چرا باید همین حالا سایتم را واکنشگرا و ریسپانسیو کنم؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

کی از سایتی که هم زیباست و هم با همه نمایشگرها هماهنگ میشه بدش میاد؟
با مک بوک نگاش کنی مشکلی نداره، با آیفون نگاش کنی مشکلی نداره، با آیپد نگاش کنی مشکلی نداره و در هر شرایطی چشم نواز و خیره کنندست و با توجه به اندازه دستگاه به بهترین نحو از فضا بهره برده.
همچین طراحی خوبی باید یه راز هوشمندانه و حسابی تو چنته داشته باشه، مگه نه؟ چون هم چشم فریبه، هم کاربرپسند و اینطور که معلومه برای تجارت هم مناسبه.


اگه هنوز هم نمیدونید دو تا سایت بسازید- یکی برای موبایل و یکی کامپیوتر – یا از طراحی سایت واکنشگرا استفاده کنید، این مقاله میتونه راهنماییتون کنه.

  • طراحی سایت واکنشگرا میتونه رو پلتفرم های مختلف کار کنه

فقط کافیه یکم به سبک زندگی آدمای اطرافتون توجه کنید تا متوجه افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه بشید. تقریبا همه دیگه گوشی هوشمند دارن و با گوشیشون برای کار با شبکه های اجتماعی، یادگرفتن مهارتهای تازه، خرید، تماشای فیلم و پیدا کردن جواب سولهاشون به جهان مجازی در حال گسترش وصل میشن.
از اونجایی که انتظار میره هر کسب و کاری یه سایت داشته باشه، باید همه سایتها هم واکنشگرا باشند تا روی همه نوع نمایشگری که قابلیت دسترسی به اینترنت داره به نمایش دربیان. الآن دیگه همه نسلها و گروه های سنی در هر منطقه جغرافیایی که بگید موبایل دارن. پس فرقی نداره کاربرهای شما چه کسایی هستن، در هر حال باید سایتتون روی تبلت و موبایل هم قابل نمایش باشه.
از هر راهی که میتونید یه تجربه کاربری بسیار زیبا روی سایت کامپیوتریتون درست می کنید اما یادتون باشه چون بیشتر مردم از طریق موبایلشون به اینترنت وصل میشن، سایتتون باید روی موبایل هم در دسترس باشه وگرنه تجربه ای که برای کاربرهاتون ارائه میدید از نظر تعداد قابل ملاحظه ای کاربرها نمره قبولی نمیگیره.
سایتی که واکنشگرا نباشه یا نمیتونه اهدافشو تأمین کنه یا نصفه و نیمه تأمین میکنه.

  • یک مزیت رقابتی پیدا میکنید

خبر خوب اینکه کسب و کارهای کوچیک هنوز نمیدونن با یه طراحی سایت واکنشگرا از چه مزایایی بهره مند میشن.
طبق آمار، فقط نیمی از کسب و کارهای کوچک سایت واکنشگرا دارند.
بنابراین همین الان سایتتونو واکنشگرا کنید تا به سادگی ببینید چطور تو زمین رقابت به نفعتون عمل میکنه.
مردم سایتهایی رو دوست دارن که سریع لود میشن، برای نمایشگرهای کوچیک مناسبند، اسکرول و جهتیابی راحتی دارند و میتونن از روی نوشته های روی فهرست حدس بزنن چه صفحه ای باز خواهد شد و به این ترتیب بتونن اطلاعات مورد نظرشونو براحتی پیدا کنند و برای خریدشون تصمیم بگیرند؛ یه سایت واکنشگرا ذاتا همه اینها رو در خودش داره.

  • جستجوهای موبایلی محلی زودتر به تصمیم برای خرید منجر میشن

تحقیقی که خود گوگل انجام داده نشون میده که سرچ های محلی که از طریق دستگاه های موبایل انجام شدند معمولا بیشتر از سایر سرچ ها منجر به اقدام (از جمله خرید، رزرو یا حتی بازدید فیزیکی از محل فروشگاه) میشن. 80% از این سرچ ها به تبدیل کاربر منجر میشن.
به نظرتون نباید از این فرصت ها استفاده کرد؟
میتونید با سرمایه گذاری برای یک طراحی واکنشگرا، یک تجربه کاربری بی نظیر بوجود بیارید که کاربر به موندن روی سایت متمایل بشه. چون بیشتر سرچ های محلی با یک هدف مشخص در ذهن کاربر انجام میشن، سایتی که به این نیاز کاربر جواب بده شانس اینو داره که اعتمادشو جلب کنه و در نتیجه تجارت کنه.

  • گوگل واکنشگرا بودن سایت رو نشونه ای برای گرفتن رتبه گذاشته

تمام سعی گوگل بر اینه که بهترین تجربه و مرتبط ترین نتایج رو به کاربرهاش ارائه بده.
کیفیت و ارتباط محتوای سایت میتونه تأثیر زیادی روی رتبه جستجوش داشته باشه. البته به جز این دو، عوامل دیگه ای هم در رتبه سایت دخیلند اما اهمیت سایت بروز و کاربرپسند با محتوای درجه یک جای بحث نداره.
حالا این مسئله رو تو محدوده کار با موبایل اعمال کنید. وقتی موبایل انقدر دم دسته دیگه کسی برای سوالایی که یه دفعه ای به سرش میزنه یا کارهای کوچیک و سریع حال نداره لپتاپشو باز کنه یا بره جلوی کامپیوتر بشینه و روشنش کنه و منتظر بمونه تا بتونه یه چیزی سرچ کنه. حالا که موبایلهامون میتونن بلافاصله اطلاعات مورد نیاز رو برامون فراهم کنن، پس دیگه چرا صبر کنیم؟
به نظرتون کاربرها کدوم رو ترجیح میدن؟ 1- سایتی که برای موبایل و تبلتشون کاملا بهینه شده باشه، سریع لود بشه، طبق مد روز طراحی شده باشه و کاربر بتونه براحتی روش به اطلاعات دسترسی داشته باشه یا 2- سایتی که دقیقا شبیه سایت دسکتاپی باشه، بارگذاریش تا ابد طول بکشه، کلی فهرست و محتوا داشته باشه که کاربر گیج بشه و نتونه تصمیم بگیره که کجا کلیک کنه و دست آخر هم بخاطر اینکه همه چیز نزدیک بهم قرار گرفتند روی یک گزینه اشتباهی کلیک کنه.
قطعا کاربرها سناریوی اول رو ترجیح میدن و دقیقا به همین دلیل گوگل با نمایش بهتر سایتهای واکنشگرا روی نتایج جستجوی موبایلی بهشون جایزه میده. اگه یه دقیقه بهش فکر کنید، تو مزایای طراحی واکنشگرا غرق خواهید شد.

  • محتواتون بیشتر به اشتراک گذاشته میشه

علاوه بر بهتر رتبه گرفتن و جذب ترافیک بیشتر، محتوای سایتهای واکنشگرا بیشتر هم به اشتراک گذاشته میشن، چون اشتراک گذاریشون راحتتره. همه افزونه های اشتراک گذاری دقیقا زیر مطلب قرار دارند، پس به نظرتون چرا مردم مطالبو به اشتراک نمیذارن؟
اگه محتوا باکیفیت باشه و به شدت به نیازهای کاربر مرتبط باشه، کاربر راحتتر URL خود سایت رو شیر میکنه.
حالا سایت دسکتاپ با همون ویژگی ها شاید خوب هم عمل کنه اما اشتراک گذاری محتوا برای کاربرها روی همچین سایتی سخته چون برای موبایل که نیازهای متفاوتی داره بهینه نشده. به علاوه اگه سایت واکنشگرا باشه روی همه دستگاه ها خوب کار میکنه. بنابراین چیزی از دست نمیدید و تازه کلی هم خواننده جدید میگیرید.

  • تجربه بی نظیری برای کاربرها فراهم میکنه

فرض کنید شما میخواهید از کامپیوترتون از یه سایتی یه چیزی بخرید اما به دلایلی نمیتونید خریدتونو تکمیل کنید. تاجر زیرک فرداش یه پیام یادآوری به موبایلتون میفرسته و میگه چیزهایی که میخواستید بخرید، تو سبد خریدتون منتظرن. شما از این یادآوری خوشتون میاد و چون بیکار نشستید توی تاکسی، میرید که پروسه خرید رو از طریق موبایلتون تکمیل کنید. روی یادآوری کلیک میکنید و سایت لود میشه و شما رو به پروسه پرداخت هدایت میکنه. به همین راحتی و دلپذیری.
فقط یه سایت واکنشگرا میتونه همچین خدماتی ارائه بده و همچین تجربه ای برای کاربر فراهم کنه. میدونید اگه مجبور بودید صبر کنید تا کاربر دوباره کامپیوترشو باز کنه، چند تا فروش رو از دست میدادید؟
جهان موبایل به سرعت رشد میکنه. باید تغییر الگو، عملکرد و رفتار کاربر رو بشناسید و متعاقب اونها خودتونو سازگار کنید. این رفتارها همراه با رشد جهان، دائما در حال تغییرند، پس شما هم نباید به یه گرایش بچسبید، بلکه باید بدونید چرا یه گرایش محبوب شده و چطور میتونه روی کسب و کار شما اثر بذاره. وقتی اینطوری بهش نگاه کنید، دلیلی نمیبینید که به سرعت به طراحی سایت واکنشگرا نقل مکان نکنید.
اگه برای بروزرسانی سایتتون به یک سایت کاربرپسند برای کاربرهای موبایل کمک نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز