تاثیر جستجو با استفاده از صدا بر سئو

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

راه هایی که افراد در اینترنت جستجو انجام می دهند در حال تغییر است. به طور فزاینده ایی امروز افراد از طریق صدا برای جستجو از تلفن های هوشمند و انواع تبلت ها (مانند دستگاه های Amazon Echo و Google Home) استفاده می کنند. Siri بهترین دوست شما است اگر از دستگاه های اپل استفاده می کنید، Google voice search نیز در بین کاربران اندروید و Microsoft’s Cortana برای کاربران PC و گوشی های هوشمند بسیار مفید هستند. همانطور که در سایر مقالات سایت دارکوب ذکر کرده ام، بر طبق آمار بیش از 60% جستجو ها در دستگاه های موبایل انجام می شود. هر چه بیشتر و بیشتر مردم از دستگاه های موبایل استفاده می کنند، استفاده از جستجو از طریق صدا که در این دستگاه ها امکان آن فراهم شده، بجای تایپ کردن افزایش می یابد. این تغییرات به این معناست که متخصصان سئو می بایست به سئو و محتوا به گونه ایی دیگر بیاندیشند.

جستجوی صوتی چیست؟

اگر از سیری در تلفن یا دستگاه‌هایی مانند Amazon Alexa یا Google Home استفاده کرده‌اید، ممکن است تجربه‌ای با جستجوی صوتی داشته باشید. با جستجوی صوتی، به‌جای تایپ پرسش، با دستگاهی صحبت می‌کنید و به صورت شفاهی سؤال می‌پرسید. هنگامی که جستجوی صوتی انجام می دهید، دستگاه یا پاسخی را ارائه می دهد که از یک وب سایت گرفته شده است یا شما را برای اطلاعات بیشتر به یک وب سایت هدایت می کند. همانطور که دستگاه به شما پاسخ می دهد، به شما می گوید که اطلاعات را از کجا دریافت کرده است. برخی از دستگاه‌ها، مانند Google Home، پیوندی را در برنامه Google Assistant ارسال می‌کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا پیوند را برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد موضوع باز کنند.

جستجوی صوتی چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

جستجوی صوتی با پرس و جوهای جستجوی سنتی متفاوت است. مردم آن طور که تایپ می کنند صحبت نمی کنند. این به این معنی است که شما باید در طرح سئوی خود، جست و جوی صوتی را در نظر بگیرید. وقتی افراد جستجوهای صوتی انجام می دهند، تمایل به پرسیدن سوال دارند. به جای جستجوی "باطری خودرو برای هوندا سیویک 2012"، آنها جستجوی شفاهی را با این سوال انجام می دهند که "از کجا می توانم یک باتری خودرو برای هوندا سیویک 2012 بخرم؟" یا "هوندا سیویک 2012 به چه نوع باتری نیاز دارد؟" این به این معنی است که کسب و کار شما باید برای پرس و جوهای مکالمه بیشتری در نظر گرفته شود. مردم به گونه‌ای با دستگاه‌های جستجوی صوتی صحبت می‌کنند که گویی شخص دیگری هستند - بنابراین باید لحن‌ها و عباراتی را که افراد هنگام صحبت استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید. اساساً، جستجوی صوتی از شما می‌خواهد که برنامه سئوی خود را بهینه کنید تا بر نحوه جستجوی کلامی کاربران، عبارات یا کلمات کلیدی و اطلاعاتی که می‌خواهند بیابند تمرکز کنید.

6 نکته جستجوی صوتی برای سئو

اگر می خواهید در جستجوی صوتی عملکرد خوبی داشته باشید، این شش نکته را دنبال کنید.

1. نقطه "موقعیت صفر" را هدف بگیرید
اگر می خواهید در جستجوهای صوتی بیشتری ظاهر شوید، باید سایت خود را برای به دست آوردن قطعه های برجسته - و در نهایت موقعیت صفر بهینه کنید. مطالعه‌ای که توسط Moz انجام شد نشان داد که 87 درصد از پاسخ‌های جستجوی صوتی از قطعه‌های برجسته ناشی می‌شوند. این آمار نشان می دهد که هدف شما برای موقعیت صفر در نتایج جستجو چقدر حیاتی است. بنابراین قطعه های برجسته (موقعیت صفر) چیست؟

هنگامی که جستجوی آنلاین انجام می دهید، گاهی اوقات یک کادر در بالای نتایج جستجو می بینید. معمولاً یک پاراگراف از اطلاعات است که عبارت‌های جستجوی شما پررنگ است. این جعبه اطلاعات - یک قطعه برجسته - از سایتی گرفته شده است که گوگل معتقد است پاسخ درست را ارائه می دهد.موقعیت صفر زمانی است که یک نتیجه جستجو یک قطعه برجسته را در بالای اولین نتیجه جستجوی ارگانیک نشان می دهد. در یک جستجوی صوتی، گوگل اطلاعات را از قطعه‌های برجسته استخراج می‌کند. آنها اغلب اطلاعات صحیحی را ارائه می دهند و اطلاعات به اندازه کافی مختصر هستند تا Google بتواند به کاربر بازگرداند.

2. تمرکز بر جستجوی معنایی
جستجوی معنایی نوعی از استراتژی جستجو است که در آن بر بهبود درک خود از هدف جستجوی کاربر تمرکز می کنید. این به شما امکان می‌دهد محتوایی ایجاد کنید که با آنچه جستجوگران می‌خواهند مطابقت بیشتری داشته باشد - و در نهایت ویژگی‌های جستجوی صوتی بیشتری کسب کنید. شما می خواهید هدف جستجوی مخاطبان خود را برای بهینه سازی و سئو بهتر سایت خود برای آن جستجوها درک کنید.هنگامی که هدف جستجوی کاربر را درک کردید، می توانید بهینه سازی کنید تا در نتایج جستجوی مربوط به درخواست آنها ظاهر شود. این به شما کمک می کند تا مخاطبان جستجوی صوتی خود را بهتر درک کنید، بنابراین می توانید سایت خود را به درستی برای آن کلمات کلیدی بهینه کنید.

3. محتوای ارزشمند و آموزنده ایجاد کنید
هنگامی که محتوا ایجاد می کنید، استفاده از اصطلاحات و اصطلاحات تخصصی در زمینه خود وسوسه انگیز است، اما خواننده معمولی شما ممکن است نداند این اصطلاحات به چه معنا هستند. اگر می‌خواهید به طور موثر برای جستجوی صوتی بهینه شوید، به زبانی بنویسید که مخاطبان شما از آن استفاده می‌کنند. بهتر است محتوایی بنویسید که محاوره ای باشد زیرا بیشتر برای مخاطبان شما جذابیت دارد. آنها نیز محتوای شما را درک خواهند کرد. اگر آنها جستجوی صوتی انجام دهند، وقتی اطلاعات شما به زبان مکالمه ای که استفاده می کنند نوشته شده باشد، به راحتی می توانند درک کنند.

4. مطمئن شوید که نام برند شما قابل خواندن است
اگر موفق به دریافت یک قطعه برجسته می شوید، این یک راه عالی برای معرفی افراد به برند شما است. با این حال، مهم است که نام برند شما به راحتی توسط گوگل قابل خواندن باشد. اگر گوگل نتواند نام برند شما را تلفظ کند، مخاطبان شما آن را نمی‌فهمند یا به خاطر نمی‌آورند. برای اینکه بدانید آیا مخاطبان شما وب سایت شما را درک خواهند کرد، یک تست رادیویی انجام دهید. تست‌های رادیویی بر جنبه‌های مختلف نام کسب‌وکار شما تمرکز می‌کنند تا ببینند که چگونه می‌تواند توسط مخاطبان شما سوء تعبیر شود.

5. نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید
بسیاری از پرس و جوهای جستجوی صوتی از افرادی است که به دنبال مشاغل محلی هستند. آنها سؤالاتی مانند "نزدیک ترین پیتزا فروشی نزدیک من کجاست؟" یا "از کجا می توانم لاستیک ماشین بخرم؟" فهرست نمایه کسب و کار Google شما کلید هدایت ترافیک محلی است. هنگامی که کاربران جستجوهای صوتی را در سیری انجام می دهند، سیری لیستی از سه مکان برتر در نزدیکی آن شخص ایجاد می کند. این به عنوان بسته 3 سئوی محلی شناخته می شود. برای ظاهر شدن در بسته 3 سئوی محلی، نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید. هنگامی که فهرست خود را درخواست کردید، تمام اطلاعات مربوط به آن را پر کنید. به اطلاعات تماس، آدرس و ساعات کار توجه ویژه ای داشته باشید تا مطمئن شوید که دقیق و به روز هستند. این اطلاعات مهم هستند زیرا جستجوگران صوتی اغلب این اطلاعات را درخواست می کنند. آنها می خواهند بدانند کسب و کار شما در کجا قرار دارد، بدانند چه زمانی باز است، یا برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرند. همچنین می‌توانید فهرست خود را با قرار دادن پیوندهایی به محتوا، عکس‌ها و کسب نظرات بهینه کنید. اگر برای بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود وقت بگذارید، نتایج مثبتی خواهید دید.

6. یک صفحه پرسش و پاسخ ایجاد کنید
هنگامی که افراد جستجو می کنند، معمولاً برای یافتن پاسخ سؤالاتی را مطرح می کنند. با ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول، می‌توانید با ارائه پاسخ به سؤالات، به هدایت افراد به سایت خود کمک کنید. سؤالات متداول برای ایجاد پاسخ به سؤالات رایج پیرامون محصولات، صنایع و شرکت شما عالی هستند. شما می توانید دانش خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و به آنها کمک کنید تا کمی بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند. ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول می‌تواند اطلاعات شما را در اسنیپت‌ها نشان دهد. اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً به سؤالات رایج پاسخ دهد. کمک به کسب و کار شما برای جذب سرنخ های ارزشمند مفید است. WebFX به شما کمک می کند تا سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید با پیچیده‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، محبوبیت جستجوی صوتی همچنان افزایش می‌یابد. برای همگام شدن با این فناوری در حال تغییر، باید وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید. در WebFX، 

تفاوت های جستجوی صوتی با متنی

اگر بخواهیم از آنچه گفته شده تفاوت های این دو نوع جستجو را خلاصه کنیم می توان گفت:

  • عبارات جستجوی صوتی طولانی تر هستند
  • در عبارات جستجوی صوتی از زبان طبیعی تری استفاده شده است
  • زبان طبیعی مقصود جستجو را واضح تر بیان می کند
  • جستجوی صوتی از نظر محلی اهمیت بیشتری دارد
  • بر روی لیست های 3rd-party تاثیر بهتری دارد

ما یک شرکت بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که در زمینه سئو تخصص داریم. ما بیش از 25 سال تجربه در ایجاد برنامه های سئو تاثیرگذار داریم که منجر به نتایج می شود. تیم کارشناسان ما می دانند که چگونه طرح سئوی خود را برای جستجوی صوتی تطبیق دهند.

جهان جدید جستجو

دستگاه های هوشمند از تلفن همراه گرفته تا دستگاه های خانگی هوشمند همه ی این ابزار های دیجیتال زندگی ما را تسخیر کرده اند. این دستگاه های صوتی و تکنولوژی ها کار را برای پرسیدن سوال شفاهی از دستگاه برای یافتن اطلاعات آسان کرده اند. این راه روشی را پدید آورده است که ما بتوانیم امروز بطور طبیعی و با زبان محاوره ایی با ماشین ها ارتباط برقرار کنیم. خوب شاید برخی افراد که با این تکنولوژی ها زیاد آشنا نیستند بپرسند که چه کارهایی می توان با تکنولوژی های فهم صدا انجام داد: در خانه های هوشمند روشن و خاموش کردن چراغ و وسایل برقی، در مرورگرهای اینترنتی جستجوی اطلاعات و عبارات، یا حتی در سایت های پیشرفته مرحله سفارش (مثلا سفارش پیتزا) و جستجوی خبر و آب و هوا با این تکنولوژی پیدا سازی شده است.

در ابتدای رونق جستجو ها در دستگاه های موبایل، زمانی که مردم فکر می کردند که رفتارها در این گونه جستجو ها کاملا متفاوت از جستجوهای دسکتاپ است اما این دو بسیار مانند هم بودند. همانطور که احتمالا می دانید دلایل خوبی برای بهینه سازی سایت برای جستجوی صدا وجود دارد. و این بهینه سازی تا حدودی از روش های سئوی گذشته متفاوت است. و با آگاهی از آن می توان تجربه بهتری در جستجوی صدا و سئو بوجود آورد. اما چرا باید به فکر بهینه سازی سایت (سئو) برای جستجوی صدا باشیم؟

دیده شدن بیشتر در اسنیپت ویژه

یکی از ویژگی های جالب گوگل هوم این است که به سوالات با اطلاعات موجود در وب پاسخ می دهد، و همچنین منبع این اطلاعات یا همان آدرس سایت را در انتها اعلام می کند و معمولا یک لینک به App گوگل هوم جستجوگر ارسال می نماید. هم اکنون Google Home  و Google Assistant اسنیپت ها را از سایت هایی می خوانند که به اصطلاح رتبه صفر را دارند و به آنها اسنیپت های ویژه اطلاق می شود. و این دلیلی است که روز به روز بیشتر گفته می شود که باید برای این featured snippet ها بهینه سازی انجام شود. اگر به لیست مقالات منتشر شده در این زمینه دقت کنید (مقالات لیست شده در گوگل) متوجه خواهید شد تعداد آن ها تا بیش از 178 درصد رشد داشته است. فهم بهتر ما از عبارات جستجوی صدا می تواند به ما کمک کند تا کوئری های اسنیپت های ویژه که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند را بهتر درک کنیم. و به عنوان یک بازاریاب زمان و منابع خود را برای تهیه بهترین پاسخ سرمایه گذاری کنیم، تا با رتبه صفر (featured snippets) را بدست آوریم.

این به بازاریابان کمک می کند که برای برند خود وقتی گوگل بهترین پاسخ را برای جستجوگران می خواند اعتبار کسب کرده و ترافیک بیشتری از طریق Google Home app بدست آورند. این کار حتی به گوگل هم کمک می کند چون با پاسخ های خوب موجود در featured snippet ها استفاده کنندگان از Google Home نیز از نتایج راضی خواهند بود. با سرویس بهتر مشتریان بیشتری از این محصول استفاده می کنند چون فکر می کنند که ابزار های Google Home و گوشی های اندروید ارزشش را دارند. اگر پاسخ های featured snippet ها راضی کننده نباشند، یا اینکه پاسخی یافت نشود گوگل هوم می بایست از کاربر عذر خواهی کرده، چون نتوانسته است هنوز برای آن عبارت جستجو پاسخی بیابد. در نتیجه گوگل پتانسیل بازار را در مقابل آمازون و اپل در زمینه ابزار های هوشمند سخنگو و دستیاران شخصی الکترونیک از دست می دهد. به این می گویند یک طرح برد-برد. شما به پاسخ های بسیار بهتر برای رقابت رتبه صفر نیاز دارید، کاربران به پاسخ و گوگل به رضایت کاربر. اما ما در ابتدا نیاز داریم که بدانیم که چه نوع از کوئری های جستجو، اسنیپت های ویژه را از طریق جستجوی صدا فرا می خواند. این است دلیلی که ما امروز به داده های Search Console نیاز داریم.

راه های بهتر برای پاسخ به نیاز کاربر و کوئری بر اساس مفهوم

در سال های اولیه سئو برای موبایل وقتی کوئری های دسکتاپ و موبایل را مقایسه می کردیم دو نکته دیده می شد:

  1. کاربران معمولا همان عباراتی را که در دسکتاپ جستجو می کردند را در موبایل هم بکار می بردند. اما کلمات و عبارات کلیدی ایی هم بود که در موبایل بیشتر از دسکتاپ جستجو می شدند و برعکس. برای مثال: جستجوی عبارت "ساعت کار فروشگاه" در زمان حراج های پایان سال.
  2. عبارات کلیدی جدیدی به ظهور رسیدند که از امکان GPS دستگاه های موبایل و هر امکانی که در دسکتاپ فراهم نبود استفاده می کردند. برای مثال عبارت "نزدیک من" (near me) که در دستگاه های موبایل بسیار جستجو می شود.

حالت جستجو به این ترتیب رفتار جستجو را تغییر می دهد به این معنی که جستجوگرها متوجه می شوند کدام نوع جستجو ها به خوبی در تلفن همراه کار می کنند اما نه روی دسکتاپ. این را در زمینه جستجوی صوتی در نظر بگیرید. انواع خاصی از کوئری که فقط در Google Home و Google Assistant کار می کنند وجود دارد. "به من در مورد روزم بگو" یکی از آنها است. ما می توانیم برخی از دیگران را حدس بزنیم، اما اگر اطلاعات جستجوی صوتی داریم، ما مجبور نیستیم. چگونه می توان آن را برای بازاریابان و صاحبان سایت مفید دانست؟ خوب، دقیقا بدون اینکه به داده ها نگاه کنید، دشوار است، اما زمینه و مفهوم را در نظر بگیرید که ممکن است فردی از جستجوی صوتی چه استفاده ایی کند: رانندگی به مرکز خرید برای خرید هدیه در تعطیلات یا سوال از Google Home اگر یک فروشگاه در خیابان هنوز باز باشد. آیا جستجوگر هنوز هم می گوید: "فلان فروشگاه باز است؟" یا چیزی شبیه این می گوید؟ "ساعت کار فلان فروشگاه زنجیره ایی نزدیک به من چیه؟" یا "تا وقتی که من برسم فروشگاه باز هست؟" گوگل باید تمام این کوئری های مترادف را در این مورد در نظر بگیرد، اما در برخی موارد، بین جستجوی صوتی و رفتار جستجوی تایپ شده می تواند تفاوت های قابل توجهی وجود داشته باشد که بر نحوه بهینه سازی و سئو یک صفحه تاثیر می گذارد. گوگل به ما گفته است که جستجوهای صوتی متفاوت هستند، زیرا آنها احتمالا 30 برابر بیشتر نسبت به جستجوهای تایپ شده درخواست های عمل (مثلا اقدام به خرید) هستند. در بسیاری از موارد، این برای بازاریابان قابلیت اجرا نخواهد داشت - اما در بعضی موارد، خواهند بود. و برای اینکه ما محتوای مان را به درستی تغییر دهیم تا با جستجوگرها ارتباط برقرار کنیم، ابتدا باید تفاوت ها را درک کنیم.

در بررسی اولیه در مورد نحوه جستجوی خانواده ها در گوگل هوم، تفاوت های قابل توجهی را بین آنچه خانواده ها از خانه می با صدا جستجو می کردند و آنچه که از گوشی های هوشمند می پرسیدند دیده شد، بنابراین دلیلی وجود دارد که معتقد باشیم که پرسش های جدیدی در جستجوی صوتی وجود دارد که جالب توجه بازاریابان است. ما می دانیم که کوئری هایی وجود دارند که در نتایج جستجوی صوتی در صفحه گوگل هوم و دستیارهای هوشند الکترونیک از نتایج در جستجوی دسکتاپ کاملا متفاوت هستند. و این نتایج، مانند "نمایش ساعت کار فروشگاه"، احتمالا در جستجوی صوتی بسیار بیشتر از جستجوی سنتی جستجو می شود. 

درک میزان تبلیغات و پتانسیل بهینه سازی رسانه های مبتنی بر صدا

آخرین دلیل برای توجه به عبارات جستجوی صوتی، احتمالا مهمترین آن برای هر دو بازاریاب و گوگل است. به تازگی تحقیق یکی از شرکت ها منتشر کرده است که اطلاعات مربوط به نظرسنجی نشان می دهد مردم دوست دارند برای خرید بلیط از دستگاه های صوتی هوشمند استفاده کنند. هنگامی که یک بازاریاب و سئو بلیط ها را می فروشند، می توان این اطلاعات را به دست آورد و در عملیات توسعه و بازاریابی گوگل سرمایه گذاری کرد تا مشتریان بتوانند بگویند: "خوب گوگل، با فروشنده بلیط صحبت کن برای خرید یک بلیط شهر آورد" و چیزی از گوگل هوم دریافت کنید به غیر از "من متاسفم، اما من نمی دانم که چگونه" (ارائه صندلی های کارفرما است). یا شاید بتوان شرکتی را متقاعد کرد که منابع را در محتوای سفارشی سرمایه گذاری کند، همانطور که دیزنی و Netflix با گوگل انجام داده اند. اما آیا واقعا این کار را بر اساس این یک نمونه داده انجام می شود؟ احتمالا نه.

همانطور که حدودا از جستجوی های تلفن همراه در سال 2005 چیزی زیاد نمی دانستیم، امروز ما نمی دانیم که چگونه بسیاری از افراد از جستجوی صوتی در Google Home و Google Assistant استفاده می کنند، بنابراین هنوز نمیتوانیم بدانیم که در آن چه قدر فرصت است یا چقدر سریع رشد می کند. جستجوی صوتی در مرحله "نوآوران و پیشگامان اولیه" چرخه عمر پذیرش تکنولوژی است و هرگونه بهینه سازی انجام شده برای آن به احتمال زیاد به مخاطبان اصلی نمی رسد. از آنجایی که ما در مقابل گوگل یا آمازون اطلاعاتی نداریم، ما باید با این فرض باقی بمانیم و بعدا سرمایه گذاری کنیم، زمانی که تأثیر این فناوری در بازار احتمالا به معنای بازده قابل توجه سرمایه گذاری ما است. اگر این داده ها را از گوگل داشته باشیم، می توانیم از آن برای استفاده از بررسی های قوی تر برای تصویب سریع و سرمایه گذاری استفاده کنیم. به عنوان مثال، می توان به مدیران گفت، "ببینید که چگونه بسیاری از افراد در جستجوی عبارات کلیدی تجاری از جستجوی صوتی استفاده می کنند و در نتایج رتبه صفر دارند!" با سرمایه گذاری در ایجاد یک نمونه اولیه برای جستجوی Google Home و Assistant ما می توانیم کوئری های ناوبری را که اکنون قابل اجرا شدن نیستند و سرمایه گذاری ما را برآورده می کنند، ارزیابی کنیم. در عوض، چون ما این داده ها را از گوگل نداریم، برنامه و طرح های کسب و کار در این زمینه اصلا قوی نیستند. گوگل هنوز از طریق جستجوی معنایی کسب درآمد می کند، اما هنگامی که تبلیغات در Google Home ظاهر می شود، این نوع تجزیه و تحلیل حتی ضروری خواهد بود.

کلام آخر

بله، ما می توانیم بهینه سازی را انجام دهیم بدون آنکه بدانیم کدام کوئری جستجوهای صوتی است، چرا که ما می توانیم بهینه سازی تلفن همراه را بدون دانستن اینکه کدام کوئری ها از تلفن همراه هستند. در عین حال درک تفاوت های ظاهری جستجوی صوتی به گوگل و بازاریاب ها کمک می کند به جستجو کنندگان کمک کند، زمانی که آنها از طریق صدا جستجو می کنند دقیقا همان چیزی را پیدا کنند که آنها به دنبال آن هستند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز