طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9550

5/5 - (1 امتیاز)

بدون شک یکی از بهترین ها و مطمئن ترین پلتفرم ها برای ایجاد و طراحی وب سایت، سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد. این سیستم مدیریت محتوا به دلیل استفاده آسان و رایگان برای بسیاری از افراد محبوب است. با استفاده از این سیستم سایت ساز به راحتی می توان یک سایت کامل و با عملکرد بالا را طراحی نمود.
با آنکه استفاده از وردپرس آسان است اما مباحث و نکات مربوط به آن بسیار گسترده و پیچیده می باشد. از این رو در این مقاله سعی داریم به یکی از این نکات مهم یعنی طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس بپردازیم.

صفحه در دست ساخت وردپرس

بعد از طراحی، راه اندازی و ایجاد وب سایت، دلایل مختلفی وجود دارد که مدیر وب سایت تصمیم به تغییر یک صفحه یا افزودن صفحه جدید می گیرد. این کار در سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای بسیاری از وب مستران پیش آمده است. طراحی صفحه در دست ساخت نکات مهم مربوط به خود را دارد که توجه به آنها هم برای سئو و هم برای بازاریابی اینترنتی بسیار ضروری است. اگر به این نکات مهم توجه نشود می تواند باعث از دست دادن بازدیدکننده و مخاطب سایت گردد.

بدون شک در طراحی یک سایت نکات پیچیده ای پنهان است که برخی از آنها فقط در زمان راه اندازی سایت مشخص و نمایان می گردد. برای حل بسیاری از این موارد تنها راه حل ممکن، طراحی صفحه در دست ساخت ودپرس می باشد. همچنین این کار یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی است.

نکاتی در ارتباط با طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس

برای آنکه در این راه موفق باشید در قدم نخست باید مشتری و مخاطب خود را در نظر بگیرید. اگر مدت زمان زیادی است که سایت خود را دارید باید به کاربران خود از طراحی صفحه در دست ساخت اطلاع دهید، همچنین اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی نموده اید باید با یک بنر قابل رویت، ایجاد صفحه در دست ساخت را به مخاطبان خود اطلاع دهید. با اتخاذ راهکار های جذاب می توانید از طریق صفحه در دست ساخت، مخاطبان وب سایت خود را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که زمان برای کاربران وب سایت ها بسیار مهم است. اگر صفحه در دست ساخت موضوع مشخصی دارد باید زمان مشخصی را نیز برای بارگذاری و نمایش آن به مخاطبان مشخص کنید. در این صورت مخاطبان جدید وب سایت نیز برای بازدید دوباره از وب سایت اقدام خواهند کرد.

از شبکه های اجتماعی خود غافل نشوید. شبکه های اجتماعی محل فعالیت افراد زیادی از جامعه است به همین دلیل به راحتی می توان آنها را برای بازدید از وب سایت دعوت کرد. برای اطلاع کاربران خود از به روز رسانی وب سایت یا صفحه در دست ساخت می توانید، پست های مختلفی در شبکه اجتماعی مربوط به سایت و کسب و کار خود منتشر نمایید. همچنین با اعلام زمان بارگذاری مجدد وب سایت می توان تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داد.

همچنین می توان با یک پیش نمایش ساده از به روز رسانی وب سایت، کاربران خود را برای بازدید مجدد مشتاق کنید. این پیش نمایش می تواند در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شود.

ایجاد صفحه در دست ساخت وردپرس

با توجه به نکات بالا، اینک چگونه می توان یک صفحه در دست ساخت وردپرس را طراحی کرد؟ با توجه به اینکه این نوع طراحی در میان وب سایت ها بسیار متداول می باشد، افزونه های مربوط به آن از پیش طراحی شده اند.

این پلاگین با نام CMP: Coming Soon and Maintainance Plugin به صورت رایگان عرضه شده و قابلیت استفاده عمومی دارد. استفاده از این افزونه نیز مانند بسیاری دیگر از پلاگین های وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد. فقط کافیست آن را دریافت کرده و در پنل سایت بارگذاری و نصب کنید.

بعد از آنکه افزونه مورد نظر نصب و فعال شد، می توان Coming Soon Mode را از نوار ابزار Admin در داشبورد پنل سایت روشن کنید.

پس از آنکه Coming Soon Mode فعال شد، صفحات سای همچنان برای شما به عنوان مدیر سایت قابل رویت است اما برای سایر بازدیدکنندگان، این امکان وجود ندارد و آنها در صفحه اصلی وب سایت با پیغام در صفحه در دست ساخت یا پیام هایی مشابه آن روبه رو خواهند شد و امکان استفاده از سایت برای آنها وجود ندارد.

این پلاگین دارای سه تم و یا قالب مختلف برای نمایش به کاربران است. استفاده از این تم ها کاملا رایگان و انتخاب آنها بستگی به نظر و هدف شما دارد. به عنوان مثال یکی از تم ها دارای شمارش معکوس برای بارگذاری مجدد سایت است که زمان مشخصی را می توان برای آن در نظر گرفت. در نتیجه بازدیدکنندگان می توانند از زمان بارگذاری صفحه در دست ساخت وردپرس مطلع شوند.

اگر قصد افزودن لگو به صفحه را دارید می توانید این کار را از بخش logo setup انجام دهید. لگو می تواند گرافیکی یا به صورت متن باشد. همچنین می توان برای lunch date نیز زمان مشخصی را در صفحه مشخص و به اطلاع کاربران خود برسانید. این کار ها به حفظ هویت برند شما و افزایش بازدیدکنندگان کمک خواهد نمود.

این محتوا تاریخ راه اندازی سایت، کار هایی که برای به روز رسانی انجام شده است و قرار است در آینده انجام شود را به کاربران ارائه خواهد داد. برای افزودن این محتوا باید از HTML و برخی CSS های سفارشی استفاده کرد. همچنین شما می توانید به افزونه دستور دهید تا اقدامات پیش فرض مانند پنهان کردن شمارنده را در زمان تمام شدن زمان انجام دهد. برای تمامی این موارد، پلاگین دارای فونت پیش فرض با سایز و فاصله حروف مشخص است. اما شما می توانید از فونت دلخواه با اندازه مورد نظر خود استفاده نمایید.

یکی از بهترین قابلیت های این پلاگین، قابلیت افزودن شبکه های اجتماعی به صفحه در دست ساخت است. شما می توانید از قسمت Social Media لگو شبکه اجتماعی مورد نظر خود را همراه با پیوند به صفحه شبکه خود انتخاب کرده و به صفحه اضافه کنید. این کار باعث می شود کاربران سایت از آدرس شبکه های اجتماعی مرتبط با شما مطلع شوند.

صفحه در دست ساختی که ایجاد کرده اید دارای یک تصویر پشت زمینه پیش فرض است. این تصویر را می توان تصاویر مورد نظرتان جا به جا کنید. فقط کافیست عکس های خود را در WordPress media library بارگذاری نمایید. همچنین می توانید به جای استفاده از عکس از فیلم های متنوع نیز استفاده کنید. این تغییرات در قسمت graphic Background قابل اعمال هستند.
در کنار این افزونه، پلاگین های دیگری نیز برای طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس وجود دارند که استفاده از بسیاری از آنها رایگان می باشد. شما با ایجاد این صفحه و طراحی صحیح آن می توانید استراتژی بازاریابی خود را به خوبی اجرا کنید و باعث افزایش بازدید کنندگان وب سایت شوید.

با آنکه استفاده از این افزونه ساده است اما پیچیدگی های مربوط به خود را دارد. به شما پیشنهاد می کنیم برای طرح سوال یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از18 سال سابقه درخشان، آماده ارائه خدمات طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، برند سازی و مشاوره رایگان در این حوزه های به شما عزیزان است. برای ارتباط با ما می توانید به صورت آنلاین و 24 ساعته یا حضوری اقدام نمایید.

دلایل زیادی وجود دارد که صاحب سایت اقدام به طراحی صفحه در دست ساخت می کند. به عنوان مثال برای به روز رسانی وب سایت، افزودن صفحه جدید، اعمال تغییرات اساسی در صفحات وب سایت و در مواقعی نیز برای جذب مخاطب بیشتر می توان اقدام به طراحی صفحه در دست ساخت کرد.

در طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس به چه نکاتی باید توجه شود؟

  • در ابتدا لازم است کاربران و مخاطبان خود را از طراحی صفحه در دست ساخت باخبر کنید. این کار باید با ایجاد یک بنر با عنوان صفحه در حال به روز رسانی یا در حال ساخت صورت بگیرد.
  • در قدم بعدی باید زمانی را برای بارگذاری صفحه مورد نظر مشخص کرده و به اطلاع کاربران خود برسانید. زمان برای کاربران بسیار مهم می باشد.
  • از شبکه های اجتماعی نباید غافل شد. شما می توانید با استفاده از پست های مختلف در ارتباط با به روز رسانی سایت یا صفحه در حال ساخت و زمان بارگذاری آن، کاربران خود را از اخبار وب سایت مطلع کنید. این کار همچنین باعث افزایش بازدید از وب سایت می شود.
  • برای آگاهی کاربران خود از صفحه در دست ساخت، می توانید یک پیش نمایش ساده از به روز رسانی که در آینده در سایت انجام می شود، استفاده کنید. این پیش نمایش را می توان در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشت.

طراحی صفحه در دست ساخت وردپرس چگونه می باشد؟

برای این کار پلاگین های مختلفی طراحی شده اند که یکی از آنها CMP: Coming Soon and Maintainance Plugin می باشد. استفاده از این افزونه بسیار ساده می باشد. همچنین این پلاگین را می توان رایگان استفاده نمود. با فعال سازی پلاگین CMP صفحه در دست ساخت بجای صفحه اصلی سایت به کاربران نمایش داده می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز