روش استفاده از افزونه یوست سئو (Yoast SEO) برای سایت وردپرسی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

بعنوان یه آژانس دیجیتالی بیشترین سوالی که از ما میشه اینه که "میتونید سئوی ما رو ارتقا بدید؟" جواب کوتاه "بله" است، اما کلید یه سئوی خوب، استراتژی محتوای بلند مدت و کدنویسی تمیز و منظمه. افزونه یوست سئو کمک میکنه متادیتای صفحه یا ارسال رو اصلاح کنید تا مؤثرتر کلیدواژه های مورد نظرتونو هدف بگیره و در نتیجه سئوی سایت رو بهتر میکنه.

Yoast SEO چیست؟

با میلیون ها نصب فعال، Yoast SEO یکی از پرکاربردترین افزونه های سئو برای وردپرس است. مجموعه ای جامع از ابزارها برای بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو فراهم می کند.کاری که Yoast SEO انجام می دهد Yoast SEO ابزارها و ویژگی های زیادی را برای تقویت سئوی خود به شما ارائه می دهد. برخی از این ویژگی ها بر سئوی کل سایت شما تأثیر می گذارد. ویژگی های دیگر به شما کمک می کند تا پست ها و صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در Yoast ما واقعاً به شعار خود "سئو برای همه" اعتقاد داریم، بنابراین می توانید به تمام ابزارهای ضروری SEO در افزونه رایگان Yoast SEO دسترسی داشته باشید. اما اگر واقعاً می‌خواهید سئوی خود را تقویت کنید، به Yoast SEO Premium ارتقا دهید – این ویژگی‌های سئو حتی شگفت‌انگیزتری دارد از ویژگی های کلیدی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل کلمات کلیدی و پیشنهادات بهینه سازی
  • تولید نقشه سایت XML
  • توضیحات متا و بهینه سازی تگ عنوان
  • تجزیه و تحلیل محتوا و نمرات خوانایی
  • سئوی بی نقص

5 عنصر اصلی وب سایت

ما به صفحه ای که همه عناصر ضروری بهینه سازی رو در ارتباط با کلیدواژه ها رعایت کرده باشه میگیم سئوی بی نقصی داره. هر صفحه (شامل اخبار و پستهای معمولی) باید یه عنوان صفحه خاص، یه توصیف صفحه خاص و یه تیتر اصلی با تگ های <h1></h1> داشته باشه. اینطوری موتور جستجو میتونه درست موضوع صفحه رو حدس بزنه و فهرستش کنه.
ما رو همه سایتهایی که میسازیم، علاوه بر تعریف عنوان، توصیف و H1 برای تمام صفحات، افزونه سئوی یوست هم بکار میگیریم تا صفحه روی موضوع خاصی تمرکز داشته باشه.
5 عنصر هستن که مستقیم روی صفحه ظاهری سایت نمایش داده میشن و باید مستقیم در پس زمینه تمام صفحات وجود داشته باشند که تو این مقاله اینها رو با هم مرور میکنیم:
1. عنوان صفحه: بالای پنجره مرورگر دیده میشه و برای نتایج جستجوی موتورهای جستجو بکار میره.
2. URLصفحه: تو نوار آدرس مشاهده میشه و محل خاص اون صفحه رو نشون میده. ترجیحا باید از عنوان صفحه گرفته بشه و بین کلمات از خط فاصله استفاده بشه.
3. تیتر H1: به طور پیشفرص، H1 همون عنوان صفحست ولی میشه طوری تنظیم کرد که خودتون تغییرش بدید و پیشنهاد میکنم که این کارو بکنید چون میتونید یه تیتر طولانی تر با خلاقیت بیشتر و توصیفی تر بنویسید. هر صفحه فقط باید یک H1 داشته باشه و موضوع محتوای صفحه رو در بر بگیره.
4. توصیفات: این یکی همون روی سایت دیده نمیشه اما برای خوندن و فهرست شدن توسط موتورهای جستجو به کد صفحه وصل میشه. یه توصیف خوب باید شامل کلیدواژه های صفحه باشه و برای انسانها نوشته شده باشه.
5. کلمات کلیدی: عبارت یا کلمات کلیدی باید در سراسر محتوا و در جاهای مختلف دیده بشه. درست مثل توصیفات این هم خروجی خاصی نداره و فقط برای اینه که موتورهای جستجو بهتر صفحه رو بفهمند و فهرست بندی کنند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

استفاده از یوست سئو برای سفارشی کردن متادیتا

با وردپرس و همراه با توانایی های ویراستاری که داره میتونید این 5 قسمت رو ویرایش و  سفارشی سازی کنید.
1. عنوان صفحه: تو وردپرس، اسم صفحه هم همون بالا نمایان میشه. از عنوان صفحه برای ساخت عنوان سئوی استفاده شده در هدر مرورگر، عنوان H1 روی صفحه و لینک فهرستها استفاده میشه.
2. URL صفحه (پیوند یکتا): URL پیوند یکتا از عنوان صفحه و خط فاصله درست میشه. میتونید URL رو تغییر بدید تا بیشتر با کلیدواژه ها هماهنگی داشته باشه و توصیفی باشه. هرچند اگه بعد از ساختن صفحه، URL صفحه تغییر کنه باید تنظیمات ریدایرکت 301 انجام بدید تا صفحه به طور خودکار از آدرس قدیمی به آدرس جدید منتقل شه و خطای 404 پیدا نشدن صفحه پیش نیاد.
پیوند یکتا از طریق افزونه یوست سئو قابل ویرایشه.
3. عنوان صفحه (عنوان سئو): یوست یه قسمتی داره به نام "عنوان سئو". گوگل از این عنوان برای فهرست بندی صفحه و نمایشش در صفحه نتایج استفاده میکنه. به طور پیشفرض عنوان سئو از عنوان صفحه گرفته میشه اما میتونید خودتون به دلخواه تغییرش بدید.
4. توصیفات متا: به طور پیشفرض، اولین جملات متن میشن توصیفات متا. اما میتونید خودتون تغییرش بدید و هرچی میخواهید بنویسید، فقط دقت کنید که از 156 کاراکتر نباید بیشتر بشه. این توصیفات رو باید برای انسانها بنویسید نه روباتها! موتورهای جستجو صفحه ای رو که تو توصیف متاش فقط کلیدواژه ها رو بدون معنی خاصی ردیف کرده باشه جریمه میکنند. باید سعی کنید توصیفات هر صفحه خاص باشه و توصیفات متای صفحات مختلف شبیه هم نباشن.
5. کلیدواژه ها: میتونید از قسمت focus keyword کلمه یا عبارت کلیدی صفحه رو وارد کنید. هیچ وقت نباید بیشتر از یک کلیدواژه در هر صفحه داشته باشید. به کلمه یا عبارتی که موضوع اصلی متن هست و متن در مورد اون نوشته شده، میگن کلمه یا عبارت کلیدی.

نحوه کمک افزونه ها در بهینه سازی پست ها و صفحات :

1. مطمئن شوید که به درستی بهینه سازی می کنید 

بعد از اینکه تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دادید (می توانید از داده های کلمه کلیدی Semrush یکپارچه ما برای آن استفاده کنید)، باید شروع به بهینه سازی صفحات و پست های سایت خود برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مورد نظر خود کنید. برای انجام این کار، می توانید یک عبارت کلیدی تمرکز برای یک مقاله در Yoast SEO تنظیم کنید. سپس، این افزونه از تجزیه و تحلیل سئوی محتوای ما استفاده می کند تا مشخص کند محتوای شما در فاکتورهای مختلف رتبه بندی چگونه امتیاز می گیرد. مواردی مانند چند بار استفاده از عبارت کلیدی، طول متن یا اینکه آیا از پیوندهای داخلی استفاده کرده اید را بررسی می کند.

نتایج این تحلیل ها شما را راهنمایی می کند تا پست یا صفحه خود را برای رتبه بندی با عبارت کلیدی انتخابی خود بهینه کنید. گلوله‌های قرمز، نارنجی و سبز را می‌بینید که نشان می‌دهد هر عامل چگونه امتیاز می‌گیرد. این به شما یک نمای کلی آسان از امتیاز کلی و آنچه را که هنوز می توانید برای افزایش رتبه خود انجام دهید، می دهد!

2. برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا و خواندنی راهنمایی دریافت کنید 

بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بندی با عبارت کلیدی مناسب مهم است، اما خواننده خود را فراموش نکنید! حتی اگر محتوای شگفت انگیزی برای موتورهای جستجو بنویسید، اگر مخاطبان شما آن را درک نکنند، از آن سودی نخواهند برد. وقتی شخصی محتوای شما را درک نمی کند، احتمال خرید چیزی از شما نزدیک به صفر است. همین امر در مورد احتمال اینکه آنها یکی از مقالات شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند نیز صادق است. بنابراین، باید مطمئن شوید که محتوای شما نیز به راحتی قابل درک است. و اینجاست که ویژگی‌های خوانایی وارد می‌شوند. بررسی‌های خوانایی ما به شما این امکان را می‌دهد که بازخورد را به گونه‌ای که برای شما مناسب است، بدون از دست دادن تماس شخصی خود اتخاذ کنید. اگر به همه عواملی که خوانایی را افزایش می دهند علاقه مند هستید، می توانید در مورد ویژگی های خوانایی Yoast SEO بیشتر بخوانید.

ویژگی‌های خوانایی Yoast SEO تجزیه و تحلیل‌هایی هستند که به خوبی تحقیق شده‌اند که به شما بازخوردی درباره نحوه بهینه‌سازی نوشتارتان می‌دهند. اکنون، این ممکن است عجیب به نظر برسد، زیرا نحوه نوشتن شما می تواند بسیار شخصی باشد. اجازه دهید توضیح دهیم که چگونه کار می کند. این افزونه از یک الگوریتم برای بررسی محتوای شما بر روی فاکتورهای مختلفی استفاده می کند که ثابت شده است خوانایی را افزایش می دهند. ما به استفاده از کلمات انتقالی، استفاده از صدای غیرفعال، طول جمله و پاراگراف شما و موارد دیگر نگاه می کنیم. اما ما با دقت این الگوریتم را ساختیم تا بدون سخت گیری بیش از حد آن را تا حد امکان دقیق کنیم.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. بر آنچه که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد تأثیر بگذارید

البته، شما نمی خواهید فقط صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. شما می خواهید نتایج جستجوی شما نیز شگفت انگیز به نظر برسد! به همین دلیل است که Yoast SEO با مجموعه‌ای از ابزارها ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ریزی کنید و پیش‌نمایش کنید که (احتمالاً) هر صفحه زمانی که در Google ظاهر می‌شود چگونه به نظر می‌رسد. احتمالاً چیزی است که ما واقعاً نمی توانیم در اینجا از آن اجتناب کنیم - Google گهگاه تصمیم می گیرد که بهتر می داند و به جای آن چیز دیگری را نشان می دهد. اما با بهینه سازی برخی خروجی ها در صفحه خود، می توانید نشان دهید که گوگل چگونه باید محتوای شما را به کاربران ارائه دهد. و این قطعاً هنوز چیزی است که ارزش انجام دادن دارد. با افزونه ما، می‌توانید برای هر کدام یک عنوان SEO (عنوان نتیجه جستجوی خود) و یک توضیحات متا (یک قطعه متن کوتاه در زیر عنوان جستجوی خود، که کاربران می‌توانند در صفحه شما پیدا کنند) مشخص کنید. صفحه جدیدی که منتشر می کنید اگر این موارد بیش از حد طولانی باشد یا کلمه کلیدی شما گم شده است، به شما اطلاع خواهیم داد. در صورت تمایل، می توانید برای تمام صفحات خود نیز پیش فرض تعیین کنید.

ممکن است قبلاً نتایج جستجویی را دیده باشید که حاوی بخش‌های اضافی است، فراتر از قالب معمول تیتر و توضیحات. مثال زیر حاوی دستور العمل هایی با اطلاعات اضافی مانند نظرات، زمان پخت، مواد تشکیل دهنده و تصاویر است. و این فقط یک مثال است. امکان اضافه کردن اطلاعات اضافی برای انواع نتایج، از جمله محصولات وجود دارد!

4. بروندادهای اجتماعی را مدیریت کنید

در حال حاضر، رسانه های اجتماعی به طور جدی بخشی از سئو نیستند. اما وقتی محتوای عالی تولید می کنید، اغلب می خواهید آن محتوا را در فیدهای اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید. به همین دلیل است که Yoast SEO با پیش نمایش های فیس بوک و توییتر نیز همراه است که می توانید آن را تنظیم کنید تا مطمئن شوید محتوای شما همیشه عالی به نظر می رسد، هر کسی که آن را به اشتراک می گذارد. می توانید عنوان، توضیحات و تصویر OpenGraph خاصی را برای هر پست تنظیم کنید. باز هم، اگر ترجیح می دهید یک ساختار استاندارد برای همه پست ها تنظیم کنید، گزینه ای برای انجام دادن وجود دارد

5. سئو فنی برای وب سایت شما

ما نگاهی به کارهایی که Yoast SEO می تواند برای پست ها و صفحات شما انجام دهد انداخته ایم. اما به طور کلی چه کاری می تواند برای سایت شما انجام دهد؟ اگر سئوی فنی مناسب شما نیست، بسیاری از موارد زیر ممکن است برای شما منطقی نباشد. اما، نگران نباشید! Yoast SEO وجود دارد تا مطمئن شود که لازم نیست همه این موارد را بدانید.

6. سایت خود را برای سئو تنظیم کنید

تنظیمات افزونه به طور پیش‌فرض بسیار معقول هستند و پیکربندی برای اولین بار نیز شما را در مراحل انجام درست تنظیمات فنی SEO راهنمایی می‌کند. در پشت صحنه، ویژگی‌های مخفی ما همچنین شما را با نقشه سایت XML، فایل robots.txt، داده‌های ساختاری Schema در سطح سایت و موارد دیگر آماده می‌کند. همه اینها پیچیده به نظر می رسد، اما بخش مهم این است: این افزونه به طور خودکار تضمین می کند که Google می تواند محتوای شما را پیدا کند، بخواند و فهرست کند. اگر نمی‌خواهید برخی از محتوای شما پیدا شود، می‌توانید تنها با چند کلیک از ایندکس شدن آن جلوگیری کنید.

7. محتوای خود را مدیریت کنید

همانطور که محتوای بیشتری برای سایت خود می نویسید، به دنبال راه های آسان برای مدیریت آن هستید! افزونه Yoast دارای چند ویژگی است که به شما کمک می کند محتوای خود را به خوبی مدیریت کنید - و از مشکلات رایج SEO جلوگیری کنید. به عنوان مثال، وقتی تغییراتی مانند حذف یک صفحه یا تغییر یک URL ایجاد می‌کنید، اگر ندانید چه کار می‌کنید، ممکن است همه چیز به هم بریزد. و اگر صفحات مشابه زیادی ایجاد کنید، ممکن است مشکل ساز نیز باشد، زیرا گوگل نمی داند که باید کاربران را به کدام یک هدایت کند. برای کمک به شما در مقابله با مسائل سئو مانند این، Yoast SEO با دو ابزار غیرقابل از دست دادن ارائه می شود: تگ های URL متعارف و ابزار Redirects. اگر محتوای مشابه زیادی دارید، مانند یک فروشگاه اینترنتی با چندین گونه از یک محصول، که هر کدام صفحه خاص خود را دارند ، URL های Canonical واقعا مفید هستند. برای اینکه زندگی را برای شما آسان کند، Yoast SEO به طور خودکار برچسب های متعارف را به تمام محتوای علامت گذاری شده برای نمایه سازی اضافه می کند. تمام تگ‌های متعارف در پس‌زمینه مراقبت می‌شوند. در بیشتر موارد نیازی به تغییر چیزی نخواهید داشت. اگر نیاز دارید تگ‌های URL متعارف خود را تنظیم کنید، انجام این کار آسان است.

اگر در حال جابجایی یا حذف محتوا هستید، تغییر مسیرها ضروری هستند. واقعیت این است که کاربران احتمالاً همچنان راه خود را به URL قدیمی پیدا خواهند کرد - اما محتوایی که آنها انتظار دارند وجود نخواهد داشت. این نه تنها برای کاربران ناامید کننده و ناامید کننده است، بلکه می تواند یافتن و فهرست بندی محتوای شما را برای گوگل نیز دشوارتر کند. تغییر مسیرها را می توان به سختی به تنهایی تنظیم کرد. اما وقتی از Yoast SEO استفاده می کنید، در واقع برای شما سخت است که تغییر مسیرهای خود را اشتباه بگیرید! هر زمان که یک URL موجود را تغییر دهید یا صفحه ای را از سایت خود حذف کنید، اعلانی دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد یک تغییر مسیر را تنظیم کنید. فقط چند کلیک طول می کشد تا مطمئن شوید هر بازدیدکننده ای که به URL قدیمی می رسد به مکان مناسب هدایت می شود. آیا باید تغییر مسیری را که تنظیم کرده‌اید بررسی یا تنظیم کنید؟ شما می توانید این کار را به راحتی از نمای کلی مدیر تغییر مسیر انجام دهید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

8. ساختار سایت و لینک های داخلی خود را بسازید

اگر محتوای قابل یافتن می خواهید که واقعاً رتبه بندی کند، باید از ساختار سایت و پیوند داخلی خود مراقبت کنید. افزونه Yoast SEO دارای چند ابزار برای کمک به مدیریت نحوه پیوند محتوای خود با یکدیگر است: یک شمارنده پیوند متنی وجود دارد که به شما می گوید تعداد پیوندهای داخلی ورودی و خروجی در یک صفحه وجود دارد، همچنین یک ابزار پیشنهادات پیوند داخلی (در نمای ویرایشگر) که می تواند در صورت لزوم به شما کمک کند موارد بیشتری را اضافه کنید. این ویژگی‌ها هم در Yoast SEO رایگان و هم در Yoast SEO Premium در دسترس هستند. اگر از Yoast SEO Premium استفاده می‌کنید، می‌توانید از تمرینات سئوی ما برای آسان‌تر کردن پیوندهای داخلی از همیشه استفاده کنید:

  • تمرین سئو: رویکرد سنگ بنا
  • تمرین سئو: محتوای یتیم

با انجام تمرینات، می توانید به راحتی و با اطمینان یک استراتژی پیوند داخلی محکم راه اندازی کنید و فقط چند کلیک طول می کشد! وقتی کارتان تمام شد، هیچ محتوای غیرقابل یافتی در سایت خود نخواهید داشت (مگر اینکه نخواهید پیدا شود) و مهم ترین صفحات شما تمام پیوندهایی را که شایسته آن هستند دریافت خواهند کرد.

9. حتی ویژگی های فنی بیشتر Yoast SEO

با نصب ساده افزونه و دنبال کردن مراحل تمرین پیکربندی ما، در حال حاضر بسیاری از موارد مهم فنی سئو سایت خود را رفع کرده اید! ما این مراحل را برای شما انجام می‌دهیم، بنابراین لازم نیست در مورد جزئیات فنی کوچک بدانید. اگر واقعاً می خواهید بدانید که Yoast SEO می تواند برای شما انجام دهد، به لیست کامل ویژگی ها نگاهی بیندازید. علاوه بر این، اگر با سئوی فنی (کمی بیشتر) آشنا هستید، ممکن است از خواندن اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های پنهان Yoast SEO که به طور مخفیانه سئوی شما را ارتقا می دهد لذت ببرید!

10. سئو را با انجام سئو با Yoast بیاموزید

هنوز نیاز به یادگیری در مورد SEO دارید؟ یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پلاگین های Yoast این است که آنها شروع به کار را بسیار آسان می کنند و در حین انجام کار یاد می گیرید! ما به شما نکاتی را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند همه چیز را درست انجام دهید، و همچنین پیوندهایی برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار سئو و نحوه انجام آن.

اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید (یا فقط دانش خود را بهبود ببخشید) می توانید با دنبال کردن دوره های آموزشی آموزشگاه دارکوب Yoast SEO ما بیشتر بیاموزید. هنوز مطمئن نیستید که برای شما مناسب است یا نه؟ ابتدا با یکی از دوره های رایگان ما بروید و مزه آنچه را که ارائه می شود بچشید! آموزشگاه دارکوب با جدید ترین متد ها کلاس های آموزشی سئو و وردپرس را برگذار می کند. شما در انتهای دوره می توانید با شرکت در آزمون سازمان فنی حرفه ای کشور مدرک معتبر را دریافت کنید و به راحتی وارد بازارکار شوید.

11. سئو برای پست ها و صفحات شما

اگر می خواهید پست ها و صفحات شما در نتایج جستجو ظاهر شوند، باید آنها را بهینه کنید! بنابراین، هنگامی که از وردپرس برای ایجاد/ویرایش پست‌ها استفاده می‌کنید، حجم زیادی از ابزارهای Yoast SEO را پیدا خواهید کرد که به شما در تهیه و بهینه‌سازی محتوای عالی کمک می‌کنند. و اگر فکر می‌کنید که بهینه‌سازی سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی است، دوباره فکر کنید. ابزارها و نکات موجود در افزونه های Yoast SEO ما تمرکز یکسانی بر محتوای با کیفیت سایت و تجربه کاربر دارند. به ما اعتماد کنید - همه اینها به رتبه بندی شما کمک می کند، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم.

12. قطعه نتایج جستجو (snippet)

یه چیز روی گوگل سرچ کنید و به صفحه ای که براتون میاد نگاه کنید. لینکهای آبی که میبینید همون "عنوان های سئو" هستند، پیوند یکتای URL همون لینکهای سبز هستند و توضیحاتی که بعدش میان هم توصیفات متا هستن. اگه گوگل فکر کنه میتونه توصیف بهتری برای صفحه شما بنویسه خودش توصیفات متای شما رو تغییر میده- در واقع بستگی به عبارتهایی که کاربر سرچ کرده داره.

یک جمع بندی سریع

در این مقاله، من به شما نشان دادم که Yoast SEO چه کاری می تواند برای سایت شما انجام دهد. افزونه ما به شما کمک می کند تا سئوی محتوای خود را با کمک به شما در تنظیم یک عبارت کلیدی بهبود بخشید و به شما می گوید دقیقا چگونه می توانید محتوای خود را برای رتبه بندی با این عبارت کلیدی بهینه کنید. این افزونه همچنین به شما کمک می کند تا خوانایی محتوای خود را با ارائه بازخوردی که می توانید به راحتی در سبک نوشتاری خود وارد کنید، بهبود بخشید. و در آخر، افزونه Yoast با مراقبت از بسیاری از موارد فنی در پس زمینه، سئوی فنی شما را بهبود می بخشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز