استفاده از وردپرس برای مبتدیان ممکن است خطرناک باشد

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8487

5/5 - (1 امتیاز)

این روز ها که راه اندازی و طراحی وب سایت بیش از قبل گسترش یافته است، بسیاری از افراد سعی دارند با آموزش های لازم، طراحی وب سایت را فرا بگیرند. دانش طراحی سایت پیچیدگی های مختص به خود را دارد، اما در عین حال اگر آموزش به درستی انجام شود می تواند ساده و بسیار آسان باشد. اگر در حال حاضر سعی به آموزش طراحی وب سایت بخصوص طراحی سایت با وردپرس را دارید لازم است نکاتی را بدانید. استفاده از وردپرس برای مبتدیان ممکن است خطرناک باشد، به همین دلیل توجه به نکاتی مهم می تواند شما را در راه اندازی یکی سایت بدون مشکل یاری نماید.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

همانطور که می دانید CMS ها امکانات متنوعی را برای استفاده کنندگان خود دارند. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توان هر گونه محتوایی را مدیریت و کنترل نمود. سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار تحت وب می باشد که به افراد این امکان را می دهد که وب سایت های خود را مدیریت کرده و مطالب را بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی منتشر کنند.

وردپرس نیز یک سیستم مدیریت محتوا است. حدود 35 درصد از وب سایت های موجود با استفاده از وردپرس طراحی شده اند که البته شمار وب سایت های طراحی شده با وردپرس هر روز در حال افزایش است. این عدد نشان دهنده محبوبیت این CMS می باشد.

با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به آسانی می توان محتوای یک پایگاه اینترنتی را مدیریت و کنترل نمود. بخصوص اگر آن وب سایت با استفاده از وردپرس طراحی شده باشد. همین امر و سهولت استفاده باعث شده بسیاری از افراد تصمیم به فراگیری طراحی وب سایت با وردپرس بگیرند.

وردپرس که یک سیستم سایت ساز است، از PHP و MySQL استفاده می کند که تقریباً توسط همه میزبانان وب پشتیبانی می شود. استفاده از یک برنامه میزبانی ویژه وردپرس می تواند این امکان را بدهد که وب سایت شما از نظر سرعت، عملکرد و امنیت نسبت به سایر وب سایت ها برتری داشته باشد.

در گذشته از CMS ها اغلب برای وبلاگ نویسی استفاده می شد اما امروزه با ارتقا قابلیت های CMS های مختلف بخصوص وردپرس به راحتی می توان با استفاده از آنها حتی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ طراحی نمود. با وردپرس به سهولت می توان هر نوع وب سایتی را طراحی کرد.

مهمترین ویژگی وردپرس که آن را به یک سیستم مدیریت محتوای محبوب تبدیل کرده است، رابط کاربری آسان و کاربر پسند می باشد. همانطور که در بالا گفته شد به راحتی و بدون هیچ کونه دانش برنامه نویسی می توان با استفاده از وردپرس محتوای یکی سایت را مدیریت و کنترل نمود.

همین سهولت استفاده آسان باعث شده بسیاری از افراد طراحی سایت با وردپرس را بیاموزند. البته طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان می تواند مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد. اگر به تازگی طراحی سایت با وردپرس را یاد گرفته اید بهتر است برای طراحی سایت های متعدد دست نگاه دارید. چرا که ممکن است سایتی که طراحی کرده اید مشکلات متعددی داشته باشد.

برای راه اندازی یک سایت با وردپرس باید نمونه کار های زیادی داشته باشید. تنها با یک آموزش ساده نمی توان یک سایت بزرگ برای کاربران طراحی نمود. در ادامه به شما خواهیم گفت چه مشکلاتی ممکن است برای سایت هایی که توسط افراد مبتدی طراحی شده اند پیش بیاید.

مشکلات سایت هایی که توسط افراد مبتدی طراحی شده اند

یک وب سایت برای آنکه در معرض نمایش به عموم کاربران قرار بگیرید، باید راه های متعددی را طی نماید. طراحی و راه اندازی یک سایت سلسله مراتب مختص به خود را دارد. فراگیری این سلسله مراتب تنها با چند آموزش ساده امکان پذیر نیست و نیاز به کسب تجربه طراحی سایت دارد.

در وب سایت های مختلف فیلم ها و مقالات آموزشی مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که اغلب این مطالب تقریبا رایگان هستند. استفاده از این روش برای آموزش طراحی وب سایت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که آموزش بسیاری از مطالب مهم و اساسی طراحی وب سایت در این مقالات و فیلم های آموزشی نه تنها گفته نشده بلکه اشاره ای هم نشده است. فراگیری این مطالب مهم تنها با کسب تجربه و طراحی وب سایت های مختلف امکانپذیر است.

اگر به آموزش طراحی وب سایت با وردپرس علاقه دارید، می توانید به آموزشگاه طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. در این آموزشگاه تمامی مباحث مهم و اساسی طراحی وب سایت توسط اساتید و طراحان شرکت طراحی وب سایت دارکوب ارائه می شود. افرادی که در طراحی وب سایت سال ها تجربه و دارای نمونه کار های بنام هستند.

اگر در نظر دارید که طراحی وب سایت خود را فقط به دلیل طراحی سایت ارزان به افراد مبتدی بسپارید، به شما توصیه می کنیم از این کار صرف نظر کنید. یک سایت برای قرار گرفتن در فضای اینترنت باید ایمن سازی شود. بسیاری از افراد تازه کار به این امر مهم توجه نمی کنند و در ایمن سازی سایت از انجام برخی امور عافل می شوند. وب سایتی که به درستی ایمن سازی نشده است به محض بارگذاری در اینترنت در معرض حمله هکر ها قرار خواهد گرفت. ایمن نبودن وب سایت نه تنها یک مشکل است بلکه خطرات مختلفی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کاربران شما، اطلاعات خود را در وب سایت تان ثبت کرده باشند، ایمن نبودن سایت، باعث فاش شدن اطلاعات آنها نیز می شود.

علاوه بر این اگر تمایل دارید وب سایت تان به سرعت توسط گوگل و دیگر موتور های جستجو شناسایی شود و همچنین بعد ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید در طراحی وب سایت از پایه به اصول مهمی توجه شود. سئو و بهینه سازی وب سایت تنها رعایت seo on page و seo off page نیست بلکه سئو فنی نیز باید رعایت شود. سئو فنی مربوط به طراحی وب سایت است. در طراحی وب سایت باید به نکات مهمی مربوط به سئو توجه شود که بسیاری از افراد مبتدی به این امر مهم اشراف ندارند. در کد نویسی و همچنین طراحی قالب سایت موارد مختلفی مربوط به سئو فنی هستند که عدم توجه به آنها می تواند، بهینه سازی سایت را با مشکلات متعددی رو به رو کند.

علاوه بر این دو مشکل مهم، اگر شما بعد ها بخواهید وب سایت خود را ارتقا دهید، اصولا باید توسط همان طراح این کار را انجام دهید. که باز هم در این مورد با مشکل رو به رو خواهید شد. طراح شما مبتدی است و قادر به توسعه و افزودن قابلیت های جدید به وب سایت نیست. همچنین اغلب تازه کار ها برای افزودن عملکرد های بیشتر به سایت از افزونه ها و پلاگین های مختلف استفاده می کنند که این کار نیز باعث کند شدن سایت و یا ایجاد مشکل و ایراد در قسمت های دیگر سایت می شود.
برای طراحی سایت ارزان، پیشنهاد دیگری داریم. به یاد داشته باشید استفاده از وردپرس برای مبتدیان ممکن است خطرناک باشد به همین دلیل وب سایتی که توسط این افراد طراحی می شود، مناسب نمایش به کاربران و مخاطبان یک کسب و کار نیست.

طراحی سایت ارزان

اگر به دنبال طراحی و راه اندازی وب سایت با کمترین هزینه هستید و قصد دارید خودتان به تنها یک سایت را بدون هیچ دانش برنامه نویسی و تنها با چند آموزش ساده طراحی نمایید، بدون شک با مشکلات و خطر های متعددی که در بالا گفته شد رو به رو خواهید شد.

برای طراحی سایت ارزان تنها یک راه وجود دارد. خرید قالب آماده وردپرس ارزان ترین و سریع ترین روش ممکن برای راه اندازی یک سایت است. این امر به این معنا نیست که می توانید با استفاده از هر قالب آماده ای به راه اندازی وب سایت بپردازید.

در مقالات گذشته به شما گفته شد که استفاده از قالب های آماده وردپرس مشکلات خود را به همراه خواهد داشت. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید قالب آماده وردپرس به وب سایت شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید. همانطور که بار ها گفته ایم، تمامی قالب های وردپرس موجود در سایت دارکوب، توسط طراحان این شرکت طراحی شده اند.

به همین دلیل قابل توسعه و تغییر هستند. علاوه بر این چون این قالب ها توسط طراحان شرکت دارکوب طراحی شده اند، امنیت آنها نیز تضمین شده است. این قالب ها از پایه و بر اساس اصول فنی سئو طراحی شده اند.

اگر تنها برای طراحی وب سایت خود اقدام به آموزش وردپرس کرده اید، بجای اتلاف وقت می توانید از این قالب ها برای طراحی سایت خود استفاده نمایید. چرا که همانطور که گفته شد وب سایت هایی که توسط افراد مبتدی طراحی شده اند، مشکلات متعددی را به همراه خواهند داشت.

همچنین اگر برای ورود به بازار کار طراحی وب سایت، در حال فراگیری طراحی سایت با وردپرس هستید، به شما توصیه می کنیم، حداقل 10 قالب سایت را طراحی کنید سپس به دنبال مشتری یا استخدام در شرکت طراحی سایت باشید. همچنین در سال اول کار خود به هیچ عنوان اقدام به طراحی سایت حرفه ای برای افراد نکنید. برای طراحی سایت حرفه ای به چندین سال سابقه طراحی سایت نیاز است.

طراحی و راه اندازی یک سایت برای بسیاری از افراد یک کار پیچیده و دشوار است. اما اگر طراحی سایت توسط افراد حرفه ای و با تجربه زیاد انجام گیرد، پیچیدگی نخواهد داشت. علاوه بر این سایت هایی که توسط افراد متخصص و حرفه ای طراحی می شوند، غالبا مشکلات و ایرادات جدی و بزرگی به همراه نخواهند داشت. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت به شما صاحبان مشاغل است. با مراجعه به شرکت دارکوب نه تنها به راحتی می توانید یک سایت راه اندازی نمایید، بلکه با بسیاری از تکنیک ها و اصول دیجیتال مارکتینگ نیز آشنا خواهید شد.

با آنکه طراحی وب سایت اصلی ترین خدمات شرکت دارکوب است، اما خدمات دیگری از قبیل؛ برند سازی و دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی وب سایت، آموزش طراحی سایت و سئو و … نیز ارائه می گردد. تمامی خدمات شرکت دارکوب دارای پشتیبانی 24 ساعته هفت روز هفته می باشد. شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان در خصوص طراحی وب سایت یا دیگر خدمات ما داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز