موارد ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8797

5/5 - (3 امتیاز)

طراحی فروشگاه اینترنتی و رعایت مواردی مانند قابلیت استفاده، طراحی زیبا و …. می تواند تأثیر زیادی در توسعه و افزایش کسب درآمد یک تجارت داشته باشد. کاربران اگر نتوانند محصولی که می خواهند را براحتی در طراحی فروشگاه اینترنتی شما بیابند، خیلی راحت سایت شما را ترک می کنند و جذب سایت رقیب شما می شوند. در طراحی فروشگاه اینترنتی خیلی موارد بایستی رعایت شود تا به تجربه کاربری خوب کمک کند.

چرا طراحی فروشگاه اینترنتی برای مشاغل مختلف ضروری است؟

طی چند دهه ی اخیر سیستم خرید و فروش تحولات زیادی را تجربه کرده است. امروزه بسیاری از کاربران محصولات مورد نیاز خود را از وب سایت ها تأمین می کنند. بسیاری از تجارت های بزرگ دنیا برای توسعه ی کسب و کار خود بر روی طراحی فروشگاه اینترنتی به نحوی که نیاز های کاربران را هر چه بهتر تأمین کند، تمرکز کرده اند. چنین تجارت هایی برای برآورده شدن هر چه بهتر خواسته کاربران نکات زیادی را رعایت می کنند. از آنجا که بسیاری از کاربران مایحتاج روزانه ی خود را از طریق اینترنت و فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند، راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی مطابق استاندارد های روز دنیا می تواند نقش بسزایی در توسعه ی کسب و کار ها و جلب رضایت کاربران داشته باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند تا در سطح جهانی دیده شوید، مشتریان قبلی خود را حفظ کنید و مشتریان جدیدی به دست آورید. طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا بتوانند از هر کجا و در هر زمانی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. امروزه تمام کسب و کار ها از خرده فروشی ها گرفته تا تجارت ها بزرگ و جهانی بایستی به فکر راه اندازی و طراحی سایت تجارت الکترونیک برای حرفه ی خود باشند. یک فروشگاه آنلاین برای اینکه در جذب کاربر و جلب رضایت و اعتماد مشتری موفق باشد بایستی به اندازه ی کافی جذاب باشد، طراحی UI خوبی داشته باشد، در دسترس باشد، و خیلی موارد دیگر را که در ادامه مقاله خواهیم گفت رعایت کند.

موارد لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی خوب چیست؟

رعایت برخی موارد در طراحی سایت فروشگاهی لازم و ضروری است و باعث جذب بیشتر مشتریان، جلب اعتماد آنها، ایجاد موقعیت های فروش و کسب درآمد بیشتر می شود. برخی از این موارد عبارتند از:

طراحی ساده و تمیز

یک طراحی ساده و تمیز در موفقیت طراحی سایت فروشگاهی تأثیر زیادی دارد. بر اساس گزارشات، در حدود 48% از کاربران گفته اند که اعتبار یک کسب و کار را با طراحی وب سایت آن می سنجند. طراحی سایت شلوغ باعث خستگی زود هنگام کاربر می شود. اما در مقابل یک طراحی سایت تمیز و ساده که از رنگ بندی محدود و فتوگرافی به بهترین نحو استفاده کرده می تواند برای طولانی مدت برای کاربر جذاب باشد. بعلاوه وجود گزینه های زیاد در طراحی سایت حواس کاربر را از محصولات پرت می کند. اما یک طراحی سایت ساده و تمیز باعث می شود تا کاربر بیشتر بر روی محصولات تمرکز کند. یک طراحی سایت ساده و تمیز سرعت لود بیشتری از یک طراحی سایت شلوغ دارد. طراحی سایتی که زودتر لود می شود می تواند UX بهتری ارائه دهد و جذب بیشتر و نرخ ترک از صفحه ی کمتری داشته باشد.

برای طراحی سایت فروشگاهی چه مواردی را رعایت کنم؟

موارد ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی

پیمایش ساده سایت

پیمایش ساده سایت برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. بسیاری از برند های تجاری هزینه های زیادی برای طراحی سایت خود خرج می کنند اما به دلیل عدم ارائه ی پیمایش ساده سایت در جذب کاربر موفق نیستند. کاربر اگر در طراحی وب سایت شما سردرگم شود خیلی زود آن را ترک می کند. پیمایش ساده سایت باعث می شود تا کاربر به آنچه که می خواهد راحت دسترسی پیدا کند. این موضوع می تواند میزان ماندگاری کاربر در صفحه و موقعیت های فروش و کسب درآمد را افزایش دهد. رعایت نکات ذیل باعث می شود تا بتوانید پیمایش سایتتان را برای کاربر ساده نگه دارید:

منو سایت

منوی اصلی سایت را در بالای صفحه و یا در سمت چپ صفحه قرار دهید.

دسته بندی محصولات

دسته بندی محصولات را برای کاربران مشخص کنید. به طور مثال اگر طراحی سایت فروشگاهی شما مربوط به فروش پوشاک است محصولات را دسته بندی پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه قرار دهید تا جستجو برای کاربران ساده تر شود.

نوار جستجو

یک نوار جستجو در بالای صفحه برای کاربران قرار دهید تا راحت بتوانند محصولی که می خواهند را سرچ کنند.

تهیه ی تصاویر با کیفیت از محصولات

تصاویر اطلاعات زیادی را به کاربران منتقل می کنند. تصاویر تأثیر اولیه زیادی بر کاربران دارند. تصاویر براحتی می توانند کاربران را به خود جذب کنند یا آنها را از طراحی سایت شما دور کنند. در خرید های آنلاین کاربران فرصت اینکه محصولات را از نزدیک ببینند را ندارند. بنابراین از طریق عکس ها بایستی اعتمادشان را جلب کنید. تصاویر کوچک و یا خیلی بزرگ برای کاربران جذابیت ندارند. برای گرفتن تصاویر با کیفیت و در اندازه های مناسب سرمایه گذاری کنید. ارائه ی تصاویر با کیفیت بر جذب کاربر و جلب اعتماد او در طراحی سایت فروشگاهی تأثیر زیادی دارد.

بر اساس گزارشات، در حدود 33% از خریداران آنلاین ترجیح می دهند تا پیش از خرید چند تصویر از یک محصول را ببینند. تهیه ی تصاویر 360 درجه و یا فیلم می تواند ویژگی های یک محصول را به خوبی نمایش دهد. تهیه ی چند تصویر از یک محصول باعث می شود تا کاربران راحتتر بتوانند یک کالا را در ذهنشان تجسم کنند.

ایجاد گزینه بزرگنمایی برای تصاویر محصولات

ایجاد امکان بزرگنمایی برای تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی به کاربران این امکان را می دهد تا براحتی بتوانند جزئیات یک محصول را مشاهده کنند. حتی در خرده فروشی ها، خریداران تمایل دارند تا جزئیات محصولات را ببینند. وقتی کاربران بتوانند جزئیات محصول را ببینند، می توانند آگاهانه برای خرید تصمیم بگیرند و با اعتماد بیشتری خرید کنند. کیفیت تصاویر بایستی خوب باشد تا در بزرگنمایی تصویر تار نشود.

درج توضیحات خوب برای محصولات

برای محصولات خود توضیحات خوبی درج کنید. در این توضیحات اطلاعات لازم در مورد ویژگی های محصولات را به کاربران ارائه دهید. کاربری که محصولی را می خواهد، نیاز دارد تا در مورد محصول مورد نظر خود اطلاعات داشته باشد. ارائه ی توضیحات خوب در مورد محصولات که جنبه های مختلف و ویژگی های منحصر به فرد محصولات را بیان می کند، می تواند خیلی از کاربران را به خرید ترغیب کند. ارائه ی اطلاعات خوب در مورد محصولات باعث افزایش درآمد می شود. قرار دادن تخفیفات در یک پنجره ی بازشو در کنار اطلاعات برخی محصولات برای یک مدت زمان محدود نیز یک راهکار بازاریابی خوب برای ترغیب کاربران به خرید است.

فرآیند پرداخت آسان

در طراحی سایت فروشگاهی، فرآیند پرداخت بایستی آسان باشد. فرآیند پرداخت یکی از مهمترین عناصر در طراحی سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک می باشد. دارندگان طراحی وب  سایت های فروشگاهی بایستی تمرکز خود را بر ارائه ی بهترین تجربه کاربری قرار دهند. کاربران بایستی براحتی بتوانند کالا ها و اجناس خود را به سبد کالا اضافه کنند و وارد صفحه ی پرداخت شوند. کاربران باید بتوانند کالاهایی که به سبد خرید اضافه می کنند را مشاهده کنند.

یک فرآیند خرید و تسویه حساب آسان و قابل درک به کاربران ارائه دهید. سرعت صفحه تسویه حساب را بهینه سازی کنید. یک فرآیند خرید ساده و سریع موقعیت های کسب درآمد بیشتری برای طراحی سایت فروشگاهی شما فراهم می آورد. وقتی کاربران از یک طراحی سایت تجربه خوبی به دست آورند احتمال اینکه دوباره به آن سایت مراجعه کنند افزایش می یابد.

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

موارد ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی

ریسپانسیو سازی طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی فروشگاه اینترنتی، ریسپانسیو سازی را یکی از اولویت های خود قرار دهید. تعداد بسیاری از کاربران و خریداران آنلاین از طریق گوشی های همراه خود برای خرید استفاده می کنند. ریسپانسیو سازی طراحی سایت فروشگاهی به معنای ارائه ی تجربه ی کاربری و خریدی لذت بخش برای کاربران می باشد. طراحی سایت های تجارت الکترونیک ریسپانسیو در ارائه ی تجربه کاربری خوب موفق تر هستند. طراحی سایت ریسپانسیو به کاربران این امکان را می دهد تا در کمترین زمان به همه ی ویژگی های یک محصول و هر آنچه که نیاز دارند براحتی دسترسی داشته باشند.

قرار دادن اطلاعات تماس در طراحی وب سایت

قرار دادن اطلاعات تماس در طراحی سایت فروشگاهی به کاربران امکان می دهد تا هر زمان که بخواهند به شما دسترسی پیدا کنند. وجود اطلاعات تماس در دسترس اعتماد کاربران را جلب می کند. در صورت بروز مشکل به صحبت های کاربران گوش دهید. تعامل داشتن با مشتری رابطه ی کاربر با شما را قوی تر می کند و باعث ایجاد روابط طولانی می شود.

وجود امکان گپ با مشتری

در طراحی سایت خود امکان گپ با مشتری را از طریق نصب سرویس های لازم فراهم آورید. وقتی کاربران بتوانند براحتی با شما گپ و گفتگو داشته باشند با برند تجاری شما بیشتر ارتباط برقرار می کنند. قرار دادن فرم های بازخورد نیز یک ایده ی خوب است. اگر از فرم های بازخورد در طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده می کنید، به طور منظم آنها را بازبینی کنید و به سؤالات و درخواست کاربران با حوصله و دقت پاسخ دهید.

سئو چیست و چرا مهم است؟

یکی دیگر از نیاز های ضروری هر طراحی سایتی پیروی از قواعد سئو می باشد. سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران است. پیاده سازی اصول سئو باعث می شود تا طراحی سایت شما دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورد و به تبع آن ترافیک خوبی به وب سایت شما هدایت شود. پیاده سازی اصول سئو منجر به ارائه ی تجربه کاربری خوب و جلب رضایت موتور های جستجو می شود.

بهینه سازی سایت به معنای ایجاد بهترین نتایج برای یک سری کلمات کلیدی خاص می باشد. گوگل می خواهد که کاربران در کمترین زمان بهترین و با کیفیت ترین نتایج را دریافت کنند. پیاده سازی اصول سئو می تواند این خواسته ی موتور های جستجو را برآورده کند. سئو تکنیک های زیادی دارد. برخی از مهمترین تکنیک های بهینه سازی سایت عبارتند از: بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب، بهینه سازی تصاویر و ….

پیاده سازی اصول سئو نیاز به مهارت و تجربه دارد. اگر خودتان در این زمینه به اندازه ی کافی مهارت ندارید، استخدام یک شرکت طراحی سایت بهترین راه کار است. یک شرکت طراحی سایت با در اختیار داشتن منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بهترین کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت مشاغل مختلف می باشد.

برخی تکنیک های بهینه سازی سایت

اگر شما می خواهید که کاربرانتان براحتی به وب سایت تجاری شما دسترسی داشته باشند بایستی بر روی بهینه سازی کلمات کلیدی سایت خود تمرکز کنید. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسب تجارت خود را بیابید چندین راهکار وجود دارد:

استفاده از کلمات کلیدی رقبا

اگر طراحی سایت رقبای شما رتبه های بهتری از سایت شما دارند، می توانید بررسی کنید آنها از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند، شما هم از همان کلمات کلیدی در طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

استفاده از ابزار های مناسب برای یافتن کلمات کلیدی

با استفاده از ابزار های مناسب می توانید به کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالاتری دارند، پی ببرید و از این کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید. بسیاری از این ابزار ها توسط گوگل ارائه شده اند و رایگان هستند.

برای هر صفحه یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردید، به هر صفحه از طراحی سایت خود یک کلمه کلیدی اختصاص دهید. معمولاً یک طراحی فروشگاه اینترنتی شامل چندین صفحه است. از استفاده از یک کلمه کلیدی برای تمام صفحات خودداری کنید. زیرا رتبه بندی چندین صفحه با یک کلمه کلیدی خاص در SERP مشکل ایجاد می کند. بهتر است تمام صفحات و کلمات کلیدی خود را لیست کنید و مطمئن شوید که آنها را در تقابل با یکدیگر نیستند.

استفاده از کلمات کلیدی در چندین جا

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی برای بهبود سئو سایت بایستی از کلمات کلیدی در چندین جا استفاده نمایید. از جمله: عناوین صفحه، در متن مطالب و بخصوص پاراگراف های اول، در توضیحات محصولات، در برچسب تصاویر، در URL ها، در توضیحات و عناوین متا و ….. موتور های جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها به تمامی این موارد مراجعه می کنند. استفاده از کلمات کلیدی در این مکان ها در SERP نیز نمایش داده می شود. خیلی از کاربران برای تصمیم گیری برای کلیک بر روی یک سایت به همین نقاط توجه می کنند.

قابلیت استفاده و جذب

هر چه کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند بدین معناست که محتوای سایت مرتبط تر است. بعلاوه وقتی قابلیت استفاده از سایت شما بیشتر باشد، کاربران بیشتر جذب محتوای وب سایت شما می شوند. اینها می تواند بر بهبود رتبه ی سایت شما در صفحه نتایج موتور های جستجو مؤثر باشد.

ادغام با شبکه های اجتماعی

بر اساس مطالعات، ادغام با شبکه های اجتماعی باعث بهبود رتبه ی سایت ها می شود. حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی باعث آگاهی بیشتر کاربران از برند تجاری و افزایش به اشتراک گذاری وب سایت شما می شود. بعلاوه با فعالیت در رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک صفحات محصولات و صفحه ی اصلی وب سایت خود در رسانه های اجتماعی، دسترسی کاربران به وب سایت خود را ساده تر می کنید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی در کنار پیاده سازی اصول سئو می تواند به موفقیت وب سایت تجاری شما کمک زیادی کند. دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) به معنای به دست آوردن مشتری به صورت آنلاین و از طریق استراتژی های فروش آنلاین می باشد. ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و …. برخی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می باشند.

نتیجه

طراحی فروشگاه اینترنتی در دنیای رقابتی تجارت به یک الزام تبدیل شده است. برند های تجاری برای اینکه بتوانند در میدان رقابتی تجارت پیروز باشند از طراحی سایت فروشگاهی نباید غافل شوند. اما بایستی در نظر داشته باشید که رعایت برخی موارد مانند ریسپانسیو سازی، پیاده سازی اصول سئو، بهینه سازی طراحی سایت فروشگاهی، استفاده از تصاویر با کیفیت و ….. در طراحی سایت فروشگاهی الزامی است. اگر به دنبال توسعه ی کسب و کار خود هستید بایستی این موارد را در طراحی سایت خود رعایت کنید.

اگر به دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت و سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای تمامی صنایع می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز