چطور یک صفحه فرود سایت موفق بسازیم که کاربرها را به مشتری تبدیل کند؟

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

قبل از اینکه راز یه صفحه فرود خوب رو فاش کنم باید توضیح بدم که صفحه فرود چیه. صفحه فرود یه صفحه از وب سایته که بیننده روی اون فرود میاد و یک پیام و اقدام مشخص داره. مردم صفحه فرود رو میتونن از طریق سرچ آنلاین، کلیک کردن روی تبلیغات گوگل یا فیسبوک یا از کمپین­های ایمیلی و ... پیدا کنند.

فرق صفحه فرود و صفحه اصلی سایت

هر صفحه از وب، هدف خاصی رو دنبال میکنه که این اهداف با هم متفاوتند.

صفحه اصلی با هدف تأثیرگذاری اولیه ساخته میشه

صفحه اول سایت یه نگاه کلی به محصولات یا خدمات شرکته. بیننده روی صفحه اصلی در عرض چند ثانیه یه قضاوت کلی میکنه و تصمیم میگیره که آیا این سایت به دردش میخوره یا نه. هدف این صفحه، ارتباط گرفتن با بیننده است و توضیح میده که چطوری میتونه به بیننده کمک کنه، سعی میکنه بیننده رو قانع کنه که این سایت رو به سایتهای رقیب ارجحیت بده و انتخابش کنه و راههای برقراری ارتباط با شرکت رو به بیننده معرفی میکنه.

صفحه اصلی به صفحات محتوا لینک میشه

چون صفحه اصلی سایت یه شمای کلی از سایته، صفحات محتوا باید اطلاعات اون رو به قسمتهای کوچیکتری بشکنند. مثلا هر صفحه محتوا باید روی یکی از محصولات یا خدمات متمرکز بشه. متن باید مرتبط با موضوع باشه و باید حاوی کلیدواژه های مناسب برای سئو باشه.

صفحات فرود اهداف خاص بازاریابی رو دنبال میکنند

صفحات فرود یه سری صفحات اضافه بر صفحات قبلی (صفحات محتوا و صفحه اصلی) که ذکر کردیم هستند و برای اهداف بازاریابی خاصی بکار میرن. هر کدوم از این صفحات باید بتونن روی پای خودشون مستقل بایستند، متن گیرایی داشته باشند و یک درخواست برای اقدام خاص داشته باشند. صفحات فرود به شدت برای سرچ بهینه میشن، میشه برای تبلیغات پولی لینکشون کرد یا از کمپین­های ایمیلی بهشون دسترسی داد.

یک صفحه فرود خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یه صفحه فرود خوب باید بتونه مردم رو به کاری که شما میخواهید واداره. این کار میتونه کلیک کردن به یک صفحه دیگه باشه یا ثبت اطلاعات تماس، یا یه درخواست برای اقدام قوی که بتونه کاربر رو بعدا هم دوباره به سایت برگردونه. برای اطلاعات بیشتر در مورد درخواست برای اقدام، به مقاله "چگونه تماس برای سفارش را در طراحی سایت ایجاد نماییم" مراجعه کنید.

روی صفحه فرود چه چیزهایی باید باشد؟

یه عنوان یا سرفصل که پیام کلیدی رو منتقل کنه و توجه ها رو جلب کنه و بتونه به طور شفاف پیشنهادی به بازدیدکننده بده. چون فقط یک صفحه است، اطمینان حاصل کنید که متن ساده، روشن و دقیق نوشته شده باشه. مرتبط با عنوان باشه و تماس برای درخواستی داشته باشه که کسی نتونه ازش بگذره.

انواع مختلف صفحات فرود

صفحه فرود دو نوع اصلی داره: click-through و lead generation.
صفحه فرود click-through: هدف این نوع صفحه فرود اینه که با ارائه اطلاعات جذاب، توجه کاربر رو جلب کنه که روی یک صفحه دیگه کلیک کنه و بیشتر اطلاعات بدست بیاره. موفقیت این نوع صفحه فرود با تعداد کلیکها سنجیده میشه.
صفحه فرود lead generation: هدف این نوع صفحه فرود اینه که چیزهای وسوسه انگیزی به مردم پیشنهاد کنه که بخاطرش حاضر بشن فرم تماس رو پر کنند. این صفحات معمولا فرم هایی دارند که مردم بتونن توش ایمیل و اسمشونو وارد کنند. موفقیت این نوع صفحه فرود با تعداد عضویت ها سنجیده میشه.

چه میتونم ارائه بدم تا مردم حاضر باشن بخاطرش ایمیلشونو وارد کنند؟

بسته به اینکه چی میفروشید یا چه خدماتی ارائه میدید، میتونید یه نمونه رایگان یا آزمایشی، یا یه کد تخفیف، یه مشاوره رایگان، گزارش، شرکت در رقابت یا اطلاع رسانی برای محصولات جدید و ... رو پیشنهاد بدید.

روی صفحه فرود lead generation چقدر اطلاعات باید بپرسم؟

کوتاه باشه و فقط به مقدار حداقل اطلاعات اکتفا کنید. اگه فرم­تون خیلی طولانی باشه مردم از پر کردنش منصرف میشن. حداقلی باشه، یه اسم و آدرس ایمیل بخواهید.

صفحات فرود click-through درباره مشتریها به شما اطلاعات میدهند

از طریق بازدیدهای صفحه و جمعیت شناسی بازدیدکننده ها، نه تنها میتونید عملکرد صفحات فرودتونو بسنجید بلکه میتونید نرخ تبدیل­تون هم ردیابی کنید. چطوری؟ با استفاده از گوگل آنالتیکس، محصولی از گوگل که از کدهایی که برای ردیابی فعالیتهای هر صفحه وب درونش کار میگذارید برای دریافت اطلاعات استفاده میکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله بهترین سیستم برای بررسی آمار وب سایت مراجعه بفرمایید.

صفحات فرود lead generation فهرست های بازاریابی ایمیلی درست میکنند

اگه هدفتون گرفتن اطلاعات تماس باشه، یه فهرست از ایمیلهایی که میگیرید درست کنید تا در آینده برای بازاریابی­هاتون ازش استفاده کنید. گاهی اوقات باید چند بار قبل از خرید با مشتری تماس گرفت. وقتی یه کمپین بازاریابی ایمیلی راه بندازید، فرستادن پیام و ردیابی میزان موفقیت براتون راحت میشه.

صفحات فرود با کیفیت میتونن برگشت سرمایه تبلیغات کلیکی رو افزایش بدن

وقتی از یه کمپین تبلیغاتی پولی مثل ادوردز استفاده میکنید، دارید به ازای هر یک کلیک پول پرداخت میکنید. فرض کنید میخواهید مطمئن بشید همه جوانب کمپین­تون مناسب کار میکنه. علاوه بر اینکه باید کمپین­تونو درست تنظیم، بررسی و هماهنگ کنید باید صفحه فرود هم داشته باشید. این صفحات فرود باید پیام تبلیغاتی­تونو به مخاطب منتقل کنند و کاربرپسند و سازگار با موبایل باشند و درخواست برای اقدام روشنی داشته باشند. اینجاست که یه صفحه فرود با کیفیت میتونه تو نرخ تبدیل مشتری تفاوت ایجاد کنه. ترغیب بازدیدکننده به کلیک کردن یک چیزه و ترغیبشون به اقدام یه چیز دیگه.

چند تا صفحه فرود باید داشته باشم؟

باید برای هر هدف یه صفحه فرود خاص داشته باشید. هدف اینه که با اطلاعاتی که کاربرها روی یک صفحه میبنند به مشتری دائمی تبدیل بشن. اگه یه کمپین یا تبلیغ پولی رو اداره میکنید، پس باید برای هر تبلیغ یا حداکثر برای هر اثر یه صفحه فرود داشته باشید، به علاوه اینکه پیام روی صفحه فرود باید با تبلیغ هماهنگ باشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز