چطور برای سئوی وب سایت، بک لینکهای باکیفیت تولید کنیم؟

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اخیرا بحث های زیادی در مورد نحوه تولید بک لینک شده، اما شاید با این وجود هنوز خیلی ها ندونن بک لینک چیه. اگه شما هم جز این دسته هستید، خیلی خوش شانسید که با این مقاله روبرو شدید. امروز میخواهیم هرچی که در مورد توسعه و روشهای توسعه بک لینک لازمه بدونید رو توضیح بدیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک یه لینک از یه وب سایت دیگه است که به وب سایت شما لینک شده. با لینک داخلی فرق میکنه، لینک داخلی لینکیه که از یکی از صفحات وب سایت خودتون به یک صفحه دیگه از وب سایتتون لینک شده. بک لینکها برای بهینه سازی موتور جستجو یا سئو خیلی مهمند.
همونطور که در مقاله "اثر بک لینک در بهینه سازی سایت" شرح دادم، یکی از معیارهایی که گوگل برای رتبه دهی به سایتها برای صفحه نتایجش استفاده میکنه، تعداد بک لینکهای باکیفیتیه که به یک URL خاص لینک شده اند. هر چی کیفیت لینکهای یه مقاله بیشتر بشه، رتبه اون مقاله بالاتر میره.
دقت کنید که من گفتم "لینکهای با کیفیت" نه هر لینک قدیمی ای. لازم نیست به هر طریقی شده لینکهای بیشتری جمع کنید، بیشتر بودن اینجا مطرح نیست. کیفیت محتوا شرطه. یه لینکی که از یه وب سایت خیلی محبوب میاد، ارزششون بیشتر از لینکیه که از یه سایت بی نام و نشون میاد. باید لینکهاتونو به دست بیارید، نه اینکه بخرید. اینها رو بواسطه کیفیت محتواتون بدست میارید. اگه محتوایی باکیفیت نباشه کسی بهش لینک نمیده، یا حداقل سایتهای خوب بهش لینک نمیدن. خریدن لینکهای اسپم و بی کیفیت هم به هیچ دردی نمیخوره.

چطور برای وب سایتتون بک لینک بسازید؟

حالا که متوجه شدید بک لینک چیه و چرا بک لینک لازم داریم، حتما سوالتون اینه که چطوری بک لینک بدست بیاریم و چی کار کنیم که سایتهای باکیفیت بهمون لینک بدن. اجازه بدید یه نگاهی به روشهای کسب لینک بندازیم:

لینکهای مجلات طبیعی

وقتی که دیگران شما رو انتخاب میکنند که بهتون لینک بدن و شما دخالتی ندارید، میشه لینک طبیعی. اگه میخواهید دیگران خودشون بخوان که بهتون لینک بدن، باید محتواتون خیلی خوب باشه. میتونید محتوای خیلی خوب بخرید یا بدید نویسنده های خوب براتون بنویسن و دیگران رو متوجه سایتتون کنید تا کم کم قانع بشن که لینک دادن به شما به نفعشونه.

توسعه دستی

محتواتونو با دیگران به اشتراک بذارید. اگه فکر میکنید کسی ممکنه از منبع دادن به محتوای شما سودی ببره (مثلا یه وبلاگ دیگه به تحقیقی که شما انجام دادید اشاره میکنه و مقالتونو بعنوان منبع میاره)، باهاشون تماس بگیرید و ببینید میخوان به شما لینک بدن یا نه.

وبلاگ نویسی بعنوان مهمان

این روش منو یاد یکی از محبوبترین روشهای معتبر و کلاه سفید سئو میندازه. اگه خوب بلدید محتوا تولید کنید، به وب سایتهای دیگه پیشنهاد بدید که اون محتوا رو روی وب سایتشون منتشر کنند و معمولا هم در قسمتی که شرح مختصری از نویسنده داده میشه، به وب سایتش لینک میدن.

انتشارات خبری

اگه شرکتتون اطلاعیه ای داره، پروژه جدید، محصول، نوآوری یا هر اطلاعات دیگه ای که ارزش خبری دارند و میتونه توجه ها رو جلب کنه و لینکهای معتبری از وبلاگ نویسها و سایتهای خبری براتون بگیره، خب دست به کار بشید. حداقلش اینه که به عنوان یه برند از شما یاد میشه.

از مشتریها و شرکاتون بخواهید

چرا از مشتریهای وفادار و شرکاتون نمیخواهید که از سایتشون بهتون لینک بدن؟ اگه از برند یا محصولاتتون خوششون بیاد، احتمالا از این نظر استقبال میکنند.

حامی مالی بشید

میتونید حامی مالی یه خیریه تو محلتون بشید، یا یه مراسمی یا یه کار علمی که ارزش اینو داشته باشه که بهتون لینک بدن.

از طریق مشارکت

اگه خودتون یا همکاراتون عضو یه سازمان حرفه ای باشند یا مرتبا تو نمایشگاه­های تجاری، سمینارها و کنفرانسها شرکت میکنند، چرا ازشون نمیخواهید بهتون لینک بدن؟
اگه دوست دارید با روشهای بیشتری درباره سئو آشنا بشید، پیشنهاد میکنم مقاله سئو و جنگ ستارگان رو بخونید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز