بهترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس برای طراحی سایت بهینه

نوشته شده توسط ندا رویایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15854

5/5 - (7 امتیاز)

هوش مصنوعی (AI) شبیه سازی هوش انسانی است که توسط ماشین ها نشان داده می شود. هوش مصنوعی به فرآیندهای مختلف در سیستم های رایانه ای اشاره دارد که رفتار انسان را تقلید می کند. مانند استفاده از منطق و قوانین برای تصمیم گیری و یادگیری از تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود عملکرد.

با توجه به این موضوع که امروزه اینترنت و وب ‌سایت‌ ها به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده ‌اند؛ طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی موضوع قابل توجهی می‌ تواند باشد. در این مقاله شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب به بررسی افزونه های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی می پردازد.

استفاده از هوش مصنوعی در توسعه نرم ‌افزارها، نشانه پیشرفت و راه‌ کاری برای طراحی ویژگی‌ های نوآورانه و خلاقانه است. وردپرس نیز از این تحول بی ‌نصیب نمانده و تعداد زیادی افزونه که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، برای آن طراحی شده است. هوش مصنوعی فرآیندهای مدیریتی مختلف در وب سایت ‌های وردپرسی را بهبود می‌ بخشد، وظایف پیچیده را خودکارسازی و محتوای وبسایت را مطابق انتظارات بازدیدکنندگان و نیازهای موتورهای جستجو تنظیم می‌کند.

افزونه های مبتنی بر هوش مصنوعی برای طراحی سایت بهتر

برای همین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس به راه ‌حل‌ های محبوب برای طراحی سایت و افزایش سرعت سایت و بهینه ‌سازی وب سایت ‌ها تبدیل شده ‌اند.

مزایای استفاده از افزونه های هوش مصنوعی در وردپرس

همان طور که با نحوه نصب افزونه در وردپرس آشنا هستید بهتر است بدانید استفاده از افزونه وردپرس مبتنی بر هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد. در ادامه به بررسی برخی مزایای این افزونه‌ ها می پردازیم:

سئو و بهینه سازی سایت

پلاگین های مجهز به هوش مصنوعی اجازه می دهند تا پست ها، صفحات و سایر ساختارها را در حین ایجاد بهینه سازی کنند. چنین افزونه هایی محتوای وب سایت را تجزیه و تحلیل می کنند. آن را با داده های رقبا مقایسه می کنند و تغییراتی را پیشنهاد می کنند که باید برای افزایش بازدید صفحه و جذب مخاطبی که با محتوای شما مرتبط است انجام شود. طراحی سایت ارزان با تمرکز بر سئو کم هزینه نکته ای است که اهمیت استفاده از این پلاگین ها را مورد بررسی قرار می دهد.

افزایش تعامل

برای مدت زمان طولانی اعتقاد بر این بود که فقط سایت های پیشرفته و غنی از منابع می توانند توصیه هایی متناسب با کاربران خود ارائه دهند. اگرچه، حتی اگر یک سایت کوچک نیز دارید، نیازی به استخدام توسعه دهندگان وردپرس برای پیاده سازی این ویژگی در رابط کاربری آنها ندارید. این کار را می توان به سادگی با نصب پلاگین مناسب انجام داد. علاوه بر این، پلاگین های یادگیری ماشینی وجود دارد که نحوه تعامل افراد با رابط کاربری شما را به شما می آموزد.

سپس آنها از دانش برای ایجاد توصیه هایی متناسب با بازدید کنندگان شما استفاده می کنند. این امر همچنین باعث بهبود تجربه وب شده و خوانندگان را ترغیب می کند که وقت بیشتری را صرف تحقیق در مورد محتوای مورد علاقه خود کنند.

ارائه خدمات بهتر به مشتری

نمونه متداول هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که می بینید چت بات است. در اکثر وب سایت ها یک افزونه نصب شده است تا به سوالات بازدید کنندگان پاسخ دهد. کاربران وردپرس برای کمک به آنها در اجرای گفتگوی زنده، تعدادی افزونه پیش فرض در دسترس دارند. این ابزارها و ربات ها با بازدید کنندگان شما ارتباط برقرار می کنند و همچنین رفتار آنها را ردیابی می کنند.

این به آنها کمک می کند تا انواع مختلف بازدید کنندگان و رفتار و الگوی جستجو را بهتر درک کنند. با گذشت زمان، این ربات ها بهتر از همیشه کمک می کنند، این بدان معناست که بیشتر مشتریان از خدمات شما خوشحال هستند.

بهبود امنیت وب

امنیت وب مطلوب یکی دیگر از جنبه های مهم آن است که یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تأثیر بسزایی در آن دارند. بسیاری از اجزای امنیتی قدرتمند با تشخیص بدافزار بی خطر و سایر ویژگی های امنیتی وجود دارد که رابط بهتری با این فناوری ها فراهم می کنند.

علاوه بر این، این ابزارها همچنین الگوهای تعامل بین نظرات و سایر کاربران را برای شناسایی و مسدود کردن هرزنامه ها و سایر تهدیدها تعریف می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین به طور خودکار پایگاه داده خود را به روز می کنند تا تمام تهدیدهای تازه کشف شده را ثبت کنند. این بدان معنی است که سایت به طور موثر در برابر انواع ویروس ها و سایر تهدیدات محافظت می شود.

تولید محتوا سایت

محتوا یک قسمت حیاتی است که AI در آن تلاش می کند تا وردپرس را به طرز قابل توجهی تغییر شکل دهد. در حقیقت تولید محتوا در یک سایت بهینه با کمک هوش مصنوعی امری است که AI در آن بسیار موفق ظاهر شده است.

به جای یافتن مطالب محتوای مرتبط به تنهایی، می توانید به راحتی ابزارهای مختلفی را با قابلیت یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی برای این کار نصب کنید. چندین مولفه اضافی وجود دارد که با ضبط نظر بازدیدکنندگان درباره محتوای موجود آموزش می بینند. سپس آنها از این گزارش خاص برای یافتن مطالب مرتبط از منابع مختلف دیگر استفاده می کنند.

این امر نه تنها سهولت کار را برای یافتن مشکلات جدید برای سایت دارای منبع تغذیه WP ایجاد می کند، بلکه همچنین تضمین می کند که تنها بهترین محتوایی که مورد توجه مخاطبان شما قرار دارد، شناسایی و نمایش داده می شود. علاوه بر این، این بدان معنی است که این ابزارهای نوآورانه همچنین به افزایش مشارکت کاربر در رابط کاربری شما کمک می کنند.

تجربه کاربری بهبود یافته

افزونه های مجهز به هوش مصنوعی می توانند به شما در شخصی سازی تجربه کاربری در وب سایت خود کمک کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی برای توصیه محتوا به بازدیدکنندگان بر اساس علایق، رفتار جستجو و تعاملات قبلی با سایت خود استفاده کنید.

بهترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

بسیاری از افزونه های وردپرس از هوش مصنوعی برای تسهیل مدیریت وب سایت و بهبود محتوا استفاده می کنند. با توجه به کاهش هزینه ساخت سایت با هوش مصنوعی پیشنهاد می‌ شود با برخی از این افزونه ‌ها آشنا شوید و جهت طراحی سایت با رویکرد بهینه سازی سرعت بارگیری از آنها استفاده نمایید. برخی از بهترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس عبارتند از:

افزونه AI Engine

AI Engine یکی از افزونه های کاربردی وردپرس است که می ‌توانید از آن برای تولید محتوا استفاده کنید. این ابزار با مدل هوش مصنوعی محبوب ChatGPT، یکپارچه می ‌شود. برخی از کارهایی که می‌ توانید با افزونه AI Engine انجام دهید عبارتند از تولید تصویر، تولید محتوای سفارشی، درج ویجت چت ‌باکس و غیره.

برای انجام این کارها نیازی به استفاده از کدهای سفارشی نیست، بلکه تنها چیزی که نیاز دارید یک کلید API از OpenAI است تا به شما کمک کند، حساب OpenAI خود را با این افزونه هوش مصنوعی رایگان، یکپارچه کنید. هنگامی‌ که این کار را انجام دادید، این امکان را دارید که به ‌دلخواه افزونه را تغییر و کارهای خاصی را با آن انجام دهید.

افزونه AIKit

این افزونه، جزو پرطرفدارترین و پرکاربردترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس است که به ‌طور یکپارچه سایت شما را با مدل‌ های متن و تصویر هوش مصنوعی پیشرفته OpenAI، از جمله GPT-3 و GPT-4 و DALL.E ادغام می‌کند. با افزونه AIKit، می‌ توانید از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای جذاب و تصاویر خیره ‌کننده استفاده کنید.

خودکارسازی تولید محتوا، تغییر مقالات و حتی ویدیوهای یوتیوب، بهبود سایت با یک چت ‌بات زیبا، ایجاد پاراگراف‌ های جامع در مورد هر موضوع قابل تصور، خلاصه‌ سازی متون و بسیاری امکانات دیگر، از ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد این افزونه است.

افزونه Translate WordPress with GTranslate

در حالی که نسخه رایگان این مترجم ترجمه های ماشینی آماری متوسطی را ارائه می دهد، نسخه پولی آن ترجمه های بسیار دقیقی شبیه انسان به زبان انگلیسی و از زبان انگلیسی ارائه می دهد. Translate WordPress with GTranslate نسخه های ترجمه شده وب سایت شما را در سرورهای راه دور ذخیره می کند که یک دامنه جداگانه برای هر زبان ایجاد می شود.

به این ترتیب، هر ترجمه ایندکس می شود و کاربران می توانند محتوای شما را با استفاده از زبان مادری خود پیدا کنند. این افزونه قادر است سایت شما را به 103 زبان زنده دنیا ترجمه کرده و در اختیار 99 درصد کاربران قرار دهد.

افزونه RankMath

افزونه SEO مبتنی بر هوش مصنوعی RankMath بیش از یک میلیون کاربر دارد. با کمک آن می توانید کنترل کنید که کدام محتوا ایندکس شده و چگونه در موتورهای جستجو ظاهر می شود. پیشنهاد داخلی بهینه سازی محتوای وب سایت را آسان می کند و به کاربران اجازه می دهد تا در مورد بهترین شیوه های سئو اطلاعات کسب کنند. در اکثر وب سایت هایی که در شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب طراحی و بهینه سازی می شوند، این افزونه بارگزاری می شود.

علیرغم تعداد زیادی از ویژگی‌ های پیشرفته، طراحی و راه‌ اندازی کاملاً سنجیده آن، استفاده از RankMath را حتی برای کاربران بی‌ تجربه آسان می‌ کند. RankMath بی شک بهترین افزونه هوش مصنوعی وردپرس در زمینه سئو به شمار می رود.

امروزه سئو  بهترین و ثابت‌ترین منبع ترافیک برای وب‌سایت ها می باشد. روند مداوم بهینه سازی پست های شما گاهی اوقات می تواند زمان بیشتری نسبت به نوشتن محتوای اولیه داشته باشد. اگر همیشه احساس می کنید که می توانید کارهای بیشتری را در زمینه سئو برای وب سایت خود انجام دهید اما زمان آن را ندارید، RankMath می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

درحقیقت مجموعه ای از ویژگی های هوشمند آن قابلیت های برتر SEO را برای شما به ارمغان می آورند که قبلاً از دسترس خارج بودند. از جمله این ویژگیها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشنهادات پویا و هوشمند
  • کلمات کلیدی پویا
  • ایجاد FAQ و سوالات هوشمند
  • پیشنهادات لینک هوشمند
  • اطلاعات کلمه کلیدی اضافی
  • کلمات کلیدی مرتبط

افزونه SEO Press

SEO Press یک افزونه محبوب وردپرس است که مجموعه ای جامع از ابزارهای سئو را برای بهینه سازی رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو ارائه می دهد. با انتشار نسخه 6.3، SEO Press با ادغام Open AI، یک پلتفرم پیشرو هوش مصنوعی در پلاگین خود، گامی جسورانه برداشته است.

این ادغام به کاربران SEO Press امکان دسترسی به یک ابزار قدرتمند جدید را داده است که می تواند عنوان SEO و توضیحات متا را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به صورت انبوه تولید کند. با کمک الگوریتم های پیشرفته Open AI، کاربران می توانند صدها یا هزاران عنوان و توضیحات متا منحصر به فرد و بهینه شده را بدون هیچ زحمتی ایجاد کنند.

افزونه Link Whisper

از جمله افزونه‌های هوش مصنوعی برای وردپرس افزونه  Link Whisper Free است. اتصال پست‌های مرتبط به یکدیگر درون سایت یا همان لینکسازی داخلی می‌ تواند بر سئو داخلی اثر بگذارد و رتبه سایت شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

کسانی که می‌ خواهند بارگذاری انجام دهند، همواره در این باره دغدغه دارند که چگونه مقالات مرتبط را پیدا کنند. بهتر است بدانید افزونه Link Whisper این کار را برای شما ساده می‌ کند و لیستی از پیشنهادهای خودکار از پست‎ هایی را که به یکدیگر مرتبط هستند، برای شما ایجاد می‌کند.

همچنین این افزونه می‌ تواند به بهبود سئو داخلی کمک کند. سئو داخلی بهبود یافته، باعث می ‌شود ربات ‌های گوگل هر چه زودتر سایت شما را شناسایی کنند و رتبه خوبی را به آن اختصاص دهند.

این افزونه ایجاد پیوند میان مقالات مرتبط را به صورت خودکار انجام می ‌دهد و شما می ‌توانید لیست کاملی از گزارش ‌ها را در دسترس داشته باشید. برنامه لینک ویسپر قابلیت پشتیبانی از زبان‌ های سوئدی، اسلواکی و عربی را داراست.

افزونه Image SEO Optimizer

افزونه Image SEO Optimizer که بسیاری از افراد آن را به نام بهینه ‌سازی خودکار سئو تصویر می ‌شناسند، یکی دیگر از افزونه‌های هوش مصنوعی برای وردپرس است که اثرات بسیار زیادی بر سئو سایت دارد. همانطور که می ‌دانید سئو وبسایت به عوامل متعددی بستگی دارد و شما می‌ توانید کاربران را از درگاه ‌های زیادی جذب کنید.

متن جایگزین تصویر برای بسیاری از کسانی که وظیفه بارگذاری محتوا در سایت را بر عهده دارند کسل‌ کننده است. اما این افزونه توانسته است این مشکل را به طور کامل حل کند و بی‌ شک استفاده از آن به بهبود سئو سایت کمک می ‌نماید. افزونه Image SEO Optimizer این قابلیت را دارد که کارت ‌های پیش‎ نمایش رسانه ‌های اجتماعی را با استفاده از پروتکل Open Graph برای پست‌ ها به نمایش درآورد.

افزونه Voicer

Voicer یک ابزار آسان و قدرتمند برای مشاغلی است که می خواهند یک حضور آنلاین مؤثر و جذاب ایجاد کنند. این افزونه وردپرس عالی، متن را به گفتار با صدایی واقعی مانند انسان با بیش از 275 صدا و بیش از 45 زبان تبدیل می کند. این افزونه بر اساس آخرین تحقیقات در شبکه های عصبی قدرتمند Google است تا صدای با کیفیتی را به شما ارائه دهد. با استفاده از این افزونه آسان، می توانید تعاملات خود را با کاربر واقعی کنید و خدمات مشتریان خود را تقویت کنید.

این افزونه برای ایجاد نسخه‌ های صوتی پست ‌ها و داستان ‌های وبلاگ شما، جان بخشیدن به ویدیوهای شما، یا حتی ارائه نسخه‌ های صوتی اسکریپت‌ های خدمات مشتری شما عالی است و با رابط کاربری بصری و تنظیمات ساده آن، می‌ توانید مطمئن شوید که صداهای شما درست به نظر می‌ رسند. بنابراین اگر به دنبال راهی آسان و قدرتمند برای ارتقای وب سایت خود به سطح بعدی هستید، افزونه Voicer WordPress را امتحان کنید.

افزونه Speaker

افزونه Speaker یکی دیگر از افزونه‌های هوش مصنوعی برای وردپرس است که می‌ تواند محتوای وب‌سایت را به گفتار انسان تبدیل کند.

این افزونه 340 فرمت صدایی را در دل خود جای داده است و به بیش از 52 زبان دنیا صحبت می ‌کند. افزونه Speaker از استاندارد Speech Synthesis Markup Language (SSML) پشتیبانی می ‌کند و شاید برای شما جالب باشد که بدانید این تنها افزونه‌ ای در وردپرس است که این قابلیت را دارد. با استفاده از این استاندارد که در پلاگین Speaker تعریف شده است شما می ‌توانید گفتار را به دقت تنظیم کنید.

در نتیجه، اعداد در قالب‌ های معمول بازخوانی می ‌شوند و مواردی مانند مکث و یا آهنگسازی در این افزونه مورد توجه قرار دارند. افزونه اسپیکر این شرایط را برای شما به وجود می ‌آورد که یک فید RSS را آماده کنید و آن را در سرویس‌ های پادکست مانند Apple Podcasts و Spotify منتشر سازید.

افزونه Wordlift

Wordlift یک افزونه وردپرس است که از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای کمک به ناشران برای تولید محتوای غنی ‌تر، مرتبط ‌تر و جذاب‌ تر استفاده می ‌کند.

این افزونه به طور خودکار حاشیه نویسی های معنایی را به محتوای شما اضافه کرده و کار را برای موتورهای جستجو  آسان تر می کند تا معنای متن شما را بفهمند و آن را در نتایج جستجوی مرتبط تر نشان دهند. همچنین ابزارهایی برای ایجاد داده های ساختاریافته و نمودارهای دانش فراهم می کند که می تواند برای بهبود سئوی وب سایت شما و افزایش تجربه کاربر استفاده شود.

زمانی که پلاگین WordLift به سایت متصل می ‌گردد، می ‌تواند محتواهایی را که در سایت وجود دارند بازخوانی کند و موجودیت ‌ها را در آن شناسایی کند و سپس نمایشی از محتوا ایجاد نماید. در نتیجه، ربات ‌های موتور جستجو محتوا را زودتر شناسایی می‌ کنند و این مسئله نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه سایت دارد.

به طور کلی، هر چقدر از افزونه‌ های هوش مصنوعی برای وردپرس هوشمندانه ‌تر استفاده کنید، به همان اندازه سایت خود را در معرض رشد و پیشرفت قرار می ‌دهید.

سخن پایانی

امروزه افزونه های مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی در بهینه ‌سازی و ارتقا عملکرد سایت ‌ها ایفا می‌ کنند. همانطور که فناوری هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهد، این افزونه ها نگاهی اجمالی به آینده توسعه وب و ایجاد محتوا دارند. چه یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشید یا یک تجارت با پایگاه دانش داخلی، یک افزونه وردپرس هوش مصنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به سطح بعدی ببرید.

این افزونه‌ ها به شما در صرفه ‌جویی در زمان، بهبود کیفیت سایت، جذب مخاطبان بیشتر و طراحی سایت فروشگاهی بهینه کمک می ‌کنند. البته باید بدانید توصیه نمی ‌شود تمامی افزونه‌‌ های هوش مصنوعی برای وردپرس را نصب کنید. زیرا نصب بیش از اندازه پلاگین بر روی وردپرس منجر به کندی آن می ‌شود و همین امر، مشکلات زیادی را برای سایت شما به وجود خواهد آورد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب به شما کمک می‌ کند اگر به دنبال طراحی سایت ارزان اما با کیفیت هستید بتوانید بهینه سازی فرآیند فروش با هوش مصنوعی را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

همچنین اگر به ‌دنبال افزونه ‌ای هستید که متناسب با نیازهای شما باشد، می ‌توانید گزینه ‌های ذکرشده در این مقاله را مد نظر قرار دهید یا در وب سایت ‌های معتبر جستجو کنید. همچنین در صورتی که با چگونگی طراحی سایت با وردپرس آشنایی ندارید می ‌توانید از مقالات سایت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز