روشهای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تبدیل کاربر به مشتری میتونه سایتتونو وارد کسب و کار کنه. منظور از تبدیل شدن کاربر به مشتری حتما خرید کردن نیست، بلکه وقتی کاربر کاری رو که شما میخواستید انجام بده میگیم تبدیل شده؛ مثلا ممکنه عضو خبرنامه بشه، روی یه لینک کلیک کنه، یه محصول بخره.... انجام همه این کارها ساده است اما نه به سادگی داشتن یه سایت زیبا و ارسال مرتب مطلب. اگه یه استراتژی خوب برای تبدیل نداشته باشید، سایتتون و محتوای باکیفیتتون اصلا به چشم نمیان و حتی شاید خودتونم متوجه نشید اشتباهتون کجاست. تو این پست سه تا از مهمترین روشهای تبدیل مشتری رو همراه با نحوه اجراشون در سایت شرح میدیم.

سئوی محتوا

این محتوای سایته که روی موتورهای جستجو رتبه میگیره و کمک میکنه تا مردم سایتتونو بالاتر ببینن. اگه میخواهید میزان تبدیل به مشتری ترافیکتون بیشتر بشه باید محتوای سایتتونو با سئو بهینه کنید. برای اینکار میتونید وبلاگ بنویسید، صفحات "درباره" درست کنید، از عنوان، تگ و تگ­های alt و توصیفات محصولات استفاده کنید. البته شاید الآن با خودتون بگید من همین الآن هم ترافیکم بالاست و نیازی به بهینه سازی محتوا ندارم، اما اگه نرخ تبدیل به مشتری رو حساب کنید میبینید که اکثر بازدیدکننده­هاتون دیگه شما رو دنبال نمیکنند. شاید علتش اینه که اشتباها جایی کلیک میکنند که نباید یا شاید نمیتونن چیزهایی رو که میخوان روی سایتتون پیدا کنند که اگه اینطور باشه باید طراحی سایتتونو تغییر بدید.
سئو به جذب بیننده های سایت کمک میکنه و دیگه لازم نیست مستقیما به شرکتها چیزی بفروشید، بلکه با سئو توجه اونها رو به خودتون جلب میکنید.

نحوه انجام

در مورد سئو مقاله بخونید. میتونید مقالات دارکوب استفاده کنید. در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو و نحوه استفاده از کلیدواژه ها بر روی سایت یاد بگیرید.

قالب­بندی سایت با در نظر گرفتن تبدیل

طراحی سایت برای نرخ تبدیل اهمیت بالایی داره. باید قالبی استفاده کنید که نه تنها جذابیت زیبایی داشته باشه و انرژی برندتونو به نمایش بذاره، بلکه بیننده رو از صفحه اصلی تا صفحه پرداخت در قیف مشتری هدایت کنه. مهمترین ویژگی که از چشم خیلی از سایتها دور میمونه، نوار جستجوست. وقتی نوار جستجو داشته باشید، کاربرها میتونن بلافاصله با سایتتون ارتباط برقرار کنند و دیگه مجبور نیستند به دنبال اطلاعات مد نظرشون، روی تمام گزینه های فهرستهای سایتتون یکی یکی کلیک کنند. دقت کنید که نوار جستجو رو جایی بذارید که کاربر بلافاصله متوجهش بشه. مثلا به اندازه کافی بزرگ باشه و در مرکزیت سایت قرار بگیره نه در گوشه های بالای سایت.
از روشهای دیگه میتونیم به استفاده از رنگهای که نرخ تبدیل رو بالا میبرند و طراحی های مناسب برای دکمه های درخواست برای اقدام اشاره کنیم.

نحوه اجرا

برید به سایتتون و از طراحیش یادداشت بردارید. نوار جستجوی سایتتون راحت دیده میشه؟ برای محتوای سایتتون فیلتر یا قابلیت حدس زدن خودکار ادامه مطلب تایپ شده هم گذاشتید؟ محتواتون برای موتورهای جستجو و بیننده­ها بهینه شده؟ از شرکتهای بی طرف بخواهید پرسشنامه­هایی در ارتباط با سهولت کار و جذابیت خرید در سایتتون پر کنند و ببینید چه عواملی بر اینها اثر دارند.

روانشناسی

بازاریابی دیجیتالی از روشها، نکات، ترفندها و تئوری­هایی تشکیل شده، اما نهایتا همه اینها به یک چیز میرسند: مردم. مردم هستند که میتونن یه کسب و کار رو رونق بدن یا با خرید نکردنشون باعث ورشکستگیش بشن. هر چند بازدیدهای سایتتون ممکنه واقعی نباشند اما عموما باید هر یک شماره ای که نشون میده نماینده یه آدم واقعی باشه که از سایت دیدن کرده. بهترین کار برای تبدیل کردن این آدما به مشتری اینه که براشون زیبایی، محتوای مناسب و جذاب عرضه کنید. باید با بخش های مختلف روانشناسی، مثل رنگهای بازاریابی و حتی احساس خوشایندی یا درد آشنا باشید تا بتونید طراحی سایتتونو بهتر کنید و نرخ تبدیل به مشتری رو افزایش بدید.

نحوه اجرا

به روانشناسی پشت بازاریابی و نقش رنگها در تبلیغ و طراحی توجه کنید. از ذهن خودتون بعنوان یه نمونه آزمایشی استفاده کنید و ببینید سایتهایی که همیشه به دیگران توصیه میکردید چه ویژگی هایی داشتند، چه چیزی روی صفحاتشون شما رو به خرید دعوت میکرد؟ آیا بخاطر تصاویرش بود یا متنش؟ چه احساساتی رو جذب میکردند؟

نتیجه

شما میتونید ظرف چند هفته یه سایت با نرخ تبدیل به مشتری بالا داشته باشید و خیلی زود طی چند روز بعد از اجرای این روشها نتیجشو ببینید. محتواتون باید بدیع و تازه و برای سئو بهینه شده باشه. سایتتون باید تمیز و مسیریابیش ساده باشه. پشت این طراحی عالی باید کلی درخواست برای اقدام، دکمه و تصاویر جذاب بذارید که در سطح ناخودآگاه کاربرها رو جذب کنند. میتونید با مطالعه روانشناسی رنگها و اصول بازاریابی به این اهداف برسید. فقط کمی صبر و تحقیق لازم داره و بعد میتونید به سرعت اعتبارتونو تقویت کنید و کسب و کارتونو رشد بدید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز