ویا در آدرس href خود مشکل دارد. یک لینک سالم با http شروع می شود و لینکی که با http  شروع نشود، یک لینک مرده محسوب می شود.

وجود لینک های شکسته و مرده در سایت مسلما باعث افت سئو سایت می شود. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید برای حفظ رتبه و سئو سایتتان از به کار گیری لینک های مرده در سایت به شدت بپرهیزید.

طراحی سایت دارکوب متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت و به عنوان شرکت خلاق ، متشکل از متخصصان مجرب در زمینه کلیه خدمات طراحی و سئو سایت ، آمادگی همکاری با کلیه شرکت ها ، ارگان ها ، موسسات و اشخاص می باشد.

انواع لینک های مرده

در مجموع دو نوع پیوند شکسته وجود دارد:

  • لینک شکسته داخلی: لینک های داخلی شما را به صفحه ای درون وب سایت خودتان هدایت می کند و اگر در این پروسه مشکلی پیش آید لینک به عنوان لینک شکسته داخلی قلمداد می شود.
  • لینک شکسته خارجی: لینک های خارجی شما را به صفحه وبی خارج از سایت خودتان هدایت می کند و اگر در این رویه مشکلی پیش آید، لینک به عنوان لینک مرده خارجی قلمداد می شود.

چک کننده لینک های شکسته چیست و چگونه می توان از آن به صورت کارآمد استفاده کرد؟

همانطور که می دانید پیوند های شکسته می توانند تأثیر منفی بر رتبه بندی وب سایت شما داشته باشند.

چک کننده لینک های شکسته یا همان چک کننده پیوند های مرده برای کمک به شما در یافتن لینک های داخلی و خارجی راه اندازی و اصلاح شده است. روند کار آسان است: URL ی را که می خواهید بررسی کنید، وارد کنید و Start را فشار دهید، گزارش لینک های شکسته را دریافت کرده و آنها را اصلاح نمایید.

این کار برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • رفع خطاها برای بهینه سازی بهتر وب سایت
  • رفع خطاهای عملکرد کاربران ( هیچ کس دوست ندارد به صفحه ای که وجود ندارد هدایت شود )
  • به دست آوردن لینک های ارزشمند دیگر برای وب سایت خود

دقیقا چگونه پیوند های شکسته در وب سایت های اینترنت ظاهر می شوند؟

  • اگر صفحات و اسناد قدیمی و غیر ضروری را حذف کنید اما در سایر صفحات و بخش های دیگر لینک هایی به این صفحات وجود داشته باشد.
  • اگر به سایتی پیوند دهید و تغییری در آن رخ دهد. این تغییر می تواند در نام دامنه، ساختار سایت یا حذف صفحه باشد.
  • اگر سایت ها دارای به روزرسانی خودکار محتوا و یا داده های دیگر از منابع خارجی هستند.
  • اگر سایت از نظر فنی و بصری پردازش شود(تغییر طراحی)، مشکل انتقال محتوا به ساختار جدید ایجاد می شود. از آنجا که داده های زیادی وجود دارد و الگوریتم های فنی نمی توانند تمام تفاوت های ظریف در حال حرکت صفحه را در نظر بگیرند، پیوند های شکسته در چنین مواردی ناگزیر ظاهر می شوند.

دلایل زیادی برای وجود لینک های شکسته در سایت ها وجود دارد و ما در اینجا فقط برخی از اساسی ترین های آنها را نام بردیم.

اجتناب از لینک های شکسته عملاً امکان ناپذیر است، به خصوص هر چه سایت بزرگتر و پربازدید تر باشد احتمال وجود پیوند های شکسته در آن بیشتر است. تنها کاری که برای جلوگیری از وجود لینک های شکسته در سایت می توان انجام داد بررسی منظم و تعمیر آنها می باشد.

چگونه پیوند های شکسته را در سایت تعمیر کنیم، تغییر دهیم و یا حذف کنیم؟

شما بایستی این کار را به صورت دستی و با استفاده از ابزار شخصی خود و یا ابزار خزیدن وب سایت انجام دهید. به عنوان مثال، ویکی پدیا یک صفحه را حذف می کند و یا دو صفحه را با هم ادغام می کند. شما بایستی آدرس را در پیوند شکسته تغییر دهید تا به صفحه جدید منتهی شوید.

  • اگر پیوند شکسته در نتیجه عدم وجود وب سایت متوقف شد، می توانید به همان صفحه در بایگانی وب مراجعه کنید یا یک جایگزین مناسب برای لینک قدیمی پیدا کنید.
  • اگر پیوند شکسته به دلیل عدم دسترسی به سایت ظاهر شد، بررسی کنید که آیا این مشکل برای مدت طولانی طول می کشد یا خیر؟ زیرا اغلب مشکلات این چنینی موقتی هستند و با مشکلات میزبانی و یا DDos همراه می باشد.
  • اگر به صفحه ای از سایت مراجعه می کنید و آدرس URL روی آن تغییر کرده است، وظیفه شما اینست که یک صفحه قدیمی با تعریف URL جدید پیدا کنید و آن را به جای نسخه قدیمی بنویسید.
  • اگر صفحه حذف شده و نتوانید جایگزینی برای آن پیدا کنید و یا نتوانید آن را در یک آدرس جدید پیدا کنید، کاری نمی توان انجام داد و بایستی لینک شکسته را به طور کامل حذف کنید. برای جلوگیری از مشکلات نمایه سازی وب سایت، باید لینک های شکسته را در پرونده txt ببندید.

لینک های مرده داخلی را چگونه بیابیم و تعمیر کنیم؟

این کار را می توان با ابزار webmaster انجام داد. با ابزار وب مستر لینک های مرده را بیابید و آنها را به یک صفحه موجود در وب سایت خود انتقال مسیر دهید. پس از تعمیر، وب مستر علامتی با عنوان اصلاح شد به شما نشان می دهد.

با تعمیر و یا حذف لینک های مرده می توانید از سایت خود مراقبت و رتبه سایت خود را حفظ کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز