بهترین شرکتهای طراحی صفحات وب بر روی چه عواملی تأکید دارند

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

هر طراح وب روش مختلفی برای انجام کار داره. با وجود همه این روشهای مختلف، چند عنصر هستند که بین یه طراح متوسط و یه طراح عالی فاصله ایجاد میکنند. این عناصر هم چیزهای خاصی نیستند و همه طراح ها میدونن، فقط نحوه اجراشون با هم متفاوته. تو این مقاله با هم یه نگاهی به این موارد میندازیم و میبینیم چطور میشه بهتر انجامشون داد.

 

فضای خالی

فضای خالی همیشه تو طراحی سایت یه عنصر مهم بوده و مهم میمونه. علتش اینه که فضا جریان محتوا رو در سایت مشخص میکنه و در واقع تعیین کننده خوانایی محتواست. طراحانی که کار خودشونو بلدند طوری از فاصله بهره میبرند که حتی فکرشم نمیکنید. این افراد فاصله بین خطوط نوشته رو زیاد میکنند و کلا روی سایت فضای خالی بیشتری باقی میذارن. اینجا مهمترین جنبه کار رعایت پایداری و ثباته. یعنی باید این فاصله ها در همه صفحات و بین همه عناصر به صورت یکسان رعایت بشه، به خصوص در عناصر یکسان. از فاصله ها برای خلق نقاط کانونی استفاده کنید. وقتی اطراف تصاویر و مطالب فضای خالی بذارید بزرگتر به نظر میان و بهتر توجه بازدیدکننده رو جلب میکنند.
بخاطر داشته باشید که فضای خالی لزوما همیشه سفید نیست. منظور از فضای خالی پس زمینه سایته بدون هیچ عنصری، حالا این پس زمینه میتونه رنگی باشه. طراحان وب حرفه ای کار رو با عناصر مهمی مثل فهرست شروع میکنند و با در نظر گرفتن فضا و فاصله مناسب اونها رو سازماندهی میکنند تا این عناصر مهم روی سایت بهتر به چشم بیان.

مسیریابی ساده

برخلاف اونچه اکثر مردم فکر میکنند، اصلا لازم نیست مسیریابی پیچیده باشه، بلکه باید راحت بشه باهاش کار کرد. حتی باید فهرستهای مسیریابی ساده باشند تا کاربرها سردرگم نشن. بسته به نوع وبسایت میتونید عناصر رو به 5 تا 10 دسته تقسیم و روی مسیریابی نمایش بدید. طراحان حرفه ای حتما عناصری که کاربرها رو در سایت کمک و راهنمایی میکنند در مسیریابی قرار میدن. مثلا باید روی سایتهایی که پارالاکس اسکرولینگ استفاده میکنند پیکانهای مسیریابی وجود داشته باشه.
علت اینکه این همه روی سادگی کار با مسیریابی تأکید میشه و طراح ها بهش اهمیت میدن اینه که بتونیم تعامل بیشتری با کاربرها داشته باشیم، چون اگر کار با سایت برای کاربر سخت باشه به محض ورود دوباره از سایت خارج میشه و میره سراغ یه سایت دیگه که به احتمال زیاد هم اون سایت رقیب مستقیم شماست. شما که نمیخواهید این اتفاق بیفته؟

صفحه درباره ما

ایجاد یه صفحه درباره ما واضح و روشن یکی از اون کارهای مهمیه که بهترین شرکتهای طراحی وب جهان انجام میدن. به خصوص برای شرکتهای کوچیک خیلی مهمه که به مخاطب بگن کی هستند، چی کار میکنند و مخاطب چه سودی میتونه از این شرکت ببره. طراح ها حتی میتونن یه بخش برای اعلام رضایت مشتریها یا داستان موفقیتهای شرکت بذارن که دستاوردهاشونو به مخاطب نشون بدن.
یه اشتباه بزرگی که مردم میکنند اینه که رو صفحه درباره ما یه متن طولانی پر از لغات سنگین مینویسن، در صورتی که این صفحه باید ساده و شفاف باشه ولی در عین حال اطلاعات نباید ناقص باشند بلکه در حد نیاز کاربر باشه که بتونه شما و شرکتتونو بشناسه.

اطلاعات تماس

همینطور که بازدیدکننده روی سایت میچرخه، یکی از مهمترین چیزهایی که دنبالش میگرده اطلاعات تماس شماست. بدون این اطلاعات کاربر نمیتونه باهاتون تماس بگیره یا شاید نظر دادن روی سایت براش استرس آور باشه. باید یه صفحه ایجاد کنید و جزئیات اطلاعات تماستونو بنویسید تا شرکت ظاهر قانونی به خودش بگیره. این روش خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریهای احتمالی و جذب خریداره.

درخواست برای اقدام

همه طراح های خوب از اهمیت درخواست برای اقدام روی سایت آگاهند. درخواست برای اقدام در واقع جمله ای است که به کاربر میگه چی کار کنه، مثلا میگه در سایت عضو بشه، برای خبرنامه ثبت نام کنه، محصولی رو بخره یا از صفحه یا سایتی دیدن کنه. راز این قسمت تو قانع کننده بودنه درخواست برای اقدام و قرار دادنش در نقاط استراتژیک سایته. درخواست برای اقدام باید پرقدرت و قابل رؤیت باشه یعنی باید بتونه هدف اصلی سایت رو منعکس کنه و مسیری رو که شما میخواهید کاربر بره نشون بده. محل قرارگیریش باید در قسمتهایی از سایت باشه که خوب دیده بشه، مثلا پایین همه صفحات سایت.

عملکرد جستجو

خیلی وقتها میخواهیم اطلاعاتی رو روی سایت پیدا کنیم اما وقت نداریم همه قسمتها رو دنبالش بگردیم. اینجاست که طراح میتونه با قرار دادن یه دکمه و نوار سرچ روی سایت کار ما رو راحت کنه. اگه همچین قابلیتی روی سایتتون بذارید دیگه کاربر فقط کافیه کلمات یا کلمه ای رو که دنبالشه تو نوار جستجو وارد و روی دکمه اش کلیک کنه تا همه محتواهایی که به این کلمه مربوط میشن در مقابلش لیست بشن. اینطوری کاربرها راحت اطلاعات مورد نیازشونو بدست میارن و خیالتون راحت میشه که به محض ورود سایت رو ترک نمیکنن.

تصاویر

گفتن نداره که اکثر مردم بیشتر جذب تصاویر میشن تا نوشته. یه طراح خوب برای معرفی بهتر کسب و کار از تصویر و فیلم استفاده میکنه. فقط حتما باید از تصاویر و فیلمهایی استفاده کنید که به کارتون ربط داشته باشند.

امنیت

سایت شما چهره آنلاین شماست و باید امن باشه. خیلی ها هستن که دوست دارن غیرقانونی به اطلاعات سایتهای دیگه دسترسی پیدا کنند. دقیقا به همین دلیل شما باید از امن بودن سایتتون مطمئن بشید. طراح باید پایه و اساس امنی برای سایت فراهم کنه تا اطلاعات به دست هکرها نیفته و روزنه های امنیتی رو به حداقل برسونه.

طراحی استثنایی

در جهانی که میلیونها وبسایت داره، شما باید خاص و برجسته باشید تا دیده بشید. برای همین باید طراح خلاقی انتخاب کنید که بتونه یه سایت بی نظیر براتون درست کنه. یه سایت ساده و خاص با مسیریابی راحت که کاربر رو جذب کنه و روی سایت نگهداره.

نتیجه

طراحان وب زیادی وجود دارند اما اگه میخواهید سایتتون دقیقا همون چیزی بشه که میخواهید، باید بدونید بهترین طراحان جهان روی چه عواملی تأکید دارند که ما تو این پست براتون اونها رو شرح دادیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز