بهترین فرمت تصاویر سایت از نظر سئو

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17649

4.7/5 - (32 امتیاز)

زمانی که یک سایت را طراحی می کنید باید با توجه به هدف خود و موضوع سایتتان شروع به تولید محتوا نمایید.

یکی از مسائل مهم در وب سایت ها توجه به سئو و بهینه سازی سایت می باشد. با رعایت اصول سئو در سایت می توانید رتبه ی سایت خود را در موتور جست و جوی گوگل افزایش دهید. بنابراین می بایست توجه داشته باشید که در هر بخش از سایت خود اصول سئو و بهینه سازی را رعایت نمایید. یکی از نکات مهم که باید به آن اهمیت دهید. توجه به سایز و نوع فرمت تصاویر به کار رفته در سایت است گاهی در طراحی گرافیکی وب سایت از تصویر استفاده می شود که این تصویر باید بهینه سازی شده باشد. در صورتی که از تصاویر با حجم و سایز بالا و فرمت نا مناسب برای وب سایت ها استفاده نمایید سئو سایتتان را پایین می آورد.

بهترین فرمت تصاویر سایت از نظر سئو

همچنین باعث می شود سایتتان دیر لود شود و مشتری های خود را به راحتی از دست بدهید. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین فرمت تصاویر سایت از نظر سئو صحبت کنیم.

بهینه سازی سایت

یکی از روش هایی که می تواند باعث بهبود رتبه ی وب سایتتان شود بهینه سازی وب سایت است. بهینه سازی عملی است که در انجام آن از ابزارها و روش های مختلفی استفاده می شود. در واقع بهینه سازی وب سایت عملی ست که باعث بهبود عملکرد سایت و تجربه ی کاربری می شود که در نتیجه این باعث افزایش ترافیک سایت می شود. در صورتی که یک وب سایت بهینه سازی نشده باشد ترافیک آن افزایش نمی یابد. یکی از مهم ترین جوانب بهینه سازی سایت بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو می باشد. این روش بر روی صفحات سایت تمرکز می کند تا بتواند برای کلمات کلیدی متفاوت رتبه ی بهتری را در صفحه ی نتایج جست و جو به دست بیاورد.

اهمیت بهینه سازی وب سایت

بسیاری از کاربران مایلند بدانند چرا بهینه سازی یک سایت مهم است و بهینه سازی یک سایت چه اهمیتی دارد. در واقع بهینه سازی یک سایت باعث افزایش ارزش و اعتبار سایت ها می شود. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های بهینه سازی سایت را بیان می کینم:

  • بهبود تجربه ی کاربری سایت: زمانی که کاربر وارد سایتی می شود ابتدا با گرافیک وب سایت رو به رو می شود لازم است تجربه ی کاربری خوبی از سایت داشته باشد. به گونه ای که به راحتی بتواند محصولات مورد نظر خود را در سایت پیدا کند و به راحتی آن را خریداری نماید.
  • دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جست و جو: بهینه سازی به عملکرد سایت ربط دارد. در این روش اعمالی در سئو انجام می شود که باعث می شود رتبه ی سایت افزایش یابد. این کار باعث می شود ترافیک سایت افزایش یابد.
  • صرفه جویی در هزینه ی های تبلیغاتی: یکی از مزیت های بهینه سازی سایت این است که هزینه های تبلیغاتی را کاهش می دهد. موتورهای جست و جو ظرفیت بالایی در افزایش مشتری برای کسب و کارها دارند همین باعث صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی می شود.
  • به دست آوردن سهم بیشتر از مشتری ها: مشکلات و ایراداتی که سایت ها دارند و باعث می شود در گوگل ارتقاء پیدا نکنند با بهینه سازی سایت رفع می شوند. در واقع بعد از بهینه سازی سایت چند صفحه ی سایت به ازای چند عبارت در نتایج جست و جو ظاهر می شوند این باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

فرمت تصاویر و رابطه آن با سئو

معمولا در وب سایت ها از تصویر استفاده می شود و همچنین تصاویر در وب سایت ها بارگذاری می شوند به طور کلی بالا آوردن تصاویر در گوگل بسیار مهم است. افرادی که در زمینه ی طراحی سایت و یا تولید محتوا و سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنند لازم است با انواع فرمت تصویر و کاربرد آن ها در فضای وب آشنایی داشته باشند. چرا که استفاده ی درست از تصاویر در سایت ها باعث بهینه سازی سایت و بهبود تجربه ی کاربری می شود. تصاویری که در سایت استفاده می شود باید دارای سایز، کیفیت، حجم و فرمت مناسبی باشند. یکی از بهترین فرمت ها برای تصاویر در وب سایت ها فرمت web.p می باشد. بنابراین می بایست به اهمیت سئو تصویر در سایت توجه نمایید. به طور کلی برای سنجیدن تصاویر معیارهایی را در نظر می گیریم تا بتوانیم عکس ها را با فرمت های مختلف با هم مقایسه نماییم. یکی از مهم ترین ویژگی ها در یک تصویر کیفیت عکس می باشد. استفاده از یک تصویر بی کیفیت در سایت باعث کاهش ترافیک سایت می شود. علاوه بر کیفیت تصویر ویژگی دیگری که بسیار مهم است حجم و سایز تصویر می باشد در صورتی که حجم و سایز تصاویر استفاده شده در سایت زیاد باشد به دلیل سنگین بودن بسیار دیر لود می شوند و یا لود نمی شوند این باعث می شود کاربران از سایت شما خارج شوند و به سایت های دیگر بروند این باعث می شود سایت شما امتیاز منفی بگیرد.

تاثیر فرمت تصویر در سئو

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که فرمت تصویر چه تاثیری در سئو دارد؟ و یا این که در هر بخش از وب سایت از چه فرمتی برای تصاویر باید استفاده نماییم؟ در این بخش به این دسته از سوالات پاسخ می دهیم. در صورتی که فرمت تصاویر را به صورتی انتخاب نمایید که با پایین آوردن حجم تصاویر کیفیت آن ها تغییر کند می تواند تاثیر منفی در سایتتان داشته باشد زیرا در اگر کاربر در حال مطالعه در سایت شما باشد و با یک تصویر بی کیفیت روبه رو شود وب سایت شما را ممکن است نپسندد و دیگر به آن مراجعه نکند. این کار باعث می شود به مرور زمان ترافیک سایت شما کاهش یابد. حالتی دیگر را در نظر بگیرید که کیفیت و حجم تصاویر در وب سایتتان بالا باشد در این حالت با توجه به این که در هر صفحه از سایت ممکن است چند تصویر وجود داشته باشد و سایتتان چندین صفحه تشکیل شده باشد سرعت سایتتان  پایین بیاید. نوعی از سئو که به سرعت سایت اهمیت می دهد سئوی تکنیکال است. در صورتی که یک وب سایت از هر لحاظ بهینه سازی شده باشد ولی سرعت لود آن پایین باشد کاربران به آن مرجعه نمی کنند و یا اگر وارد سایت شوند و متوجه شوند سرعت لود شدن آن پایین است به زودی آن را ترک می کنند و به وب سایت های دیگری می روند. بنابراین در هنگام طراحی وب سایت به این موضوع توجه نمایید. در زیر شما را با برخی از انواع فرمت تصاویر آشنا می کنیم:

  • فرمت jpeg: یکی از پر طرفدارترین فرمت های تصویر فرمت jpg یا jpeg می باشد. در واقع این دو فرمت یکی هستند و تنها تفاوت آن ها در نامشان است. این فرمت باعث می شود به هر میزانی که حجم تصاویر را کاهش می دهیم کیفیت آن ها نیز کاهش یابد. در واقع با استفاده از این فرمت حجم تصاویر را می توان کاهش داد اما کیفیت آن ها را نمی توان ثابت نگهداشت.
  • فرمت png: این فرمت برای طراحی تصاویر در وب سایت ها کاربرد دارد. با استفاده از این فرمت می توان تصاویر را ویرایش نمود بدون این که کیفیت آن ها کاهش یابد. البته این در حالی ست که با این فرمت باز هم تصاویر کیفیت پایینی دارند. یکی از مزیت های استفاده نمودن از این فرمت ای است که می تواند تصاویر با انواع رنگ حتی پس زمینه ی شیشه ای را ذخیره نماید. استفاده نمودن از این فرمت باعث می شود حجم تصاویر افزایش یابد. بنابراین استفاده نمودن از این فرمت برای تصاویر مورد استفاده در وب سایت ها توصیه نمی شود.
  • فرمت gif: از این فرمت برای بنرهای تبلیغاتی، ارائه مبحثی کوتاه و … استفاده می شود. تصاویر با این فرمت داری حجم بالایی هستند استفاده از این نوع فرمت برای تصاویری که میخواهید در وب سایتتان مورد استفاده قرار دهید توصیه نمی شود. علاوه بر این کیفیت و تنوع رنگ در این نوع تصاویر پایین است. یکی از مزیت های گیف این است که بسیار سریع تر از ویدئو می تواند اطلاعات را به کابران انتقال دهد.
  • فرمت web.p: یکی از بهترین فرمت برای تصاویری که می خواهید در وب سایت خود مورد استفاده قرار دهید فرمت p است. این فرمت با توجه به ویژگی هایی که دارد یکی از بهترین فرمت های تصویر در سئو است. تصاویر با فرمت وب پی نسبت به تصاویر با فرمت های دیگر حجم پایین تری دارند که توصیه می شود برای تصاویری که می خواهید در وب سایت بارگذاری کنید از این فرمت استفاده نمایید.
  • فرمت svg: فرمت svg یکی از فرمت هایی ست که از آن در طراحی سایت استفاده می شود. این فرمت در سئو فنی به عنوان یک ویژگی مثبت در نظر گرفته می شود. در واقع این فرمت تصاویر با کیفیت بالا را تولید می کند و دارای حجم پایینی است. از این فرمت برای تصاویر به کار رفته در برندینگ و فضای وب استفاده می شود. نتیجه ی تصاویر با تبدیل شدن به این فرمت به صورت متن هستند. این ویژگی باعث می شود ربات ها این تصاویر را به سادگی درک نمایند که برای وب سایت ها بسیار مناسب است.

گوگل لایت هاوس چیست؟

موتور جست و جوی گوگل ابزارهای زیادی را برای کنترل معیارهای خود در دسترس قرار داده یکی از این ابزارها گوگل لایت هاوس می باشد. سرعت و عملکرد سایت از نظر گوگل بسیار مهم است بنابراین می بایست برای کنترل سرعت سایت و همچنین افزایش سرعت عملکرد آن تمامی نکات را رعایت نمایید. گوگ لایت هاوس یکی از ابزارهای مهم گوگل است که برای بهبود کیفیت صفحات سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این ابزار می توانید ایرادات مربوط به سایت خود را بیابید. برای این که بتوانید از این ابزار استفاده نمایید می بایست در دوره های آموزش تست سایت با گوگل لایت هاوس یا تست لایت هاوس شرکت نمایید.

استراتژی سئو

استراتژی سئو باعث می شود بر روی مفهوم و موضوع مورد نظر خودتان تمرکز نمایید و از مسیر محتوای خودتان خارج نشوید. در زمان به کار گیری استراتژی سئو توجه نمودن به سئو موبایل دارای اهمیت زیادی می باشد. زیرا همانطور که می ئانید تعداد افرادی که با موبایل های هوشمند خود در موتورهای جست و جو سرچ می کنند روبه افزایش است. استراتژی سئو دارای مراحلی است که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • تهیه نمودن فهرستی از موضوعات: اولین مساله برای ارائه ی تولید محتوا انتخاب موضوع مناسب می باشد. معمولا موضوعات مرتبط با موضوع سایت هستند. در انتخاب کلمات کلیدی بیشتر دقت کنید بهتر است برای کلمات کلیدی از کلمه های اصلی استفاده نمایید و همینطور از عبارت های مرتبط با محتوا هم برای کلمات کلیدی استفاده نمایید. برای سایتتان از هر تعداد کلمات کلیدی می توانید استفاده کنید تا توسط آن ها بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید.
  • جمع آوری فهرستی از کلمات کلیدی: در مسئله ی سئو توجه به کلمات کلیدی بسیار مهم است به گونه ای که می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیر مثبت بگذارد. کلمات کلیدی طولانی که در ارتباط با کلمات کلیدی کوتاه هستند باعث می شوند محتوای سایت اختصاصی شوند. با به کار بردن کلمات کلیدی متفاوت در وب سایت نقاط ورودی به سایتتان افزایش می یابد این باعث می شود کاربران با جست و جوهای مختلف وارد یک سایت شوند.
  • انتشار محتوا به طور منظم: بهتر است محتوای سایت را به صورت مرتب نشر دهید همچنین می بایست تولید محتوا در مورد موضوعاتی باشد که کاربران بیشتر به دنبال آن ها هستند. بهتر است که به این نکته توجه نمایید که قسمتی از هدف شما به جز بحث رتبه بندی کاربرانی هستند که به وب سایت شما مراجعه می کنند. بنابراین می بایست مواردی که مورد پسند آن ها هستند و آن ها بیشتر به دنبالشان هستند را شناسایی نمایید. این باعث می شود عملکرد بهتری داشته باشید.
    • فشرده سازی فایل ها و تصاویر قبل از بارگذاری: استفاده نمودن از ویدئو و تصویر باعث می شود افراد بیشتر توجه نمایند. این کار باعث می شود محتوا راحت تر فهمیده شوند. اما حجم بالای این نوع محتوا باعث کند شدن سایت می شود. بنابراین بهتر است قبل از بارگذاری محتوای ویدئویی و تصویری در سایت حجم آن ها را کاهش دهید. زیرا استفاده از فایل های با حجم بالا در سایت باعث کند شدن عملکرد سایت می شوند.
  • ایجاد پلن لینک سازی: ایجاد پلن لینک سازی به سئو خارج صفحه مربوط می شود. این فرآیند باعث جذب لینک های ورودی از منابع دیگر به وب سایت می شود. زمانی که سایت شما به وب سایت های با اعتبار بالا لینک می دهد رتبه ی سئو سایت شما بالا می رود.
  • ایجاد صفحه اختصاصی برای هر موضوع: بسیار خوب است که موضوعات را با تولید محتوای متنی یا تصویری در یک صفحه از وب سایت خود قرار دهید و از کلمات کلیدی مناسب با موضوع استفاده نمایید. در این حالت با رعایت اصول سئو محتوای سایت سازماندهی می شود.

بازاریابی محتوایی

بخش مهمی از توسعه ی کسب و کار مربوط به بازاریابی محتوایی می باشد. هدف این نوع بازاریابی جذب مخاطب است که این کار با ارائه ی محتوای مناسب صورت می پذیرد. بنابراین برای این که بتوانید در زمینه ی بازاریابی محتوایی موفق شوید لازم است یک سری نکات را در حین تولید محتوا رعایت نمایید. در ادامه برخی از انواع محتوا در بازاریابی محتوایی را بیان می کنیم.

  • محتوای متنی: محتوای متنی دارای انواع گوناگونی ست. این نوع بازاریابی برای بهبود سئو بسیار مناسب است. از محتوای متنی در پست های وبلاگ، برای معرفی محصولات و … استفاده می شود.
  • محتوای دیداری: در دنیای دیجیتال محتوای بصری بسیار مهم است زیرا این نوع محتوا بهتر در ذهن افراد می ماند. محتوای بصری باعث افزایش ترافیک سایت می شوند. این نوع محتوا شامل: تصویر، ویدئو و … می باشند.
  • محتوای شنیداری: محتواهایی را که کاربر می تواند به آن ها گوش دهد محتوای شنیداری هستند. این دسته از محتوا شامل: پادکست، کتاب صوتی و … می باشند. این نوع محتوا نیز دارای طرفدارن زیادی ست.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین فرمت تصاویر سایت از نظر سئو صحبت نمودیم. به طور کلی سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است و باید به آن بیشتر توجه نمایید. در صورتی که یک وب سایت بهینه سازی نشده باشد به زودی مشتری های خود را از دست می دهد با توجه به این که تعداد وب سایت ها رو به افزایش است وب سایتی در زمینه ی کاری خود موفق می شود که بهینه سازی شده باشد و در آن اصول سئو رعایت شده باشد. بنابراین بهتر است در دوره های آموزش سئو که از طرف شرکت های طراحی سایت از جمله شرکت طراحی سایت دارکوب برگزار می شود شرکت نمایید. علاوه بر این می توانید بهینه سازی نمودن سایت خود را به این شرکت بسپارید با وجود افراد سئو کار در این شرکت نگران بهینه سازی سایت خود نباشد. چرا که در تمامی وب سایت های ساخته شده توسط این شرکت اصول سئو به طور کامل رعایت شده است و همچنین دارای هزینه سئو پایینی می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز