محتوای هوشمند چیست

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

دنیای ما بازاریابها حول محتوا میگرده، محتوایی که در قالب پستهای وبلاگ، جداول، مطالعه های موردی، گزارش، کتاب الکترونیک، کمپینهای ایمیلی، تبلیغات دیجیتالی، صفحات فرود، شبکه های اجتماعی و محتوای وب به افرادی که قصد خرید دارند اطلاع رسانی میکنه. اخیرا بازاریابها در مورد نوع جدید از محتوا به اسم "محتوای هوشمند" زیاد صحبت میکنند.

محتوای هوشمند چیزی ماورای محتوای خوب نوشته شده یا خوب اجرا شده است. معنای دیگری پشت محتوای هوشمند نهفته است که میتونه تلاشهای شما رو برای بازاریابی یه مرحله بالاتر ببره، سودتونو بیشتر کنه و مشتریهای بیشتری براتون پیدا کنه.
چون محتوای هوشمند، اصل اساسی کار ماست، میخواهیم تو این مقاله کاملا شما رو با مفهوم اون آشنا کنیم تا بتونید در بازاریابیتون حداکثر استفاده رو ازش ببرید.

مفهوم محتوای هوشمند

محتوای هوشمند یا smart content به محتوایی میگن که با توجه به خصوصیات کاربری که در حال مشاهده اون محتواست شخصی سازی شده. روشهای متنوعی برای این کار وجود داره اما اصل مهمی که پشت محتوای هوشمند نهفته است اینه که محتوای شخصی سازی شده و مرتبط با کاربر بهتر میتونه بیننده رو جذب کنه و در مقایسه با محتوای استاتیکی که برای همه یکسانه، او رو در قیف مشتری سریعتر به سمت خرید حرکت میده.
بازاریابی محتوا نقش مهمی در آموزش افرادی که قصد خرید دارند و آگاه کردن مردم از برند داره. مشتریهایی که برند رو بشناسند معمولا دوباره برای کسب اطلاعات بیشتر یکراست به وبسایت برند میان، اما اکثر شرکتها به جای اینکه مشتری محور باشند خود محورند. محتوای هوشمند دقیقا عکس خودمحوری عمل میکنه و برای هر کاربر تجربه ای مرتبط با خودش فراهم میکنه و به این ترتیب فرایند خرید رو سرعت میبخشه. چون به هر بازدیدکننده مطابق با فعالیتهای قبلیش پیشنهادهایی رو در قالب محتوای تبلیغاتی ارائه میده.
برای اینکه بهتر متوجه بشید از یه روش دیگه توضیح میدم:
یه نفر که میخواد خوار و بار بخره برای خرید سیب به بخش محصولات میره. فروشنده ازش میپرسه میتونم بهتون کمکی بکنم. خریدار میگه سیب گلاب میخوام و فروشنده در جواب میگه: "از این پنیرهای لیقوان بردارید". مسخره است نه؟ اما این همون کاریه که بازاریابها با بازدیدکننده های وبسایتها میکنند. آیا شما صرف نظر از عبارتی که کاربر سرچ کرده، به همه کاربرها یک محتوای یکسان رو نمایش میدید، یا محتوایی رو بهش عرضه میکنید که قبلا هم جذبش شده بوده؟
به جای اینکه امیدوار باشیم کاربرها چیزی رو که دنبالشن پیدا کنند، خودمون با محتوای هوشمند مرتبط ترین محتوا و درخواست برای اقدام رو بهشون عرضه کنیم و تجربه کاربری رو بهبود ببخشیم.

چطور از محتوای هوشمند استفاده کنیم؟

با داده هاتون شروع کنید

شما همین الآن هم تمام اونچیزی رو که برای هوشمندتر کردن محتواتون نیازه در اختیار دارید. برید سراغ آنالتیکس وبسایتتون و کلیدواژه ها، کمپین های بازاریابی، URLهای ارجاعی، محل جغرافیایی مخاطب و محتوای وبتونو ببینید و با استفاده از مسیری که مخاطب در جریان تصمیم گیریش برای خرید طی کرده، مسیر تبدیل به مشتری بازدیدکننده هاتونو بسنجید.

شاخص های مخاطب

خیلی از تیم های بازاریابی برای کارشون شاخص مخاطب درست کرده اند. ما قبلا در دارکوب در مورد شاخص مخاطب توضیح دادیم که میتونید از لینکی که دادیم بهش مراجعه کنید. با ساخت شاخص مخاطب بهتر میتونید برای انواع مختلف بازدیدکننده ها، محتوای هدفمند طراحی کنید. بعد از اینکه شاخص مخاطبهاتونو درست کردید (در همون مقاله آموزش دادیم چطور شاخص مخاطب درست کنید)، در داده های آنالتیکس سایتتون دنبال الگوها و گرایشات مخاطبانتون بگردید. این اطلاعات میتونه حکم یه فوندانسیون محکم رو برای ساخت محتوای هوشمند ایفا کنه.  

محتوای فعلی تونو هوشمند کنید

محتوای فعلی سایتتونو مرور کنید و ببینید کدوماش بهتر تونسته مخاطب رو جذب کنه و شاخص های مخاطبان مختلف رو به خریدار تبدیل کنه. با این اطلاعات میتونیم این محتوای بازاریابی معمولی رو به محتوای هوشمند تبدیل کنیم. چطور؟ باید ببینید هر کدوم از مطالب سایتتون بیشتر به کدوم شاخص مخاطب نزدیکه (یعنی کدوم نوع مخاطب رو تونسته بهتر جذب کنه) و با ایجاد تغییرات لازم، اون مطلب رو برای اون دسته از مخاطبان عرضه کنید.

محتوای هوشمند جدید بسازید

ممکنه طی بررسی و تحلیل محتوا و داده های سایتتون، متوجه کم و کاستی هایی در استراتژی محتواتون بشید. مثلا برای یه شاخص مخاطب محتوا ندارید، یا با توجه به شاخص مخاطبی که برای هر محتوا اختصاص دادید، درخواست برای اقدام مناسبی برای محتواها در نظر نگرفتید. الآن بهترین فرصته که با ایجاد محتوای هوشمند جدید، بازدیدکننده ها رو در ادامه سفر خریدشون یاری کنید.
شرکت دارکوب علاوه بر طراحی و توسعه سایت و بازاریابی، خدمات تولید محتوا هم به مشتریان ارائه میده. در صورت تمایل میتونید با شماره تلفن های دارکوب که در پایین صفحه نوشته شده اند تماس بگیرید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز