ریز هزینه های طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6364

5/5 - (2 امتیاز)

وب سایت هر کسب و کاری مهمترین ابزار آنلاین بازاریابی و کسب درآمد می باشد. طی سال های اخیر مشاغل مختلف اهمیت طراحی سایت را به منظور بازاریابی آنلاین دریافته اند و خیلی از مشاغل به سمت آنلاین شدن رفته اند. وب سایت های شرکتی و تجاری از نظر سرعت، ریسپانسیو بودن و ارائه ی تجربه ی کاربری خوب بهبود زیادی پیدا کرده اند، اما شاید تخمین هزینه های طراحی سایت برای بازاریابان کمی سخت شده باشد.

در دنیای تجاری و رقابتی امروز طراحی سایت نقش مهمی در رونق و درآمد مشاغل مختلف بازی می کند و مشاغل مختلف برای اینکه بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند، طراحی سایت را بایستی جزء استراتژی های کسب و کار خود قرار دهند.

اما در این میان برای خیلی از کاربران و بازاریابان سؤال می شود که هزینه ی طراحی سایت چقدر است؟ در تعیین هزینه ی طراحی سایت فاکتور های مختلفی دخیل هستند. وقتی ریز هزینه های طراحی وب سایت را بدانید، بهتر می توانید هزینه ی نهایی آن را برآورد کنید و بودجه بندی تصمیم گیری های بهتری نمایید.

دو فاکتور مهم مشخص کننده ی هزینه ی طراحی سایت اندازه ی سایت و میزان پیچیدگی آن می باشد. بدین معنی که یک وب سایت زیبا و کاربردی و سفارشی سازی شده ی 15 صفحه ای هزینه ی کمتری نسبت به یک وب سایت 50 صفحه ای دارد. هزینه ی طراحی یک وب سایت از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان می تواند متفاوت باشد. تفاوت قیمت نهایی طراحی سایت ها به ریز هزینه های آنها بستگی دارد.

برخی از ریز هزینه های طراحی سایت عبارتند از:

  • تعداد صفحات و اندازه ی وب سایت
  • طراحی ریسپانسیو
  • یکپارچه سازی پایگاه داده
  • سیستم مدیریت محتوا
  • افزونه ها و سفارشی سازی

و ….

هزینه ی طراحی سایت حرفه ای چقدر است؟

آگاهی از هزینه های طراحی سایت باعث می شود تا بهتر بتوانید هزینه های شرکت را مدیریت کنید.

طراحی سایت اولیه

هزینه ی طراحی سایت اولیه در حدود 500 هزار تومان می باشد. یک وب سایت ساده و در عین حال کارآمد و با کیفیت می تواند نیاز های تجاری یک کسب و کار کوچک را فراهم کند.

اگر تجارت کوچکی دارید، راه اندازی یک وب سایت ساده ضمن برآورده سازی تمام نیاز های تجاری شما می تواند بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه باشد. با راه اندازی یک وب سایت ساده و اولیه می توانید تماس های تلفنی، ثبت خرید و درخواست های کاربران را مدیریت کنید. این طراحی شامل خرید، نصب، ایمن سازی و بهینه سازی قالب، آموزش کنترل پنل، یک سال پشتیبانی و ریسپانسیو کردن سایت می باشد.

طراحی وب استاندارد

طراحی و راه اندازی یک وب سایت متوسط و استاندارد در حدود 1.5 میلیون تومان می باشد.

در این طراحی علاوه بر امکانات طراحی سایت اولیه، طراحی قالب ریسپانسیو و درج اطلاعات در وب سایت و همچنین ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ نیز ارائه می شود.

طراحی استاندارد یک طراحی کارآمد و مبتنی بر عملکرد می باشد که ویژگی های اضافی مانند نوشتن مطالب منحصر به فرد تجارت شما را نیز دربر دارد.

برای یک شرکت و یا تجارت متوسط، طراحی وب استاندارد یک ایده ی عالی است. این طراحی به شما امکان می دهد تا سایر استراتژی های بازاریابی خود را نیز پیش برید.

به عنوان مثال استفاده از سیستم مدیریت محتوا به شما امکان مدیریت محتوا و به کارگیری استراتژی های بازاریابی را می دهد.

طراحی وب شرکتی

هزینه ی طراحی وب شرکتی در حدود 2 میلیون تومان می باشد. در طراحی وب شرکتی تمامی امکانات طراحی استاندارد بعلاوه ی طراحی قالب سایت اختصاصی ارائه می شود.

طراحی وب پیشرفته

این طراحی، یک وب سایت پیشرفته تر و سفارشی را برای تجارت شما فراهم می آورد. هزینه ی طراحی وب پیشرفته در حدود 2.5 میلیون تومان می باشد. در این طراحی تمام امکانات طراحی وب استاندارد بعلاوه ی یک ماه سئو و بهینه سازی سایت ارائه می شود.

اگر شما صاحب یک شرکت می باشید، انتخاب طراحی وب پیشرفته بهترین گزینه است. این طراحی می تواند به اندازه ی شرکت شما گسترده و بزرگ باشد. طراحی وب پیشرفته، نرخ تبدیل و برگشت سرمایه را به حداکثر می رساند که در بازار رقابتی بسیار مهم هستند.

اندازه ی شرکت شما می تواند در تعیین هزینه های طراحی مؤثر باشد.

شما بایستی بر اساس اهداف تجاری، نیاز های کاربران و امکانات و عملکرد هایی که در سایت خود می خواهید، یکی از تعرفه های طراحی را انتخاب کنید. انتخاب طراحی وب اولیه به معنای کیفیت پایین تر نیست. اما لزومی ندارد برای مواردی که نیاز ندارید، هزینه پرداخت کنید.

ریز هزینه های طراحی وب سایت

ریز هزینه های طراحی وب سایت

ریز هزینه های طراحی سایت

با درک ریز هزینه های طراحی سایت می توانید بودجه بندی شرکت برای موارد مختلف و طراحی سایت را بهتر مدیریت کنید.

طراحی سایت موارد مختلف با هزینه های جداگانه ای دارد. برخی از فاکتور های مؤثر بر قیمت طراحی سایت عبارتند از:

  • اندازه ی سایت
  • سفارشی سازی سایت
  • بهینه سازی سایت (سئو)
  • طراحی ریسپانسیو
  • یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا
  • یکپارچه سازی پایگاه داده ها
  • نام دامنه
  • گواهی ssl
  • خدمات میزبانی سایت

اندازه ی وب سایت

اندازه ی وب سایت شما در تعیین هزینه ی آن نقش زیادی دارد. طراحی سایت های بزرگتر با قابلیت های بیشتر مانند طراحی سایت های فروشگاه تجارت الکترونیک، سخت تر و زمانبر تر است و به همین تناسب هزینه ی آن نیز نسبت به سایت های کوچکتر بیشتر است.

نام دامنه

منظور از نام دامنه آدرس url وب سایت شما می باشد که کاربران با وارد کردن آن در مرورگر خود می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. برای اینکه وب سایتی داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک دامنه به نام خود ثبت کنید. هزینه ی ثبت نام دامنه کمترین هزینه ایست که بایستی برای طراحی سایت پرداخت کنید. البته هر سال بایستی آن را تمدید نمایید. هزینه ی ثبت دامنه ی .ir در حدود 200 هزار تومان می باشد و هزینه ی ثبت دامنه های .org، .net و .com در حدود 50 هزار تومان می باشد.

هزینه ی میزبانی وب

برای اینکه بتوانید وب سایت خود را در اینترنت در معرض مشاهده ی عموم قرار دهید، فایل های طراحی سایت شما بایستی در یک فضا ذخیره سازی شود. برای اینکه این فضای ذخیره سازی را در اختیار داشته باشید، بایستی از شرکت میزبان وب تقاضای هاستینگ کنید. برای این فضای ذخیره سازی و پهنای باند مربوط به آن بایستی ماهیانه هزینه ای پرداخت کنید. هاستینگ ها انواع مختلفی دارند، مانند هاستینگ اشتراکی و یا اختصاصی و یا مجازی. هر کدام از انواع هاستینگ ها هزینه های متفاوتی دارند.

هزینه ی طراحی قالب وب سایت

قالب وب سایت در اصل بیس و اساس طراحی سایت می باشد. در انتخاب و خرید قالب در نظر گرفتن چند نکته مهم است. قالبی که برای طراحی سایت خود تهیه می کنید بایستی علاوه بر زیبایی، عملکرد هایی که می خواهید را فراهم آورد. انتخاب قالب بایستی بر اساس اهداف و نیاز های تجاری شما باشد. بسیاری از قالب های وب سایت رایگان هستند. اگر برای طراحی وب خود از قالب های رایگان استفاده کنید دیگر برای آن هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. اما باید در خاطر داشته باشید که با انتخاب یک قالب رایگان، عملکرد  وب سایت خود را خراب نکنید و به دلیل تشابه زیاد با وب سایت های دیگر، مزیت رقابتی تجارت خود را از بین نبرید.

ریسپانسیو بودن قالب نیز مهم است. قالبی که ریسپانسیو باشد از تمام دستگاه ها قابل مشاهده است.

قالب ها بسته به قابلیت هایی که ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند.

برای خرید قالب می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو هستند و از طرف این شرکت پشتیبانی می شوند.

سفارشی سازی

وب سایت ها با استایل های متفاوت طراحی و ایجاد می شوند. سفارشی سازی های متفاوت هزینه های متفاوتی از یکدیگر دارند.

در سفارشی سازی طراحی وب چیزی که مهم است این است که منجر به ارائه ی تجربه ی کاربری خوبی شود و اعتبار برند شما را حفظ کند.

سفارشی سازی ها می توانند ساده و یا پیشرفته باشند. شرکت های طراحی سایت بر اساس سفارشی سازی های مختلف، تعرفه های متفاوتی دارند.

سئو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یکی از موارد مهمی است که در پیاده سازی وب سایت ها بایستی در نظر گرفته شود.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران باعث دید بهتر وب سایت و جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت می شود.

سئو ابزار ها و تکنیک های زیادی دارد. یکی از مهمترین تاکتیک های بهینه سازی، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در طراحی سایت می باشد.

پیاده سازی قواعد سئو و استفاده از کلمات کلیدی معمولی در طراحی سایت دارکوب در حدود یک میلیون تومان می باشد.

اگر به دنبال استفاده از خدمات سئو در وب سایت خود هستید می توانید از مشاوره های رایگان و تخصصی شرکت دارکوب برای برخورداری از بهترین استراتژی های سئو استفاده نمایید.

ریز هزینه های طراحی وب سایت

ریز هزینه های طراحی وب سایت

ریسپانسیو کردن سایت

بر اساس مطالعات، بیش از 50% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. به همین دلیل ریسپانسیو بودن وب سایت ها و سازگاری آنها با گوشی های همراه در طراحی سایت های امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است. اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد و اعتبار شرکت نیز آسیب می بیند.

بر اساس گزارشات، در حدود 70% از کاربرانی که به مشتری تبدیل می شوند از ترافیک گوشی های همراه به دست می آیند. بنابراین اگر می خواهید در دنیای تجاری و رقابتی امروز ار رقبایتان عقب تر نباشید، بایستی به طراحی ریسپانسیو اهمیت دهید.

هزینه ی ریسپانسیو کردن وب سایت در شرکت طراحی سایت دارکوب در حدود 500 هزار تومان می باشد. البته بسته به سایز وب سایت و نوع وب سایت این هزینه متغیر است. مثلاً برای وب سایت های فروشگاهی هزینه ی ریسپانسیو کردن کمی بیشتر است.

درج مطلب در وب سایت

درج مطلب در وب سایت را با آموزش هایی که در این زمینه داده می شود خود کاربر می تواند به عهده بگیرد و یا در صورت تمایل می تواند آن را به شرکت های طراحی سایت واگذار نماید. درج مطلب در وب سایت های شرکتی در شرکت طراحی سایت دارکوب در حدود 500 هزار تومان می باشد. البته بسته به میزان و حجم مطالب این رقم متفاوت است.

پشتیبانی یکساله از وب سایت

وب سایت ها بایستی به مدت یک سال از طرف شرکتی که طراحی می شوند پشتیبانی شوند تا اگر احیاناً مشکلی به وجود آمد توسط تیم پشتیبانی، پیگیری و رفع شود. هزینه ی پشتیبانی یکساله ی طراحی سایت شرکت دارکوب در حدود 100 هزار تومان می باشد.

ایمن سازی سایت

ایمن سازی سایت یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی وب سایت ها بایستی پیاده سازی شود. ایمن سازی به خصوص در مورد وب سایت هایی که اطلاعات مهمی دارند، دو چندان اهمیت دارد. اگر وب سایت ها از ایمنی خوبی برخوردار نباشند، خیلی زود اعتماد کاربران از بین می رود و برند شما آسیب می بیند.

هزینه ی ایمن سازی در شرکت طراحی سایت دارکوب در حدود 50 هزار تومان می باشد.

چرا طراحی سایت مهم است؟

داشتن وب سایت و حضور آنلاین این امکان را به صاحبین مشاغل می دهد تا با 55% از جمعیت جهان در ارتباط باشند.

طراحی سایت باعث بهبود رضایتمندی کاربران می شود. طراحی سایت یک مزیت رقابتی محسوب می شود و اگر به درستی انجام شود و UX خوبی ارائه دهد و پیماش راحتی داشته باشد باعث می شود تا کاربران به یک کسب و کار اعتماد کنند.

طراحی وب سایت کاربردی و خوب باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. بر اساس آمار، 75% از اعتبار یک کسب و کار از طراحی سایت آن نشأت می گیرد. طراحی سایت همچنین در تأثیر گذاری اولیه نقش بسزایی دارد. در طراحی سایت خود بایستی به اندازه ی کافی دقت و حساسیت به خرج دهید تا وب سایتی داشته باشید که معرف برند تجاری و اعتبار شما شود. چنین وب سایتی می تواند اعتماد کاربران را جلب کند و باعث افزایش نرخ تبدیل شود.

طراحی سایت در واقع سرمایه گذاری است. با طراحی یک وب سایت خوب و حرفه ای کاربران دوباره به شما مراجعه می کنند و تمام هزینه هایی که کرده اید در بلند مدت به شما باز خواهد گشت.

نتیجه

طراحی سایت یکی از مهمترین ابزار های بازاریابی و حضور آنلاین است. طراحی سایت خوب و کاربردی می تواند درآمد مشاغل را افزایش دهد.

عوامل و فاکتور های مختلفی بر هزینه ی نهایی طراحی سایت تأثیرگذارند. هزینه ی طراحی سایت بسته به اندازه و قابلیت های گوناگون و پیچیدگی هایی که دارد متغیر است.

اگر از ریز هزینه های طراحی سایت مطلع باشید بهتر می توانید بودجه ی شرکت و هزینه ها را مدیریت کنید.

برخی از ریز هزینه های طراحی سایت عبارتند از: ریسپانسیو کردن سایت، خرید قالب، خرید دامنه و هاستینگ وب سایت، درج محتوا، سفارشی سازی و …

برای اطلاع از هزینه های اصلی و جانبی طراحی سایت می توانید از خدمات مشاوره ی طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در تهران می باشد که خدمات طراحی سایت و سئو خود با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز