تکنیک های طراحی سایت در سال 1403

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
 تصور کنید، در حالی که در قرن 21 زندگی می کنید، مانند 19 لباس می پوشید! آیا در حالی که روند شیک تر است، به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید که در جریان باشید؟ اینطور نیست که سبک لباس پوشیدن شما غیراخلاقی باشد یا ارزشی نداشته باشد. اما، درست بودن با روند به شما کمک می کند تا از بهترین مزیت های زمان حال و گذشته بهره ببرید. همین امر در مورد طراحی وب نیز صدق می کند! در این راستا، من 13 محبوب ترین روند طراحی وب را از تحقیقات عمیق جمع آوری کرده ام. و گرایش های طراحی انتظار دارند دنیای طراحی های وب رنگارنگ و لکه دار را بچرخانند! بنابراین، اجازه دهید قبل از اینکه جهان سریعتر از شما حرکت کند، یک مطالعه سریع داشته باشیم!

13 تا از بهترین تکنیک های  طراحی وب برای سال 1403

پیروی از روندهای برتر طراحی وب به طراحان کمک می کند تا با خلاقیت خود برجسته شوند و زندگی را به طراحی خود بیاورند. آینده طراحی وب را کاوش کنید و از بهترین طراحی مد روز استفاده کنید!

روندهای برتر طراحی وب در سال 1403 چه هستند؟

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب تولیدی هستید، آشنایی با گرایش های طراحی سایت در زمان های اخیر الزامی است. به عنوان یک طراح، دانستن این روندها همیشه به شما کمک می کند تا با این دوران پرشتاب به روز بمانید و هویت برند قوی تری برای مشتریان خود ایجاد کنید.

1. گرایش های طراحی مینیمالیستی

طراحی وب مینیمالیستی نه تنها یک گرایش طراحی وب است بلکه یک ترفند روانشناسی است! این استراتژی با حذف عناصر طراحی غیر ضروری و بی‌ظرافت، ساختار طراحی را ساده می‌کند. به گفته GoodFirm، 84.6 درصد از طراحان وب، طراحی وب شلوغ را به عنوان یک روش خوب برای وب سایت های تعاملی انتخاب نمی کنند. بنابراین، هرچه طراحی شما دقیق تر باشد، عملکرد وب سایت بهتری خواهید داشت. در دوران مدرن، اکثر مردم طراحی مینیمالیستی را دوست دارند زیرا ظاهری حرفه ای ارائه می دهد و توانایی تصمیم گیری کاربر را افزایش می دهد. این استراتژی طراحی وب سایت به کاربران کمک می کند تا زمانی که گزینه های کمتری برای انتخاب وجود دارد، تصمیمات سریع تری بگیرند.

2. جلوه های بصری سه بعدی

امسال، طراحان وب سایت با ایجاد یک تجربه کاربر محرک بزرگتر می شوند. بنابراین، استفاده از جلوه های بصری سه بعدی تسریع می شود. خب ویژگی های مثبت خودش رو روی سیستمش داره! تصاویر سه بعدی روش های طراحی هستند که می توانند بلافاصله توجه کاربران را جلب کنند و به راحتی قابل مشاهده و درک باشند. علاوه بر این، افزودن ابعاد جدید به طراحی وب به طراحان کمک می کند تا بهترین تجربه کاربری (UX) مکن را داشته باشند، کاربران را به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند هدایت می کند و یک صفحه وب را از صفحات وب معمولی متمایز می کند. این وب سایت NFT dydx را به عنوان یک مثال عالی در نظر بگیرید. دارای ویژگی های تعاملی در سراسر وب سایت با عناصر متحرک بصری جذاب است.

در حین ساختن یک طراحی همهجانبه با ابعاد سه بعدی، مطمئن شوید که از بهترین ابزارهای UX برای بهره بردن از مزایای استفاده می کنید، مانند قالب بندی سیمی، نمونه سازی اولیه و ایجاد مدل ها و دارایی های سه بعدی وب سایت ها.

3. طرح بندی تایپوگرافی

طرح‌بندی صفحه با بهترین تایپوگرافی در طراحی وب، استفاده از تایپوگرافی (متن مستعار) را به روش‌های مختلفی مانند فونت، رنگ، اندازه و فاصله در یک صفحه وب نشان می‌دهد. تایپوگرافی در طراحی وب سایت در سال های گذشته به طور فزاینده ای مشهور شده است زیرا طراحان وب توجه خود را به جزئیات روی آن متمرکز کرده اند. به عنوان یک عنصر حیاتی طراحی، تایپوگرافی جذب بینندگان را سریع‌تر جذب می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها بیشتر در سایت درگیر بمانند. علاوه بر این، صفحه‌آرایی چاپی در طراحی به عنوان مینیمالیسم عمل می‌کند. این طرح‌ بندی مستقیماً آنچه را که کل صفحه می‌خواهد بیان کند، بدون طولانی‌ تر کردن آن و اتلاف وقت بازدیدکنندگان سایت، آزاد می‌کند. این طرح‌ بندی همچنین بلند تر صحبت می‌کند و کار می‌کند تا مردم بفهمند که متون به اندازه تصاویر چندرسانه‌ای تأثیرگذار هستند.

برای مثال، اگر در حال ایجاد یک وب سایت تک صفحه ای هستید، Selected را در نظر بگیرید. آن‌ها از اشتباهات تایپی در سبک‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های بسیاری همراه با هم‌ترازی‌های متفاوت و منحصربه‌فرد استفاده کردند تا وب‌سایت را جذاب کنند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

4. نئوبروتالیسم

گرچه بروتالیسم در اواسط سال 1389عرصه طراحی وب را به خود اختصاص داده است، نئوبروتالیسم در طول پنج تا شش سال گذشته رنگ جدیدی به آن اضافه کرده است. و انتظار می رود تا سال 1403 خلاقیت را در دنیای طراحی تشویق کند. به‌عنوان یک طراح، می‌توانید از قدرت نئوبروتالیسم برای ایجاد طراحی با کاربرپسندی و زیبایی مینیمالیسم استفاده کنید. به گامرود نگاه کنید. طراح از مجموعه‌ای از پالت‌های رنگی تک رنگ، تایپوگرافی بزرگ و فضای سفید برای ایجاد یک تجربه کاربری واضح و متمرکز استفاده کرد.

5. طومار

"Scrollitelling" مخفف کلمات "Storytelling" و "Scrolling" در یک وب سایت است. در این اصطلاح طراحی، طراحان از بسیاری از انواع اسکرول، مانند اسکرول افقی، برای هدایت یا راهنمایی کاربر در طول سفر استفاده می کنند. این اثر به طور قابل توجهی در محتوای طولانی مانند مقالات یا افشای محصولات و صفحات درباره ما استفاده می شود تا برای خوانندگان و بینندگان جذاب تر شود. طراحان از طریق یک راهنمای داستان گویی، کاربران خود را درک می کنند، با آنها همدلی برقرار می کنند و سپس از نظر روانی به آنها دسترسی پیدا می کنند. در وب‌سایت اپل، اپل از داستان‌گویی از طریق پیمایش استفاده می‌کند تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود را به شیوه‌ای جذاب‌تر و تعاملی‌تر بصری نشان دهد. اگر یک وب‌سایت عروسی ایجاد می‌کنید، می‌توانید با افزودن یک قلاب جذاب به داستان، داستان سرایی را در بخش یا صفحه «داستان ما» آن اعمال کنید!

6. Scrapbook Aesthetic

Scrapbook esthetic یک تکنیک طراحی سایت مدرن و متداول در وب سایت های افراد خلاق در زمان های اخیر است. این تکنیک طراحی با دستخط، کاغذهای پاره شده، برچسب‌ها، ابله‌ها و سایر اجزای تزئینی که معمولاً در دفترچه‌های کاغذی فیزیکی استفاده می‌شوند، از استایل خود بهره می‌برد. طراحی‌های وب زیبایی‌شناسانه اسکرپ‌بوک معمولاً در میان هنرمندان صدا، طراحان و نویسندگان محبوب هستند و باعث می‌شوند تا وب‌ سایت‌های هنرمندان خلاقیت و عجیب‌وغریب بودن خود را از طریق حضور آنلاین خود به نمایش بگذارند. علاوه بر این، این استراتژی یک روش سرگرم کننده و جذاب برای طراحی یک وب سایت است. طراحی زیبایی شناسانه Scrapbook با استفاده از الگوها و بافت های مختلف، تنوع رنگ، انیمیشن ها و تصاویر به ایجاد یک تجربه کاربری به یاد ماندنی و متمایز کمک می کند. ببینید پلانتاریوم چگونه این کار را کرد! با استفاده از رنگ های مختلف، اشکال هندسی، خراش دست، اشکال ارگانیک و هنرهای ابله.

7. پیمایش اختلاف منظر

پیمایش اختلاف منظر یکی از مرسوم‌ ترین تکنیک‌های ساخت سایت در این زمان اخیر است که در آن عناصر پیش‌زمینه یک وب‌سایت سریع‌تر از عناصر پس‌زمینه آن حرکت می‌کنند. از این تکنیک طراحی می توان برای تاکید بر جذابیت بصری طراحی یک وب سایت و ایجاد تجربه کاربری فراگیرتر استفاده کرد. به مثال افکت پیمایش اختلاف منظر وب سایت FireWatch نگاه کنید. آنها از لایه های متحرک زیادی در بخش قهرمان خود استفاده کردند تا حس عمیقی در طراحی خود ایجاد کنند.

8. طرح بندی شبکه شکسته

شبکه های شکسته موثرترین رویکرد طراحی هستند که به طراحان کمک می کند تا عناصر طراحی مانند متون و تصاویر را به صورت جذاب و جذاب نمایش دهند. شبکه های شکسته با کمک به شما در سازماندهی و تعادل ساختار طراحی خود به طراح وب کمک می کنند تا وضوح و نظم را در طراحی به ارمغان بیاورد. گرچه Broken Grids در طراحی وب سایت بسیار مفید است، اما در حال تبدیل شدن به مرسوم، مد روز و استفاده در سراسر یک وب سایت است. فقط نمونه قالب کافه جاوا را بررسی کنید و همه آن را دریافت خواهید کرد!

9. حالت تاریک

حالت تاریک در میان آخرین گرایش های طراحی وب در دنیای آنلاین محبوب شده است. بنابراین از سال 1399، ارزش پیشنهادی آن تأثیر خود را بر عرصه طراحی نیز می گذارد. حالت تاریک یا تم تیره مزایای فراوانی را برای بهبود تجربه کاربر فراهم می کند، مانند صرفه جویی در عمر باتری کاربران، بهبود علاقه بصری و خوانایی محتوا، و افزایش نرخ تبدیل. از آنجایی که تم تیره از نظر بصری برای چشمان کاربران آرامش بخش است، به آن ها کمک می کند تا در صفحه وب بیشتر درگیر شوند.

بر اساس یک مطالعه اخیر، از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به آستیگماتیسم (که باعث تاری دید چشم می شود) است و 91 تا 95 درصد از کاربران گفتند که حالت تاریک را به جای حالت روشن در دستگاه خود ترجیح می دهند! بنابراین، از آنجایی که نتایج مثبت استفاده از حالت تاریک بیشتر کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد، بهتر است در هنگام طراحی، تم تیره را در نظر بگیرید. برای یک مثال عالی به قالب دوریک نوشی نگاه کنید. استفاده از گرادیان رنگی گسترده در پس‌زمینه و دکمه‌هایی با افکت نئون باعث جذابیت بصری آن شده است.

10. میکرو انیمیشن.

خوب، نام به همان اندازه واضح است. انیمیشن های میکرو انیمیشن های کوچکی هستند که تاثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری وب سایت های مدرن دارند. انیمیشن‌های میکرو به کاربران کمک می‌کنند تا از طریق تعامل خود در صفحه وب راهنمایی کنند و به عملکرد وب‌سایت جذابیت اضافه کنند. انیمیشن‌های میکرو چند سالی است که به روز شده‌اند، اما در سال 1403، استفاده از آن روند طبیعی یک وب‌سایت کاملاً کارآمد و توسعه‌یافته مانند Arcadia خواهد بود. همچنین، انیمیشن‌های میکرو یکی از جدیدترین گرایش‌های طراحی سایت‌های تجارت الکترونیک هستند که به بازدیدکنندگان وب‌سایت دید واضح و پویاتری از محصولات ارائه می‌دهند.

11. وب سایت مبتنی بر ویدئو.

از آنجایی که بسیاری از مردم در سال 1403 ویدیوهای هوشمند را دوست داشتند، در حال تبدیل شدن به سلطان روند طراحی وب سایت است. به گفته Hubspot، 92 درصد از بازاریابان ویدیو گفته اند که ویدیو این توانایی را دارد که بازده مثبت سریع تری را برای آنها فراهم کند. استفاده از ویدیوی نوآورانه مهم ترین ابزار بازاریابی است زیرا به شما کمک می کند ماساژ را در سراسر وب سایت ارائه دهید و بازدید کننده خود را درگیر نگه می دارد. برای مثال می‌توانید به وب‌سایت IVS (یک پلتفرم کسب درآمد ویدیویی) نگاه کنید. آنها از فیلم و فیلمبرداری با کیفیت بالا با جلوه های حرکتی استفاده کردند تا وب سایت خود را چشم نواز و کاربر را جذب کنند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

12. انیمیشن آشکار محصول.

در سال 1403، طراحان وب یا محصولات با انیمیشن های حرکتی جسورتر می شوند و یک صفحه وب معمولی را به یک وب سایت جذاب و فراموش نشدنی تبدیل می کنند. انیمیشن آشکار محصول دسترسی خریداران را برای تجسم عمیق محصول و عملکردهای آن فراهم می کند. به خریداران اجازه می دهد تا به تدریج افکار بازدیدکنندگان وب سایت را متقاعد کنند و به آنها کمک کند تا تصمیمات خرید سریع تری بگیرند. بررسی کنید هواوی چگونه با انیمیشن‌های آشکارکننده محصول به وب‌سایت عمق می‌بخشد.

13. فضای سفید

با بسیاری از موارد اضافه شده در صنعت طراحی وب، چیزهای زیادی برای پیاده سازی در یک طراحی وجود دارد! اما فضای سفید به معنای دادن فضایی به محتوای وب شما برای نفس کشیدن است! هر چه طراحی دقیق تر و آرام تر با حذف عنصر غیر ضروری ایجاد کنید، نتایج بهتری به دست می آید. اگرچه اصطلاح "فضای سفید" به معنای چیزی مانند حفظ رنگ سفید در ساختار طراحی شما نیست. این بدان معناست که باید مقداری فضای خالی بین عناصری که ترجیح می دهید در کل طرح بندی استفاده کنید، ذخیره کنید. برای درک بهتر استفاده از فضای خالی یا فضای منفی، از جمله ترازها و متعادل کردن عناصر تعاملی در طراحی خود، وب سایت اپل را بررسی کنید. علاوه بر این، دانستن برخی از اصول طراحی وب که می تواند به شما در ایجاد یک طراحی جسورانه کمک کند اجتناب ناپذیر است!

جدید ترین روش های طراحی سایت

طراحان وب سایت باید طراحی های خود را با توجه به مد های طراحی سایت جدید به روز نگه دارند تا بتوانند مشتریان زیادی جذب کنند. شرکت دارکوب با جدید ترین روش های طراحی سایت وب سایت شما را ا پایه با وردپرس طراحی می کند. اگر شما به دنبال راه اندازی یک سایت با کد نویسی هستید.، شرکت دارکوب با زبان برنامه نویسی PHP سایت شما را طراحی می کند. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت، خدمات سئوی وب سایت و فروش قالب های آماده فعالیت  دارد. شما میتوانید برای ساخت وب سایت های شرکتی یا فروشگاهی به سایت دارکوب مراجعه کنید و با کمترین هزینه سایت خود را طراحی کنید. برای مشاوره رایگان با شرکت دارکوب تماس بگیرید و با کارشناسان با تجربه شرکت مشاوره داشته باشید تا بهترین راه را برای پیشرفت کسب و کار خود انتخاب کنید.

اگر شما هم طراح سایت شدن علاقه دارید میتوانید در کلاس های طراحی وب سایت آموزشگاه دارکوب که شامل آموزش صفر تا صد طراحی سایت کلاس های Html/css و wordpress می شود شرکت کنید و روش های سایت یک سایت را بیامئوزید.

افکار نهایی

قبل از اتخاذ همه این بهترین روندهای طراحی وب برای سال 1403، در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان شما ابتدا می خواهند چه چیزی را در یک وب سایت دریافت کنند. همه روند طراحی با هر نوع وب سایتی که طراحی می کنید مطابقت ندارد - طراحی های وب مینیمال برای وب سایت های تجاری مناسب هستند. در مقابل، روند طراحی زیبایی شناسانه اسکرپ بوک با وب سایت هایی که در خدمت خلاقیت هستند، کاملاً خوب است. با این حال، در حالی که از روند طراحی مناسب در طراحی وب سایت خود استفاده می کنید، بهتر است از راهنمای طراحی وب سایت کامل پیروی کنید تا چیزی از دستتان نرود. اکنون که روندها را می شناسید، می توانید یک وب سایت با Dorik ایجاد کنید - وب ساز مدرن بدون کد. همچنین بسیاری از قالب های از پیش ساخته شده با حفظ آخرین روند طراحی طراحی شده اند که می توانید آنها را انتخاب و سفارشی کنید. از این روش های طراحی وب مرسوم، مد روز و مدرن بهره ببرید و یک UX غنی در سایت خود به دست آورید، تعامل کاربر را بهبود بخشید و یک تجارت طراحی وب موفق را راه اندازی کنید!

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز