طراحی سایت بدون محتوا

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

...تقریبا غیرممکن است. بزرگترین مشکل در فرایند طراحی سایت. کی قراره سازماندهیش کنه؟ باید درباره چه موضوعی با مخاطب حرف بزنه؟ کی قراره مطالبشو بنویسه؟ کسی پیگیریش رو تضمین می کنه؟
خیلی وقت پیش، ما قبل از هرکاری از مشتری هامون میخواستیم که یه سری مطلب خوب و درجه یک بنویسن. بعد از چند تا پروژه خیلی سخت، فهمیدیم این حرف فقط وقتی جواب میده که چند تا مثال تصویری هم داشته باشیم.


حالا دیگه به جای اینکه از همون اول کار بریم سراغ این جور بحث ها، کارمونو با بررسی یه محتوای درجه یک شروع می کنیم. بعنوان بخشی از این فرایند، مشکلات یه متن نوشته شده رو بررسی می کنیم و توضیح میدیم که توی نوشته ها به چه مسائلی باید اشاره بشه. نتیجه این بحث دو طرفه این میشه که یه نقشه سایت آماده میشه و مشتریمون میتونه بر اساس اون مطالبشو تنظیم کنه.
علاوه بر این، قبل از اینکه کار نوشتن شروع بشه، ما یه وایرفریم و محتوای قالب بندی نشده ی دقیق هم درست می کنیم. به نظر من کار این مربع ها و خط ها واقعا شگفت انگیزه. همین چند تا خط و مربع توی به تصویر کشیدن جای مخصوص هر متن خیلی کمکمون می کنه. به کمک وایرفریم، وقتی راجع به قسمت های مشخصی از سایت حرف میزنیم، راحتتر حرف همدیگه رو میفهمیم. بیشتر مشتری ها هم وقتی میبینن مطالبشون هدفمندتر شده، کاربردی تر به قضیه نگاه می کنن و دیگه احساسات شخصیشونو توی کار دخالت نمیدن.
بعد از بررسی محتوا، و با کمک نقشه سایت و وایرفریم ها میتونیم کار تولید محتوا رو شروع کنیم. اینجای کار که میرسه، تمام گروه ما – تیم دارکوب که از صفحه اول سایت میتونید باهاشون آشنا بشید – هر جای کار که بهشون نیاز باشه حاضر میشن و بخش های مختلف رو تقسیم بندی می کنن، کپی فعلی رو ویرایش می کنن، یا متن نهایی رو مینویسن. در پایان کار هم به کمک ابزاری به اسم GatherContentهمه این ها رو توی یک مکان مرکزی جمع می کنیم.
بعد از همه این کارها تازه کار طراحی شروع میشه.
گروه طراحیمون متشکل از آقایان احمد بالوی پور و احسان ادب زاده (برنامه نویس)، آقای محمد بالوی پور (توسعه دهنده)، خانم پریناز شهاب الدین (گرافیست و طراح)، خانم مریم عمادی (سئوکار) و آقایان علی بالوی پور (پشتیبان) در ارتباط نزدیک با مشتری کار می کنن تا بتونن عناصر سایت رو برند شده، مطابق خواست مشتری و با کیفیت نهایی تولید کنند، که این کارها بدون داشتن مطلب، غیرممکن بود. برای اینکه کاربرهای این سایت رو راهنمایی کنیم، باید یه داستانی هم داشته باشیم – یه پیام برای برقراری ارتباط با مخاطب.
وقتی توی مرحله برنامه ریزی، تصمیمات پایه ای درمورد مطالب فعلی و آینده سایت گرفته شد، میتونیم سیستم ها و عملکردها رو طراحی کنیم تا سایت در طول عمرش بهتر پشتیبانی بشه. گروه ما حتی وردپرس رو هم برای مشتری راه میندازن تا بتونه راحت تر و موثرتر مطالب جدید به سایتش اضافه کنه و برای آینده، ادمین های سایت، ابزار مدیریت سایت رو در اختیار داشته باشن.
وقتی همه این کارها انجام شد، پیام های نوشتاری شما با یک چهره خاص و عملکرد سفارشی، یه تجربه برند به یادماندنی رو برای کاربرهاتون درست می کنن. هیچ شکی توش نیست. اما با داشتن یه روش کار درست و بجا و راهنمایی های آزموده شده ای که راه رو روشن کنن، همه این تلاش ها خیلی راحت تر به نتیجه خواهند رسید.
اگه نگران راه اندازی سایت جدیدتون هستید و میترسید از عهده رفع نیازهای محتوایی سایتتون برنیاید، با ما تماس بگیرید تا با هم این کار رو انجام بدیم. اطلاعات تماس ما رو از صفحه اول سایت بردارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز