اسرار نوشتن مقالات حرفه ای مناسب سئو

نوشته شده توسط مدیر وب سایت

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=716

3.6/5 - (40 امتیاز)

شرکت طراحی سایت دارکوب

 

برای تولید محتوای با کیفیت و نوشتن مقالات حرفه ای مناسب سئو نیاز به دانش سئو و تمرین و نوشتن مکرر و منظم دارید. هر چه بیشتر بنویسید و دانش و تجربه‌تان را بیشتر کنید نویسنده بهتری خواهید بود. اما نوشتن بدون رعایت اصول بی فایده است. پس علاوه بر مهارت نویسندگی شما باید کامل سئو بروز را بفهمید و آن را رعایت کنید.

ایجاد محتوای موفق نیاز به سازماندهی خوب و داشتن لیستی از راهکارهای قابل اعتماد برای بهینه سازی صفحه است. با نوشتن محتوای عالی به موفقیت در سئو می رسیم.

محتوای مقالات حرفه ای مناسب سئو

محتوای موفق که برای سئو مناسب باشد، باعث ایجاد تجربه کاربری لذت بخش می شود، اما این محتوا در واقع برای موتور های جستجو نیز بهینه سازی شده است. جذب مخاطبان بیشتر منجر به بهینه سازی بیشتر در موتورهای جسجتو همچنین جذب مشتریان بیشتر و موفقیت بیشتر در کسب و کار می شود.

نویسندگان محتوا باید همیشه اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف می توانند مقالات آنها را پیدا کنند و آن را مطالعه کنند. بسیاری از چیز ها برای بهینه سازی وب سایت مهم است اما هنوزهم محتوا پادشاه است و در قلب تمام موارد برای بهینه سازی است. بنابراین می توانیم بگوئیم یک نویسنده خوب به اندازه یک توسعه دهنده و طراح خوب مورد نیاز است.

 

شما می توانید به منظور داشتن محتوای حرفه ای و استاندارد با کارشناسان دارکوب در این زمینه مشاوره فرمائید.

 

در این مقاله می خواهیم برخی از اسرار نویسندگی محتوای مناسب که سبب موفقیت در سئو شود را می گوئیم.

نویسندگان حرفه ای برای سئو چگونه می نویسند؟

نوشتن چیزی است که اکثر ما می توانیم آن را انجام دهیم. ولی با این حال همه نمی توانند خوب بنویسند. همه افرادی که می نویسند می توانند این کار را با اراده انجام دهند. نویسندگان حرفه ای الهام بخش محتوای عالی هستند.

زمانی که می خواهیم در مورد سئو بنویسیم باید در مورد آن بسیار مراقب باشیم. باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. قوانینی وجود داردکه می توانید از کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.  به عنوان مثال از کلمات کلیدی مناسب باید چند بار در مقاله بدون استفاده بیش از حد در از آن استفاده کنید.

نکاتی برای نوشتن مقالات حرفه ای مناسب سئو

نویسندگی مقالات برای سئو دارای تاکتیک هایی است که باعث می شود مقاله شما در موتورهای جستجو بهتر دیده شوند. شما برای موفقیت در سئو نیاز دارید نکات کلیدی تولید محتوا را رعایت کنید. در زیر برخی از این نکات را گفته ایم:

 

چگونه محتوای مناسب برای سئو را بنویسیم؟

داشتن سرفصل های مناسب یکی از اسرار موفقیت در سئو است. یک تیتر خوب برای مقاله سئو محور به دو  روش کمک می کند:

کلمات موجود در تیتر مقاله یکی از سیگنال های مهم رتبه بندی است. با توجه به مطالعات آنها دومین عامل مهم سئو در صفحه می باشد که با رتبه بندی گوگل در ارتباط هستند.

شما می توانید به عنوان یک تیتر جذاب از ctr در مقاله استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره CTR این مقاله را مطالعه کنید. قطعه کوتاهی که قبل از مقاله شما نمایش داده می شود. این پیش نمایش شامل برچسب های عنوان است. url ، توضیحات متا و این قطعه کوتاه، ابزارهای مهمی برای سئو سایت شما است. بنابراین باید طوری از آنها استفاده کنید که بتوانید مخاطبین بیشتری جذب کنید و کلیک سایت را بالا ببرید.

طراحی سایت دارکوب ، ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی و بهینه سازی سایت، می تواند در کمترین زمان و با کمترین هزینه پروژه سئو شما را به بهترین مکان در گوگل برساند.

تحقیق کلمات کلیدی برای نوشتن مقالات حرفه‌ای مناسب سئو

 

از کلمات کلیدی مفید استفاده کنید

یک مطالعه در مورد یک استخر شنا که ترافیک ارگانیک آن طی 6 ماه از بازدیدکنندگان کمتر از 10000 به 80000 ماهانه رسید افزایش یافت، نشان داد که این  افزایش ترافیک در جذب مخاطب به دلیل وبلاگ نویسی به صورت منظم 2 تا 3 بار در هفته است. اما دلیل آن چیست؟

مارکوس اعلام کرد که او در هر نوشتار کلمات کلیدی مد نظر خود را هدف قرار داد و این همان چیزی است که رتبه بندی سایت ها را افزایش می دهد. ظرف مدت 18 ماه این وبلاگ، وضعیت خود را به رتبه اول در کشور رساند.

 

باید بتوانید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید ؛ به این منظور برنامه هایی وجود دارد که می توانید از آن برای تحقیق کلمات کلیدی مهم استفاده کنید.  به عنوان مثال برای وب سایت آشپزی می توانید کلمات کلیدی مانند “طبخ” “غذا” “آَشپزی” و کلمات کلیدی مناسب برای آن استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Researching ابن مقاله را مطالعه کنید.

اگر چه استفاده از کلمات کلیدی مشابه می تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت شما هدایت کند ولی اگر تعداد زیادی از وب سایت ها از آن استفاده کنند شانس دیده شدن شما کاهش می باید.

 

می توانید لیستی از کلمات کلیدی که به اندازه کافی رقابتی هستند بدون اینکه اشباع شده باشند را تهیه کنید. به این معنا که آن توسط بسیاری از وب سایت ها مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

توصیفات متا را مورد توجه قرار دهید

چرا توصیفات متا بسیار مهم هستند حتی اگر گوگل اعلام کند که آن عامل رتبه بندی نیست؟ زیرا توصیفات متا برچسب های عنوان را می تواند تقویت کند.

استفاده از کلمات کلیدی بسیار مهم است

زمانی که محتوا را بر روی سایت خود قرار دادید باید اطمینان حاصل کنید که گوگل محتوای شما را متوجه می شود. گوگل به وسیله کلمات کلیدی که در وب سایت شما است ، موضوع محتوا را متوجه می شود. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در متن محتوا بسیار مهم است.

ابتدا کشف کنید که کدام کلمات کلیدی توسط کاربران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به این منظور یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی انتخاب کنید و در متن خود به کار ببرید. به این منظور یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی انتخاب کنید و در متن خود به کار ببرید.

شما می توانید برای استفاده از کلمات کلیدی مناسب در متن خود از ابزارهای مناسب این کار نیز استفاده کنید یا برای بهینه سازی سایت تان از شرکت دارکوب کمک بگیرید.

کلمات کلیدی باید بین 1% تا 3% کل واژه های مقاله را شامل شود. این بدان معنا است که اگر شما یک مقاله 1000 واژه ای داشته باشید ، شما می توانید آن را 10 بار استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر بار از آن استفاده می کنید ، کلمه کلیدی در آن جمله معنا داشته باشد.

کلمات کلیدی را پررنگ تر کنید

زمانی که مقاله خود را با کلمات کلیدی پوشاندید زمان آن است که محتوا را برای سئو مفیدتر کنید. اگر چه استفاده از کلمات کلیدی برای محتوای شما بسیار مهم است ولی اینکه چگونه از آن استفاده کنیم که برای سئو مفید باشد بسیار مهم تر است. بنابراین از کلمات کلیدی خود به صورت عاقلانه و تاکتیکی استفاده کنید تا برای سئو مفید واقع شود.

اینکه  کلمات کلیدی فقط 2-3 در صد از محتوای شما را شامل شود کافی نیست. شما باید کلمات کلیدی مناسب را بشناسید و از آن در ابتدا و انتهای مقاله خود استفاده کنید.  این کار علاوه بر جلب توجه کاربران ، همچنین توجه ربات های موتورهای جستجو را نیز به خود جلب می کند. همیشه به یاد داشته باشید که انسان ها از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل در اینترنت جستجو می کنند، بنابراین مقاله را طوری بهینه سازی کنید که در موتورهای جستجو به راحتی پیدا شود.

تاکید بر کلمات کلیدی بسیار مهم است. علی رقم تکرار آنها، در مقاله به ویژه در ابتدای مقالات از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. کلمات کلیدی باید در ابتدای مقالات به طور طبیعی ظاهر شوند.

کارشناسان دارکوب آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه تولید محتوا مناسب و بهینه سازی سایت هستند. جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

محتوا را به گونه ای بنویسید که مردم آن را بخوانند

زمانی که شروع به نوشتن مقاله برای وب سایت خود می کنید ، همیشه از خود این سوال را بپرسید که آیا این مقاله برای خواندن افراد عادی مفید می باشد؟

همیشه به گونه ای مقاله بنویسید که کاربران اینترنت آن را بخوانند. درست است که شما برای بالا بردن رتبه سایت خود محتوا تولید می کنید ، ولی در واقع محتوا باید به گونه ای باشد که برای کاربران مفید باشد تا کاربران از سایت شما بازدید کنند.

بنابراین هر چه که نوشتید مطمئن شوید ارزش خواندن برای کاربران را دارد. بیشتر در مورد مطالبی بنویسید که کاربران می خواهند بخواهند. به یاد داشته باشید که شما برای مردم و نه برای الگوریتم ها می نویسید.

 

اندازه مقاله به اندازه کافی بلند باشد

درست است که نوشتن 100  کلمه محتوا در مقاله بهتر از هیچی است اما از خود بپرسید که نوشتن 100 کلمه مقاله چقدر ارزشمند است؟ بنابراین محتوای خود را برحسب اندازه تنظیم کنید. اگر مقاله به اندازه 600 تا 1000 کلمه باشدمطمئنا ارزش بیشتری برای خواندن دارد همچنین مقدار کلمات کلیدی مفیدی که در آن به کار برده می شود نیز بیشتر است. در مورد موضوعات تحقیقی بهتر است بین 1500 تا 2000 کلمه باشد.

 

قبل از انتشار آن را ویرایش نمائید

قبل از انتشار محتوا به صورت آنلاین اطمینان حاصل کنید که محتوای شما عاری از هرگونه اشتباهات دستوری است. برنامه هایی مانند Microsoft Office، OpenOffice و Google Docs می تواند برای این منظور مفید باشد.

 

محتوای خود را بهینه سازی کنید

در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید محتوای خود را بهینه سازی کنید. برای این منظور می توانید مقدار زیادی از پراکندگی خط ها که در مقالات خود وجود دارد را حذف کنید. برای این منظور می توانید از پلاگین Yoast و Shopaholic استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره افزونه های وردپرس برای بهبود سئو این مقاله را مطالعه کنید.

 

درباره موضوعات جالب بنویسید

در مورد حقایق و مطالبی که برای خوانندگان جذاب است بنویسید . این مطالب باید به  گونه ای باشد که برای خوانندگان جذاب و سرگرم کننده باشد. به یاد داشته باشید که نباید از مطالب دروغ استفاده کنید.

طراحی سایت دارکوب متشکل از تیم حرفه ای در زمینه تولید محتوا و سئو، تولید محتوا و سئو سایت شما را با در نظر گرفتن آخرین استانداردها در این زمینه انجام می دهد می توانید جهت انجام پروژه های سئو خود با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمائید.

 

از ساختار مناسب استفاده کنید

ابتدا یک پاراگراف درباره اینکه در مقاله شما چه چیز هایی توضیح داده خواهد شد توضیح دهید. در این پاراگراف شما باید کاربر را قانع کنید که چرا باید بقیه مطلب شما را بخواند. استفاده از ساختار مناسب از اصول نوشتن مقالات حرفه ای مناسب سئو می باشد.

با دانستن علت رجوع کاربر به این صفحه و سوال هایی که کاربر دنبال جوابش است و چیز هایی که نیاز دارد از مطلب شما بگیرد می توانید آنها را به خوبی ارائه دهید.

سپس در قسمت بدنه مطلب به توضیحات تکمیلی خود میپردازید که اکثر مقاله را در بر می گیرد. در انتهای مطلبتان به نتیجه گیری و مرور بپردازید و نکات و اطلاعات جدید نیاورید. به انتقال پیام اصلی مورد نظرتان بپردازید.

بعضی از کاربر ها همه مطلب شما را نمی خوانند و دنبال این می گردند که آیا مطلب شما ارزش خواندن دارد یا نه. از بهترین مکان ها برای قانع کردن خواننده های شما می تواند بخش نتیجه گیری مقاله شما باشد. می توانید در قسمت نتیجه گیری سوال بپرسید. برای مثال میتوانید بپرسید:

آیا این مقاله کمک کننده بود؟ چه مواردی به نظر شما باید قرار داده می شد؟ کدام موارد از این مطلب را تابحال نشنیده بودید؟

این کار باعث می شود که کاربر بیشتر اهمیت بدهد به مطلبتان. حتی می توانید در انتهای مقالتان مطالب مرتبط با این مطلب را به صورت بولتین لیست و لینک بیاورید تا خوانندگان شما از مطالب مفید مرتبط بهره گیرند. شما برای یادگیری سئو و بهینه سازی سایت ها می توانند آن را به صورت حرفه‌ای در آموزشگاه دارکوب فرا بگیرید.

 

هدف نوشتن مقاله برای رضایت کاربر است

امروزه گوگل دنبال محتوا هایی است که کاربر پسند باشند و مطالبی که بیشترین بازدید و بیشتر زمان خواندن را دارند شانس بیشتری برای موفقیت در سئو دارند. برای مثال کاربری روی مقاله شما کلیک میکند قطعا سرعت لود شدن سایت در تجربه کاربر تاثیر میگذارد.

یا برای مثال اگر محتوای شما با چیزی که کاربر دنبالش است فرق کند، باعث خروج کاربر از سایت شما می شود که تاثیر بسیار منفی دارد و از مهم ترین دلایل رنک نشدن در گوگل است. درباره خروج کاربر از مقاله یا Bounce Rate می توانید بیشتر بخوانید.

هر چقدر محتوای شما بیشتر سازگار با خواسته های کاربر باشد، و کاربر بیشتر وقت بگذارد تا مطلب شما را بخواند رنکینگ شما بهبود می یابد. پس هدف شما جلب رضایت خواننده از مقاله و مفید واقع شدن برای آنها می باشد.

 

فراموش نکنید که هدف شما باید جلب رضایت خواننده باشد و اگر محتوای شما مناسب و با کیفیت بود خوانندگان شما هم بیشتر بازدید می کنند و محبوبیت شما بیشتر می شود. پس از اهداف شما باید ایجاد اعتماد و نگهداری آن باشد و این می تواند دلیلی بزرگ برای موفقیت شما شود چرا که اگر سایت شما محبوب و قابل اعتماد باشد حتی در دوران سختی کابران ممکن است از شما حمایت کنند.

 

افزایش نرخ تبدیل

نرخ تبدیل (Conversion Rate) به معنای افزایش درصدی کاری است که کاربران انجام میدهند. این کار می تواند هرچیزی باشد مانند اسکرول کردن تا یک نقطه ای از صفحه یا کلیک روی دکمه ای یا فعالیت های دیگر که کاربر روی سایت انجام میدهد.

اولین قدم: دانستن خواسته ها و نیاز های کابران و رفع مسائل آنها

دومین قدم: ارائه راه حل ها و برطرف کردن نیاز های کاربر که نه تنها نیازش برطرف شود تا بلکه باز هم به سایت شما و محتوای شما رجوع کند.

 

پس می توان گفت دانستن خواسته های خوانندگان از مهم ترین نکات تولیدم محتوا و برطرف کردن آنها حتی مهم تر از آن. پس برای رقابت با دیگر سایت ها شما باید بهتر نیاز های کاربران را بشناسید و بهترین راه حل و اطلاعات را در اختیار کاربران بگذارید چرا که این دلیلی برای برتری شما نسبت به دیگر رقبایتان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نرخ تبدیل یا CRO این مقاله را بخوانید.

 

خوانا بودن متن و استفاده از عکس و فاصله

بسیاری از سایت ها این اشتباه را می کنند که متن های طولانی و خسته کننده پشت سر هم می گذارند و از فواصل مناسب یا عکس استفاده نمی کنند. این باعث می شود کاربر از آن مقاله خسته شود و دیگر آن را نخواند. پس برای نوشتن مقاله حرفه‌ای مناسب سئو نیاز است که هر پاراگراف از 1 خط تا حداکثر سه خط باشد و بین پاراگراف ها فواصل مناسب باشد. و اگر متن زیاد شد از عکس بهینه شده استفاده شود.

استفاده از اندازه متن صحیح که برای مثال 15px است و از Line Spacing و فواصل صحیح خط ها می تواند برد بزرگی برای شما باشد. زیرا این فواصل به کمک عکس ها بسیار کمک می کنند که حتی متن های طولانی هم بسیار راحت خوانده شوند و از خروج کاربر از سایت شما پرهیز شود.

 

از استفاده از عکس های با حجم زیاد که سرعت را کم می کند و از عکس های غیر رتبط خودداری کنید. عکس ها را از گوگل دانلود نکنید و از سایت های دانلود عکس که عکس های با لایسنس رایگان رایگان استفاده کنید مانند: Unsplash یا Freepik

حتما عکس ها را بهینه سازی کنید، سایز آنها را مناسب انتخاب کنید و آنها را compress کنید و به فرمت webp تبدیل کنید. برای هر دیوایس مانند موبایل، لپتاپ و غیره حتما عکس با سایز مخصوص خود را بگذارید. برای هر عکس چند سایز مختلف تعریف کنید که فقط عکس با اندازه مناسب آن دستگاه بارگذاری شود. این کار بسیار به سرعت لود صفحه و تجربه کاربر کمک خواهد کرد.

 

نتیجه گیری

پس برای نوشتن مقاله حرفه‌ای مناسب سئو علاوه بر مهارت نوشتاری و رعایت نگارش نیاز به رعایت مواردی مانند نوشتن یک تیتر خوب، استفاده از کلمات کلیدی در تیتر و متن صفحه، استفاده کلمات کلیدی در زیرعنوان ها، پر رنگ کردن کلمات کلیدی، استفاده از 1500 تا 2500 کلمه و در حد امکان 3000 کلمه، استفاده از متن خوانا و عکس مرتبط و بهینه سازی شده، استفاده از مقدمه و نتیجه گیری که برای جذب مخاطب بسیار اهمیت دارند بسیار به موفقیت در سئو کمک خواهد کرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز