چه مدت زمانی طول میکشد تا محتوا در موتور جستجو ایندکس گردد

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8872

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در هر سایت انجام شود. وب سایت ها به واسطه محتوای خود توسط گوگل و کاربران شناخته می شوند به همین دلیل باید در تولید محتوا دقت لازم را داشت. حدودا از سال 2017 میلادی تولید محتوا برای وب سایت ها به یکی از مشاغل پر درآمد در جهان تبدیل شد. چرا که محتوا یکی از ارکان اصلی یک وب سایت است.

اگر با سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید، باید بدانید که محتوا در رتبه بندی وب سایت ها نقش مهم و اساسی دارد. موتور های جستجو از جمله گوگل نیز اهمیت ویژه ای به محتوای سایت ها می دهند. وقتی محتوا در یک سایت بارگذاری می شود در طی مدت زمانی، گوگل ربات های خود را برای شناسایی یا به اصطلاح ایندکس کردن آن بسیج می کند. ربات ها و خزنده ها نیز بر اساس الگوریتم های گوگل شروع به پیمایش و شناسایی محتوا و جمع آوری اطلاعات لازم برای نمایش در صفحه نتایج می کنند. تا در صورتی که کاربر کلمات مرتبط با آن صفحه را جستجو نمود، این اطلاعات در لیست نتایج، نمایش داده شود.

مدت زمان شناسایی محتوا در موتور جستجو

مدت زمانی که که بطول می انجامد تا یک محتوا در صفحه توسط الگوریتم های گوگل ایندکس شوند مشخص نیست. اما به طور تقریبی می توان گفت از 3 روز تا 6 هفته ممکن است یک صفحه جدید در وب سایت توسط موتور جستجو شناسایی شود. البته برخی بر این باورند که اگر روی محتوا سئو اعمال نشود ممکن است این زمان تا 6 ماه نیز طول بکشد.

در طول دوره های مختلف ممکن است، گوگل الگوریتم های جدیدی را اتخاذ کند که این کار نیز روند شناسایی صفحات را کند خواهد کرد. چرا که ساز و کار هر الگوریتم متفاوت خواهد بود. به هر حال با انجام چند کار می توان به روند ایندکس شدن محتوا توسط موتور جستجو سرعت بخشید.

به همین دلیل برای بهینه سازی سایت لازم است که پیچیدگی های الگوریتم های مختلف گوگل را شناسایی کرد و بر اساس آنها به سئو سایت پرداخت. دانستن نحوه دریافت اطلاعات صفحات توسط گوگل می تواند مدت زمان ایندکس شدن محتوا سرعت ببخشد.

زمانی که یک پست یا یک مقاله جدید، صفحه سایت یا هر نوع محتوایی را در وب سایت خود منتشر می کنید.، فاکتور های بسیاری وجود دارند که بر سرعت ایندکس شدن صفحه سایت توسط گوگل تاثیر بگذارند. به عنوان مثال اگر صفحه جدید توسط افراد زیادی در شبکه های اجتماعی یا وب سایت های پر بازدید دیگر به اشتراک گذاشته شود، می تواند سرعت شناسایی صفحه و قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل را افزایش داد.

به همین دلیل بهینه سازی و سئو سایت یک امر بسیار مهم و حیاتی برای هر وب سایت است. بهینه سازی سایت باعث می شود مدت زمان شناسایی محتوا توسط موتور جستجو بسیار سریع تر انجام شود. اما بدون سئو ممکن است شناسایی صفحات سایت شما توسط گوگل تا 6 ماه طول بکشد. که این امر برای بازاریابی اینترنتی و افزایش ترافیک وب سایت شما فایده ای نخواهد داشت.

نحوه ایندکس شدن محتوا توسط موتور جستجو

در اینجا منظور از موتور جستجو، گوگل است، چرا که این موتور پر بازدید و مورد توجه موتور های جستجو دیگر نیز می باشد. برای ایندکس کردن محتوا، گوگل ابتدا اطلاعات بیشماری را از طریق منابع مختلف در حافظه خود جمع آوری می کند. این منابع می تواند صفحات وب، کتاب های اسکن شده، پایگاه داده های عمومی و محتوای ارسال شده توسط کاربران در Google My Business و Maps باشد.

گوگل همچنین برای تولید نتایجی که از صفحات وب جمع آوری نموده است به سه طریق عمل می کند:

  • خزیدن crawling: فرآیندی است که Google برای کشف صفحات جدید در وب استفاده می کند. از آنجایی که هر روز میلیون ها صفحه جدید در وب ایجاد می شود، Google باید به طور مداوم صفحات جدید را جستجو کند تا به لیست رو به رشد صفحات شناخته شده فعلی اضافه کند. به همین دلیل ممکن است خزیدن صفحات جدید در مدت زمان زیادی انجام شود. اما با اتخاذ راهکار هایی می توان خزنده های گوگل را به سوی صفحات جدید وب سایت خود هدایت نمود تا پیمایش آنها زودتر انجام شود.
  • سرویس دهی serving: سرویس دهی یا رتبه بندی، شامل یافتن مرتبط ترین نتایج صفحات وب در هنگام تایپ کاربر در جستجوی گوگل است. به این ترتیب گوگل سعی می کند مفید ترین پاسخ ها را بر اساس کلمات کلیدی به کاربر نمایش دهد. شما همانطور که می توانید مدت زمان خزیدن سایت خود را سریع تر کنید، می توانید سرویس دهی و رتبه بندی خود را نیز بهبود ببخشید. ریسپانسیو کردن قالب سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت، استفاده مناسب از کلمات کلیدی مرتبط، بازاریابی محتوایی و تولید محتوای ناب و … می تواند شانس بیشتری برای رتبه بندی بهتر سایت در گوگل ایجاد کند.
  • ایندکس کردن indexing: نمایه سازی یا ایندکس کردن، شامل درک اینکه یک صفحه چیست و با چه مطالبی مرتبط است، می باشد. گوگل پس از کشف صفحه جدید ، علاوه بر فهرست بندی تصاویر و فایلهای ویدئویی پیوست شده به صفحه ، محتوای آن را نیز تجزیه و تحلیل می کند.

برای گوگل نیز ضروری است که محتوای تازه و جدید را سریع تر شناسایی و به لیست اطلاعات خود اضافه کند. چرا که این موتور جستجو همیشه به دنبال به روز رسانی اطلاعات خود و انتشار مطالب جدید به کاربران است. پس اگر با استفاده از روش های مثبت سرعت شناسایی محتوای خود توسط گوگل را سرعت ببخشید، این موتور جستجو نیز از آن استقبال خواهد کرد.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز، بازاریاب ها همواره به دنبال این هستند که سرعت ایندکس کردن محتوای تازه منتشر شده را با روش های مختلف تسریع بخشند. به همین دلیل در سال های گذشته روش های مختلفی برای این کار یافته اند که می توان با استفاده از آنها تا حدودی باعث سریع تر شدن شناسایی محتوا توسط گوگل و دیگر موتور های جستجو شد.

روش هایی برای سریع ایندکس شدن محتوا

در ادامه به معرفی و بررسی روش هایی می پردازیم که با اتخاذ آنها می توان تا حدودی باعث تسریع در شناسایی محتوا توسط گوگل و متقابلا دیگر موتور های جستجو شد:

اتصال سایت به Google Search Console: برای این کار کافیست در ابزار webmaster گوگل ثبت نام کرده و نقشه سایت را در آن بارگذاری کنید. به این ترتیب خزنده های گوگل سریع تر می توانند به اطلاعات وب سایت شما دست بیابند.

وبلاگ مهمان: از آنجایی که خزنده های گوگل به صورت مداوم در حال پیمایش صفحات تمامی وب سایت ها هستند باید از سایت های دیگر نیز برای ارسال اطلاعات به الگوریتم های گوگل استفاده نمود. برای این کار کافیست در سایت های مرتبط و البته پر بازدید وبلاگ مهمان ایجاد کنید. با ایجاد لینک در این گونه سایت ها، خزنده ها به هنگام پیمایش آن صفحات از لینک وب سایت شما نیز بازدید خواهند کرد. به همین دلیل است که بک لینک گذاری و ساخت لینک یکی از موارد مهم در تکنیک های سئو سایت است.
ارسال مستقیم لینک سایت به موتور های جستجو: یک راه سریع و آسان دیگر برای سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی سایت، ارسال لینک وب به طور مستقیم به موتور های جستجو از طریق وب سایت هایی مانند Entireweb می باشد. با این روش تا حدودی می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود.

پیوند به صفحه جدید از صفحات رتبه بندی شده: اگر صفحات دیگر سایت رتبه بندی و ایندکس شده اند می توان از آنها برای پیوند زدن به صفحات جدید استفاده نمود. این کار سرعت ایندکس شدن صفحه جدید را افزایش می دهد. فقط کافیست به آن صفحات مراجعه کرده و به صورت مرتبط به صفحات جدید لینک بزنید.

افراد تاثیر گذار: افراد بسیاری وجود دارند که مردم زیادی آنها را دنبال می کنند. این افراد در صفحات اجتماعی حساب کاربری و همچنین وب سایت دارند. از آنجایی که افراد زیادی آنها را دنبال می کنند، بهترین روش برای افزایش سرعت شناسایی توسط گوگل هستند. شما می توانید از روش های مختلف و شرایط گوناگون از آنها درخواست کنید لینک سایت شما را در صفحات سایت و شبکه اجتماعی خود تبلیغ و منتشر کنند.

ایجاد وبلاگ: یک راه سریع دیگر برای فهرست کردن صفحات سایت، بارگذاری پست های منظم وبلاگ است. بر اساس نتایج بدست آمده، صفحات وب سایت های دارای وبلاگ سریع تر از وب سایت های دیگر شناسایی می شوند.

استفاده از + Google: + Google یک روش مفید برای ایندکس شدن سریع وب سایت است. استفاده از این ابزار گوگل، رایگان و آسان است. گوگل پلاس نیز مانند یک شبکه اجتماعی می باشد با آنکه افراد کمی از آن استفاده می کنند، اما در شناسایی سریع وب سایت موثر است.

استفاده از Google Analytics: این روش یک راهکار عالی برای بررسی گزارش ها و آمار های مربوط به صفحات سایت است. در دیجیتال مارکتینگ نیز برای ردیابی و گزارش دهی تبلیغات از Google Analytics استفاده می کنند. با این ابزار می توانید میزان عملکرد خود را در بهینه سازی سایت و تبلیغات آن کنترل و بررسی کنید. همچنین یک روش عالی برای ایندکس شدن سریع صفحات سایت است.

انتشار رپورتاژ آگهی: یک روش دیگر برای تسریع در شناسایی سایت و همچنین تبلیغات برند، انتشار رپورتاژ آگهی است. با این روش افراد دیگر با برند و کسب و کار شما آشنا می شوند و از آنجایی که در متن آگهی از لینک به صفحات خود استفاده کرده اید، ربات های گوگل نیز به سرعت به صفحات سایت شما روانه خواهند شد. معمولا رپورتاژ آگهی را باید در سایت های خبری منتشر کنید. همچنین انتشار آگهی در بسیاری از مواقع غیر رایگان می باشد. دقت داشته باشید که از سایت ها پربازدید و همچنین مرتبط با سایت خود برای انتشار آگهی استفاده کنید.

به اشتراک گذاری محتوا در انجمن ها: بسیاری از سایت ها دارای انجمن هستند. از آنجایی که انجمن ها توسط افراد زیادی رویت می شود، مورد توجه گوگل نیز می باشد. با انتشار پست و شرکت در انجمن ها می توانید گوگل را از وجود صفحات خود سریعتر با خبر کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی: این روز ها فعالیت در شبکه ها اجتماعی برای بسیاری از مردم محبوب شده است به طوری که می توان گفت اغلب آنها در روز حداقل دو ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی می توانید مردم را از وجود کسب و کار و همچنین وب سایت خود با خبر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش می دهید. با افزایش بازدید کننده های یک سایت، خزنده های گوگل با سرعت بیشتری صفحات آن سایت را شناسایی خواهند کرد. برای این کار کافیست محتوای سایت را در حساب شبکه اجتماعی خود منتشر کرده و از کاربران برای بازدید از وب سایت خود دعوت کنید.

استراتژی بازاریابی زیادی برای تسریع شناسایی صفحات سایت توسط Google وجود دارد، اما تلاش برای تشخیص اینکه کدام استراتژی ها برای سایت و کسب و کار شما مناسب است، کمی دشوار می باشد. اگر اخیراً محتوای جدیدی ایجاد کرده اید، اما نمی دانید برای بهبود رتبه بندی سایت در Google از کجا شروع کنید، با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در بهینه سازی و سئو سایت ها و همچنین ارائه خدمات طراحی سایت توانسته به یکی از شرکت های مطرح و فعال در این حوزه تبدیل شود. بدون شک مشاوران ما با ارائه بهترین راهکار ها می توانند شما را رتبه بندی بهتر وب سایت در گوگل یاری نمایند. برای برقراری ارتباط می توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز