نحوه گرفتن نماد اعتماد برای فروشگاه اینترنتی به چه صورت است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8821

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی برای توسعه ی کسب و کار ها بسیار مهم شده است. در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق خیلی فاکتور ها دخیل هستند. از طراحی خوب گرفته تا گرفتن نماد اعتماد و …. یک طراحی زیبا و کاربر پسند که نماد اعتماد نیز دارد براحتی می تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد. وجود نماد اعتماد در طراحی سایت فروشگاهی باعث جلب اعتماد کاربران و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل و فروش می شود. در طراحی سایت فروشگاهی، نماد اعتماد الکترونیک نقش مهمی بازی می کند. دارندگان وب سایت های فروشگاهی بایستی گرفتن نماد اعتماد برای وب سایت فروشگاهیشان یکی از اولویت های کاری خود قرار دهند.

وب سایت ها تأثیر اولیه زیادی بر کاربران دارند. یک طراحی زیبا و مطمئن می تواند کاربران را به خود جذب کند. صاحبین تجارت ها و صنایع برای اینکه در دنیای رقابتی تجارت سر پا بمانند بایستی به یک طراحی سایت زیبا، کاربر پسند که عملکرد خوبی دارد، اهمیت زیادی دهند.

طراحی سایت فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

امروزه بسیاری از افراد مایحتاج خود را به صورت آنلاین تهیه می کنند. خرید آنلاین باعث کاهش هزینه و ذخیره زمان برای مشتریان می شود. از سوی دیگر حضور آنلاین برای مشاغل مختلف با طراحی سایت فروشگاهی تقویت می شود. طراحی سایت فروشگاهی به کسب و کار ها برای فروش بیشتر کمک زیادی می کند. یک طراحی سایت فروشگاهی زیبا و کارآمد با نماد اعتماد می تواند یک تجربه کاربری خوب خلق کند و فرآیند خرید آنلاین را برای کاربران آسان کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی به چه صورت است؟

طراحی فروشگاه اینترنتی کار چندان سختی نیست و هر کسی براحتی می تواند اقدام به طراحی سایت کند. برای اینکار ابتدا بایست یک نام دامنه تهیه کنید و سپس یک پلتفرم مناسب و قالب دلخواهتان را انتخاب کنید. طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد. اما استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند تضمینی بر کیفیت فروشگاه اینترنتی شما باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت به بهترین نحو باشد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای تمامی مشاغل می باشد.

گرفتن نماد اعتماد الکترونیک برای طراحی سایت فروشگاهی

نحوه گرفتن نماد اعتماد برای فروشگاه اینترنتی به چه صورت است؟

برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی چکار انجام دهم؟

در طراحی سایت فروشگاهی موفق و کاربردی فاکتور های زیادی دخیل هستند. برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

پیمایش ساده

پیمایش طراحی سایت فروشگاهی بایستی ساده و قابل درک باشد. کاربران بایستی در لحظه متوجه باشند که در کدام قسمت وب سایت فروشگاهی قرار دارند و چگونه می توانند به آنچه که می خواهند دست یابند. برای اینکه در پیمایش قابل درک به کاربران خود موفق تر باشید، بهتر است که منو را در بالای سایت قرار دهید  و دسته بندی محصولات را مشخص کنید.

سازگاری

تمام صفحات در طراحی فروشگاه اینترتنی بایستی با یکدیگر سازگار باشند. همچنین طراحی سایت و پالت رنگی با لوگو برند تجاری باید همخوانی داشته باشد. بر اساس مطالعات، 94% از کاربران از طراحی سایت و عناصر سطحی مانند رنگ و قلم های بکار رفته در طراحی سایت تأثیر می پذیرند. اطمینان حاصل کنید که رنگ ها و قلم های بکار رفته در تمام صفحات با یکدیگر مشابه هستند.

ریسپانسیو سازی

ریسپانسیو سازی یکی دیگر از موضوعات مهم در هر طراحی سایتی از جمله طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از تمام دستگاه ها با هر اندازه صفحه ای قابل مشاهده است. بر اساس گزارشات، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد.

مدت زمان بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری طراحی وب سایت هایی که حاوی پرونده های چند رسانه ای زیادی هستند، ممکن است کمی کند باشد. بارگذاری کند وب سایت ها منجر به کاهش جذب کاربر و افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. مدت زمان بارگذاری سایت ها یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل می باشد. سرعت بارگذاری سایت، سئو سایت را تحت تأثیر قرار می دهد. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند مدت زمان بارگذاری طراحی سایت خود را بهبود دهند، بایستی موارد گوناگونی را بهبود دهند. کد نویسی تمیز وب سایت، فشرده سازی فایل های صوتی و تصویری و …. می تواند به بهبود سرعت بارگذاری سایت کمک کند.

گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی هویت یک برند و شرکت را به نمایش می گذارد. نماد اعتماد الکترونیکی می تواند اعتماد کاربران را جلب کند. جلب اعتماد بیشتر کاربران به یک سایت باعث فروش بیشتر و پیشنهاد آن سایت به دیگر کاربران می شود. بعلاوه وب سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند می توانند با برند های بزرگ دنیا همکاری داشته باشند. اگر به تازگی کسب و کاری راه انداخته اید، حتماً نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید تا بتوانید اعتماد کاربران را راحتتر جلب کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای تمامی صنایع می باشد.

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد الکترونیک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دارندگان وب سایت های فروشگاهی اعطا می شود. مدت زمان اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی یک سال می باشد. برای گرفتن نماد اعتماد صاحب وب سایت بایستی مدارک خود را به وب سایت enamad.ir ارسال کند. وب سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند می توانند در بستر اینترنت تراکنش های مالی انجام دهند. وب سایت هایی می توانند نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنند که تمام مراحل احراز هویت را بدون هیچ مشکلی سپری کنند. نماد الکترونیک به وب سایت هایی تعلق می گیرد که خرید و فروش انجام می دهند.

گرفتن نماد اعتماد چه اهمیتی دارد؟

وقتی یک طراحی سایت، نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد یعنی معتبر است. بسیاری از خریداران پیش از خرید، نماد اعتماد را چک می کنند. فروشگاه های آنلاین برای گرفتن درگاه های پرداخت از بانک حتماً بایستی نماد اعتماد تهیه کنند. گرفتن درگاه های پرداخت بانکی مستقیم هم معتبرتر است و هم اینکه دیگر لازم نیست در هر تراکنش به بانک کارمزد پرداخت شود.

برخی از انواع نماد های اعتماد

در طراحی سایت علاوه بر نماد اعتماد الکترونیک، نماد های دیگری نیز می توانند اعتماد کاربر را جلب کنند. نماد های اعتماد مختلفی وجود دارد. برخی از این نماد های اعتماد در طراحی سایت ها عبارتند از:

HTTPS

اولین نماد اعتماد برای وب سایت های HTTPS می باشد. وب سایت هایی که از پروتکل HTTPS پیروی می کنند، ایمن هستند. وب سایت های ایمن برای گرفتن رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو شانس بیشتری دارند.

نماد اعتماد در طراحی فروشگاه اینترنتی

نحوه گرفتن نماد اعتماد برای فروشگاه اینترنتی به چه صورت است؟

نماد اعتماد رسمی

منظور از نماد اعتماد رسمی، وجود اطلاعات تماس در هر صفحه از وب سایت می باشد. کاربران در هر مرحله از مرور سایت شما ممکن است دچار مشکلی شوند و بخواهند با شما تماس بگیرند. وجود اطلاعات درست تماس باعث جلب اعتماد کاربران می شود. برای جلب اعتماد بیشتر، حتی می توانید در صفحه ی وب سایت خود از سرویس چت زنده نیز استفاده کنید.

نماد شبکه های اجتماعی

وجود نماد شبکه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد تا براحتی به پروفایل رسانه های اجتماعی شما دسترسی داشته باشند. وجود نماد شبکه های اجتماعی باعث تسهیل رابطه کاربران با شما می شود. وجود نماد شبکه های اجتماعی باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران شود. برخی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …. هستند.

چگونه می توانم برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود نماد اعتماد الکترونیکی بگیرم؟

فروشگاه های اینترنتی بایستی برای کسب و کار خود نماد اعتماد تهیه کنند. وب سایت های آگهی دهنده به نماد الکترونیک نیازی ندارند. برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک ابتدا بایستی به سایت این نماد یعنی enamad.ir مراجعه کنید. سپس بایستی گزینه ی درخواست نماد اعتماد را انتخاب کنید. برای ورود به سامانه بایستی اکانت خود را وارد کنید. اگر از قبل اکانت ندارید ابتدا باید یک اکانت برای خود ایجاد کنید. پس از ورود به سامانه بایستی اطلاعات خواسته شده مانند آدرس، شماره تماس و …. را وارد کنید.

در مرحله بعد بایستی تصویر صفحه ی اول شناسنامه را وارد کنید و سپس بایستی اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید. در مرحله ی آخر فرم نظر سنجی را پر کنید. برای تکمیل فرآیند ثبت نام نماد اعتماد، مدارک خواسته شده را به آدرس پستی که در آخرین مرحله گفته می شود را به همراه کد تأییدی که برایتان پیامک می شود، ارسال نمایید.

آیا وب سایت ها برای دریافت نماد اعتماد ارزیابی می شوند؟

بله، وب سایت ها برای دریافت نماد الکترونیک از چندین جهت بررسی و ارزیابی می شوند. کسب و کار های آنلاین بایستی قوانین دولتی را رعایت کنند. تبلیغات غیر مجاز، فروش اجناس غیر قانونی و …. بر خلاف قوانین دولت است. چنین وب سایت هایی نماد اعتماد دریافت نمی کنند. فرآیند خرید بایستی کاملاً مشخص باشد. کاربران بایستی بعد از خرید یک محصول کد رهگیری دریافت کنند. کاربران بایستی بتوانند قیمت محصولات و اطلاعات محصولات را ببینند. کاربران بایستی قادر به دریافت اطلاعات تماس با ما باشند. وب سایت های فروشگاهی از این جهات بررسی می شوند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، وب سایت های متقاضی بدون پرداخت وجه می توانند نماد اعتماد را دریافت کنند.

فاکتور های دیگر طراحی فروشگاه اینترنتی موفق چیست؟

برای داشتن طراحی فروشگاه اینترنتی موفق فاکتور های زیادی علاوه بر گرفتن نماد اعتماد دخیل هستند. در طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی تمیز وب سایت خیلی مهم است. استفاده از پالت رنگی مناسب، قلم های خوب، تصاویر و فتوگرافی خوب می تواند کاربران را متقاعد به ماندن بیشتر در سایت و خرید کند. وقتی کاربران تجربه خوبی از مرور یک وب سایت به دست آورند، احتمال مراجعه مجدد آنها افزایش خواهد یافت. اما چگونه می توانیم در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق باشیم؟

سادگی

سادگی در طراحی فروشگاه اینترنتی یک کلید موفقیت است. هر چه المان ها و عناصر یک صفحه بیشتر باشد، کاربر کمتر می تواند بر روی محصولات و فرآیند خرید تمرکز کند. بنابراین سعی کنید از رنگ ها و قلم های محدود استفاده کنید.

برند سازی

در خرید های آنلاین، کاربران به برند های معروف بیشتر اعتماد می کنند. برند ها به خوبی مشخص می کنند که چه کسی هستند، چه محصولاتی می فروشند و چه تفاوتی با رقبای خود دارند. به همین دلایل هم هست که در جذب کاربر و مشتری موفق تر هستند. برای برند سازی و آگاهی سازی کاربران از نام تجاری خود وقت بگذارید. اینگونه می توانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید.

مانند یک بازدیدکننده فکر کنید

اگر می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی شما با کاربران تعامل خوبی داشته باشد، مانند آنها فکر کنید. قطعاً کاربران از یک طراحی فروشگاه اینترنتی می خواهند که براحتی آنها را به خواسته ها و محصولاتشان برساند، طراحی تمیز و خوبی داشته باشد، فرآیند خرید راحتی داشته باشد. در کل سعی کنید با ایجاد امکانات لازم مانند نوار جستجو و طراحی ساده بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

استفاده از تصاویر با کیفیت

در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از تصاویر با کیفیت نقش مؤثری در افزایش نرخ تبدیل دارد. بر اساس گزارشات، تصاویر با کیفیت در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک تا 40% نرخ تبدیل را افزایش می دهند. با استفاده از تصاویر با کیفیت به کاربران خود جزئیات محصولاتتان را نشان دهید. تهیه ی تصاویر با کیفیت می تواند اعتماد کاربران را جلب کند. وقتی کاربران بدانند چه چیزی دارند می خرند، مطمئن تر خرید می کنند. اما عدم وجود تصویر محصولات در وب سایت های فروشگاهی، کاربران را برای خرید مردد می کند.

اثبات اجتماعی

یکی از ترفند های بسیار خوب فروش استفاده از استراتژی اثبات اجتماعی است. بدین معنا که بازخورد مثبتی که از کاربران فعلی خود دریافت کرده اید را به کاربران تازه وارد نمایش دهید. برای انجام این کار می توانید یک بخش در سایت ایجاد کنید  و از کاربران خود بخواهید که احساس خود به محصولی که خریداری کرده اند را بیان کنند. سپس از کاربران تازه وارد بخواهید که این توصیفات را مطالعه کنند.

نتیجه

امروزه طراحی سایت فروشگاهی در صنایع مختلف رواج زیادی پیدا کرده است. طراحی وب سایت یکی از بهترین راهکار ها برای تقویت حضور آنلاین می باشد. زیرا کاربران به وب سایت ها بیشتر اعتماد دارند. این اعتماد با گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی برای طراحی فروشگاه اینترنتی افزایش نیز می یابد. بسیاری از افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند، پیش از خرید، نماد اعتماد را در طراحی سایت فروشگاهی مورد نظر خود چک می کنند. وجود نماد اعتماد الکترونیکی در جلب اعتماد کاربران تأثیر زیادی دارد. تهیه ی نماد اعتماد کار سختی نیست. کافی است به وب سایت enamad.ir مراجعه کنید و مراحل اخذ نماد اعتماد را یک به یک طی کنید.

وب سایت های فروشگاهی برای اینکه بتوانند نماد اعتماد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دست آورند بایستی مطابق قوانین کشور کسب و کار کنند. وب سایت های تجارت الکترونیک از چندین جنبه توسط کارشناسان بررسی و ارزیابی می شوند. در صورت عدم وجود مشکل نماد اعتماد به متقاضیان به طور رایگان اعطا می شود.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز