بک لینک سازی در سئو

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اگر در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو یا همون سئو چیزی خوندید یا مطالعه کردید، حداقل یک بار با اصطلاح Backlink برخورد کردید. بک لینک یا "لینک ورودی" زمانی ایجاد می شه که یک وب سایت به سایتی دیگر پیوند دارد. پس لینک بین دو وب سایت و مجموعه ای از صفحات و دامنه هایی که به یک وب سایت لینک می شوند، backlink است. این مقوله برای سئو بسیار ارزشمنده چون این بک لینک ها نماینده اعتماد به نفس یک سایت برای سایتی دیگر است. به طور اساسی، بک لینک ها برای وب سایت شما مثل یه سیگنال یا علامت که تاییدی بر محتوای شماست برای موتورهای جستجو عمل می کنند.


لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ تمرین ایجاد لینک های یک طرفه (همچنین به عنوان "بک لینک") به یک وب سایت با هدف بهبود دید موتورهای جستجو انجام می شود. استراتژی های رایج لینک سازی شامل بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای مفید، اطلاع رسانی ایمیل، لینک سازی شکسته و روابط عمومی است. لینک بیلدینگ، به زبان ساده، فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به وب سایت شما پیوند داده شوند. همه بازاریابان و صاحبان مشاغل باید علاقه مند به ایجاد پیوندهایی برای هدایت ترافیک ارجاع و افزایش اعتبار سایت خود باشند.

 

الگوریتم های گوگل پیچیده و همیشه در حال تکامل هستند، اما بک لینک ها عامل مهمی در نحوه تعیین هر موتور جستجو برای تعیین رتبه سایت ها برای کلمات کلیدی باقی می مانند. ایجاد لینک یکی از بسیاری از تاکتیک‌های مورد استفاده در سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو است، زیرا لینک‌ها سیگنالی به گوگل هستند که سایت شما منبعی با کیفیت و شایسته استناد است. بنابراین، سایت هایی با بک لینک بیشتر تمایل به کسب رتبه های بالاتر دارند.

با این حال، یک راه درست و یک راه اشتباه برای ایجاد لینک به سایت شما وجود دارد. اگر به ماندگاری طولانی مدت سایت و کسب و کار خود اهمیت می دهید، باید فقط درگیر لینک سازی طبیعی باشید، یعنی فرآیند کسب لینک به جای خریدن یا دستیابی به آنها از طریق تاکتیک های دستکاری (که گاهی اوقات به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود. عملی که می تواند اساساً سایت شما را از نتایج جستجو ممنوع کند).

چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ مهم است زیرا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل صفحات وب است. گوگل اشاره می کند که:

  • به طور کلی، وب مسترها می توانند با افزایش تعداد سایت های با کیفیت بالا که به صفحات خود لینک می دهند، رتبه سایت خود را بهبود بخشند.
  • تصور کنید که ما صاحب سایتی هستیم که تجهیزات توربین بادی را که می فروشیم تبلیغ می کند. ما در حال رقابت با دیگر سازنده تجهیزات توربین بادی هستیم. یکی از فاکتورهای رتبه بندی که گوگل در تعیین نحوه رتبه بندی صفحات مربوطه به آن توجه می کند، محبوبیت لینک است.

در حالی که مثال بالا یک درک بصری کلی از اینکه چرا لینک سازی مهم است ارائه می دهد، بسیار اساسی است. عوامل کلیدی مانند:

انواع لینک سازی

دو نوع لینک برای سئو مهم هستند: لینک های داخلی و لینک های خارجی.

1. پیوندهای داخلی

لینک های داخلی پیوندهایی در وب سایت شما هستند که صفحات مختلف شما را به یکدیگر متصل می کنند.

ابزارها و نکات لینک سازی داخلی

بنابراین چگونه می‌توانید این پیوندهای داخلی عالی را ایجاد کنید؟ خوب، شما می توانید یک سیستم برای پیوند صفحات خود در چند مرحله آسان راه اندازی کنید:

  • تحقیق کلمات کلیدی برای لینک سازی: ابتدا باید از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا کلمات کلیدی متعددی به شما پیشنهاد شود که هم مرتبط و هم محبوب هستند.
  • کلمات کلیدی را به محتوا اختصاص دهید: در مرحله بعد، باید کلمات کلیدی خود را به صورت استراتژیک گروه بندی کنید و یک معماری اطلاعاتی مناسب برای جستجو ایجاد کنید.
  • پیوند صفحات با استفاده از متن لنگر هدفمند: گام آخر این است که تحقیقات کلمات کلیدی خود را برای پیوندهای هوشمند بین‌المللی اعمال کنید. شما این کار را با پیوند دادن به محتوا با استفاده از کلمات کلیدی که کشف کرده اید انجام می دهید. اجرای مورد سوم کلیدی است. شما باید مطمئن باشید که با انکر تکست مناسب به صفحات مناسب لینک می دهید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

از جستجوی سایت خود استفاده کنید

این یکی بسیار ساده است و می تواند برای چندین منظور استفاده شود:

یافتن صفحاتی در سایت خود برای پیوند دادن به یک صفحه جدید: زمانی که محتوای جدیدی ایجاد می کنید، می خواهید مطمئن شوید که می توانید در سایت خود برای ذکر انواع کلمات کلیدی مشابهی که ممکن است بخواهید به آن صفحه پیوند دهید، جستجو کنید.
پیدا کردن صفحه ای که برای پیوند ایجاد شده است: سایت شما ممکن است چندین نویسنده محتوا داشته باشد. در این مورد، ممکن است تصور مبهمی داشته باشید که صفحه ای درباره «طراحی وب سایت» ایجاد شده است، اما عنوان صفحه یا URL را نمی دانید. در این صورت می توانید کلمه کلیدی را در جستجوی سایت خود تایپ کنید تا صفحه مربوطه را پیدا کنید یا از خود گوگل استفاده کنید.

2. پیوندهای خارجی

لینک های خارجی که در غیر این صورت به عنوان پیوندهای ورودی شناخته می شوند، پیوندهایی هستند که افراد دیگر در وب سایت خود قرار می دهند تا کاربران خود را به صفحات شما ارجاع دهند (یا برعکس). افرادی که در صنعت سئو کار می کنند این لینک های خارجی را به عنوان "بک لینک" توصیف می کنند. اگر وب سایت های دیگر به صفحات شما لینک می دهند، شما از آنها بک لینک دریافت می کنید. از طرف دیگر، اگر از صفحات خود به صفحات آنها لینک دهید، به آنها بک لینک می دهید.

لینک سازی داخلی با لینک سازی یکسان نیست. در این پست در مورد لینک بیلدینگ، ما فقط به روند پیوند دادن سایر وب سایت ها به صفحات شما نگاه می کنیم. همچنین به عنوان دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها نیز شناخته می شود.

با لینک سازی داخلی به صورت رایگان لینک بسازید

یک راه آسان و کم ارزش برای ایجاد پیوند به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجو را برای آنها بهبود بخشید وجود دارد. و این روشی است که شما کنترل کاملی روی آن دارید: لینک سازی داخلی. در تلاش برای رتبه بندی یک صفحه وب، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

Anchor Text

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که موتورهای جستجو در رتبه‌ بندی یک صفحه به آن توجه می‌کنند، متن واقعی است که یک صفحه پیوند دهنده برای صحبت در مورد محتوای شما استفاده می‌کند. بنابراین اگر کسی به سایت دارکوب با متن "طراحی وب سایت" پیوند دهد، این به ما کمک می کند تا برای آن عبارت کلیدی رتبه بالایی داشته باشیم، در حالی که اگر آنها به سادگی از متنی مانند: "صفحات وب" برای پیوند به ما استفاده کرده باشند. سایت، ما از همان مزیت رتبه بندی برای عبارت "طراحی سایت" برخوردار نخواهیم بود.

کیفیت صفحه پیوند

یکی دیگر از عواملی که در نظر گرفته می شود کیفیت صفحه ای است که لینک را ارسال می کند. موتورهای جستجو به پیوندهای صفحات با کیفیت بالا و قابل اعتماد اجازه می دهند تا در افزایش رتبه بیشتر از صفحات و سایت های مشکوک نقش داشته باشند.

صفحه ای که پیوند هدف آن است

بسیاری از اوقات، زمانی که مردم در مورد سایت شما صحبت می کنند، به صفحه اصلی لینک می دهند. این امر دستیابی به رتبه های بالا را برای صفحات جداگانه دشوار می کند (زیرا تولید ارزش لینک خود برای آنها بسیار دشوار است). اینها همه عناصری هستند که ما نمی توانیم در تلاش برای واداشتن سایت های دیگر به ما کنترل کنیم. با این حال، ما می توانیم همه این عناصر را در پیوند دادن به صفحات خود از محتوای خود کنترل کنیم. ما میتوانیم:

  • تعیین کنید که از چه متنی لنگر استفاده کنید.
  • تصمیم بگیرید که آن متن لنگر را روی کدام صفحه قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که کیفیت و محتوای صفحه پیوند دهنده بالا است (چون صفحه ماست!).

ایجاد لینک های خارجی به سایت شما مهم است، اما با تمرکز بیشتر تلاش های خود بر روی بهینه سازی این لینک های داخلی، می توانید لینک های درون کرانی با کیفیتی را با متن لنگر غنی به صفحات مناسب بسازید، که باعث افزایش رتبه سایت بی نظیری برای شما می شود. رایگان!).

اصول لینک بیلدینگ

می توانید پیوندها را به عنوان رای در نظر بگیرید. وقتی وب سایت های دیگر به صفحه شما لینک می دهند، به گوگل می گوید که صفحه شما به نوعی مهم است. که در اصل الگوریتم PageRank گوگل به طور خلاصه است.

بنابراین هرچه یک صفحه دارای بک لینک های باکیفیت بیشتری باشد، تمایل به رتبه بالاتر در گوگل دارد. و اگر می‌خواهید با صفحه شخصی خود از آن بالاتر باشید، احتمالاً باید پیوندهای بیشتری نسبت به آن داشته باشید. واضح است که من خیلی چیزها را خیلی ساده کردم. رتبه 1 در گوگل بسیار جزئی تر از دریافت لینک های بیشتر است، زیرا لینک ها تنها سیگنال رتبه بندی نیستند که گوگل از آنها استفاده می کند. اما با این وجود این یک سیگنال بسیار قوی است و تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجوی شما دارد.

نحوه ساخت لینک

از نظر مفهومی، محبوب ترین استراتژی های لینک سازی در یکی از چهار سطل زیر قرار می گیرند:

  • افزودن پیوندها: این زمانی است که به وب سایتی می روید و پیوند خود را به صورت دستی در آنجا اضافه می کنید.
  • درخواست پیوند: این زمانی است که شما برای صاحبان وب‌سایت‌های مرتبط ایمیل می‌فرستید و از آنها می‌خواهید به شما پیوند دهند.
  • پیوندهای خرید: مانند بالا، اما شما به آنها پول (یا نوع دیگری از غرامت) ارائه می دهید.
  • پیوندهای درآمد: این به ایجاد و تبلیغ چیزی به قدری قابل توجه است که مردم به طور طبیعی به آن پیوند می دهند.

همچنین می توانید یک لینک ساز با تجربه (یا یک آژانس لینک بیلدینگ) استخدام کنید تا همه این کارها را برای شما انجام دهد. و این همان کاری است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال و صاحبان مشاغل در نهایت انجام می دهند زیرا مهم نیست کدام تاکتیک را انتخاب می کنید، ایجاد پیوند کار زیادی است. اما حتی اگر تصمیم دارید لینک بیلدینگ را برون سپاری کنید، داشتن دانش اولیه در مورد نحوه انجام آن بسیار مفید خواهد بود. به این ترتیب می توانید ببینید فردی که استخدام کرده اید کار خوبی انجام می دهد یا خیر.

1. افزودن لینک

این زمانی است که به وب سایتی می روید که متعلق به شما نیست و پیوند خود را به صورت دستی در آنجا قرار می دهید. رایج ترین تاکتیک هایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • ایجاد پروفایل های اجتماعی
  • ارسالی دایرکتوری کسب و کار
  • بررسی لیست های سایت
  • ارسال به انجمن ها، انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ.

ایجاد پیوند از طریق آن تاکتیک ها بسیار آسان است. و دقیقاً به همین دلیل، چنین پیوندهایی از نظر گوگل ارزش چندانی ندارند. به غیر از آن، این نوع پیوندها به سختی مزیت رقابتی به شما می دهند. اگر می توانید به یک وب سایت بروید و لینک خود را به صورت دستی در آنجا قرار دهید، رقبای شما نیز می توانند. و با این حال، این گروه از تاکتیک های لینک سازی را نباید به طور کامل نادیده گرفت. در واقع، برخی از سازنده‌ های لینک حرفه‌ ای ترجیح می‌دهند وقتی با یک وب‌ سایت جدید کار می‌کنند، با این نوع پیوندها شروع کنند. آنها از آن به عنوان ایجاد "پیوندهای بنیادی" یاد می کنند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

در مورد آن فکر کنید. اکثر کسب و کارهای آنلاین دارای حساب های مارک دار در شبکه های اجتماعی اصلی، و همچنین فهرست هایی در فهرست های کسب و کار اصلی و سایت های بررسی (Yelp، Trustpilot، ProductHunt، Glassdoor و غیره) هستند. و همه این صفحات حاوی یک لینک به وب سایت خود هستند.

بله، این نوع لینک های nofollow هستند یا بسیار بسیار ضعیف. این بدان معناست که وقتی صحبت از رتبه بندی در گوگل می شود، به سختی سوزن را حرکت می دهند. اما با توجه به اینکه ویژگی «nofollow» اکنون به عنوان یک اشاره در نظر گرفته می‌شود، این احتمال وجود دارد که به مرور زمان صفحات نمایه شما لینک‌های باکیفیتی را به خود اختصاص دهند و ممکن است مقداری ارزش بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را به وب‌سایت شما بیاورند.

همانطور که گفته شد، دیوانه نشوید که وب سایت خود را در هر شبکه اجتماعی و فهرست تجاری قابل تصوری که وجود دارد فهرست کنید. ما فقط در مورد چند ده مورد از آنها صحبت می کنیم که طبیعی است که کسب و کار شما در فهرست قرار گیرد. هر چیزی فراتر از آن اتلاف وقت شما خواهد بود. و بهترین راه برای یافتن وب سایت های با کیفیت برای افزودن لینک خود، مطالعه لینک های رقبای خود است.

2. درخواست لینک

این زمانی است که با سایر صاحبان وب سایت تماس می گیرید و از آنها می خواهید پیوندی را دریافت کنید، که SEO ها اغلب از آن به عنوان "پیوند در دسترس" یاد می کنند. اما نمی‌توانید با افراد موجود در گوگل تماس بگیرید و از آنها بخواهید که با دستور العمل‌های کوکی به صفحه شما پیوند دهند، درست است؟ شما باید وب سایت هایی را انتخاب کنید که به نوعی با صفحه شما مرتبط هستند، زیرا احتمال بیشتری دارد که واقعاً درخواست شما را در نظر بگیرند. فرآیند جمع‌آوری فهرستی از وب‌سایت‌های مربوطه برای دسترسی به آنها «پیش‌یابی پیوند» نامیده می‌شود. و هر چه تلاش بیشتری برای یافتن اهداف توسعه مناسب سرمایه گذاری کنید، میزان موفقیت شما بالاتر خواهد بود.

اما چرا صاحبان وب‌سایت‌های دیگر (حتی وب‌سایت‌های مرتبط) اهمیت می‌دهند که به صفحه شما پیوند دهند؟

خوب، در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید آن‌ها آنقدر تحت تأثیر منبع شما قرار بگیرند که طبیعتاً بخواهند آن را با بازدیدکنندگان وب‌سایت خود به اشتراک بگذارند (یعنی پیوند به آن). اما هر صفحه از وب سایت شما یک شاهکار منحصر به فرد نیست که ارزش هزار لینک را داشته باشد. بنابراین متخصصان سئو مجموعه ای از تاکتیک ها را ابداع کرده اند تا صاحبان وب سایت های دیگر را متقاعد کنند که به صفحات خود پیوند اضافه کنند. در اینجا لیست مختصری از این تاکتیک ها به همراه استدلال کلی در پشت آنها آمده است:

  • پست مهمان: یک مقاله عالی برای وب سایت آنها بنویسید، که از آن می توانید به خودتان پیوند دهید.
  • تکنیک آسمان خراش: صفحه قدیمی (یا به نوعی پایین تر) را پیدا کنید که بسیاری از وب سایت ها به آن لینک می دهند. یک سایت بسیار بهتر در وب سایت خود ایجاد کنید. سپس آن را به همه «لینکرها» نشان دهید.
  • ایجاد پیوند صفحه منبع: صفحاتی را پیدا کنید که منابع مشابه شما را فهرست کرده و درخواست کنید که در آنجا اضافه شوند.
  • لینک سازی شکسته: صفحه مرده ای را پیدا کنید که دارای لینک های زیادی است. یک جایگزین در وب سایت خود ایجاد کنید و همه لینک دهنده ها را در مورد آن پینگ کنید. به طور خلاصه این لینک سازی شکسته است.
  • ساخت لینک تصویر: سایت هایی را بیابید که از تصاویر شما بدون ذکر منبع مناسب استفاده کرده اند و از آنها لینک های باکیفیت بخواهید. و روزنامه‌نگار، یک "نقل قول تخصصی" برای مقاله آنها ارائه دهید.
  • منشن های بدون پیوند: بخواهید نام تجاری خود را به پیوند تبدیل کنید.
  • روابط عمومی: به آنها یک داستان قاتل بدهید تا پوشش دهند.
    هر چند در اینجا یک هشدار وجود دارد.

استدلال پشت هر یک از این تاکتیک ها ممکن است کاملاً منصفانه و منطقی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که میزان موفقیت چقدر پایین است. منظورم این است که اگر موفق به دریافت پنج لینک از صد ایمیل ارتباطی شوید، می توانید به خود افتخار کنید. اما یک کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس را به نفع خود تغییر دهید. یعنی قبل از اینکه به چیزی از آنها نیاز داشته باشید، با افراد در صنعت خود رابطه برقرار کنید.

در مورد آن فکر کنید. اگر امروز یک ایمیل سرد از یک شخص تصادفی دریافت کردید که یک لینک درخواست می کند، آیا حتی به خود زحمت می دهید که پاسخ دهید؟ من شک دارم. اما اگر آن ایمیل از طرف شخصی باشد که قبلاً در توییتر با او صحبت کرده اید یا حتی در یک رویداد حضوری ملاقات کرده اید، چه؟ احتمال توجه شما بسیار بیشتر است، درست است؟ بنابراین، اگر از قبل شروع به برقراری ارتباط با افرادی از صنعت خود کنید (و حتی ممکن است لطف کوچکی برای آنها انجام دهید)، در آینده با درخواست پیوند مشکلی نخواهید داشت.

3. خرید لینک

این مانند ساخت لینک رایگان نیست. بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها خوشحال می‌شوند در صورت پرداخت هزینه به شما، به شما پیوند دهند. اما تبادل پول (یا هر چیز دیگر، واقعاً) برای پیوندها بسیار خطرناک است. گوگل آن را دستکاری در الگوریتم خود می داند. و ممکن است با حذف وب سایت شما از نتایج جستجو، شما را به خاطر آن مجازات کند. یکی دیگر از ریسک‌های خرید لینک‌ها ناشی از هدر دادن پول شما برای لینک‌های بد است که حتی در وهله اول کار نمی‌کنند.

همانطور که گفته شد، ما نمی خواهیم هیچ تاکتیکی را به شما آموزش دهیم که ممکن است کسب و کار شما (یا کیف پول شما) را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین در این راهنما هیچ نکته ای در مورد «نحوه خرید لینک به روش صحیح» وجود ندارد. و با این حال، باید به خوبی آگاه باشید که بسیاری از افراد در صنعت سئو برای دستیابی به اهداف رتبه بندی خود، لینک ها را خریداری می کنند. وقتی شروع به تحقیق در مورد بک لینک رقبای خود کردید و به همان وب سایت ها دسترسی پیدا کردید، به زودی متوجه خواهید شد که آیا آنها برای هر یک از پیوندهای خود پول پرداخت کرده اند یا خیر.

4. لینک های کسب درآمد

هنگامی که افراد دیگر به صفحات وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، بدون اینکه از آنها بخواهید این کار را انجام دهید، پیوندهایی «دریافت» می‌کنید. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما چیزی واقعاً قابل توجه داشته باشید که سایر صاحبان وب سایت واقعاً بخواهند در وب سایت های خود ذکر کنند. بنابراین در اینجا چند مورد وجود دارد که می تواند صفحات وب سایت شما را شایسته پیوند کند:

  • داده های اختصاصی شرکت شما
  • نتایج آزمایشات (که نیاز به تلاش قابل توجهی دارد)
  • ایده های منحصر به فرد و نظرات قوی (یعنی رهبری فکری)
  • بررسی های صنعت
  • خبر فوری

انواع مختلف لینک ها تاثیرات متفاوتی بر رتبه صفحه شما در گوگل دارند. و هیچ کس با اطمینان نمی داند که گوگل دقیقاً چگونه ارزش هر پیوند را اندازه می گیرد.

انواع بک لینک ها

در این قسمت یک سری اصطلاح در زمینه بک لینک ها وجود داره که بد نیست بدونید :

1. Link Juice

 ­ـ وقتی که یک صفحه وب به هر یک از مقالات شما یا صفحه اصلی وب سایت شما لینک می شه، یک Link Juice تشکیل میشه. این نوع لینک به رتبه بندی مقاله و تکمیل اختیارات دامنه کمک می کنه.

2. No-Follow Link

 ـ هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک میکنه، اما لینک دارای برچسب بدون دنباله است، این نوع از لینک رو داریم. لینک های بدون پیوند در مورد رتبه بندی صفحه مفید نیستند چون هیچ همکاری انجام نمیدن. به طور کلی، یک وب مستر برای پیوند به یک سایت غیر قابل اعتماد از لینک بدون پیوند استفاده می کند.

3. Linking Root Domain

 ـ این به تعداد بک لینک هایی اشاره میکنه که به وب سایت شما از یک دامنه منحصر به فرد اختصاص پیدا می کنه. حتی اگر یک وب سایت ده بار به وبسایت شما لینک شده باشه، تنها به عنوان یک دامنه ریشه مرتبط در نظر گرفته می شود.

4. Low-Quality Links

 ـ لینک های کم کیفیت لینک هایی هستند که از سایت های برداشت شده، سایت های خودکار یا سایت های اسپم می آیند. این لینک ها بیشتر مخرب هستن تا مفید، این یکی از دلایلیه که موقع خرید بک لینک ها باید مراقبش باشید.

4. Internal Links

 ­ـ لینک هایی که از یک صفحه به صفحه دیگه با یک دامنه مشابه پیوند می خورن لینک های داخلی نامیده میشوند. به این پروسه پیوند داخلی یا ارتباط برقرار کردن می گویند.

5. Anchor Text 

اگر قبلاً با این اصطلاح آشنا نیستید، «انکر تکست» یک تکه متن قابل کلیک است که به صفحه دیگری پیوند می‌دهد. در بسیاری از موارد، به طور خلاصه توضیح می دهد که صفحه پیوند داده شده در مورد چیست. بنابراین جای تعجب نیست که گوگل از کلمات موجود در متن لنگر استفاده می کند تا بهتر بفهمد صفحه ارجاع شده در مورد چیست و چه کلمات کلیدی شایسته رتبه بندی است. در واقع، حق اختراع صفحه رنک اصلی گوگل در مورد این موضوع کاملاً صریح صحبت می کند (بولینگ مال من است): گوگل از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند، از جمله رتبه صفحه، متن لنگر و اطلاعات مجاورت.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

بنابراین چگونه می توان از متن لنگر در هنگام ساخت لینک استفاده کرد؟

خوب، بهتر است که این کار را نکنید. هرچه بیشتر سعی کنید نحوه پیوند صفحات مختلف به شما را کنترل کنید و تمام "کلمات درست" را در متن لنگر بک لینک های خود جای دهید، احتمال اینکه گوگل به دستکاری مشکوک شود و شما را به خاطر آن جریمه کند بیشتر می شود. بنابراین بهتر است فقط اجازه دهید نویسنده صفحه پیوند تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد به صفحه شما ارجاع دهد. متنی که برای لینک ها استفاده می شه، متن لنگر است. بک لینک های Anchor Text برای رتبه بندی کلمه های کلیدی خاص بهترین انتخاب هستن.

روش های لینک سازی

درباره لینک هایی که در وب سایت خودتون قرار دادید صحبت نمی کنم، هرچند این "لینک های داخلی" واقعا اهمیت دارند و اغلب زیر مجموعه هستن اما بیاید به ساخت بک لینک ها توجه کنیم. جاهای کمی برای بک لینک سازی وب سایت شما وجود داره و این کار سختی های خودش رو داره اما شما باید بهینه سازی Google و سئو وب سایت رو بالاخره شروع کنید. نباید وایستید تا مردم تصمیم بگیرند وب سایت شما رو ببینند و بهش بک لینک بزنند، پس این مقاله رو بخونید و خودتون دست به کار شوید.

 اکثر رسانه های قدرتمند اجتماعی مثل Facebook و YouTube یک کد کوچک به نام "تعقیب نکردن" به بیشتر جاهای سایت خودشون اضافه میکنن، همونطوری که از اسمش میشه فهمید داره به موتورهای جستجو میگه که اگر کسی خواست تو سایت ما بک لینک سازی کند، اون رو نادیده بگیرید. اگر شما داخل وب سایتتون برچسب "no follow" نداشته باشید، اسپمر ها (کسایی که مطالب اسپم و کپی تولید می کنند) هزاران صفحه و اکانت جعلی میسازند و به صفحه شما بک لینک می زنند که این برای اعتبار وب سایت شما خوب نیست. این برچسب ارتباطی که بین دو وب سایت مورد نظر می خواید ایجاد کنید رو از بین میبره و مقوله بک لینک سازی از منظر سئو رو مختل میکند.

لینک های زیر در زمینه بک لینک سازی واقعی و قانونی هستن و برای بهینه سازی توسط گوگل تایید شده اند :

1. پروفایل های گوگل

یک لیست تجارتی محلی برای تمام مشاغل و اداره هاتون ایجاد کنید، از کلمات کلیدی که هدف شماست در پروفایل و توضیحات استفاده کنید. این کار برای رهایی از برچسب "no follow" است و نتایج خوبی در جستجوها داره، یک مکان قدرتمند، آسان و موثر برای ساختن بک لینک هاست.

2. Linkedin

یک پروفایل برای شرکت و همچنین پروفایل های فردی برای کارکنان کلیدی و بنیانگذاران بسازید. برای تنظیم اولین لینک وب سایت برای ایجاد متن دلخواه سفارشی "other" رو انتخاب کنید، از دو تا لینک اضافی ای که در اختیارتون قرار میده هم استفاده کنید.

3. Digg

Digg برای تولید ترافیک عالیه، با اینکه نیروگاه محکمی نبود اما هنوز هم یک جامعه بزرگه. به علاوه، شما می توانید مقالاتی را که میخواهید ترویج کنید بهش ارائه کنید و لینک ها و پیوندهایی برای موتورهای جستجو به این مقاله ها اضافه کنید.

4. Foursquare

باید یک پروفایل در Foursquare داشته باشید به عنوان یک لینک مرتبط با اکانت شما.

5. Reddit

این یک سایته ارسال مقاله در ورژن Digg، بسیار فعال با کاربران بسیار جذاب است و لینکهایی که ارسال میکنید از ویژگی no follow در امانند.

6. Squidoo

هر چقدر و با هر موضوعی که دوست دارید می تونید تو این سایت lens بسازید، لنز Squidoo اساسا یک صفحه وب است که دیدگاه شخصی شما را در مورد موضوعات مورد نظر با جهان به اشتراک میذاره. Squidoo ابزار انتشاراتی را فراهم می کنه که شما را قادر به سازماندهی موضوعات و کسب درآمد از کمسیون های تبلیغاتی و اقلام مرتبط با موضوع می کنه.

7. Stumbleupon

یک سایت کشف مقاله که بسیار شلوغ و محبوبه. درایوها چشم انداز قابل توجهی در سراسر وب دارند و لینک های ارسال شده هم از طریق کاربرها دنبال میشن.

8. Yelp

یک پروفایل در این سایت بسازید و لینک هایی که در این پروفایل قرار بدید حتما دنبال میشن حتی لینک هایی که در قسمت نظرات هستن.

9. YouTube

با توجه به اینکه میدونید این سایت دومین سایت محبوب جهانی است پس یک کانال YouTube سفارشی برای شرکت خودتون ایجاد کنید. با توجه به اینکه هر کامنت و لینکی در توضیحات این سایت با برچسب no follow قرار می گیره اما YouTube به شما یک لینک در پروفایلتون میده که شامل این ویژگی نیست.

10. Hubpages

نوشتن مقالات در مورد موضوعات انتخابی خود، با لینک های سفارشی و متن های لنگر از جمله ویژگی های این سایت است. پتانسیل قابل توجهی در اینجا وجود داره و فقط یکم از جدید ترین ورژن پاندای گوگل کم ارزش تره.

وقتی که از گوگل، لینکدین، لیست های محلی و  اساسا تمام صفحات و پروفایل های اجتماعی شما حرف میزنیم، یک پروفایل کامل بسیار قدرتمندتر عمل میکنه. اینها فقط اطلاعاتی هستن که به موتورهای جستجو برای شناخت بیشتر سایت شما کمک می کنن بنابراین تمام جزئیات را پر کنید و کلمات کلیدی اصلی را در پروفایل ها وارد کنید. همه اینها کمی زمان میبره و کار سختیه، اما اگر این کارو درست انجام بدید، گوگل مجموعه ای غنی تر از سایت های خودش رو به صورت یکپارچه و قدرتمند به شما نشون میده.

چطور برای وب سایت خود بک لینک بسازیم؟

اولاً که این کار یک کار تخصصیه پس پیشنهادم به شما اینه که این کار رو به شرکت های مربوطه و موفق در این راه مثل دارکوب بسپارید اما اگر که دوست دارید در کنارش خودتونم یاد بگیرید و این کار رو انجام بدین پس مقاله رو ادامه میدیم:

1. به هیچ کس اعتماد نکن

به راهنمایی هایی که از منابع نامشخص می خونید تکیه نکن، اگر کسی راز اول بودن در رتبه بندی گوگل با کلمات کلیدی رقابتی رو بدونه خیلی بعیده که اون رو با کسی در میون بذاره. همیشه تحقیق ها و آزمایش های خودتونو انجام بدید. با یک مبلغ خیلی کم شما می تونید یک وب سایت برای تست انواع لینک ها ایجاد کنید و مطالعات خودتون رو داشته باشید.

2.با صبر و حوصله بک لینک سازی کنید

اگر وب سایت خودتونو ساختید احتمال پیروزی سریع و طبیعی تقریباً صفره. در عوض، شما باید یک سری از لینک ها رو ایجاد کنید و ترافیک مربوط به وب سایت خودتون رو مدیریت کنید. یکی از روش های معمول، نوشتن پست های مهمان در وب سایت های معتبره. وقتی که در سایت های دیگه مقاله می نویسید فقط به این خاطر نباشه که دنباله بک لینک هستید، این روش اخیرا مورد هجوم قرار گرفته، اما با استراتژی مناسب شما می توانید ایستادگی کنید :

  • فقط دنبال وب سایت هایی نباشید که یک صفحه به اسم"برای ما بنویسید" دارند، بهترین وب سایت ها برای بک لینک گرفتن دقیقاً اونایی هستند که از این قبیل صفحه ها ندارند.
  • فقط برای وب سایت های بسیار معتبر بنویسید، وقتتون رو با وب سایت هایی که از نظر سئو از سایت شما پایین ترهستند هدر ندید چون لینک شما ارزش بسیار کمی پیدا میکد و همچنین ممکنه که لینک شما بدون اطلاع قبلی حذف شود.
  • برای هر وب سایت بیشتر از یک بار بنویسید، در غیر این صورت، معلوم میشه که شما فقط برای ساختنbacklink ها دارید می نویسید.
  • لینک هایNofollow عالین! البته برای سئو خوب نیست اما برای ترافیک و follower بیشتر در رسانه های اجتماعی خیلی مفیدن.
  • پست هایی که در وب سایت های دیگران میزارید رو بهش نظارت کنید، از ابزارهای سئو استفاده کنید و تمام بک لینک ها رو مدیریت کنید. گاهی اوقات مدیریت سایت ها لینک های شما رو حذف می کنن یا از قابل دنبال کردن به غیرقابل دنبال کردن تغییرشون میده که در اینصورت شما باید در جریانش باشید.
  • همیشه در قسمت بیوگرافی نویسنده مقاله تون، لینک شبکه های اجتماعی خودتون رو بنویسید.

 

نتیجه

برای داشتن یک سایت خوب که در نتایج برتر گوگل باشد، باید لینک سازی انجام دهید. اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید می توانید از خدمات سئو دارکوب استفاده کنید. شرکت دارکوب با داشتن بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی وب سایت، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شما میتوانید قبل از انتخاب پکیج های سئو، با متخصص سئو مشاوره رایگان سئو داشته باشید. 

شما اگر علاقه مند هستید که کار های لینک سازی و سئو سایت خودتان انجام دهید، می توانید در کلاس های آموزش سئو شرکت کنید که این کلاس شامل: آموزش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز