طراحی سایت با وردپرس چیست؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5449

4.4/5 - (21 امتیاز)

وردپرس یک پلتفرم منبع باز برای ساخت وب سایت است که با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از پایگاه داده ی MySQL استفاده می کند. وردپرس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوای ساخت وبلاگ و وب سایت در دنیا می باشد.

با وردپرس می توان هر نوع وب سایتی راه اندازی کرد. مثلاً یک وبلاگ ساده برای انتشار مطالب به مخاطبان خاص و یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک پیچیده با استفاده از وردپرس قابل راه اندازی هستند. وردپرس بسیار منعطف است و از آن می توان برای ایجاد وب سایت های کوچک، متوسط و بزرگ استفاده کرد.

منظور از وب سایت وردپرس چیست؟

هر وب سایتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کرده باشد، به عنوان وب سایت وردپرس شناخته می شود. درواقع وردپرس به نوعی طراحی سایت میگویند که احتیاجی به کدنویسی ندارد به همین دلیل صاحبان کسب و کارهای کوچک در شروع کار خود بدون پرداخت هزینه هنگفت میتوانند یک وب سایت خوب را راه اندازی کنند.

کاربرد وردپرس چیست؟

تا پیش از ظهور سیستم های مدیریت محتوا، راه اندازی وب سایت کاری بسیار دشوار و پرهزینه بود که اگر هم قصد راه انذازی یک وب سایت حرفه ای را داشتید باید به دنبال یک طراح سایت زبده میگشتید اما با بوجود آمدن سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا امروزه میتوان وب سایت های بسیار جذاب و حرفه ای را طراحی نمود.

طراحی سایت با وردپرس برای هرنوع سازمان و شرکتی قابل اجراست از طراحی یک وب سایت شخصی تا طراحی فروشگاه های اینترنتی پیچیده که روزانه شاید صدها تراکنش داشته باشند و همه این ها توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس به سادگی قابل اجراست، وردپرس با اضافه کردن قالب و افزونه های مرتبط با آن به کمک طراحی سایت های پیچیده آمده است.

چرا باید برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم؟

همانطور که میدانید اکثر کسب و کارها امروزه به دنبال راهی برای معرفی خود در دنیای مجازی میگردند، حتی کسب و کارهایی با تفکرات سنتی هم میدانند برای رونق و گسترش کسب و کار خود احتیاج دارند که جایی در دنیای مجازی برای خود باز کنند، برای شروع فعالیت در دنیای مجازی اولین قدم راه اندازی یک وب سایت است تا بدین وسیله محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

بهترین راه برای اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید استفاده از وردپرس است، چراکه طراحی سایت با وردپرس ساده است و حتی استفاده از آن هم احتیاج چندانی به یادگیری زبان برنامه نویسی ندارد و نیاز شما را برای استفاده از وب سایت هایی با کدنویسی های پیچیده از بین میبرد، دلایل استفاده از وردپرس را در ادامه برای شما شرح داده ایم.

استفاده آسان

نصب وردپرس بسیار ساده است و شما به راحتی میتوانید این سیستم مدیریت محتوا را بر روی سیستم های خود نصب کنید همچنین مدیریت آن توسط صاحبان سایت نیز بسیار آسان است، رابط کاربری بسیار ساده وردپرس به شما کمک میکند که تنظیمات اولیه را به راحتی راه اندازی کنید.

پشتیبانی از تمام فرمت های محتوایی

وردپرس این قابلیت را در اختیار کاربرانش قرار داده است که بتوانند از همه نوع فرمت های محتوایی استفاده کنند، فرمت های محتوایی شامل ویدیو، فیلم و عکس میباشد، همانطور که میدانید استفاده از فیلم و عکس در تولید محتوا بسیار به بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ وب سایت شما کمک میکند چرا که در عصر حاضر الویت تولید محتوا جلب توجه مخاطبین است.

متن باز

متن باز به زبان ساده تر درواقع یعنی اینکه هرشخصی که اطلاعات فنی قابل قبولی داشته باشد میتواند تغییراتی را که مدنظرش است را به هسته وردپرس اضافه کند و درصورت لزوم این تغییرات را در اختیار دیگران قرار دهد.

عدم نیاز به کدنویسی

همانطور که در قسمت های بالایی نیز گفتیم استفاده از وردپرس احتیاجی به دانش کدنویسی ندارد چراکه این سیستم مدیریت محتوا به قدری دارای افزونه و قالب های کاربردی مختلف است که احتیاجی به کدنویسی ندارد و هرآنگونه که سلیقه شماست میتوانید وب سایت خود را توسعه دهید؛ اما نکته ای که لازم است بگویم این است که اگر در وب سایت خود به دنبال قابلیت اختصاصی هستید باید این را به توسعه دهندگان وردپرس بگویید تا برای شما به بهترین نحو انجام دهند.

بعلاوه شرکت های بزرگی که برای راه اندازی وب سایت خود از وردپرس استفاده کردند قوت قلبی است که کسب و کارهای کوچک و یا آنهایی که تازه به فکر راه اندازی یک وب سایت افتاده اند، در اینجا نام چند شرکت معروف که برای راه اندازی وب سایت از وردپرس استفاده کردند را برای شما آورده ایم:

  1. ماکروسافت نیوز: شرکت معروف ماکروسافت برای انتشار و به نمایش گذاشتن اخبار مربوط به توسعه و تحقیقات این شرکت از وردپرس در قالب مجله استفاده میکند.
  2. شرکت والت دیزنی: شرکت محبوب کودکان و چه بسا بزرگسالان والت دیزنی نیز برای معرفی محصولات جدید، مشاغل، فعالیت های خیرخواهانه و قرار دادن پشت صحنه فعالیت های خود از وردپرس کمک گرفته است.
  3. نیویورک تایمز: روزنامه بزرگ و مجله خبری نیویورک تایمز برای راه اندازی وب سایتشان از وردپرس استفاده کرده اند.

با وردپرس چه سایت هایی را میتوان راه اندازی کرد؟

همانطور که در قسمت های بالا توضیح دادیم هرنوع وب سایتی را میتوان به وسیله وردپرس راه اندازی کرد که در ادامه به توضیح و نام بردن هریک از آنها میپردازیم.

1. وب سایت شخصی

در گذشته و در سال های پیش که سیستم مدیریت محتوا وردپرس به میدان آمده بود میتوان گفت که تنها برای راه اندازی وب سایت های شخصی و تهیه وبلاگ از آن استفاده میکردند، اما رفته رفته با پیشرفته شدن وردپرس و افزایش افزونه های مختلف به آن برای راه اندازی هر وب سایتی میتوان از آن کمک گرفت.

2. ساخت وبلاگ

با وردپرس می توان به راه اندازی وبلاگ ها برای انتشار مطالب پرداخت. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها ابتدا تنها برای قراردادن وبلاگ و اخبار مجموعه خود از وردپرس استفاده میکردند و اما امروزه نیز وردپرس برای راه اندازی وبلاگ وب سایت ها بسیار محبوب است و میتوان به جرات گفت که وبلاگ نویسی یکی از مواردی است که به دیده شدن وب سایت شما بسیار کمک میکند.

3. معرفی کسب و کار

پس اینکه کسب و کار خود راه انداختید، راه اندازی یک وب سایت برای بیشتر دیده شدن محصولات و جذب مشتری بسیار به شما کمک کننده خواهد بود، راه اندازی وب سایت با وردپرس بهترین گزینه برای معرفی محصولات شماست بعلاوه که میتوانید بخشی را برای فروش آنلاین خود نظر بگیرید و یا حتی تنها به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید تا مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید.

4. وب سایت های فروشگاهی

از طریق وردپرس می توان وب سایت های فروشگاهی برای فروش محصولات داشت. چراکه امروزه افراد کمتری را میبینید که برای خرید محصولات خود بصورت حضوری مراجعه کنند این امر باعث افزایش ترافیک، رفت و آمد و شلوغی میشود و ممکن است زمان رسیدن به مقصد هم محصول مورد نظر خود را پیدا نکنند، اما با راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی میتوان بهترین محصولات را با کمترین زمان در اختیار مشتریان قرار داد، وردپرس در زمینه طراحی سایت های فروشگاهی نیز انتخاب بسیار مناسبی است چرا که افزونه های وردپرسی بسیاری مانند WooCommerce، Easy وجود دارند که بوسیله آنها میتوانید وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید و صدها پرداخت اینترنتی را در آنها تجربه کنید.

5. وب سایت های کاریابی

وب سایت های کاریابی گزینه بعدی برای طراحی سایت وردپرس هستند، امروزه سایت های بسیاری برای کاریابی بوجود آمده اند تا در آن کارجویان رزومه خود را بارگذاری کنند و کارفرما با مطالعه آنها تصمیم به استخدام بگیرد این قابلیت نیز با افزونه های وردپرس و ایجاد بستر مناسب در پوسته وردپرس امکان پذیر است و میتوانید یک وب سایت حرفه ای کاریابی را راه اندازی کنید.

6. وب سایت های چند زبانه

با پیشرفت و گستردگی که وردپرس به دست آورده است این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است که امروزه بتوانید با اکثر زبان ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید، پس اگر به دنبال راه اندازی یک وب سایت به زبان خاصی هستید و یا حتی اگر قصد داریم وب سایت مدنظرتان برای قومیت و ملیت های بیشتری راه اندازی شود وردپرس بهترین گزینه است تا بوسیله آن یک وب سایت حرفه ای چند زبانه را راه اندازی کنید.

7. وب سایت های آموزشی و مدرسه

از طریق وردپرس امکان راه اندازی وب سایت های آموزشی برای آموزش آنلاین، برگزاری آزمون های آنلاین و اعلام نتایج به کاربران و … می باشد، بعلاوه امروزه با گسترش فضای فناوری و اطلاعات و محقق شدن اکثر کارها در بستر اینترنت مدارس و مراکز آموزشی هم از این غافله جا نمانده اند و به راه اندازی وب سایت پرداخته اند، این کار باعث میشود که بسیاری از فعالیت ها که بصورت سنتی و کاغذی در گذشته انجام میشد و باعث از بین رفتن درخت ها و مصرف بی اندازه کاغذ میشد از بین برود.

بسیاری از مراکز آموزشی و مدارسی که اقدام به راه اندازی وب سایت کرده اند بستری را فراهم کرده اند که دانش آموزان و دانشجویان آنها بتوانند با عضویت در سایت اقدام به ارائه و گرفتن فرم ها گزارش و نمرات خود کنند. بنابراین سیستم مدیریت محتوا وردپرس در این زمینه هم راهکارهای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با استفاده از افزونه های وردپرس وب سایت آموزشی و مدرسه خود را راه اندازی کنید.

8. وب سایت های خبری

همانطور که میدانید وردپرس سیستم مدیریت محتوایی است که بسیار برای موتورهای جستجو بهینه شده است و درواقع سئو قدرتمندی دارد، بنابراین با راه اندازی وب سایت خبری خود میتوانید در صدر جدول موتورهای جستجو قرار بگیرید و خیلی سریع تر از وب سایت های اختصاصی پیشرفت و رشد کنید.

وردپرس گزینه بسیار مناسبی برای راه اندازی وب سایت خبری است که در پوسته های وردپرسی به وفور پیدا میشود و میتوانید به وسیله آنها یک وب سایت نسبتا حرفه ای خبری را راه اندازی کنید.

9. وب سایت های پخش فیلم

آخرین موردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم طراحی وب سایت های پخش کننده فیلم است، شما میتوانید با استفاده از افزونه های وردپرس اقدام به راه اندازی وب سایت برای پخش فیلم و سریال و حتی موسیقی کنید، این قابلیت وجود دارد که شما با هدف تجاری اینکار را انجام دهید یعنی با توجه به بسترهایی که وردپرس برای شما فراهم کرده است اقدام به فروش فیلم و یا موسیقی کنید و کاربر هریک از آنها را با خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین بدست آورد.

اینها تنها چند مثال از وب سایت های وردپرس می باشد. با وردپرس می توان هر نوع وب سایتی با عملکردی بسیار خوب راه اندازی کرد.

طراحی سایت با وردپرس چیست؟

سئو وردپرس چیست؟

به مجموعه پلاگین هایی که امور مربوط به سئو را انجام میدهد، افزونه های سئو وردپرس میگویند، امکاناتی از قبیل نوشتن عنوان متا، نوشتن عنوان تگ توسط این افزونه ها انجام میشود، از مهم ترین افزونه های وردپرس میتوان موارد زیر را نام برد:

1. افزونه Rank Math

یکی از افزونه های پرکاربرد ورد پرس است که وظیفه آن این است که صفحه و محتوای تولید شده را به رتبه های اول گوگل برساند، از دیگر امکانات و قابلیت های این افزونه میتوان به نصب سریع، سئو تصاویر، سئو محلی و شناسایی صفحات یتیم نام برد که البته این ها تنها بخشی از امکانات و قابلیت های این افزونه بود.

2. افزونه Yoast

یکی از معروفترین افزونه هایی که در امر سئو در وردپرس کمک کننده است همین افزونه است، این افزونه تمام چیزهایی را در اختیار کاربر قرار میدهد که برای سئو وب سایت نیاز دارید، این افزونه بصورت خودکار به بهبود فنی صفحه وب سایت میپردازد بعلاوه این قابلیت را دارد که محتوای صفحه وبلاگ شما را تجزیه و تحلیل درستی بکند، از دیگر امکانات و قابلیت های این افزونه میتوان به ساخت سایت مپ، پیکربندی 9 مرحله ای وب سایت، پیشنهاد لینک داخلی و سازگاری با صفحه سازهایی نظیر المنتور نام برد، البته قابلیت و کاربردهای دیگری را نیز این افزونه داراست.

اهمیت وردپرس در چیست؟

استفاده از وردپرس ساده است و حتی افراد مبتدی براحتی می توانند با آن کار کنند و به ساخت وب سایت و یا مدیریت یک وب سایت، بروزرسانی و انتشار مطالب در آن بپردازند، از دیگر قابلیت های وردپرس میتوان موارد زیر را نام برد:

  • بارگذاری وردپرس رایگان است و فقط لازم است برای سرویس میزبانی وب و نام دامنه هزینه پرداخت کنید.
  • وردپرس بسیار منعطف است و امکان ساخت انواع وبلاگ و مجله های آنلاین و فروشگاه های الکترونیکی را به کاربران می دهد.
  • وردپرس جامعه ی پشتیبانی بزرگی دارد و اگر هر مشکل و یا سؤالی برایتان پیش آید می توانید در انجمن های وردپرس مطرح کنید و برای آن راه حلی بیابید.
  • وردپرس یک نرم افزار منبع باز است. این بدان معناست که مجوز وردپرس عمومی است و متعلق به یک شرکت خاص نیست. بنابراین هر کسی می تواند به آن قطعات کدی اضافه کند و یا از ابزار های آن استفاده کند. این موضوع باعث پیشرفت چشمگیر وردپرس و همه گیر شدن آن شده است.
  • وردپرس نیاز به یادگیری کدنویسی را مرتفع کرده است. برای طراحی سایت با وردپرس نیاز به یادگیری دانش فنی خاصی ندارید. همین موضوع سبب شده است که طراحی سایت خیلی ساده تر از گذشته شود و حتی افراد مبتدی که دانش کدنویسی و تجربه ی خاصی در طراحی سایت ندارند، توانایی ایجاد یک وب سایت را داشته باشند.
  • وردپرس دارای ابزار ها و افزونه های زیادی است که با آنها می توانید هر نوع تغییری را در وب سایت خود ایجاد کنید. بسیاری از این افزونه ها رایگان و در دسترس عموم هستند.
  • وردپرس حاوی قالب های فراوان و قابل تنظیم است. با این قالب ها می توانید هر ظاهری که می خواهید به وب سایت خود اعمال کنید.
  • امنیت وردپرس نیز در سطح خوبی قرار دارد.

ویژگی های وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار خوب و با ویژگی های بی شماری می باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

1. سئو دوستانه است

با وردپرس می توانید اصول سئو را در وب سایت خود پیاده سازی کنید و آن را برای موتور های جستجو بهینه کنید.

2. وب سایت های وردپرس سرعت خوبی دارند

وردپرس ویژگی هایی دارد که با استفاده از آنها سرعت وب سایت ها بهبود یافته است. وب سایت های وردپرس اغلب از سرعت خوبی برخورداند و فقط در چند ثانیه بارگذاری می شوند.

3. ریسپانسیو بودن

اغلب قالب های وردپرس ریسپانسیو یا سازگار با موبایل هستند و از هر دستگاهی قابل مرور و در دسترس هستند.

4. وردپرس حاوی یک کتابخانه ی پرونده ی چند رسانه ای می باشد

وردپرس حاوی یک کتابخانه ی پرونده ی چند رسانه ای می باشد که مدیر وب سایت از طریق آن می تواند پرونده های چند رسانه ای مانند تصاویر و ویدئو ها در سایت خود بارگذاری کند.

UI .5 قابل درک و آسان

UI قابل درک و آسان وردپرس امکان تنظیمات آن را بدون نیاز به مهارت خاصی برای کاربران مهیا کرده است.

طراحی سایت با وردپرس چیست؟

چگونه با وردپرس وب سایت بسازم؟

اگر صاحب شغلی هستید و می خواهید یک وب سایت تجاری با وردپرس داشته باشید، می توانید این کار را خیلی ساده خودتان انجام دهید.

سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس حاوی ابزار ها و ویژگی هایی هستند که کار طراحی را بسیار ساده می کنند و کاربر را از فراگیری دانش فنی و برنامه نویسی رها می کنند.

بیش از 35% از وب سایت های کل دنیا با وردپرس ساخته شده اند. دانلود وردپرس رایگان و استفاده از آن ساده است. اگر می خواهید با وردپرس وب سایتی طراحی کنید، فقط کافیست مراحل ذیل را انجام دهید.

انتخاب نام دامنه و سرویس میزبانی وب

در مرحله ی اول باید برای وب سایت خود یک نام دامنه ی مناسب و مرتبط با شغلتان انتخاب کنید. همچنین باید یک شرکت خوب برای میزبانی وب سایتی که می خواهید راه اندازی کنید، انتخاب کنید.

بارگذاری وردپرس

بعد از این مرحله وردپرس را در کامپیوتر محلی خود بارگذاری کنید. برای این کار از سایت خود وردپرس استفاده کنید.

آشنایی با ابزار های وردپرس

سپس سعی کنید با UI وردپرس به اندازه ی کافی آشنایی پیدا کنید. ابزار ها و عملکرد هر کدام را یاد بگیرید تا در موقعیت های مناسب و هر جا که لازم است از ابزار مناسب استفاده کنید.

دانلود قالب مورد نظر و شروع طراحی

قالب مورد نظر خود را انتخاب و بارگذاری کنید و شروع به طراحی سایت کنید. در وب سایت خود از جلوه های بصری مانند تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید. محتوای وب سایت خود را بهینه کنید و از تگ های alt و توضیحات متا در وب سایت خود برای خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، غافل نشوید.

نتیجه

طراحی سایت با وردپرس کار چندان سختی نیست. وردپرس امکان طراحی به هر کسی از افراد مبتدی تا حرفه ای را می دهد. با وردپرس می توانید وب سایت های کاربردی و با عملکردی خوب، راه اندازی کنید. وردپرس نیاز به دانش کدنویسی را مرتفع می کند.

داشتن وب سایت امروزه به معنای حضور آنلاین و کسب درآمد بیشتر است. بنابراین داشتن یک وب سایت می تواند تفاوت های زیادی در کسب و کار شما ایجاد کند. برای طراحی وب سایت یا می توانید خودتان این کار را انجام دهید و یا از شرکت های مربوطه تقاضا کنید.

شرکت دارکوب با کادری حرفه ای، با وردپرس هر نوع وب سایتی را مطابق با نظر کاربر ایجاد و راه اندازی می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز