چطور مشتریان وب سایت را افزایش دهیم؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اگر سایت شما به خوبی طراحی شده و در طراحی وب سایت هیچ مشکلی نداشته باشید اما با وجود این موضوع مشتریان سایت شما کم باشند باید راه حلی برای جذب مشتریان بیشتر وب سایت و فروش بیشتر پیدا کنید. اگر تعداد بازدید کنندگان شما زیاد باشند قطعا فروش شما بیشتر خواهد شد. ما در ادامه چند راه کار برای افزایش مشتریان وب سایت آنلاین آورده ایم و شما میتوانید با خواندن این مطالب تغییراتی در وب سایت خود اعمال کنید و مشکلات وب سایت خود را رفع نمایید .

 رضایت کاربران و اعتماد مشتریان خود را به معرض نمایش قرار دهید

اولین قدم برای جذب مشتری نشان دادن رضایت مشتریانی است که از سایت شما خرید کرده اند به مشتریان جدید بتوانند که با استفاده از نظرات افرادی که خرید کرده اند  آن ها هم سفارش خود را ثبت کنند. هیچ وقت به اندازه حالا بازخوردهای مشتریان از خرید محصولات و سرویس های شما اهمیت نداشته است. چرا که این روزها می توان درهر ثانیه با صدها و هزاران کاربر از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط پیدا کرده و از وب سایت شما خرید کند. خوشبختانه چنین قابلیتی که به مرور زمان به وجود آمده باعث می شود تا مشتریان رضایت‌ مند شما به یکی از پر قدرت ترین راه کار های شما برای افزایش دیده شدن وب سایت و رتبه برند و تجارت شما در سطح جهانی تبدیل شوند. متخصصین بازاریابی اینترنتی معتقدند که کاربرانی که از خرید از سایت شما خوش حال اند و رضایت‌مند از برند شما هستند، گروه هایی هستند که می توانند از هر ابزار دیگری فروش شما را بیشترافزایش دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بهترین استفاده را از این افراد می برید. بهترین راهکار، نشر کردن رضایت‌مندی این دسته از مشتریان در فضای نقد و بررسی یا توصیف از تجارت، محصولات شما می باشد. برای این مورد شما می توانید قسمتی در وب سایت خود راه اندازی کرده و کامنت های کاربران خود را به اشتراک بگذارید. اگر در توصیف ها و نظرات این کاربران از کلماتی مانند تقدیر و تمجیدهای احساسی را نیز دریافت کنید، تأثیرپذیری این گفته ها بیشتر خواهد شد. خیلی از وب سایت های موفق در کسب و کار آنلاین از همین روش استفاده کرده اند تا کیفیت و ارزش محصولات برند خود را زیاد کنند. همچنین شما می توانید در یک بخش جدا و یا در قسمتی از صفحه اصلی وب سایت خود، مشتریان رضایت‌مند خود را به صورت یک لیست فهرست بندی شده معرفی کنید. به ویژه اگر برخی از این مشتریان از برندهای معتبر و بزرگ باشند، اعتبار وب سایت شما با معرفی آن ها به عنوان مشتری به شدت افزایش پیدا می کند. خیلی از مشاغل گوناگون، حتی مشتریان خود را که آ« هخا محصول خریداری کرده اند در شبکه های اجتماعی نیز معرفی کرده و خدماتی که برای آن ها انجام داده اند را به صورت خلاصه در قابل یک ویدیو بازگو می کنند.

 به مشتریان جدید پیشنهاد ویژه یا کد تخفیف بدهید

وقتی برای مشتریان پیشنهاد تخفیف ویژه‌ای قرار می دهید، از ۳ مزیت مهم برخوردار خواهید شد:

  • کسب‌وکار را به افراد بیشتری معرفی می‌کنید؛
  • کیفیت و ویژگی‌های محصول را به مشتری جدید معرفی میکنید؛
  • افراد بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کنید.

انسان موجودی احساساتی است. وقتی با کد تخفیف یا هر نوع پیشنهاد ویژه‌ای می بیند، احساس می‌کند باید از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را ببرد. به‌نوعی، احساساتش بروز میکند و اقدام به انجام عمل می‌کند. برای این مورد مثال بزنیم:آب‌میوه‌ فروشی اگر در روز افتتاحیه، آب‌ میوهٔ رایگان به مردم بدهد، صف طولانی جلوی مغازه بسته خواهد شد. همین صف می‌تواند به کلی مشتری جدید تبدیل شود که در روزهای بعد، از او خرید می‌کنند.از طرفی هم ارائهٔ پیشنهاد ویژه مثل تخفیف تکیه‌کردن به یکی از اصول روان‌ شناسی جذب مشتری به‌ نام اصل دوری از زیان است. جایی که ترس مشتری می‌ریزد و می‌تواند راحت‌تر خرید کند.نکته: کد تخفیف در کنار محصولی با کیفیت زیاد به شما کمک می‌کند؛ پس به‌ دلیل اینکه کد تخفیف ارائهٔ میدهید ، از کیفیت کار خود کم نکنید! چون مشتری دیگربه شما اعتماد نخواهد کرد و به سراغ شما نخواهد آمد.

۲. از مشتریان قدیمی بخواهید شما را معرفی کنند

چه کسی است که از جذب مشتری فراوان دوری کند؟ یک ایده برای جذب مشتری این است که، به‌هیچ‌وجه از تأثیری که مشتریان قدیمی دارند، غافل نشوید. برای درک بهتر این مسئله بیشتر توضیح میدهم .برخی افراد پس از مدتی که از شما خرید کرده اند اصطلاحاً به مشتریان ثابت شما تبدیل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با جذب افراد جدید به سمت کسب‌وکارتان، سودآور باشند.چگونه این اتفاق رخ میدهد؟ مشتری شما روزانه با افراد زیادی در جامعه از جمله مهمانی‌های خانوادگی و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر در ارتباط است.برای اینکه مشتریان جدیدی از طریق مشتریان قدیمی جذب کنید، می‌توانید مشتریان ثابت خود را وارد بازی کنید. به این شکل که از مشتری می‌خواهید شما را به آن‌ها معرفی کنند و به‌ازای هر معرفی، به او تخفیف می‌دهید.اینجا به مفهوم بازاریابی اینترنتی یا Referral Marketing می‌رسیم!پاداش هم لزوماً نقدی نیست و مثلاً می‌تواند کد تخفیف ۳۰ درصدی باشد. فقط بهتر است برای هر دو طرف، پاداشی در نظر بگیرید.برای مثال، محصول رایگان به معرفی‌کننده بدهید و ۱۵ درصد تخفیف هم برای اولین خرید مشتری جدید در نظر بگیرید یا می‌توانید هم پاداش برابری به هر دو طرف مشتریان بدهید.

خرید را برای مشتری آسان کنید

یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی و فروش اینترنتی در جذب و حفظ مشتری (مخصوصاً در فضای آنلاین)، راحت کردن فرایند خرید است! برای این کار، اول از همه باید این پروسه را بشناسید. 4 سؤال زیر را از خود بپرسید:

  • مشتریان چگونه به وب‌سایت شما می‌رسند؟
  • اولین صفحه‌ای که با آن برخورد می‌کنند چیست؟
  • پس از ورود به سایت، چه کاری را انجام می‌دهند؟
  • قبل از اینکه بخواهند وارد فرایند خرید شوند، چه محتوایی را مصرف می‌کنند؟

وقتی پاسخ پرسش‌های بالا را بدانید، می‌توانید امور خرید اینترنتی را ساده‌سازی کنید و در صفحه خود افزایش فروش از طریق سایت را داشته باشید.برای مثال، فرض کنید اغلب مشتریان فروشگاه لوازم جانبی از طریق گوگل به سایت آن برسند. در این شرایط، صفحهٔ محصول که که در آن ویژگی‌های محصول آمده است و نظرات سایر مشتریان هم ثبت شده است، برای او مفید است.از طرفی هم می‌توانید محتواهای آموزشی ارائه دهد. در آخر هم به صفحهٔ محصول آن‌ها لینک بدهد.حالا بیایید از سمت دیگر به موضوع نگاه کنیم:اگر درگاه پرداخت آنلاین نداشته باشید و از مشتری بخواهید پول را به کارت شما انتقال دهد، ممکن است آن مشتری را از دست بدهید. یک ابزار راحت برای جذب مشتری هم کیف پول دیجیتال است که مشتری آن را میتواند شارژ کند و در آینده، هنگام پرداخت هزینهٔ محصول یا خدمت، از آن استفاده کند.به‌طور کلی، مسیر خرید باید راحت و بدون سختی و پیچیدگی باشد تا مشتری از مسیر خارج نشود.

در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید

 یکی از تکنیک های افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم روشی مقرون‌ به‌ صرفه برای جذب مشتری و نگهداری آن‌هاست. البته اگر پای تبلیغات در میان باشد، کمی باید بیشتر خرج کنید.تولید محتوای با ارزش و تعاملی مثل پست‌های آموزشی، نظرسنجی، لایو و ریلز از راه‌های رایگان برای ایجاد اعتماد و جذب مشتریان است.برای مثال، کسب‌وکاری که کارش فروش مبلمان است، می‌تواند راجع به راه های نظافت مدلی خاص از مبل محتوا تولید کند یا چیدمان مبل را در منزل با مبل چستر را آموزش دهد. در کنار آن‌ها هم مدل مبل‌های خود را معرفی (تبلیغ) کند.همچنین، استفاده از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی درست هم بسیار مهم است. بازخوردها را هم فراموش نکنید.شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مکانی بزرگ برای تعامل و ثبت نظرات مشتریان است. مشتریان ناراضی را دریابید و پاسخ آن‌ها را هم بدهید؛ همچنین سعی کنید نظرات مثبت را هایلایت کنید تا بیشتر دیده شوند.برای مثال، تمام آن‌ها را در سر صفحه ای با عنوان «رضایت مشتری»، «صدای شما» یا «مهر شما» قرار دهید.

 محتوایی منتشر کنید که مشتری به آن نیاز دارد

اگر برنامه‌ای برای بازاریابی اینترنتی با محتوا دارید، که بهتر است داشته باشید، باید محتوایی ایجاد کنید که مشتری به آن نیاز داشته باشد!با تحقیق کلمات کلیدی، متوجه خواهید شد که کلمه های مرتبط به حوزۀ فعالیت شما کدام‌ها هستند؛ یعنی مشتریان بیشتر با چه عباراتی به سایت شما می‌رسند.همچنین می‌توانید از قسمت پیشنهادهای گوگل و عبارت‌های جست‌وجوی مرتبط هم برای جذب مشتریان اینترنتی استفاده کنید. به این ترتیب، خواهید دانست که مشتری احتمالی به چه محتوایی نیاز دارد و با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید، محتوای مدنظر را خلق و منتشر خواهید کرد.مثلاً وقتی عبارت «ترشی انداختن» را سرچ می‌کنید، به پایین صفحه که بروید، با عبارت‌هایی مثل «طرز تهیه انواع ترشی»، «ترشی مخلوط شیرازی» و حتی «تاریخچه ترشی در ایران» را می‌بینید.این‌ها سؤالاتی هستند که میتوانند ذهن مخاطبان شما را درگیر کنند. با ایجاد محتوای ارزشمند در این موضوعات، کسب‌وکارتان در خیل محتواهای گوناگون موجود در اینترنت خواهد درخشید و مشتریان بیشتری سمتتان می‌آید.

  چطور با خدمات خوب به مشتری باعث جذب مشتری جدید شویم؟

یکی از مهم‌ترین راهکارهای جذب مشتریان بیشتر، خدماتی است که بعد از خرید هم به آن‌ها ارائه می‌کنید؛ چون وقتی مشتری متوجه شود که پس از خرید محصول او را تنها نمی‌گذارید، با خیال راحت‌تری سمت شما می‌آید. برای مثال : اگر نمایندگی فروش bmw داشته باشید، باید بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه کنید؛ چراکه بالاخره خودرو به سرویس و نگهداری پس از خرید نیاز دارد. کسی هم که bmwمی‌خرد، ترجیح می‌دهداین خدمات در نمایندگی انجام شود. وقتی کیفیت خدمات خود را بالا ببرید، مشتریان بیشتری را همان فرد به شما معرفی می‌کند. اگر خدمات بی کیفیت باشند و به خوبی ارائه نشوند، نه‌ تنها او را از دست می‌دهید، بلکه مشتریان بعدی هم پیش شما نخواهند آمد.

 با سئو، مشتری را بدون اینکه متوجه شود، جذب کنید

قرار گرفتن در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو، باعث دیده شدن بیشتر شما سایت می‌شود؛ پس بهتر است برای سئو سایت خود هم برنامه داشته باشید.سئوی خوب به سایت کمک می‌کند آن محتواها برسد به دست افرادی که به آن‌ها نیاز دارند.برای اینکه رتبه‌های خوبی در موتور های جست و جو مانند گوگل داشته باشید، باید سعی کنید اعتبار وب سایت را هم بالاتر ببرید. تولید محتوای مرتبط، گرفتن بک‌ لینک‌ های معتبر، استمرار در فعالیت و… جزو کارهایی هستند که در این زمینه باعث پیشرفت وب سایت می شود.قرار گرفتن در نتایج گوگل، باعث می‌شود وب‌ سایت شما به وب سایت معتبر تبدیل شود. اتفاقی که به جلب توجه بیشتر و در نهایت جذب مشتریان و فروش بیشتر منجر می‌شود.

استفاده از ویدئوهای خلاقانه برای مشتری بیشتر

ویدئویی که خوب درست شود، می‌تواند افراد را جذب کنند. مثلاً وقتی ایرلاینی ویدئویی برای معرفی فرهنگ سازمانی خود درست می‌کند، با معرفی برند و نشان دادن پشت‌ صحنۀ کار ها، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشتری هم جذب می‌کند. ویدیو های طنز و با کیفیت میتواند تاثیر مستقیمی روی افرادد بگذارد. بر اساس نیازتان که در اینجا جذب مشتریان جدید است، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با خلاقیت ویدئویی بسازید که در نهایت، بیشترین آورده را داشته باشد.

 با تبلیغات در گوگل، تعداد مشتریان خود را چند برابر کنید!

اگر درباره کلمات کلیدی سرچ کرده باشید (باید این کار را بکنید!)، می‌دانید مشتریان چه عباراتی را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. سئو هم می‌تواند شما را به صفحهٔ نتایج برساند، ولی کمی زمان بر است. برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش، می‌توانید از طریق تبلیغات برای جذب بیشتر افراد در صفحهٔ نتایج بروید. در این روش، صفحه شما میتواند در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد قرار می‌گیرد. مثلاً کسب‌وکارها می‌توانند هنگام جست‌وجوی «فروش آنلاین پرده» یا «خدمات لوله‌بازکنی ۲۴ساعته»، در صفحهٔ نتایج ظاهر شوند. برای این کار، شما فقط زمانی هزینه می‌کنید که بازدید کنندگان روی تبلیغ کلیک کند. چون تبلیغات به افرادی نشان می‌دهند که تا حد زیادی قصد دارند محصول یا خدمتی را تهیه کنند، شانس زیادی برای بازدیذد از وب سایت و فروش خواهید داشت. برای استفاده از این سرویس گوگل، می‌توانید از فرست ادز ( یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) کمک بگیرید که همۀ کارها را برای شما انجام می‌دهد.

تبلیغات وب سایت توسط افراد معروف

برای جذب افراد و بازدید بیشتر وب سایت خود میتوانید از افراد معروف مانند بازیگران که محبوبیت زیادی در بین مردم دارند  استفاده کنید. وقتی شما اغز افراد معروف برای تبلیغ سایت خود استفاده می کنید افراد  بیتشر به شما اعتماد خواهند کرد به دلیل اعتباری که آن بازیگران در جامعه دارند. یکی دیگر از راه ها استفاده از افراد معروف است افرادی مانند بلاگر های اینستاگرام که این روزها محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند و افراد زیادی از طریق آن ها اقدام به خرید میکنند . این گونه است که بلاگر ها یا بازیگران از محصول شما استفاده میککند و رضایت خود ر ا در قابل یک ویدیو در فضای مجازی به اشتراک میگذارند و مردم توسط آن تبلیغات اقدام به خرید میکنند.

 توضیحات کاملی برای محصول بنویسید

کاربرانی که برای خرید یک محصول، امکان مشاهده حضوری آن را ندارد، معمولا سؤالاتی دارند. اگر با مراجعه به سایت شما، پاسخ تمام سؤالاتش را بتواند بیابد، ذهنش کم کم برای خرید آن محصول آماده می‌شود. برای نمونه، سایت دیجی کالا را مشاهده کنید. من حتی اگر قصد خرید از آنها را هم نداشته باشم، همیشه قبل از خرید یک محصول، برای مشاهده جزئیات محصول، پرسش و پاسخ و نظرات کاربران این سایت ر ا می بینم. چون آنها در ذهن من به عنوان یک راهنمای مفید ثبت شده‌اند. توضیحات بیشتر درباره فنی محصولات را هم در توضیحات خود ثبت کنید تا بازدید کنندگان حتی جزئی ترین نکنه درباره محصولی که قصد خرید آن را دارند را بدانند.

 چت آنلاین را فعال کنید

اگر وب سایت تان در طی روز بازدید زیادی از تبلیغات یا بازدید گوگل دارد، فعال کردن چت آنلاین درهمه صفحات سایت و پاسخگویی به سوال تمام کاربران، کار زمان بری خواهد بود. بنابراین بهتر است قابلیت چت آنلاین رافقط در صفحات مهم سایت مثلا در صفحات محصول و دسته بندی محصول فعال کنید. برای فعال کردن چت آنلاین، هم میتوانید از وردپرس کمک بگیرید و هم ابزارهایی مثل رایچت و… .

ایجاد راه مختلف برای خرید

برای افزایش فروش سایت خود، به کاربران روش‌های مختلفی برای خرید ارائه دهید. شاید فردی با پرداخت کارت به کارت راحت‌تر باشد و شخصی دیگر با پرداخت آنلاین از طریق اپ های موبایل شاید فردی دوست داشته باشد مبلغ را درب منزل هنگام دریافت محصول پرداخت کند.
سعی کنید تا روش‌های مختلف برای پرداخت را به کاربر ارائه دهید تا با این روش احتمال تکمیل فرایند خرید و افزایش خرید مشتریان را افزایش دهید به همین سادگی میتوانید افراد بیشتری را به خرید از سایت خود دعوت کنید البته توجه داشته باشید هر کدام ازاین راهکارهای پرداخت وجه نیازمند سازگارهای خاص خود در طراحی وب سایت شما هست. برای مثال، برای پرداخت درب منزل باید با شیوه کاری شرکت های پست آشنا باشید و قبل از هر چیزی فکر مشکلات احتمالی مثل عدم حضور مشتری و … را بکنید.

  قرار دادن تضمین بازگشت وجه بی‌قید و شرط را در فروش خود

 در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان از سایت شما، عدم داشتن ضمانت برای خرید آن ها است. هنوز هم بیشتر کاربران اینترنتی خرید آنلاین را با ریسک زیاد می دانند.  در بیشتر مواقع، کاربران به دلیل عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می کنند. مسلماً اولین دلیل این ترس و بی اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست رفتن پول در ازای هیچ چیز می باشد.

البته همه مشتریان در این مورد حق دارند، چرا که آن ها هیچ اطلاعی از نحوه دریافت محصول مورد نظر خود ندارند و هر زمان به این فکر می کنند که اگر محصول را بخرند و آن سالم نباشد چه کاری باید انجام دهند؟ اگر کیفیت محصول با آن چیزی که در توضیحات آن ارائه شده است فرق کند و یا اگر محصول جا به جا فرستاده شود چه؟ چنین سؤالاتی باعث می شود تا هر کاربری با احتیاط بیشتری به سراغ خرید آنلاین برود.

پس شما باید برای جلوگیری از این مسئله و دادن اطمینان بیشتر به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه ای و بازگشت پول خرید در صورت نداشتن رضایت را در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع می توان فهمید که سرنوشت وب سایت و تجارت شما در این حوزه با چنین مسئله ای گره خورده است. حتی کوچک ترین خریدها نیز برای کاربران شامل این موضوع می شوند. بنابراین با ارائه محصولات در کنار پشتیبانی قوی و همچنین دادن اطمینان برای بازگشت پول به مشتریان، نه تنها فروش بیشتری را تجربه کنید، بلکه اعتماد مشتریان را نیز به دست بیاورید.

نتیجه انجام راه کارها

با خواندن این مطالب مفید میتوانید یک سایت قوی و پر بازدید داشته باشید. شما میتوانید برای افزایش مشتریان و بازدید وب سایت خود از شرکت دارکوب کمک بگیرید و آن ها بهترین راه حل ها را در اختیار شما خواهند گذاشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز