طراحی سایت با قالب آماده به معنای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و جوملا نیست

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اغلب خیلی از ما از مشتریان می شنویم که تلاش می کنند تفاوت بین قالب های آماده که بصورت آماده در خیلی از وب سایت ها هم وجود دارند را با برنامه های میزبانی وب و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال را متوجه شوند. پاسخ این سوال در زیر گفته شده است:

به خاطر داشته باشید هر کدام از این اصلاحات با هم متفاوت است و هر کدام عملکرد های متفاوتی دارند.

قالب های آماده

قالب ها معمولا فقط یک html و  cssساده هستند که در آن می توانید صفحه درباره ما، لوگو و برخی از رنگ را تغییر دهید.

سایت سازها

سایت سازها معمولا با برنامه های میزبانی وب مانند  godaddy   و یا هر برنامه میزبانی وب دیگر می آیند. با استفاده از این ابزار شما می توانید همه کار مانند html  و css  پایه ای را انجام دهید ولی ممکن است همراه چند تا افزودنی مانند فرم های آب و هوایی بیاید. استفاده از آنها آسان است ولی ممکن است کمی محدودیت داشته باشد.

سیستم مدیریت محتوا ( CMS)  چیست؟

از سوی دیگر سیستم های مدیریت محتوا، یک پلت فرم کاربردی بسیار قوی هستند، که به شما اجازه می دهند تقریبا هرکاری را که می خواهید، انجام دهید. یک سیستم مدیریت محتوا می تواند به شما جهت مدیریت کسب و کار آنلاین کمک کند.  قابلیت های زیادی برای سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که نه تنها کمک می کند تا محصول به فروش برسد بلکه گزارش های دقیق از فروش، صورت حساب  و مالیات جهت مدیریت بهترآنها می دهد.  یک سیستم مدیریت محتوا همچنین می تواند یک سیستم ارتباط با مشتری جهت مدیریت پرونده ها و مدارک مشتری باشد. این تقریبا همان چیزی است که شما می خواهید.

سیستم مدیریت محتوا یک ابزار برای مدیریت و تغییر محتوای وب سایت است، که به شما امکان ویرایش،  اصلاح، سازماندهی، حذف ، انتشارمحتوای وب را با کمک پلاگین ها و تم ها می دهد.

نمونه ای از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا شامل وردپرس، جوملا و دروپال است. برای سایت های تجارت الکترونیک نیز سیستم های مدیریت محتوا مانند مجنتو و پرستا شاپ وجود دارد.

کدام سیستم مدیریت محتوا بهتر است؟

محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است. دلیل موفقیت آن این است که رایگان می باشد و به خوبی پشتیبانی می شود. از دیدگاه جستجوگرها خوب عمل می کند و هزاران پلاگین و قابلیت های اضافه کردن دارد. جوملاو دروپال پیچیده تر هستند.

مقالاتی که ممکن است علاقه مند باشید



وب سایت سازها

وب سایت سازها ابزارهایی  هستند که عموما توانایی ساخت وب سایت ها بدون نوشتن حتی یک خط کدنویسی را می دهند. وب سایت سازها شامل ابزار های اختصاصی آنلاین توسط شرکت های میزبانی وب هستند. آنها معمولا برای کاربران برای ساخت سایت اختصاصی خود طراحی شده اند.

این ابزار کمک می کند تا به سرعت سایت را بسازید. سهولت استفاده از این ابزار و سرعت آن از مزایای آن است.

ویژگی های سایت سازها چیست؟

وب  سایت سازها از قالب های آماده برای ساخت سایت استفاده می کنند. بنابراین نیازی به کد کردن ندارند. هنگامی که قالب خود را انتخاب کردید می توانید صفحات، متن، عکس و غیره را آپلود کنید.

تفاوت بین قالب های آماده و سیستم مدیریت محتوا

آیا می خواهید یک سایت خارق العاده، قدرتمند و ریسپانسیو بسازید اما هیچ نظری ندارید که چگونه تصمیم درستی در مورد روند ساخت آن بگیرید؟  در اینجا ما می خواهیم در مورد منابع مختلف ساخت وب سایت صحبت کنیم.

تعریف اصلی وردپرس و html

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای باز است، که به مخاطبان خود اجازه می دهد تا پروژه های آنلاین خود را بسازند. در یک کلام، شما به راحتی می توانید یک انجمن فوق العاده، وبلاگ ، فروشگاه وب، گالری، صفحات آگهی و یا هر چیز دیگر از یک وب سایت قوی و دوست داشتنی و یا یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشید.

منظورم این است که استفاده از تم های سایت وردپرس یک فرصت آسان برای ساخت سایت دلخواه با  کمک قالب های آسان که توسط تیم های حرفه ای ساخته می شود، می باشد.  بنابراین شما مجبور نیستید که فقط از کدنویسی استفاده کنید که نیاز به دانستن مهارت های خاص برنامه نویسی دارد. در نتیجه بعضی موارد از قبل ساخته شده است و شما می توانید تم سایتتان را از تم های از قبل آماده شده انتخاب کنید.

خوب ، زمانی که شما یک سایت منحصر به فرد در ذهن خود دارید، اجازه دهید به سراغ html  برویم.  Html  یک کد برنامه نویسی است که به شما اجازه می دهد که اطلاعات مورد نظر را  که در ذهن دارید در صفحه طراحی کنید. برای ایجاد یک وب سایت موفق، چیزهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید،  مانند تگ های مختلف html ، عنوان تصاویر، پاراگراف ها  و سایر موارد که هر کدام از آنها کمک می کند تا  یک پروژه موفق به وجود بیاید.

طراحی سایت سفارشی و یا استفاده از قالب آماده

آیا برای کسب و کارتان نیاز به وب سایت دارید؟ اگر بله، تعدادی عوامل وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید و  انتخاب های زیادی دارید. می توانید یا از قالب های آماده استفاده کنید و یا از یک سایت سفارشی استفاده کنید.

چرا زمانی که می توانیم از قالب آماده استفاده کنیم ، برای یک سایت سفارشی هزینه پرداخت کنیم؟ در زیر پاسخ این سوال را می دهیم:

مزایای طراحی سایت سفارشی

مهمترین مزیت طراحی سایت سفارشی این است که از بقیه سایت ها متمایز است. در واقع این یک مزیت رقابتی است که سایت شما را از سایر سایت ها متمایز می کند. وب سایت های سفارشی برای رتبه بندی در موتور های جستجو بسیار مناسب تر هستند، به طوری که سایت های سفارشی در رتبه بندی گوگل رتبه های بالاتری را کسب می کنند.

در وب سایت های سفارشی می توانید نام کسب و کار خودتان را بر روی وب سایت اضافه کنید. عامل مهمی که در  وب سایت های سفارشی وجود دارد این است که زمانی که کسب و کارتان رشد کند می توانید سایت را هم گسترش دهید. شما مالک وب سایت سفارشی هستید و در هر زمان که بخواهید می توانید بر روی آن تغییرات اعمال کنید.علاوه بر تمام این ها استفاده از سیستم مدیریت محتوا باعث می شود که در هر زمانی که خواستید سایت را به روز نگه دارید.

معایب وب سایت سفارشی

هزینه بالاتری نسبت به قالب های آماده دارد.بنابراین برای ساخت یک سایت سفارشی باید هزینه بیشتری نسبت به قالب آماده پرداخت کنید. دوم ، ساخت یک طراحی سفارشی نسبت به قالب آماده زمان بیشتری می برد. با توجه به فرآیند های پیچیده و وقت گیر طراحی سایت سفارشی ممکن است که با تاخیر مواجه شود.

حال که با مزایا و معایب طراحی سایت سفارشی آشنا شدید، اجازه دهید که با مزایا و معایب طراحی سایت قالب آماده هم بیشتر آشنا شویم:

مزایای قالب آماده وب سایت

برخلاف یک طراحی سایت سفارشی، استفاده از قالب آماده سایت نیاز به طراحی و توسعه ندارد. دوم اینکه، هزینه آن کمتر است بنابراین اگر شما بودجه کمتری دارید بهتر است که از قالب های آماده سایت استفاده کنید. به لطف استفاده از قالب آماده سایت نیازی به نوشتن حتی یک خط کدنویسی نیست. حتی فردی که html  و css   را نمی داند می تواند با استفاده از قالب آماده ، طراحی سایت کند.

معایب استفاده از قالب آماده سایت

با استفاده از قالب آماده سایت یک سایت منحصر به فرد ندارید بنابراین این احتمال وجود دارد که هم زمان بسیاری از افراد دیگر هم از همان قالب استفاده کنند بنابراین سایتتان منحصر به فرد نخواهد بود.

قالب های آماده با موتور های جستجو دوستانه نیستند، بنابراین در رتبه بندی موتورهای جستجو در رتبه های پایین قرار می گیرد. پشتیبانی ضعیف و سازگاری با مرورگرها یکی از معایب قالب های آماده است.

هنگامی  که یک قالب آماده خریداری می کنید نمی توانید آن را با توجه به نیازهای خود سفارشی کنید، گویا شما مالک سایت خود نیستید. بنابراین قرار دادن عناصری مانند عکس ها، فیلم ها، تصاویر، متون و غیره در سایت چالش برانگیز است.

تفاوت بین cms  و وب سایت سازها چیست؟

سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا، وردپرس و دروپال، نرم افزارهای طراحی شده است که کاربران را قادر به ایجاد، ویرایش، انتشار، ذخیره و مدیریت اطلاعات خود می کند. بسیاری از آنها مانند وردپرس،  یک منبع باز با هزاران تم و پلاگین در دسترس برای سفارشی کردن سایت های کاربران است.  وب سایت ساز ها مانند wix  ، weebly ،  jimdo  کاربران را قادر می سازد تا به سرعت بتوانند صفحات سایت خود را طراحی کنند. صفحات به صورت  خودکار پس از اتمام برنامه منتشر می شوند.

چیزهایی که باید در نظر گرفت:

مهارت های فنی

هرچند که هردو  سیستم های مدیریت محتوا و وب سایت سازها دارای  گزینه های مدیریتی هستند، ولی از نظر فنی تفاوت هایی دارند. وب سایت سازها بدون نیاز به مهارت های تخصصی طراحی سایت می توانند طراحی کنند. آنها هیچ نیازی به استفاده از فایل های html   و  CSS  ندارند. در حالی که وب سایت های سیستم مدیریت محتوا اغلب به راحتی نصب می شوند و طیف وسیعی از الگو ها را دارند و هر گونه سفارشی سازی و پلاگین را می توانند اضافه کنند.

انعطاف پذیری

سایت ها ی مدیرت محتوا به مهارت های فنی بیشتری نیاز دارند. به طور کلی نرم افزارهای پیچیده انعطاف پذیری بیشتری دارند.  سیستم های مدیریت محتوا بیشتر قابل تنظیم هستند و با نیاز های تجاری و تخصصی سازگار تر هستند.  متاسفانه وب سایت سازها کمتر انطعاف پذیر هستند. آنها قابل تنظیم نیستند و نمی توانند با هر نوع وب سایتی سازگار شوند.

میزبانی وب و نگهداری

برای وب سایت ساز ها میزبانی وب از قبل ساخته شده است  و شما فقط نیاز دارید که یک نام دامنه بخرید و سپس آن را به سایت خود متصل کنید.  سیستم مدیریت محتوا از شما می خواهد که یک میزبانی وب و نام دامنه برای خود تهیه کنید.  همچنین سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که بتوانید داده های خود را بر روی سیستم مدیریت محتوا ذخیره کنید و  در صورت لزوم میزبان وب خود را تغییر  داده و به میزبان وب دیگری بروید ، که این کار برای وب سایت ساز ها غیر ممکن است.

نگهداری : سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، برای رفع اشکالات و بهبود امنیت از طریق به روزرسانی ها دائما بازبینی می شوند. بنابراین سیستم های مدیریت محتوا نیاز به نگهداری دارند در حالی که سایت سازها نیازی به  نگهداری ندارند.

هزینه

علت اصلی تفاوت قیمت بین این دو به دلیل مهارت های فنی است.  اگر شما نیاز به همکاری با توسعه دهنده و برنامه نویس جهت راه اندازی و بهینه سازی وب سایت های خود دارید مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به وب سایت سازهای آماده پرداخت کنید. از آنجایی که سفارشی سازی و انعطاف پذیری در سیستم های مدیریت محتوا بسیار بالاتر از وب سایت ساز ها است بنابراین هزینه ی بیشتری باید پرداخت کنید. سیستم های مدیریت محتوا همچنین نیاز به پرداخت هزینه های سالانه دامنه و در صورت استفاده از خدمات اضافی، هزینه های بیشتری را نیاز دارند. در مقابل وب سایت سازها نرخ ثابت ماهانه دارند که بسته به ویژگی های سرویس شما متفاوت است.  

توسعه دهنده وب سایت

توسعه دهنده وب سایت، برنامه نویس سایت است که متخصص در توسعه برنامه های وب سایت جهانی و یا برنامه های شبکه های توزیع شده هستند.

یک برنامه نویس وب در یک توصیف کلی تر، کسی است که ایده هایی  را که شما در مورد وب سایت خود برای حضور آنلاین  دارید را به واقعیت تبدیل می کند.

چرا مردم ترجیح می دهند به جای استفاده از وب سایت ساز ها با توسعه دهندگان وب سایت همکاری کنند؟

برای ساخت یک سایت حرفه ای همکاری با یک طراح سایت حرفه ای ارزان نیست ولی با این حال باز هم به دلیل مزایای زیادی که طراحی سایت سفارشی  دارد،  بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از وب سایت سازهای آماده با طراحان سایت همکاری کنند و هزینه بیشتری را هم بابت آن پرداخت کنند. در حالی که می توانند خیلی راحت از یکی از قالب های آماده وب سایت با هزینه بسیار کمتر استفاده کنند و حتی آن را به صورت رایگان دریافت کنند.

طراحی وب سایت در مقابل وب سایت سازها، کدام یک برای شما بهتر هستند؟

حقیقت این است که همکاری با طراح وب سایت حرفه ای شاید برای همه امکان پذیر نباشد.  اگر شما یک کسب و کار جدید و بدون درآمد باشید شاید پول کافی نداشته باشید.  اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک و یا متوسط هستید، با استفاده از وب سایت ساز رایگان می توانید یک سایت برای خود طراحی کنید. ولی با این حال این موضوع به درآمد و اندازه کسب و کار شما بستگی دارد.

طراح وب سایت چه کار می کند و تفاوت آنها در چیست؟

بنابراین وقتی با یک طراح حرفه ای همکاری می کنید چه چیز دریافت می کنید؟ پاسخ کوتاه این است که بستگی به کسی دارد که با  اون همکاری می کنید. اما فرض را بر این  میگذاریم که کسی که با او همکاری می کنید، حرفه ای باشد.

اول اینکه یک طراح حرفه ای سایت می تواند آن چیزی را که شما در ذهن دارید را به واقعیت تبدیل کند.

اگر آنها واقعا در کار خود حرفه ای باشند آنها می توانند به سودآوری کسب و کار شما بسیار کمک کنند. طراح حرفه ای می تواند به شما در طراحی سایت منحصر به فرد و عالی کمک کند تا شما بتوانید از بقیه رقبا خود متمایز شوید. امروزه خیلی از وب سایت ها شبیه به هم هستند و داشتن یک وب سایت سفارشی و منحصر به فرد می تواند برای سود آوری کسب وکارتان بسیار مفید باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز